Tylna blacha do płyty

Data: 2013-10-30 16:57:59
Autor: Borneq
Tylna blacha do płyty
Kupiłem używaną płytę GA-H77M-D3H bez blachy z tyłu. Nie jest tak potrzebna, ale gdy z tyłu wkładam USB to się płyta rusza. Czy jest możliwość dokpienia samej blachy?

Data: 2013-10-30 17:13:25
Autor: PC
Tylna blacha do płyty
Data: 2013-10-30 17:30:12
Autor: Borneq
Tylna blacha do płyty
Użytkownik "PC" <p_c_h@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:l4rb78$imb$1news.task.gda.pl...
http://tiny.pl/qgmdn

odbiór osobisty we Wrocławiu części za 1 zł

Data: 2013-10-30 17:56:50
Autor: z
Tylna blacha do p³yty
W dniu 2013-10-30 16:57, Borneq pisze:
Kupi³em u¿ywan± p³ytê GA-H77M-D3H bez blachy z ty³u. Nie jest tak
potrzebna, ale gdy z ty³u wk³adam USB to siê p³yta rusza. Czy jest
mo¿liwo¶æ dokpienia samej blachy?

Jak siê p³yta rusza to trzeba j± przykrêciæ jak ustawa przewiduje albo nawet lepiej. Pó¼niej bêd± niestyki, zwarcia, niestabilno¶æ...

Data: 2013-10-31 01:45:16
Autor: BartekK
Tylna blacha do płyty
W dniu 2013-10-30 16:57, Borneq pisze:
Kupiłem używaną płytę GA-H77M-D3H bez blachy z tyłu. Nie jest tak
potrzebna, ale gdy z tyłu wkładam USB to się płyta rusza. Czy jest
możliwość dokpienia samej blachy?
Blacha tylko uszczelnia tył obudowy, mechanicznie nie stabilizuje gniazd - więc jeśli ci się płyta rusza przy ruszaniu gniazdkami USB - to z blachą byłoby tak samo (tylko byś tego nie widział, bo by ci płytę zasłaniała). To znak, że albo masz źle przykręconą płytę do podstawy, albo masz bardzo marną-elastyczną tą podstawę, albo za mocno ciskasz w te usb.

Data: 2013-11-01 14:52:08
Autor: Kamil
Tylna blacha do płyty
Użytkownik "BartekK" napisał:

[...]
marnÄ…-elastycznÄ… tÄ… podstawÄ™, albo za mocno ciskasz w te usb.

Nie wypisujcie andronów. Pewnie żaden z Was nie widział uginającej się płyty
podczas wkładania róznych wtyków. A 99% płyt tak ma. Pewnie macie
maskownice i tego nie widzicie. Maskownica w pewnym stopniu temu zapobiega.
Pisanie bzdur o wiotkiej obudowie, czy słabym dokręceniu płyty są nie na
miejscu. W skrajnych przypadkach stabilizowałem gniazda jakimś doddatkowym
wspornikiem od góry.

pzdr

Data: 2013-11-01 16:22:30
Autor: qwerty
Tylna blacha do płyty
Użytkownik "Kamil"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:5273b239$0$2283$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dokładnie. Jak miałem zalmana 7700 Cu (prawie 1 kg cooler) to mimo przykręcenia wygięło PCB.

Data: 2013-11-01 17:27:23
Autor: BartekK
Tylna blacha do płyty
W dniu 2013-11-01 14:52, Kamil pisze:
[...]

No to się zdecyduj, kto pisze źle, jak sam piszesz, że 99% płyt tak ma (czyli że 99% płyt wygina się) i maskownica to tylko maskuje. I podpierasz się, że nawet stabilizowałeś gniazda dodatkowym wspornikiem. Czyli płyty się wyginają a maskownica niewiele/nic w tym nie zmieni.

Data: 2013-11-01 21:56:33
Autor: JoteR
Tylna blacha do płyty
"BartekK" napisał:

Czyli płyty się wyginają a maskownica niewiele/nic w tym nie zmieni.

Owszem, zmieni. W tych płytach, które posiadają gniazda VGA, RS-232 czy LPT. A nawet poniekąd i w tych, które mają tylko gniazda audio. Pomyśl, dlaczego. Albo sprawdź empirycznie ;->

JoteR

Data: 2013-11-01 23:43:24
Autor: BartekK
Tylna blacha do płyty
W dniu 2013-11-01 21:56, JoteR pisze:
"BartekK" napisał:

[...]

No sprawdziłem. Nawet na bardzo podobnym modelu Gigabyte, jak wątkotwórca. Płyta z maskownicą, przy wciskaniu usb czy hdmi - wygina się radośnie, widać to po pracy pozostałych gniazdek, jeśli się przypatrzy. Może maskownica ogranicza ruch, na tyle ile jest luzu przy dvi i audio, ale dobre 1-2mm się rusza. Nic na to nie poradzi się, w sumie chyba nie jest to pomyślane do częstego męczenia podłączaniem/odłączaniem.

Data: 2013-11-02 00:08:19
Autor: JoteR
Tylna blacha do płyty
"BartekK" napisał:

[...]

siÄ™ przypatrzy.

Moja się nie wygina przy wciskaniu czegokolwiek do USB. No, może gdyby miała te gniazda umieszczone pionowo... ;->
Ale ja mam jeszcze RS-y i LPT oraz zwyczaj przykręcania zarówno maskownicy do obudowy, jak i owych gniazd do maskownicy, a także stosowania nadkompletu kołków przy tylnej krawędzi płyty i w obszarze gniazd PCI oraz pamięci.

Może maskownica ogranicza ruch, na tyle ile jest luzu przy dvi i audio, ale dobre 1-2mm się rusza. Nic na to nie poradzi się,

Poradzi. Patrz wyżej.

JoteR

Data: 2013-11-06 16:19:25
Autor: Kamil
Tylna blacha do płyty
Użytkownik "BartekK" napisał:

Czyli płyty się wyginają a maskownica niewiele/nic w tym nie zmieni.

Napisałem "w pewnym stopniu" mając na myśli "w niewielkim". Po co bijesz
pianę? Nie widziałeś komputera w środku?

Pzdr

Data: 2013-11-01 18:11:53
Autor: z
Tylna blacha do p³yty
W dniu 2013-11-01 14:52, Kamil pisze:
Nie wypisujcie andronów. Pewnie ¿aden z Was nie widzia³ uginaj±cej siê
p³yty

W±tkotwórca napisa³ ¿e p³yta siê "rusza" a nie ugina.
Jak kto¶ nie potrafi³ dokrêciæ to cho... wie jakimi ¶rubkami i podstawkami jeszcze operowa³. Widzia³o siê ju¿ takie "cuda" :-)

Data: 2013-11-04 12:12:19
Autor: Chris
Tylna blacha do płyty
Borneq nabazgrał(a):

Kupiłem używaną płytę GA-H77M-D3H bez blachy z tyłu. Nie jest tak
potrzebna,  ale gdy z tyÅ‚u wkÅ‚adam USB to siÄ™ pÅ‚yta rusza. Czy jest
możliwość dokpienia  samej blachy?

SkÄ…d jesteÅ› ??

Tylna blacha do płyty