Data: 2009-12-25 19:24:03 | |
Autor: Fabian | |
Tylne haki 9 mm. | |
Okazało się, że w OK mam tylne haki przystosowane do osi 9 mm. Jakieś
pomysły co z tym zrobić, aby użyć jakiejś normalnej piasty? Szlifować hak? Kombinować z wymianą lub obróbką osi w piaście? Dzięki za jakiś rady ;) Fabian. |
|
Data: 2009-12-26 08:17:29 | |
Autor: Adrian S. | |
Tylne haki 9 mm. | |
Fabian wrote:
Okazało się, że w OK mam tylne haki przystosowane do osi 9 mm. Jakieś rozpiłować pilnikiem. -- Adrian S. the Lajt Rider |
|
Data: 2009-12-26 09:33:41 | |
Autor: Fabian | |
Tylne haki 9 mm. | |
Adrian S. pisze:
Fabian wrote: Ok, teraz haki są chromowane, a rama stalowa. Jak zabezpieczyć ją przed rdzą po spiłowaniu? Fabian. |
|
Data: 2009-12-26 14:13:18 | |
Autor: Adrian S. | |
Tylne haki 9 mm. | |
Fabian wrote:
Adrian S. pisze: Już widzę że się problem rozwiązał, ale faktycznie zagadnienie zdzewienia nie byłoby takie proste do rozwiązania.... -- Adrian S. the Lajt Rider |
|
Data: 2009-12-26 11:16:05 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Tylne haki 9 mm. | |
Dnia Fri, 25 Dec 2009 19:24:03 +0100, Fabian napisał(a):
Jakieś Ja bym rozważył wyszlifowanie (czy wypiłowanie pilnikiem) bruzd w gwincie osi na tyle głębokich i szerokich by oś weszła gładko w hak. Osłabienie osi w tym miejscu na skutek zmiany przekroju nie liczy się bo osie i tak pekają zmęczeniowo tam gdzie gwint się kończy w środkowej części osi a nie przy hakach (co wskazuje gdzie są krytyczne naprężenia). A osłabienia gwintu i tak nie ma bo tam gdzie spiłujesz nakrętka już nie sięga. -- Jacek |
|
Data: 2009-12-26 11:54:30 | |
Autor: Fabian | |
Tylne haki 9 mm. | |
Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Fri, 25 Dec 2009 19:24:03 +0100, Fabian napisał(a): Ku takiej opcji się skłaniam, za raz będę testował na jakiejś nieużywanej już piaście. Fabian. |
|
Data: 2009-12-26 12:38:30 | |
Autor: Fabian | |
Tylne haki 9 mm. | |
Fabian pisze:
Jacek Maciejewski pisze: No i okazało się, że nie 9 mm, a 9 z hakiem mają te haki i to ciaśniejsze są przy początku niż przy końcu. Lekko spiłowałem, łącznie pewnie z 0,5 mm i wchodzi piasta na wcisk :) Fabian. |
|
Data: 2009-12-26 13:48:06 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Tylne haki 9 mm. | |
Dnia Sat, 26 Dec 2009 12:38:30 +0100, Fabian napisał(a):
i wchodzi piasta na wcisk :) I po problemie :) -- Jacek |
|
Data: 2009-12-26 14:14:11 | |
Autor: Adrian S. | |
Tylne haki 9 mm. | |
Fabian wrote:
No i okazało się, że nie 9 mm, a 9 z hakiem mają te haki i to jeśli są ciaśniejsze przy otwartym końcu to znaczy, że się haki zgięły (wgięły) na skutek przechowywania albo przewożenia samej ramy. -- Adrian S. the Lajt Rider |
|
Data: 2009-12-26 23:45:56 | |
Autor: szaman | |
Tylne haki 9 mm. | |
Adrian S. wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
jeśli są ciaśniejsze przy otwartym końcu to znaczy, że się haki zgięły Głowy nei dam, ale wydaje mi się, że taki patent już widziałem u któregoś z renomowanuych producentów. I nie była to wada fabryczna, ani uszkodzenie mechaniczne. szman |
|