Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić

Data: 2016-11-29 08:25:48
Autor: Kris
Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
W dniu poniedziałek, 28 listopada 2016 22:51:14 UTC+1 użytkownik Matli napisał:
Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych.
Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest rozwalona. Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem:
- czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich (mam je założone obecnie)
- czy na tył założyć zimowe (te co mam) a na przodzie zostawić letnie.

Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

Ja bym jechał na letnich.
Ale ja z tych co autem jeździli jak jeszcze o zimowych oponach mało kto słyszał. A zimy wtedy to naprawdę zimy były;)
Ale od kilku lat staram się zmieniać opony na zimowe. No chyba że przegapię,zapomnę jak w zeszłym roku np.

Data: 2016-11-29 18:15:09
Autor: t-1
W dniu 2016-11-29 o 17:25, Kris pisze:

[...]

Problemem jest, że wtedy oponom było bliżej do dzisiejszych zimowych a nie letnich.

Data: 2016-11-29 20:54:09
Autor: Cavallino
W dniu 29-11-2016 o 17:25, Kris pisze:

Ja bym jechał na letnich.
Ale ja z tych co autem jeździli jak jeszcze o zimowych oponach mało kto słyszał.
A zimy wtedy to naprawdę zimy były;)

Ale letnich opon nie było, tylko uniwersalne.

Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić