Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Data: 2016-11-29 14:20:18
Autor: miumiu
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.



Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem w tira...

Pzdr

Data: 2016-11-30 15:27:22
Autor: Trybun
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.


Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
w tira...

Pzdr



A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już mieszane to na przód zimówki.

Data: 2016-11-30 16:32:06
Autor: J.F.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583ee1be$0$663$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
w tira...

A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już mieszane to na przód zimówki.

Tylko, ze jak ma prawdziwie letnie opony, to sie moze okazac, ze to pedzenie na zlamanie karku wcale nie bylo takie szybkie.

J.

Data: 2016-12-01 10:49:50
Autor: Trybun
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
W dniu 2016-11-30 o 16:32, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583ee1be$0$663$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
w tira...

A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już mieszane to na przód zimówki.

Tylko, ze jak ma prawdziwie letnie opony, to sie moze okazac, ze to pedzenie na zlamanie karku wcale nie bylo takie szybkie.

J.


Z drugiej strony - nie ma takich opon na których zimą da się jeździć bezpiecznie.. W miarę bezpieczna jazda zimą to cały proces czynników które musi spełniać kierowca.

Data: 2016-12-01 09:55:54
Autor: masti
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Trybun wrote:

W dniu 2016-11-30 o 16:32, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583ee1be$0$663$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
w tira...

A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już mieszane to na przód zimówki.

Tylko, ze jak ma prawdziwie letnie opony, to sie moze okazac, ze to pedzenie na zlamanie karku wcale nie bylo takie szybkie.

J.


Z drugiej strony - nie ma takich opon na których zimą da się jeździć bezpiecznie.. W miarę bezpieczna jazda zimą to cały proces czynników które musi spełniać kierowca.

współcześni kierowcy mają milion systemów na trzy litery ABS, ESP, itd.
i są nieśmiertelni. W każdym rzem tak im się wydaje do czasu jak przy
20kmh wywalą w drzewo :)

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2016-11-30 16:59:50
Autor: Cavallino
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
W dniu 30-11-2016 o 15:27, Trybun pisze:

Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy,

Chodzi o to, że dowiadujesz się że trasa była śliska dopiero w momencie wylecenia z niej....

Data: 2016-12-01 10:50:11
Autor: Trybun
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
W dniu 2016-11-30 o 16:59, Cavallino pisze:
W dniu 30-11-2016 o 15:27, Trybun pisze:

Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy,

Chodzi o to, że dowiadujesz się że trasa była śliska dopiero w momencie wylecenia z niej....


Czyli sugerujesz że pędzącego z jakąś stówę (albo więcej) na liczniku, na oblodzonym zakręcie mogą uratować zimówki?

Data: 2016-12-01 22:19:30
Autor: Cavallino
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
W dniu 01-12-2016 o 10:50, Trybun pisze:
W dniu 2016-11-30 o 16:59, Cavallino pisze:
W dniu 30-11-2016 o 15:27, Trybun pisze:

Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy,

Chodzi o to, że dowiadujesz się że trasa była śliska dopiero w
momencie wylecenia z niej....


Czyli sugerujesz że pędzącego z jakąś stówę (albo więcej) na liczniku,
na oblodzonym zakręcie mogą uratować zimówki?

Sugeruję, że czarny asfalt o dobrej przyczepności, za kilkadziesiąt km może okazać się zupełnie oblodzony i nawet przy 50 wylecisz w pole.


Data: 2016-11-30 22:32:37
Autor: Tomasz Pyra
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Dnia Wed, 30 Nov 2016 15:27:22 +0100, Trybun napisał(a):

W dniu 2016-11-29 o 14:20, miumiu pisze:
Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.


Jesli masz naped na przednia os to lepsze (zimowe opony zaloz na tyl). Jesli
naped na tyl do z przodu zaloz zimowki. Dlaczego? Bo w krytycznej sutuacji
gdy na luku wpadniesz w poslizg to raczej wylecisz z tego luku do rowu niz
cie obroci. W pierwszym przypadku raczej przezyjesz, w drugim walisz bokiem
w tira...

Pzdr



A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc?

No tu masz takiego asa.
https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI

Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to
wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało że
pozostał ruch jednostajny prostoliniowy.
Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało.

A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście
"niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach należało
jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h.

Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu błąd.

