Tylko w PRLu pielęgnowano polskość

Data: 2011-04-12 12:30:33
Autor: boukun
Tylko w PRLu pielęgnowano polskość
Przykładem jest chociażby nakręcony w 1973 roku film "W pustyni i w puszczy", z Moniką Rosca w roli głównej (mój rocznik 1961). Władza dbała wówczas o rozwój i utrwalanie patriotyzmu, nie szczędzono środków na prawdziwie polską kinematografię, filmy kręcono na całym świecie, tudzież w Afryce http://film.wp.pl/idGallery,8200,idPhoto,269135,galeria.html

Ech, to były piękne i beztroskie czasy...

boukun

Data: 2011-04-12 13:30:40
Autor: Ronald Kuczek
On 04/12/2011 12:30 PM, boukun wrote:
Ech, to były piękne i beztroskie czasy...

Każde czasy są piękne jak się ma te dwadzieścia parę czy trzydzieści lat. Niestety czas szybko mija i nie daje się cofnąć. Po 1989 roku uwierzyliśmy naiwnie w bezkrwawe wyjście z totalitaryzmu, nie po raz pierwszy okazało się, że wszystko co ma jakąkolwiek wartość na tym świecie rodzi się w bólach. Musi minąć pokolenie albo dwa, zmienić się mentalność ludzi, takie procesy nie dzieją się z dnia na dzień, tak po prostu.

RK

Data: 2011-04-12 05:03:11
Autor: zbig
On 12 Kwi, 13:30, Ronald Kuczek <kuc...@kuczek.pl> wrote:
On 04/12/2011 12:30 PM, boukun wrote:

> Ech, to były piękne i beztroskie czasy...

Każde czasy są piękne jak się ma te dwadzieścia parę czy trzydzieści
Komunizm skończył się jak miałem 30 lat. I nie jestem tak głupi, zeby
dobre wspomnienia, których mam wiele wiązać z jakimiś zaletami
ustroju , który wówczas panował. Wręcz przeciwnie. Większość sytuacji
i zdarzeń nieprzyjemnych było ściśle związana z absurdami ówczesnego
systemu.
Oczywiście zawsze znajdą się tacy jak jedna z moich rozmówczyń , która
twierdziła, że komunizm przynosił  chwile prawdziwego szczęścia, kiedy
np. udało się jej kupić jakiś niedostępny towar i że dzisiejszy ustrój
takiej radości jej nie przynosi bo wszytko w sklepach jest.
Albo jak to fajnie było jak sie człowiek zmagał  z tymi celnikami na
granicy i przemycał towary, żeby się wyjazd zwrócił.
Tacy ludzie nie mają poczucia godności, dla nich najlepszy byłoby
poddaństwo z pańszczyzną i wtedy to mieliby szczęśliwe i beztroskie
czasy.

Data: 2011-04-12 17:10:52
Autor: Wiesiaczek
On Tue, 12 Apr 2011 05:03:11 -0700, zbig wrote:

> [...]

Komunizm skończył się jak miałem 30 lat. I nie jestem tak głupi, zeby
dobre wspomnienia, których mam wiele wiązać z jakimiś zaletami ustroju
[...]

To Ty byłeś tym wołającym: "Chłopaki, pójdę z wami?" Ja mam lepsze wspomnienia :)

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2011-04-13 00:19:24
Autor: boukun

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:7c85c454-c3b1-40ab-b72d-9bc563a59f4bf30g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]

Każde czasy są piękne jak się ma te dwadzieścia parę czy trzydzieści
Komunizm skończył się jak miałem 30 lat.

Gdzie, co, jak się skończył, jaki komunizm?

boukun

Data: 2011-04-12 14:08:28
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-12 13:30, Ronald Kuczek pisze:
[...]

Jesteś pewny że kiedyś, w przyszłości będzie lepiej? Ja mam co dotego bardzo wielkie wątpliwości. Szkody wyrządzone przez dwudziestolecie panoszącej się tzw. demokracji są olbrzymie. Polska jeszcze nigdy w historii nie została tak zrujnowana.

Data: 2011-04-12 15:02:45
Autor: Ronald Kuczek
On 04/12/2011 02:08 PM, jadrys wrote:
[...]

