Tylna piasta Dartmoor X-Force - problem

Data: 2011-07-12 14:27:06
Autor: Remigiusz Zukowski
Tylna piasta Dartmoor X-Force - problem
Witam wszystkich,

trzy lata uje偶d偶am ju偶 tylne ko艂o na pia艣cie Dartmoor X-Force, obecny przebieg szacuj臋 na 7-8 kkm, praktycznie tylko w g贸rach. Przez pierwszy rok piasta zachowywa艂a si臋 OK. Potem zacz臋艂o co艣 rz臋zi膰 w b臋benku a rok temu dosz艂o blokowanie si臋 b臋benka i przez to zaci膮ganie 艂a艅cucha, ca艂e szcz臋艣cie nie robi si臋 ostre ko艂o. Tydzie艅 temu rozkr臋ci艂em go w poszukiwaniu czy to brudu, czy to zmielonych od艂amk贸w i niestety nie znalaz艂em ani jednego ani drugiego. Po wyczyszczeniu i przesmarowaniu zachowywa艂 si臋 tak samo - rzezi艂 przy kr臋ceniu i co jaki艣 czas blokowa艂 si臋 (blokada nie jest permanentna). Celem test贸w zdemontowa艂em zapadki i z艂o偶y艂em go, rezultat wci膮偶 taki sam. Pr贸bowa艂em skr臋ca膰 go z r贸偶nymi luzami (mniej lub wi臋cej podk艂adek), bez istotnych zmian. Totalnie zg艂upia艂em bo niby sk膮d mia艂o by bra膰 si臋 to blokowanie b臋benka? Jedyne co mi przychodzi do g艂owy to felerna konstrukcja wewn臋trznego 艂o偶yska, kt贸re po pewnym nieznaczym wyrobieniu si臋 powoduje klinowanie si臋 kulek. Tymczasowo b臋benek z艂o偶y艂em z wyjetymi kilkoma kulkami z dolnego 艂o偶yska, daje to zauwa偶alnie mniejszy efekt blokowania. Pytanie do grupowicz贸w, co zrobi膰 z tym fantem? Na napraw臋 nie widz臋 szans. Zadowala艂a by mnie wymiana b臋benka (czy da si臋 go w sensownej cenie kupi膰?), mia艂 bym spok贸j na kolejne 2-3 lata.

pozdrawiam

Remigiusz

Data: 2011-07-12 14:31:12
Autor: kamil/Endurorider.pl
Tylna piasta Dartmoor X-Force - problem

U偶ytkownik "Remigiusz Zukowski" <rolandDWADZIESCIAPIEC@gmail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ivheit$1d7$1inews.gazeta.pl...

Pytanie do  grupowicz贸w, co zrobi膰 z tym fantem? Na napraw臋 nie widz臋 szans. Zadowala艂a by mnie wymiana b臋benka (czy da si臋 go w sensownej cenie kupi膰?), mia艂 bym spok贸j na kolejne 2-3 lata.

Mo偶e by tak zacz膮膰 od tego co zawsze robi si臋 na pocz膮tku czyli pisze do producenta :> Akurat velo ma bardzo dobry kontakt z klientem i niez艂膮 opini臋 w zakresie wspomagania ludzi z problemami sprz臋towymi. Je偶eli oni nie maj膮 cz臋艣ci etc. to pozostaje kupno nowej serwisowalnej piasty.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Tylna piasta Dartmoor X-Force - problem