[Olejowo] Tylko krowa nie zmienia poglądów

Data: 2012-06-09 13:22:30
Autor: AZ
[Olejowo] Tylko krowa nie zmienia poglądów
No. Motul ochujał w tym roku z ceną ~300PLN za 300V więc postanowiłem przetestować Orlen Moto4T syntetyk bo nie stać mnie na taką ekstrawagancję jak 300PLN za olej co 6000km. Zobaczymy...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-09 13:34:01
Autor: Budyń
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jqvblt$9vu$1node2.news.atman.pl...
No. Motul ochujał w tym roku z ceną ~300PLN za 300V więc postanowiłem przetestować Orlen Moto4T syntetyk bo nie stać mnie na taką ekstrawagancję jak 300PLN za olej co 6000km. Zobaczymy...

:-)))
A ile kosztuje zwykły samochodowy? :-) No dobra, moze pogadamy za nastepne 6kkm. :-))

b.

Data: 2012-06-09 13:39:52
Autor: Monster
W dniu 2012-06-09 13:34, Budyń pisze:
[...]

Na luksus samochodowego nie każdego stać,dobrze czasem mieć suche sprzęgło i max 8tys rpm:-)

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2012-06-09 20:46:37
Autor: AZ
[Olejowo] Tylko krowa nie zmienia poglądów
On 06/09/2012 01:34 PM, Budyń wrote:

:-)))
A ile kosztuje zwykły samochodowy? :-) No dobra, moze pogadamy za
nastepne 6kkm. :-))

Może Twój strucel generuje na tyle mały moment obrotowy albo jeździsz tak, że sprzęgło nie ślizga się na samochodowym, albo to taki olej. U mnie wystarczy dolanie samochodowego żeby przy pyceniu ślizgało się sprzęgło.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-09 15:10:56
Autor: morghul
[Olejowo] Tylko krowa nie zmienia poglądów
Na allegro widzę po 220 z przesyłką. Może to nie Motul ochujał tylko sprzedawca? ;)

--

morghul

Data: 2012-06-09 20:49:31
Autor: AZ
On 06/09/2012 03:10 PM, morghul wrote:
Na allegro widzę po 220 z przesyłką. Może to nie Motul ochujał
tylko sprzedawca? ;)

Wszędzie Motul podrożał, nawet u tych co mieli najtaniej a i w serwisach straszyli podwyżkami bo sam Motul podniósł ceny. Więc to 220 to albo stare zapasy albo jakaś podróba. Słyszałem i nie wiem ile w tym prawdy ale ponoć istnieje rynek opakowań po markowych olejach.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-10 12:36:41
Autor: Drzewo
[Olejowo] Tylko krowa nie zmienia poglądów

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jr05rr$at5$2node1.news.atman.pl...
jakaś podróba.

Ulubiony tekst handlarzy, aby zachować wysokie marże. 300V to modny olej - świetny, ale są inne równie dobre - Fuchs, Valovoline, Ipone, Liqui Moly. Kolejność zupełnie przypadkowa.

Drzewo
www.moto-opinie.info - opinie na temat opon, ubrań, akcesoriów, sklepów, serwisów motocyklowych

Data: 2012-06-10 19:41:21
Autor: AZ
On 06/10/2012 12:36 PM, Drzewo wrote:
[...]

Ale po co podrabiać coś mało znanego/popularnego?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-10 19:56:08
Autor: Ivam
Użytkownik "Drzewo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fd47891$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
ale są inne równie dobre - Fuchs, Valovoline, Ipone, Liqui Moly.

A ja juz od 2 wymian kupuje najtaniej jak sie da syntetycznego repsola. W okolicach 180zl bez problemu idzie kupic.

--
pzdr:
Ivam

scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

Data: 2012-06-10 20:01:20
Autor: AZ
On 06/10/2012 07:56 PM, Ivam wrote:
ale są inne równie dobre - Fuchs, Valovoline, Ipone, Liqui Moly.

A ja juz od 2 wymian kupuje najtaniej jak sie da syntetycznego repsola.
W okolicach 180zl bez problemu idzie kupic.

OIDP pamiętam jesteś oblatany w tematach technicznych, nie wiesz ile kosztuje i gdzie można zrobić analizę podstawowych parametrów przepracowanego oleju? Tak z ciekawości bym sprawdził po 6 kkm.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-10 20:53:56
Autor: Ivam
Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jr2ndg$uaf$1@node1.news.atman.pl...
kosztuje i gdzie można zrobić analizę podstawowych parametrów przepracowanego oleju? Tak z ciekawości bym sprawdził po 6 kkm.