Jestem tego bardziej niż pewny, po prostu musi zmienić się społeczeństwo, powstać z marazmu i użalania się nad sobą, narzekania i biadolenia. Ostrożnie z przywoływaniem historii. Sytuacja po rozbiorach i pierwszej wojnie światowej oraz odparciu czerwonej zarazy w 1920 roku była tragiczna a jednak pokolenie naszych dziadków pozwoliło Polsce podnieść się z kolan (chociaż wcale miodów nie było i życie zwykłego Kowalskiego było o wiele bardziej szare i ubogie niż dziś), podobnie było po kolejnej wojnie, zostaliśmy goli i weseli, ze zburzonymi miastami, zrujnowanym przemysłem i wymordowaną znaczną liczbą obywateli a jednak w te kilkadziesiąt lat poprzednie pokolenie jakoś zdołało - w takim czy innym stopniu to wszystko pozbierać do kupy (co biorąc pod uwagę tasiemca na wschodzie było osiągnięciem samym w sobie). Obecne pokolenie ma bardzo krótkoterminowe spojrzenie - dobrobyt tu i teraz, natychmiast, choćby na kredyt, tymczasem tak się po prostu nie da.
Pewien stary mądry człowiek powiedział mi kiedyś - burzenie idzie szybko a odbudowa znacznie wolniej. Komuna wiele niszczyła - własność prywatną, etos zawodu nauczyciela, lekarza, sędziego, autorytet państwa, rodziny itd. - trzeba kilku pokoleń, żeby to naprawić.

RK

Data: 2011-04-12 17:18:32
Autor: Wiesiaczek
On Tue, 12 Apr 2011 15:02:45 +0200, Ronald Kuczek wrote:

[...]

Akurat to nie za komuny nauczycielom wkładano kosze na śmieci na głowy.
Nie za komuny prokuratorzy kierowali autami po pijanemu.
Nie za komuny panienki dawały dupy za doładowanie telefonu za 20 zł.

Proszę, odwołaj to co napisałeś o komunie. Tego co stworzyła komuna nieprędko da się odzyskać.

Data: 2011-04-12 15:35:51
Autor: Hans Kloss
Tylko w PRLu pielęgnowano polskość
On 12 Kwi, 19:18, Wiesiaczek <ciotkazielin...@vp.pl> wrote:

Akurat to nie za komuny nauczycielom wk adano kosze na mieci na g owy.
Pierdolisz, moi koledzy spuścili panu od zpt (w podstawówce!!) taki
łomot że przez tydzień go w szkole nie było.
Nie za komuny prokuratorzy kierowali autami po pijanemu.
Pierdolisz, każda partyjna mendowesz jeździła najebana jak stonoga a
mielicja obywatelska tylko mu salutowała w razie czego.
Nie za komuny panienki dawa y dupy za do adowanie telefonu za 20 z .
Pierdolisz, dawały dupy za marne 5 dolców, równowartość 4 flaszkek
żytniej. I to nie jakieś wyciruchy tylko ładne i zgrabne kurwiszony.

Prosz , odwo aj to co napisa e o komunie. Tego co stworzy a komuna
niepr dko da si odzyska .
 Stworzyła takich jak ty i boukun. Rzeczywiście sporo czasu minie nim
wyzdychacie...
J-23

Data: 2011-04-12 19:54:57
Autor: the_foe
W dniu 2011-04-12 19:18, Wiesiaczek pisze:
Akurat to nie za komuny nauczycielom wkładano kosze na śmieci na głowy.

moja matka opowiadala ze za jej czasow w podstawowce garowicz co mial z 18 lat wyrzucil nauczyciela przez okno

Nie za komuny prokuratorzy kierowali autami po pijanemu.

Za komuny zaden policjant nie kazal by dmuchac w balonik prokuratorowi. Prokurator znaczyl wiecej niz sedzia.

Nie za komuny panienki dawały dupy za doładowanie telefonu za 20 zł.

Dawaly za dolara albo paczke Malboro. poczytaj sobie o tabunach dziwek urzedujacych na wybrzeżu i warszawskich hotelach.

--
the_foe

Data: 2011-04-13 00:45:40
Autor: Ronald Kuczek
W dniu 12.04.2011 19:18, Wiesiaczek pisze:
[...]

