Tylko pierd..... tych mechanikow !!!

Data: 2009-10-30 07:34:14
Autor: kaszpir
Tylko pierd..... tych mechanikow !!!
Dzis pojechalem na wymiane oleju z filtrem + filter paliwa. Uprzednio

Tak to jest z tymi mechanikami :(

Sam jakiś czas temu pojechałem do mechanika który podobno zna się na
"francuzach".
Podobno dobry i tani ...

Pojechałem z pytaniem czy podniesie mi lekko tył w Pikusiu. Zgodził
się i za wymianę świec (świece moje) + "przejrzenie się" samochodowi
czy coś trzeba by zrobić + podniesienie lekko tyło - 200zł.
Zgodziłem się bo inny "serwis" chciał za to 1000zł !!

Okazało się że samochód podniósł ale tak wysoko że wyglądało to wręcz
śmiesznie ...
Pojechałem aby lekko obniżył ...

Obnizył , ale tak że tył samochodu był prawie na ziemii i nawet
najmniejszy krawężnik był problemem ...

Zaczął wymyślać , że tak ma być i itd , ale gdy zadzownił do innego
posiadacza Pikusia mina mu zrzędła ...

Wymyślił że napewno do wymiany mam łączniki belki czy coś takiego
(nowe około 800zł sztuka a jest ich chyba 4 ...)
Że abym sobie kupił to naprawi ...

Pojechałem do droższego fachowca , który tylko się tym zajmuje ...
Okazało sie że poprzedni mechanik zespół zupełnie jeden wahacz tylniej
belki i trzeba było wahacz wymienić ...
Fachowiec podniósł samochód tak jak powinno być i żadnych "łączników"
nie trzeba było zmieniać ...
Tyle że dodatkowo byłem w "plecy" 200zł za regenerowny wahacz belki +
koszt regeneracji belki ...
Czyli można powiedzieć że prawie 400zł kosztowała mnie "amatorszczyzna
mechanika" ...

Ostatnio też pech chciał że dzień przed wyjazdem do Chorwacji padło
mi ... sprzęgło. Teściu zadzwonił do podobno dobrego serwisu (Hemar
Toruń , który ma certyfikat Bosha) i tam samochód został oddany.
Cena naprawy wzrosła od tej "ustalonej" i zakończyło się na 1600zł ...
Ale to nie wszystko ...
Serwisowi nie chciało się zadzownić do ASO Citroena aby sprawdzić jaki
ma być olej w skrzyni biegów , ani załatwić plastiku mocującego linkę
sprzegła w pedale sprzęgła. Zamiast tego wlali olej mineralny
(powinien być pół-syntetyk) a zamist wymienić plastik mocujący -
założyli plastikowe opaski ...
Po powrocie do domu bez problemu kupiłem w ASO ten plastik i ...
musiałem zamówić olej pasujący do mojego samochodu bo na tym wlanym
skrzynia działała fatalnie ...
I znów dodatkowe koszty , bo nowy olej jako wlali musiałem zlać i wlać
nowy (około 100zł dodatkowe) , a i tak skrzynia nie działa tak
idealnie jak kiedyś ...

Więc niestety dobrego fachowca ze świecą szukać. Wszelkie
autoryzacje , certyfikaty nic nie dają a jedynie zwiększają ceny usług
a nijak mają się do jakości ...
Niestety :(

Tylko pierd..... tych mechanikow !!!