Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Data: 2016-11-29 08:59:38
Autor: sirapacz
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
a ja ci doradzę wywrotowo:
jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.

Jak RWD to nie pomogę bo doświadczenia nie mam.

Data: 2016-11-29 09:16:08
Autor: Jacek
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
a ja ci doradzę wywrotowo:
jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).
Co do meritum, to 1000 km raczej będzie w dużej części autostradami albo głównymi drogami więc spokojnie może jechać i lepiej mieć 2 zimówki i 2 letnie, niż 4 letnie.
Jacek
PS w tej dyskusji przypominają mi się dawne czasy, gdzie ja jeździłem JUŻ (1990 rok) na zimówkach na osi napędzanej, a mój ex-szef bardzo to krytykował, że fanaberia, bez sensu itd. Minęło kilka lat i ten sam gość obwieszcza, że to on był prekursorem opon zimowych w firmie i że "odkąd tylko można było je w Polsce kupić" zawsze używał ;-)

Data: 2016-11-29 10:01:42
Autor: J.F.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o1jdg9$u74$1@node2.news.atman.pl...
PS w tej dyskusji przypominają mi się dawne czasy, gdzie ja jeździłem JUŻ (1990 rok) na zimówkach na osi napędzanej, a mój ex-szef bardzo to krytykował, że fanaberia, bez sensu itd.

Troche lat pozniej to i ja krytykowalem.
Tyle lat caly kraj jezdzil na "zwyklych oponach", sam juz troche przejezdzilem, i wystarczaly.

Ale potem trafilem na "prawdziwie letnie" i sie przeprosilem.

Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi.

J.

Data: 2016-11-29 09:50:50
Autor: PiteR
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi.

Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale wraca przyczepność. We Fiorino są zimówki Firestone i bardzo mi się podobają. Po taniości rewelacja. Dukato Conti nie ma uślizgów. Może dlatego że ciężki. Golf stary Kormoran jest ok. Passat Conti tył nowe przód nie pierwszej nowości i jeździ się źle, buksuje i wynosi przód.

Za ostatni grosz będę kupował oponki. Na letnich jeździłem jak byłem mały.


--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

Data: 2016-11-29 12:27:34
Autor: J.F.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6CF642C8D310dayrider@localhost.net...
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:
Teraz jezdze na wielosezonowych i znow sie zastanawiam, czy to
fanaberia czy ktos mi tu wode z mozgu robi.

Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale
wraca przyczepność.

Niespodziewane majtanie to grozi i na zimowkach, a zwolnic trzeba zanim zacznie majtac.

Navigatory zostaly przetestowane w gorsko-narciarskich zimowych warunkach i jak byly nowe, to dzialaly IMO rewelacyjnie dobrze na sniegu.
W pozniejszych latach w miescie to juz tak rewelacyjnie nie zawsze bylo ... moze zuzycie, moze wiecej lodu niz sniegu.
Niestety, w narciarskich wycieczkach mialem przerwe.

We Fiorino są zimówki Firestone i bardzo mi się
podobają. Po taniości rewelacja. Dukato Conti nie ma uślizgów. Może
dlatego że ciężki. Golf stary Kormoran jest ok. Passat Conti tył nowe
przód nie pierwszej nowości i jeździ się źle, buksuje i wynosi przód.

Za ostatni grosz będę kupował oponki.
Na letnich jeździłem jak byłem mały.

Tylko ze wsrod tych tzw letnich sa takie calkiem dobre na sniegu i takie calkiem niedobre, no i cale spektrum posrednie.
Nigdy nie wiesz jakie sa, dopoki nie przetestujesz.
A caloroczne okazuja sie calkiem dobre, i maja pare zalet - np nigdy Cie pierwszy snieg nie zaskoczy :-)

A potem popatrz np po amerykanskich stronach producentow - na europejskich sa letnie i zimowe, a na amerykanskich o dziwo byly i caloroczne,
albo wrecz - opony, a tylko niektorzy dodawali letnie i zimowe.