A co niby stworzyła komuna ? Jeszcze przed wojną nauczyciel to był GOŚĆ
a dzisiaj jest DZIADEM. Jak myślisz, kto sprawił, że nauczycielom
wkładano kosze na głowę ? Nikt inny jak komuna, lata osiemdziesiąte
"procentują".
Za komuny prokurator był nietykalny, bo należał do PZPR.
Za komuny panienki dawały nawet za paczkę Marlboro, bo handel dolarami
był przestępstwem.

RK

Data: 2011-04-13 00:52:39
Autor: boukun

Użytkownik "Ronald Kuczek" <kuczek@kuczek.pl> napisał w wiadomości news:4da4d614$0$2487$65785112news.neostrada.pl...
[...]

I tak 100 lat bedzie "procentować",.. Och, kto was zrobił...

boukun

Data: 2011-04-13 15:20:45
Autor: jadrys
Tylko w PRLu pielęgnowano polskość
W dniu 2011-04-12 15:02, Ronald Kuczek pisze:
 Komuna wiele niszczyła - własność prywatną, etos zawodu nauczyciela, lekarza, sędziego, autorytet państwa, rodziny itd. - trzeba kilku pokoleń, Ĺźeby to naprawić.

RK

Pseudokomuna wiele budowała, społeczeństwo obywatelskie, wlasność pństwową powszechny dostep do nauki i kultury.  Ĺźe o poszanowaniu prawa nie wspomnę. Za takie okradanie ludzi jakie widzimy dzisiaj w choćby w tych konkursach SMS-owych ktoś pewnie by wisiał.

Myślę że jednak zbyt duży optymizm ciebie ponosi, - z roku na rok jest coraz gorzej. Tak że bez jakichś radykalniejszych środków (Rewolucja) to te kilka pokoleń może być za mało żeby uzdrowić sytuację w naszym kraju.

Data: 2011-04-12 18:54:11
Autor: Anatol

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:io1fc1$umi$1news.onet.pl...

[...]

Prawda jest taka ze okres PRL to co raz szybciej postępująca degradacja cywilizacyjna i ekonomiczna względem Europy Zachodniej - nie tylko wobec Niemiec czy Francji ale także tak biednych państw jak Grecja, Portugalia, Irlandia czy Hiszpania. Poziom tej degradacji wyznaczają takie parametry jak : PKB per capita, średnia długość życia, wykształcenie, wydajność i energochłonność produkcji, stan środowiska naturalnego, zaopatrzenie w żywność, środki higieny i czystości, infrastruktura wodciągowa i kanalizacyjna, standard i wyposażenie mieszkań, architektura, standardy usług (np. handel, telekomunikacja, transport, gastronomia), spożycie spirytusu itd..

Anatol

Data: 2011-04-13 00:23:42
Autor: boukun

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:io203q$im$1usenet.news.interia.pl...

[...]

Prawda jest, że byliśmy 10 potęgą gospodarczą świata... Tak samo w sporcie i kulturze, liczyliśmy się na świecie...

boukun

Data: 2011-04-13 19:10:13
Autor: the_foe
W dniu 2011-04-13 00:23, boukun pisze:

[...]

Gierek chyba mowil o 11

--
the_foe

Data: 2011-04-13 19:30:25
Autor: boukun

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:io4ldj$n87$2news.dialog.net.pl...
[...]

To sobie zobacz, co Polska stanowiła w latach swojej świetności http://pl.wikipedia.org/wiki/Letnie_Igrzyska_Olimpijskie_1972
http://pl.wikipedia.org/wiki/Letnie_Igrzyska_Olimpijskie_1964
http://pl.wikipedia.org/wiki/Letnie_Igrzyska_Olimpijskie_1976

W sporcie odzwierciedlała się gospodarka...

boukun

Data: 2011-04-13 15:15:36
Autor: Hans Kloss
On 13 Kwi, 19:30, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

W sporcie odzwierciedlała się gospodarka...