Nie wiem, ale moge zaproponowac, zebys podszedl na najblizsza politechnike i poszukal laborantow od trybologii. Moze byc, ze profesor/opiekun przedmiotu tez bedzie zainteresowany, ale predzej laborant za jakies piwo pyknie ze studentami porownanie. Ale to w roku szkolnym;)

W zielonej gorze od trybologii akurat jest (albo bylo) troche betonow, ale jak nie znajdziesz chetnych u siebie, to jak bede przy okazji to moge zapytac czy by nie zrobili porownania (ale tylko na aparacie czterokulowym, bo tylko to IODP maja).

Data: 2012-06-10 21:10:11
Autor: AZ
On 06/10/2012 08:53 PM, Ivam wrote:

[...]

Thx, ale bardziej chodziło mi o takie parametry jak lepkość, HTHS
i inne podstawowe.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-11 16:42:17
Autor: Ivam
Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jr2rej$2tj$1@node1.news.atman.pl...
Thx, ale bardziej chodziło mi o takie parametry jak lepkość, HTHS
i inne podstawowe.

Na _dobrej_ politechnice sa w stanie to sprawdzic HTHS, a lepkosc mozesz sprawdzic sam. Potrzebujesz kulek (najlepiej lekkich, np. aluminiowych), mikrometru, stopera i wysokiej zlewki o dokladnie okreslonej pojemnosci.

Chcesz robic na goraco to potrzebujesz jeszcze termometru u czegos do podgrzania/mieszania oleju.

Wbrew pozorom aparat czterokulkowy daje konkretne wyniki. A jesli braloby sie porownanie dobry stary/nowe dziadostwo, etc. to wyniki pewnie rozstrzyglyby dylematy niektorych precli;) Tym aparatem mozna sprawdzic _realne_ wlasnosci smarne/przeciwzatarciowe oleju.

Data: 2012-06-11 17:00:20
Autor: AZ
On 06/11/2012 04:42 PM, Ivam wrote:

[...]

Tyle, że mnie się nie chce bo czas itp. Po prostu z ciekawości chciałem oddać próbkę starego oleju i mieć wynik na papiurze ale w Polsce się tym nikt nie zajmuje.

http://www.blackstone-labs.com/free-test-kits.php tu za $25 można zrobić taką analizę.

[...]

Jak będzie mi się chciało to może i podskoczę kiedyś na jakąś polibudę.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-11 02:06:58
Autor: grzech
Tylko krowa nie zmienia poglądów
Słyszałem i nie wiem ile w tym prawdy
ale ponoć istnieje rynek opakowań po markowych olejach.

po psich karmach również:(

___
grzech
tdm

Data: 2012-06-11 12:56:56
Autor: marider
W dniu 2012-06-11 11:06, grzech pisze:
Słyszałem i nie wiem ile w tym prawdy
ale ponoć istnieje rynek opakowań po markowych olejach.

po psich karmach również:(

Hmmm, mowisz? Ja opakowanka po Eukanubie wywalam na smietnik.

Pdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2012-06-13 08:18:21
Autor: morghul
Tylko krowa nie zmienia poglądów
Hmmm, mowisz? Ja opakowanka po Eukanubie wywalam na smietnik.

Błąd, nasypać karmy "by tesco" i pies się nie pozna ;)

--

morghul

Data: 2012-06-13 21:15:48
Autor: Hinek
Tylko krowa nie zmienia poglądów
Użytkownik "morghul" <morghul@tlen.pl> napisał smietnik.

Błąd, nasypać karmy "by tesco" i pies się nie pozna ;)

A skąd. Mój się pozna. Niestety.

--
Hinek

Data: 2012-06-09 15:55:39
Autor: Roman Niewiarowski
W dniu 2012-06-09 13:22, AZ pisze:
No. Motul ochujał w tym roku z ceną ~300PLN za 300V więc postanowiłem
przetestować Orlen Moto4T syntetyk bo nie stać mnie na taką
ekstrawagancję jak 300PLN za olej co 6000km. Zobaczymy...

Jakbys se kupil choade to bys mial wymiane co 12kkm i bys jeszcze sporo oszczedzil! :)

pozdr
newrom
--
RD07 - http://otomoto.pl/honda-xrv-africatwin-M3128032.html
DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

Data: 2012-06-09 20:51:02
Autor: AZ
On 06/09/2012 03:55 PM, Roman Niewiarowski wrote:

Jakbys se kupil choade to bys mial wymiane co 12kkm i bys jeszcze sporo
oszczedzil! :)

No i co z tego skoro nie miałbym radości z jazdy?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-06-09 22:09:47
Autor: Monster
W dniu 2012-06-09 20:51, AZ pisze:
On 06/09/2012 03:55 PM, Roman Niewiarowski wrote:

Jakbys se kupil choade to bys mial wymiane co 12kkm i bys jeszcze sporo
oszczedzil! :)

No i co z tego skoro nie miałbym radości z jazdy?

Ale byłaby chociaż radość z popatrzenia na moto bez obrzydzenia:-P

--
Tomek
BMW R1100S

[Olejowo] Tylko krowa nie zmienia poglądów