W Europie tez cos sie zmienia, bo coraz wiecej producentow oferuje caloroczne.
Ciekawe - klienci dali odpor, czy nowe przepisy w wielu krajach zmusily klientow do szukania zimowych lub wyraznie calorocznych.


J.

Data: 2016-11-29 12:41:36
Autor: PiteR
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale
wraca przyczepność.

Niespodziewane majtanie to grozi i na zimowkach, a zwolnic trzeba zanim zacznie majtac.

żeby człowiek wiedział że upadnie... Nigdy nie wiem kiedy zwolnić w porę. A to jakiś krawężnik bokiem dotknę a to obok stanę dzień dobry pani ;)


--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

Data: 2016-11-29 13:57:55
Autor: J.F.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Użytkownik "PiteR"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA6CF81200DFBFdayrider@localhost.net...
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:
Sam wiesz jak się na nich czujesz. Czy cię majta niepodziewanie ale
wraca przyczepność.

Niespodziewane majtanie to grozi i na zimowkach, a zwolnic trzeba
zanim zacznie majtac.

żeby człowiek wiedział że upadnie... Nigdy nie wiem kiedy zwolnić w
porę. A to jakiś krawężnik bokiem dotknę a to obok stanę dzień dobry
pani ;)

Ja tez nie wiem, ale do tej pory intuicja malo razy zawiodla, i na szczescie bez wiekszych skutkow.
A zawiodla chyba wtedy, jak sie na letnich uparlem w zimie jezdzic.

Ale wiedza zerowa, dlatego w trudnych warunkach profilaktycznie zwalniam ...  raczej za malo, ale jak wolno mozna jechac ...

J.

Data: 2016-11-29 10:39:59
Autor: radekp@konto.pl
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, w <o1jdg9$u74$1@node2.news.atman.pl>, Jacek
<krystian.mazurek@alektum.com> napisał(-a):

W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
> a ja ci doradzę wywrotowo:
> jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

Bo trzeba zdawać sobie sprawę co się ma gdzie założone.
Jak trasa po płaskim, to zimowe na tył. Jak jazda pod górę, to zimowe na przód.

Data: 2016-11-29 12:15:27
Autor: J.F.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q4jq3cp0gtbpbmua56754m01kfh4fq7p01@4ax.com...
Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> napisał(-a):
W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
> a ja ci doradzę wywrotowo:
> jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.
Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

Bo trzeba zdawać sobie sprawę co się ma gdzie założone.
Jak trasa po płaskim, to zimowe na tył. Jak jazda pod górę, to zimowe na przód.

Jak pod gore, to na obie.
Bo oprocz podjazdow w gorach sa tez zjazdy i zakrety :-)

Albo kupic RWD :-)

J.

Data: 2016-11-29 10:54:01
Autor: zhbick
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić


Użytkownik "Jacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o1jdg9$u74$1@node2.news.atman.pl...

Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

+1

A wracając do problemu poruszonego w głównym wątku: ja podjechałbym do jakiegoś punktu, gdzie handlują używkami i mają dobry wybór. Może znalazłaby się opona taka, jak ta uszkodzona. Wówczas do momentu odbioru przesyłki Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach.

Data: 2016-11-29 10:57:04
Autor: zhbick
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić


Użytkownik "zhbick"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583d5038$0$15194$65785112@news.neostrada.pl...


Wówczas do momentu odbioru przesyłki Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach.


później rzecz jasna też, tyle że na nowych :)

Data: 2016-11-29 11:02:38
Autor: radekp@konto.pl
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Tue, 29 Nov 2016 10:54:01 +0100, w
<583d5038$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>, "zhbick" <no@spam.pl>
napisał(-a):

A wracając do problemu poruszonego w głównym wątku: ja podjechałbym do jakiegoś punktu, gdzie handlują używkami i mają dobry wybór. Może znalazłaby się opona taka, jak ta uszkodzona. Wówczas do momentu odbioru przesyłki Wątkotwórca jeździłby na 4 zimówkach.