Czyli enerde była w pzreliczeniu na glowe ludności największa potęga
gospodarczą układu słonecznego, LOL. Nawet twój bekoński debilizm nie
powinien przekraczać pewnych granic groteskowego absurdu....może
jeszcze napiszesz że to enerdówek płacił corocznie 3 miliardy
dojczmarek zapomogi ubogim kuzynom z zachodu? Ty zakuty łbie...
J-23

Data: 2011-04-15 00:17:51
Autor: boukun

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:567042dd-8d7d-47b0-a48b-a9a5ec40cd40dn9g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Niemcy baranie mają w genach, że są potęgą i nie gra tu roli, czy zachodni, czy wschodni..., a przy trochę anabolikach to i wschodni potrafia być lepsi od zachodnich..., normalka...

boukun

Data: 2011-04-13 20:06:24
Autor: the_foe
W dniu 2011-04-13 19:30, boukun pisze:

[...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Letnie_Igrzyska_Olimpijskie_1988
na dwoch pierwszych miejscach kraje ktore do nastepnej olimpiady juz nie dociagnely...

--
the_foe

Data: 2011-04-13 20:16:55
Autor: boukun

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:io4omu$p7a$1news.dialog.net.pl...
[...]

Z DDR to naturalna rzecz, tak dłużej być nie mogło..., ale... wszystkich obcokrajowców Niemcy obciążyli odbudową wschodu niemiłosiernie... Rasizm i wyzysk niesamowity...

boukun

Data: 2011-04-13 15:19:56
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-12 18:54, Anatol pisze:

[...]

Ale nie zapominaj z jakiego poziomu startowaliśmy. Większość krajów Europy zachodniej łupiła jeszcze swoje kolonie. A RFN.. Czy wiesz że kartki żywnościowe wprowadzono w GB dopiero po wojnie? A wiesz dlaczego? - Bo prawie cały świat kapitalistyczny, łącznie z GB wspomagał rozbudowę RFN jak tylko potrafił i jak mógł.

PS. a co ty się tak zachwycasz tą Irlandią? Chyba nie widziałeś tych brudnych dzieciaków na ulicach ich miast., To już u nas w PRLu lepiej wyglądały cygańskie dzieciaki.

Data: 2011-04-13 15:11:55
Autor: Hans Kloss
On 13 Kwi, 15:19, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

Ale nie zapominaj z jakiego poziomu startowaliśmy. Większość krajów
Europy zachodniej łupiła jeszcze swoje kolonie.
Szwajcaria się ich zwłaszcza nałupiła. Irlandia, Szwecja i Norwegia
tak samo. Tylko najbiedniejsze z nich wszystkich Portugalia i
Hiszpania kolonii nie miały żadnych...naprawdę kupiłeś ten bezdennie
głupi komuszy kit o "łupieniu kolonii"? Obudź się, metropolie do
swoich kolonii per saldo DOKŁADAŁY, co widać było zwłaszcza po ich
"wybiciu się na niepodległość". Akurat dziwnym przypadkiem  ludzie w
owych wielce niepodległych państwach po zrzuceniu jarzma kolonializmu
zaczęli ponownie zdychać z głodu, za nieludzkiego kolonialnego reżimu
nie do pomyślenia...
J-23

Data: 2011-04-14 17:49:28
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-14 00:11, Hans Kloss pisze:
[...]

Szwajcaria nie dość Ĺźe nie uczestniczyła w II WŚ. to jeszcze na niej się obłowiła w wyĹźszym stopniu nawet niĹź Szwecja.  Norwegia... Czy ty Hans pamiętasz w ogĂłle tamte czasy? Norwegowie do momentu odkrycia złóż ropy naftowej i gazu mogli większości krajĂłw europejskich tylko czyścić buty. To samo z Danią, - do odkrycia pokładĂłw gazu na Grenlandii byli tylko zwykłymi gołodupcami.

Pozostałego twojego tekstu (tego o stratach ponoszonych przez imperialistów w swoich koloniach) nie będę komentował ponieważ są to ewidentne bzdety.