Data: 2016-12-01 10:52:05
Autor: Trybun
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
W dniu 2016-11-30 o 22:32, Tomasz Pyra pisze:


A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu
rodzaj opon w czymś może pomóc?
No tu masz takiego asa.
https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI

Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to
wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało że
pozostał ruch jednostajny prostoliniowy.
Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało.

A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście
"niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach należało
jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h.

Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu błąd.


Mam 2 auta, w jednym aucie zmieniam opony na zimówki, w drugim pozostawiam letnie, a więc mam pogląd na sytuację. Niezaprzeczalnym faktem jest że na zimówkach lepiej/skuteczniej się hamuje, lepiej rusza na śliskim, i jeszcze kilka innych pomniejszych spraw, ale na pewno nie są one lekarstwem na całe minusy jazdy w zimowych warunkach. Tak więc jeżeli pytasz - na którą oś założyć zimówki w przednionapędowym aucie to jak dla mnie odpowiedź jest jasna - na przód. Dużo więcej korzyści z tego niż jakaś bardzo mało prawdopodobna brawura w wyniku której możesz wypaść z trasy na zakręcie.

Data: 2016-12-01 14:46:20
Autor: Przemyslaw P.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
We wtorek wracałem do Łodzi Masterem w podobnej konfiguracji opon: przód nowe zimowki, na tyle przyzwoite letnie. Pogoda była typowo zimowa, jezdnia miejscami sporo zasypana. Bus był obciążony, ale kiedy trafiłem na zakręt 90 stopni, to przy prędkości poniżej 40km/h, to tył stawiało bokiem. Spodziewałem się takiej reakcji, więc nie było problemu z opanowaniem sytuacji. No, ale prędkość względnie mała, sytuacja mnie nie zaskoczyła, a ja na codzień jeżdżę RWD. Wolałbym nie przerabiać tego przy prędkości dwa razy większej...

Data: 2016-12-02 10:44:48
Autor: J.F.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Użytkownik "Przemyslaw P."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b9c550dd-3a8d-419a-af86-600987072d02@googlegroups.com...
We wtorek wracałem do Łodzi Masterem w podobnej konfiguracji opon: przód nowe zimowki, na tyle przyzwoite letnie. Pogoda była typowo zimowa, jezdnia >miejscami sporo zasypana. Bus był obciążony, ale kiedy trafiłem na zakręt 90 stopni, to przy prędkości poniżej 40km/h, to tył stawiało bokiem.
Spodziewałem się takiej reakcji, więc nie było problemu z opanowaniem sytuacji.
No, ale prędkość względnie mała, sytuacja mnie nie zaskoczyła, a ja na codzień jeżdżę RWD.
Wolałbym nie przerabiać tego przy prędkości dwa razy większej...

Ale ten zakret o 90 stopni, to na tyle lagodny, ze na sucho bys go przejechal 80 ?

J.

Data: 2016-12-02 08:05:03
Autor: Przemyslaw P.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Masterem? Pewnie nie, tam jest ograniczenie do 40 i wg mnie słusznie. Ale w normalnych warunkach tył by mnie nie wyprzedzał, a przy komplecie zimowych opon, była szansa na normalne przejechanie łuku.
Dla znających Łódź, chodzi o zakręt na Włókniarzy przed Zgierską. Miałem pełną świadomość, jak może zachować się tył auta, więc jechałem wolniej niż zwykle.

Data: 2016-12-02 17:55:41
Autor: J.F.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Użytkownik "Przemyslaw P."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:07b73e4e-3b7f-4082-8b46-5b8b6ebbc74c@googlegroups.com...
Masterem? Pewnie nie, tam jest ograniczenie do 40 i wg mnie słusznie. Ale w normalnych warunkach tył by mnie nie wyprzedzał, a przy komplecie zimowych opon, była szansa na normalne przejechanie łuku.
Dla znających Łódź, chodzi o zakręt na Włókniarzy przed Zgierską. Miałem pełną świadomość, jak może zachować się tył auta, więc jechałem wolniej niż zwykle.

Masz na mysli ten ?
https://www.google.pl/maps/@51.8121887,19.4255548,16z?hl=pl

Ten na jezdni "przed Zgierska" sprawia wrazenie lagodnego, na sucho pewnie da sie tam szybko pojechac, nawet masterem :-)
Wiec po co to 40 ?