Biorąc pod uwagę skuteczność używanych opon -- to szkoda czasu i pieniędzy.

Data: 2016-11-29 13:28:30
Autor: sirapacz
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Biorąc pod uwagę skuteczność używanych opon -- to szkoda czasu i pieniędzy.

Ale polecam za to spróbować bieżnikowane zimówki - tanie jak barszcz, ale nie rozpędzałbym się >100 na nich. Przez śnieg potrafią kopać jak głupie:) przynajmniej jak mają świeży bieżnik

Data: 2016-11-29 16:21:47
Autor: Jacek
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
W dniu 29.11.2016 o 13:28, sirapacz pisze:
Ale polecam za to spróbować bieżnikowane zimówki - tanie jak barszcz,
ale nie rozpędzałbym się >100 na nich. Przez śnieg potrafią kopać jak
głupie:) przynajmniej jak mają świeży bieżnik
Wątkotwórca szuka rady na 2 tygodnie. Patrzyłem na prognozę pogody. W porywach spadnie temperatura do minus 5. Środa 7 grudnia ma być ostatnim dniem z temperaturą na minusie. Opadów śniegu, w którym opony miałyby się kopać nie widzę.
Jacek

Data: 2016-11-29 16:59:48
Autor: sirapacz
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

dniem z temperaturą na minusie. Opadów śniegu, w którym opony miałyby
się kopać nie widzę.

zależy gdzie on mieszka:P

Data: 2016-11-29 18:30:21
Autor: zhbick
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić


Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5hkq3c1n0fqnso6sbbi0ij7687s8st00nj@4ax.com...



Biorąc pod uwagę skuteczność używanych opon -- to szkoda czasu i pieniędzy.

A pozostałe trzy ma nowe? Idąc Twoim tokiem rozumowania, gdyby nie uszkodził czwartej,
to jeździłby na czterech używanych => skuteczność marna => szkoda czasu i pieniędzy => nie zmieniać z letnich


:)

Data: 2016-11-29 11:03:09
Autor: Tomasz Pyra
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Dnia Tue, 29 Nov 2016 09:16:08 +0100, Jacek napisał(a):

W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:
a ja ci doradzę wywrotowo:
jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.
Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

Sporo jeszcze zależy po czym się jeździ.
Bo problem w tym, że trudno powiedzieć które opony są te lepsze.

Zależy po czym się jedzie.
Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą przyczepność
mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie do
opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.

No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają lepszą
przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze warunki niż
powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się do
rowu.

Data: 2016-11-29 12:32:07
Autor: J.F.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10wxuam3pit6s.158pkglel5zg7.dlg@40tude.net...
Zależy po czym się jedzie.
Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą przyczepność
mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie do
opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.

IMO - dla "cywilnego kierowcy" na sucho to roznicy nie ma - obie trzymaja.

Na mokro ... moje calkiem dobrze trzymaja, ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam
(ha, ha, ostatnio tylko 130 na tempomacie jak zaczelo ostro lac :-)

No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają lepszą
przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze warunki niż
powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się do
rowu.

Tomaszu, dla Ciebie moze i nie taka prosta - dla reszty kierowcow poslizg tylu zakonczy sie w rowie lub na aucie z przeciwka.

Choc teraz sporo aut ma ESP ... moze i faktycznie nie taka prosta decyzja :-)

J.

Data: 2016-11-30 21:28:01
Autor: Tomasz Pyra
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Dnia Tue, 29 Nov 2016 12:32:07 +0100, J.F. napisał(a):

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:10wxuam3pit6s.158pkglel5zg7.dlg@40tude.net...
Zależy po czym się jedzie.
Na śniegu oczywiście lepszą przyczepność będą miały zimowe.
Ale jak już jest sucho (nawet przy -15C), czy mokto to lepszą przyczepność
mają letnie. Może tu różnica nie będzie aż tak duża, ale również nie do
opanowania przy nagłym manewrze z większą prędkością.