Data: 2011-04-14 18:11:41
Autor: the_foe
[...]

jezeli myslisz o XIX w. to masz racje. Ruchy nacjonalistyczne ktore zrodzil ten wiek na calym swiecie spowodowaly, ze metropolie musialy dokladac do interesu utrzymujac ogromne wojsko i biurokracje. Jednak wczesniej, szczegolnie w XVI i XVII to byly doslowne zyly zlota, ktore zbudowaly potege Hiszpanii, Portugalii, Anglii, Holandii Francji. A koszty utrzymania niskie, przeciez Pizon podbil 5 mlilionowe imperium 400 ludzmi! W Europie spowszednialo srebro, pojawily sie ogromne ilosci zlota (50% deprecjacja zlota w XVI w!) co umozliwilo rozwoj handlu, powstania zalazkow bogatego mieszczanstwa ktore 300 lat pozniej zacznie budowac swiatowy kapitalizm. Dzisiejszy porzadek w ktorym biali maja wiekszosc kapitalu swiata zrodzil sie wlasnie w erze kolonializmu.

--
the_foe

Data: 2011-04-14 16:22:26
Autor: Hans Kloss
On 14 Kwi, 18:11, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:

wczesniej, szczegolnie w XVI i XVII to byly doslowne zyly zlota, ktore
zbudowaly potege Hiszpanii, Portugalii, Anglii, Holandii Francji.
Ano były choć zupełnie nie w tym sensie o którym piszesz. Kolonializm
i podboje wymuszały na ludziach aktywność, były motorem awansu  ludzi
mądrych pracowitych i przedsiębiorczych z samych nizin społeczeństw na
jego szczyty, powodował pilną potrzebę zwiększenia wydajności
produkcji , usprawnienia transportu, handlu i usług, będąc w
rezultacie silnym bodźcem do rozwoju nauki technologii co w rezultacie
doprowadziło do XIX-wiecznej rewolucji naukowo-technicznej i
doskonalenia zarówno systemu sprawowania władzy jak i systemu wolnosci
ekonomiczej polegającej na swobodnej wymianie towarów i usług.
koszty utrzymania niskie, przeciez Pizon podbil 5 mlilionowe imperium
400 ludzmi!
Pizarro, niepiśmienny pastuch świń z hiszpańskiej Estremadury.. takie
kariery wówczas robiono.
[...]
Zwiększenie ilości złota nie miało prawa mieć żadnego znaczącego
wpływu na rozwój czegokolwiek w tamtych czasach. Przypominam ze złoto
to żółty miękki metal którego zastosowanie aż do wieku XX ograniczało
się do zdobnictwa, wyrobu biżuterii i zbytkownej zastawy stołowej.
Aha, używane było jako środek płatniczy (tzw. pieniądz) ale tę funkcję
równie dobrze może spełniać tysiąc ton jak i jeden kilogram tego
metalu. Zresztą najlepszym przykładem na to że jego posiadanie
niewiele daje sa ekonomiczne 'kariery" Hiszpanii i Portugalii. To te
dwa kraje bły głównymi eksploatatorami amerykańskich złóz złota i oba
zapłaciły duzą cenę za zachłyśnięcia się owym "bogactwem" staczając
się z pozycji czołowych mocarstw do ogona europejskiej drugiej ligi.
 Dzisiejszy porzadek w ktorym biali maja
wiekszosc kapitalu swiata zrodzil sie wlasnie w erze kolonializmu.
 "Biali" owszem mają większość kapitału- ale tego w postaci
infrastruktury swoich krajów i zawartości głów obywateli. Bo tylko ten
kapitał liczy naprawdę, z łatwością posłużyć bowiem może do zdobycia
wszystkich pozostałych jego form.
J-23

Data: 2011-04-13 19:39:40
Autor: Anatol

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:io47vk$tla$2news.onet.pl...

[...]

W 1950 z poziomu wyższego niż Grecja, Portugalia, Hiszpania i Malta - dzięki pozyskaniu dobrze rozwiniętych ziem poniemieckich oraz kontynuacji działałności małego i średniego biznesu prywatnego (zarówno usługi jak i produkcja) w okresie planu 3-letniego realizowanego pod kierownictwem przedwojennych fachowców. Budownictwo z tego okresu, oparte na przedwojennych standardach wygląda nawet dzisiaj bardzo estetycznie i solidnie na tle gomułkowskich i gierkowskich pudełek.

[...]

Pomimo tego jakoś nikt nie emigrował z  zachodniej biedy i bezrobocia do miodem i mlekiem płynącej PRL (no moĹźe poza Grekami w latach 50-tych ale to raczej z powodĂłw politycznych).

Anatol

Data: 2011-04-14 17:40:23
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-13 19:39, Anatol pisze:

[...]

Mówimy o 1946 roku. Od tego momentu zaczęła się odbudowa Polski.

To zobacz sobie ile dzisiaj kosztuje mieszkanie w tzw, starym budownictwie a ile w tych blokowiskach gomulkowsko-gierkowskich.

[...]

Do Irlandii, a takĹźe do południowych Włoch emigrują tylko jacyś desperaci.  A poza tym kto mowi Ĺźe w PRL był mlekiem i miodem płynącym krajem?

Data: 2011-04-14 20:17:47
Autor: Anatol

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:io752a$o2l$2news.onet.pl...

Mówimy o 1946 roku. Od tego momentu zaczęła się odbudowa Polski.

Nie mam danych za 1946 ale w 1950 PKB per capita w Polsce był wyraźnie wyższy. Co szkodziło utrzymać ten stan w kolejnych latach, w tym w latach 70-tych i 80-tych ?

To zobacz sobie ile dzisiaj kosztuje mieszkanie w tzw, starym budownictwie a ile w tych blokowiskach gomulkowsko-gierkowskich.

Mieszkania na warszawskiej Starówce czy Mariensztacie są znacznie droższe od tych w okolicznych blokach z wielkiej płyty.

Pomimo tego jakoś nikt nie emigrował z  zachodniej biedy i bezrobocia do miodem i mlekiem płynącej PRL (no moĹźe poza Grekami w latach 50-tych ale to raczej z powodĂłw politycznych).

Do Irlandii, a także do południowych Włoch emigrują tylko jacyś desperaci.

Polacy w PRL emigrowali gdzie się tylko dało - z Grecją, Irlandią, Hiszpanią i Włochami włącznie. Gdyby nie ograniczenia paszportowo-wizowe to pewnie mało kto by został.

A poza tym kto mowi że w PRL był mlekiem i miodem płynącym krajem?

No i napisałem, Ĺźe okres PRL od 1950 roku  to była systematyczna degradacja ekonomiczna i cywilizacyjna względem krajĂłw Europy Zachodniej, a w  latach 80-tych nawet względem krajĂłw RWPG. Trend sie odwrĂłcił dopiero w latach 90-tych (no moĹźe poza Irlandią, ktĂłra aĹź do 2008 cały czas nam uciekała).

Anatol

Data: 2011-04-14 20:39:18
Autor: u2
W dniu 2011-04-14 20:17, Anatol pisze:
[...]

Nieprawda, nawet teraz kiedy sa granice otwarte wiekszosc pozostala w
kraju. Nie wszyscy moga wyjechac z roznych powodow.

A poza tym kto mowi że w PRL był mlekiem i miodem płynącym krajem?

No i napisałem, że okres PRL od 1950 roku  to była systematyczna
degradacja ekonomiczna i cywilizacyjna względem krajów Europy
Zachodniej, a w  latach 80-tych nawet względem krajów RWPG. Trend sie
odwrócił dopiero w latach 90-tych (no może poza Irlandią, która aż do
2008 cały czas nam uciekała).

Jasne, w koncu zielona wyspa zatonela pomimo dzielnej ucieczki :)

Data: 2011-04-14 23:30:06
Autor: Anatol

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4da73f5a$0$2446$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Bo teraz nie ma PRLu, minimalna płaca jest niewiele niższa niż w Portugalii, a zakup TV color czy zachodnich kosmetyków już nikogo nie rajcuje.

Jasne, w koncu zielona wyspa zatonela pomimo dzielnej ucieczki :)

To jest wciąż jeden z najbogatszych krajów UE. Jeżeli będzie cud i powtórzymy dynamikę wzrostu PKB z najlepszych lat Irlandii to już może za 20 lat osiagniemy ich obecny, zatopiony poziom. Jeżeli będziemy takimi nieudacznikami jak Francuzi, Niemcy czy Brytyjczycy to potrwa to 30-40 lat.

Anatol

Data: 2011-04-13 00:18:15
Autor: boukun

Użytkownik "Ronald Kuczek" <kuczek@kuczek.pl> napisał w wiadomości news:io1djc$bt1$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nic to nie da, jeśli nie będzie prawdziwej rewolucji, bo władzę dzierżą od 1945 roku dziedzicznie... i jej dobrowalnie następne pokolenia spadkobierców nie oddadzą.... Dopóki sa u władzy, teraz udają demokratów, ale jeśli tylko mieliby być zmuszeni do ustąpienia, natychmiast zmienią się w krwawe bestie jak Stolzman...

boukun

Data: 2011-04-12 19:44:37
Autor: the_foe
W dniu 2011-04-12 12:30, boukun pisze:
[...]

patriotyzm wzgldem PRL to oksymoron. To tak jakbys Chruszczowa nazwal ukrainskim patriota. Patriotyzm w PRL to definicja zdrady. Zdrada PRL to definicja (uproszczona) patriotyzmu.

--
the_foe

Data: 2011-04-13 00:25:44
Autor: boukun

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:io2322$bn3$1news.dialog.net.pl...
[...]

Coś pieprzysz bez ładu i składu. W PRL nie musieli na siłę krzyczeć i wmawiać ludziom, kocham cię Polsko, Polaskę się kochało ot tak, właśnie za tę kulturę, za te filmy jak powyżej. A dzisiaj nie ma już za co kochać Polski, bo Polska jest zniewolona i pod syjonistyczna okupacją... Byle prostak i burek cieszy się na towar z Tesco...

boukun

Data: 2011-04-13 08:33:31
Autor: cirrus
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:io2k1i$7eq$1mx1.internetia.pl...
[...]

Może tak kochało się Polaskę, bo jak nie to pierdel.

--
stevep

Data: 2011-04-13 13:10:12
Autor: boukun

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:io3g3s$ri4$1news.vectranet.pl...
[...]
wmawiać  ludziom, kocham cię Polsko, Polskę się kochało ot tak, właśnie
[...]

Może tak kochało się Polskę, bo jak nie to pierdel.

-- stevep

Nikomu pierdel nie groził, tylko od czasu do czasu gnidy marcowe uwiarygadniali, dzisiajsze szuje u władzy, która jest dzisiaj nieczuła na krzywdę polskiego, zniewolonego narodu...

boukun

Data: 2011-04-13 15:19:22
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-13 08:33, cirrus pisze:

Może tak kochało się Polaskę, bo jak nie to pierdel.

To pytanie czy stwierdzenie?

Data: 2011-04-14 11:49:41
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:io47vj$tla$1news.onet.pl...
W dniu 2011-04-13 08:33, cirrus pisze:
Może tak kochało się Polaskę, bo jak nie to pierdel.
To pytanie czy stwierdzenie?

A znalazłeś tam znak zapytania?

--
stevep

Data: 2011-04-14 18:05:59
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-14 11:49, cirrus pisze:
[...]

No, ale to pytające słowo - "może" sugeruje że najnormalniej mogłeś zapomnieć o znaku zapytania.

Data: 2011-04-13 19:09:29
Autor: the_foe
W dniu 2011-04-13 00:25, boukun pisze:
Polaskę się kochało ot tak, właśnie za tę kulturę, za te filmy jak powyżej

Polska i PRL to sa zupelnie inne pojecia. Polska za PRL to bylo dobro abstrakcyjne. PRL byl rzeczywisty i lal Cie po dupie jak Ci sie zamarzyla Polska.

--
the_foe

Data: 2011-04-13 19:32:13
Autor: boukun

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:io4lc7$n87$1news.dialog.net.pl...
[...]

Nie masz pojęcia, po jakiej ziemi stąpasz i kto cię dzisiaj leje po dupie i dlaczego... Powtarzasz bezmyslnie wyświechtane slogany syjonistów, rządzących dzisiaj Polską niepodzielnie...

boukun

Data: 2011-04-14 18:05:44
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-13 19:09, the_foe pisze:
[...]

Skąd się tacy jak ty biorą, tacy dający aż tak się ogłupieć?

Data: 2011-04-15 07:06:10
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:io761c$rus$1news.onet.pl...
[...]

Ciebie nie potrzeba ogłupiać bo dostatecznie zgłupiałeś.

--
stevep

Tylko w PRLu pielęgnowano polskość