W druga strone jest ostro, ale to by bylo "za Zgierska".
Tam tez 40 obowiazuje, ale znak ustawiony daleko wczesniej.

Zaraz ... droga po lewej z tego "ronda" to chyba skrzyzowanie, wiec na tym ostrym zakrecie ograniczenia nie ma !
Tzn jest normalne miejskie 50 - pewnie wystarczy ... ale zima to juz niekoniecznie :-)

J.

Data: 2016-12-02 09:20:57
Autor: Przemyslaw P.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Tak, masz rację - za Zgierską. Ale 50 Masterem może być ciężko, tyle to większość osobowych nie jedzie, nawet latem. Dlatego piszę, że mimo niewielkiej prędkości, był poślizg tyłu.

Data: 2016-12-04 23:42:26
Autor: jerzu.xyz
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
On Fri, 2 Dec 2016 08:05:03 -0800 (PST), "Przemyslaw P."
<przemyslaw.22@gmail.com> wrote:

Dla znających Łódź, chodzi o zakręt na Włókniarzy przed Zgierską.

Kolanko? Tam nawet na mokrym auta wylatują w krajobraz ;) Aczkolwiek
mnie jeszcze tam nic takiego się nie przytrafiło.


https://www.youtube.com/playlist?list=PLft_VK4Pj_oLfVweCLpEr_e74K4DwH7ss

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2016-12-01 15:05:15
Autor: J.F.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:583ff2b5$0$5144$65785112@news.neostrada.pl...
Mam 2 auta, w jednym aucie zmieniam opony na zimówki, w drugim pozostawiam letnie, a więc mam pogląd na sytuację.

To jest poglad tylko z tych jednych opon letnich i nie przenos go na wszystkie letnie.

jeżeli pytasz - na którą oś założyć zimówki w przednionapędowym aucie to jak dla mnie odpowiedź jest jasna - na przód. Dużo więcej korzyści z tego niż jakaś bardzo mało prawdopodobna brawura w wyniku której możesz wypaść z trasy na zakręcie.

90km/h poza miastem to brawura ?

J.

Data: 2016-12-01 15:49:57
Autor: J.F.
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:74af1txgbzfj$.x25cxwxxjadk$.dlg@40tude.net...
Dnia Wed, 30 Nov 2016 15:27:22 +0100, Trybun napisał(a):
A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na
śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu
rodzaj opon w czymś może pomóc?

No tu masz takiego asa.
https://www.youtube.com/watch?v=sgRTFa4OOhI

Najprawdopodobniej właśnie na letnich oponach - póki jechał po czarnym to
wszystko było spoko, jak tylko opona zobaczyła śnieg to się okazało że
pozostał ruch jednostajny prostoliniowy.
Gdyby miał zimówki to jestem przekonany że by wydało.

Ten piewszy z kadru, co cofa ... stawiam, ze tez nie docenil warunkow i za szybko jechal i za pozno hamowal.

Wiec mamy juz dwoch ... a w Olsztynie to ludzie nie przyzwyczajeni do dlugiej zimy i koniecznosci zimowek ?

A z drugiej strony - jakby bylo nadzwyczajnie slisko, to chyba by bylo wiecej rozbitych aut :-)

A nie powiesz że jakoś szczególnie pędził, natomiast oczywiście
"niedostosowanie prędkości", bo w tych warunkach i na tych opnach należało
jechać 7km/h zamiast pędzić 20km/h.
Świadomie nikt zakrętu nie przepałowuje, to zawsze jest po prostu błąd.

Ale moze on jechal 40 ?

J.

Data: 2016-12-01 10:57:32
Autor: miumiu
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić


A daj już spokój z takimi spekulacjami. Kto pędzi na złamanie karku na śliskiej drodze, do tego stopnia że wylatuje z trasy, a poza tym czy tu rodzaj opon w czymś może pomóc? Wątkodawca może mieć problem z ruszaniem z miejsca na śliskim, ew. wyjazdem z jakiejś zaspy, a więc jeżeli już mieszane to na przód zimówki.


To zależy na czym ci bardziej zależy. Jak na bezpieczeństwie w czasie poślizgów, to na oś napędową zakładasz gorsze. Jak na wyjeżdżaniu z zasp, to na oś napędową zakładasz lepsze. Cała filozofia :)

Pzdr

Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona