Tylna lampka

Data: 2018-11-01 22:16:38
Autor: Jacek
Tylna lampka
Dzień coraz krótszy i zamierzam kupić nową tylną lampkę.
Ma być bateryjna, łatwa do zakładana i zdejmowana z roweru i aby nie była na jakieś "egzotyczne" baterie, najlepiej na R6.
Obecnie mam Sigma Cuberider, ale mam wrażenie, że w porównaniu z innymi lampkami słabo świeci.
Co byście polecali kupić? Mogę dać nawet stówkę.
Jacek

Data: 2018-11-01 14:30:02
Autor: rmikke
Tylna lampka
On Thursday, 1 November 2018 22:16:42 UTC+1, Jacek  wrote:
[...]

Wall-e, albo cokolwiek z półwatową diodą. Tylko zwykle sa na R3.

Data: 2018-11-01 22:29:28
Autor: ń
Tylna lampka
Lubię CatEye Omni 5, bo ma dość szerokie kąty świecenia i oprócz migania zwracający uwagę tryb strobo.
Mocowanie na pasek zębaty najbardziej mi odpowiada, bo pasuje do wielkiego zakresu średnic.
Cena ok. 50 zł, w Carrefour niezłe podróby (bez strobo) po 12 zł
Dla bezpieczeństwa od jednej lampki lepsze są dwie lampki ;-)
I duże odblaski, np. fragmenty ubrania - dopiero co byłem zszokowany, jak cudze dziecko dosłownie świeci kurtką, a moje ledwo widać z hiper lampką.

Data: 2018-11-02 00:09:58
Autor: przemek.jedrzejczak
Tylna lampka
Meilan X6 na miasto styknie
Busch & Müller Ix-Back Senso troche lepiej
Wally plus dodatkowy odblask to chyba optimum
poza miastem full wypas czyli strobo, konkretne odblaski i kask z LED-em

Data: 2018-11-02 10:26:44
Autor: ToMasz
Tylna lampka
W dniu 01.11.2018 o 22:16, Jacek pisze:
[...]
niema czegoś takiego jak słabo świeci. lampka ma być widoczna z iluśtam metrów i każda, nawet z bazaru za 6zł przekracza tą normę conajmniej dwa razy. Jakaś taka mania panuje, durne przekonanie że jak oślepisz pół watową diodą kierowce to napewno Cię nie przejedzie. może jest w tym trochę racji - jak się pedałuje. ale ten kierowca poza czerwoną lapmpą nie zobaczy juz nic w okolicach metra w okół. nie zobaczy drugiego rowerzysty, nie zobaczy innych przeszkód na drodze. Nie wierzycie? to spróbujcie pojachać przez las, zaniedbany park, (tam gdzie trzeba omijać przeszkody) za kimś kto taką lampą po oczach wali.

kup dowolną lampkę tylną, 3 diody wystarczą, ale żeby miała solidne mocowanie. bo te z bazarku za 5zł świecą - ale na dziurach się rozpadają. najtańsze firmowe to falcon eye

ToMasz

Data: 2018-11-02 11:19:11
Autor: Jacek Maciejewski
Tylna lampka
Dnia Fri, 2 Nov 2018 10:26:44 +0100, ToMasz napisał(a):

kup dowolną lampkę tylną, 3 diody wystarczą, ale żeby miała solidne mocowanie. bo te z bazarku za 5zł świecą - ale na dziurach się rozpadają. najtańsze firmowe to falcon eye

I żeby miała dobre/mocne sprężyny kontaktów baterii bo na wybojach ci
się będzie przełączać/wyłączać.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-11-02 18:03:58
Autor: Jacek
Tylna lampka
W dniu 02.11.2018 o 10:26, ToMasz pisze:

Jakaś taka mania panuje, durne przekonanie że jak oślepisz pół watową diodą kierowce to napewno Cię nie przejedzie. może jest w tym trochę racji - jak się pedałuje.
Często widuję wcześnie rano gościa, który ma tylną lampę migającą na przemian czerwono i niebiesko. Tego się nie da nie zauważyć.
Jacek

Data: 2018-11-02 14:26:31
Autor: rmikke
Tylna lampka
On Friday, 2 November 2018 18:04:01 UTC+1, Jacek  wrote:
W dniu 02.11.2018 o 10:26, ToMasz pisze:

> Jakaś taka mania panuje, durne przekonanie że jak oślepisz pół > watową diodą kierowce to napewno Cię nie przejedzie. może jest w tym > trochę racji - jak się pedałuje. Często widuję wcześnie rano gościa, który ma tylną lampę migającą na przemian czerwono i niebiesko. Tego się nie da nie zauważyć.

Ale jest nielegalne. Mi się najbardziej podoba superflash, który miga dwa razy słabszymi diodkami i dwa razy półwatówką - zwraca uwagę bardziej, a wkurza mniej, niż strobo. Nie wiem, co Wy z tym strobo, to się tylko na dyskotekach sprawdza.

Data: 2018-11-05 01:43:34
Autor: mmateusz
Tylna lampka
W dniu piątek, 2 listopada 2018 10:26:47 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
niema czegoś takiego jak słabo świeci. lampka ma być widoczna z iluśtam metrów i każda, nawet z bazaru za 6zł przekracza tą normę conajmniej dwa razy.

mam odwrotne spostrzeżenia: jest lepiej i ludzie sie nauczyli, ze trzeba miec oswietlenie, ale obserwuję wysyp lampek 'bździoszek'.

Tanie lampki za 5zl, czy stare baterie - po prostu tego nie widać.
Wczesniej zauwazysz sylwetke w swiatlach samochodu niz taka lampke, tragedia.
Gorzej w mieście, to ginie w światłach stopu innych samochodów.

Jak w samochodzie masz niesprawne swiatla - twoja wina. Tutaj, jest wina kierowcy, bo przeciez rowerzysta był oswietlony, niewazne, ze nie bylo go widac. Dlatego, ja jestem za diodami typu '0.5W', czyli np. Mactronic Wall-e, Bright-eye, itp.

Czesto tez widuje kamizelki odblaskowe wykonane w technologii 'stealth' :)
Fajnie, ze ludzie to zakładają, ale te odblaski sie starzeja od używania, prania, uv, deszczu. przy czestym uzywaniu, raz na rok sprawdźcie, czy te odblaski nadal działaja.
--
mm

Data: 2019-05-10 14:30:23
Autor: ń
Tylna lampka
Nabyłem Wall'e (w najtańszej wersji 12,90 + wysyłka, bo to jest to samo pudełko lampki oznaczonej przez Chińczyka jako Jyng Yi JY-596 z innymi nalepkami z tyłu).
Przyczyną jest mocowanie na pasek zębaty, które właśnie najbardziej lubię, bo nie ma problemu z mocowaniem do sztycy lub rury podsiodłowej lub widelca.
Wykonanie lampki adekwatne do 12,90 zł/szt., czyli da się żyć i jak ukradną pod sklepem to nie będę płakał.
Natomiast te dwie diody mają światło dość skupione i problemem większości tylnych lampek jest nie tyle moc, co kształt strumienia światła.
Wadą tego konkretnego mocowania w lampce JY-596  jest jak się okazuje mały zakres kątów nachylenia, np. na tylne widełki nie wystarczy do ustawienia strumienia światła do poziomu.
Wcześniej kupiłem kilka budżetowych Profex z Carrefour 5-diodowych (zerżnięta kropka w kropkę z CatEye TL150) w tej samej cenie i mocowanie (również na pasek zębaty) ma nieco szersze kąty ustawienia.

-- -- -