IMO - dla "cywilnego kierowcy" na sucho to roznicy nie ma - obie trzymaja.

Na mokro ... moje calkiem dobrze trzymaja, ale ja na deszczu profilaktycznie zwalniam
(ha, ha, ostatnio tylko 130 na tempomacie jak zaczelo ostro lac :-)

No i tu już decyzja "lepsze na tył" okazuje się nie taka prosta.
Zwłaszcza że szybciej jeździ się w tych warunkach gdzie letnie mają lepszą
przyczepność, potencjalnie są to więc groźniejsze i trudniejsze warunki niż
powolna jazda po śniegu, gdzie to co się może stać to zsunięcie się do
rowu.

Tomaszu, dla Ciebie moze i nie taka prosta - dla reszty kierowcow poslizg tylu zakonczy sie w rowie lub na aucie z przeciwka.

Ale ja się z tym zgadzam że poślizg tyłu to zło.
Co więcej - w sytuacji kiedy pochodzi od mniej przyczepnych opon jest
praktycznie nie do opanowania.

I tu właśnie cały problem zimówek z tyłu - bo po śniegu to spoko.
Ale ogarnięcie auta na letnich z przodu i zimówkach z tyłu, jak przy
autostradowej prędkości nagle trzeba będzie wykonać jakiś pełny skręt z
hamowaniem to obie bariery mogą ucierpieć ;)

Bo to jest IMO niebezpieczne - jechać autostradą po suchym/mokrym całkiem
szybko, no bo na autostradzie gorsza przyczepnośc tylnych opon nie
przeszkadza póki się jedzie prosto, a w razie jakiegokolwiek nagłego
manewru będzie dramat.


Choc teraz sporo aut ma ESP ... moze i faktycznie nie taka prosta decyzja :-)

No to trzeba by posprawdzać z o ile gorszą oponą z tyłu ESP da sobie radę.
Do eksperymentów proponuję moje wariackie C2 ;)

Data: 2016-11-29 13:24:59
Autor: sirapacz
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu.

no niestety trzeba jeździć świadomie:)
Mnie na szczęście się to nie stało a ze 2-3 sezony na takiej kombinacji przejeździłem.

Wtedy zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

aby móc bez uślizgu tyłu przodem wjechać na zakręcie wprost w zaspę ;)

Data: 2016-11-30 11:36:14
Autor: Tomalkole
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie
Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości
news:o1jdg9$u74$1node2.news.atman.pl...
W dniu 29.11.2016 o 08:59, sirapacz pisze:

a ja ci doradzę wywrotowo:
jak auto FWD to załóż zimówki na PRZÓD a letnie na tył.

Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy
zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).

Przy FWD, żeby tył nie wyprzedził przód, to im ostrzejszy skręt tym wolniej
należy go pokonywać uzależniając to od stanu nawierzchni.
Gdy ktoś gwałtownie skręca przy większej prędkości
to zawsze ryzykuje piruet.
Ja nie chciałbym, aby przód jechał w przypadkową stronę,
dlatego lepsze opony zakładam na przód. Wtedy mam jeszcze
ewentualną możliwość korekty kierownicą.

Data: 2016-11-30 21:25:45
Autor: 007
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie
Tomalkole w <news:o1ma3b$m0t$1news.mixmin.net>:

Użytkownik "Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> napisał w wiadomości
news:o1jdg9$u74$1node2.news.atman.pl...
Dokładnie tak kiedyś myślałem, dopóki mmmi tył nie wyprzedził przodu. Wtedy
zmieniłem zdanie i zakładam zawsze lepsze na tył (FWD).
Przy FWD, żeby tył nie wyprzedził przód,


A po polsku? masz przykład w cytacie.

Ja nie chciałbym, aby przód jechał w przypadkową stronę,

Wolisz tyłem zamiatać przypadkowo...

lepsze opony zakładam na przód. Wtedy mam jeszcze
ewentualną możliwość korekty kierownicą.

A tył lata...

Masz kłopot z ortografią i z jazdą!


--
'Tom N'

Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona