Tylny stabilizator i wybite tuleje

Data: 2009-04-06 11:05:37
Autor: bratPit[pr]
Tylny stabilizator i wybite tuleje

mam taki problem, który wraca do mnie jak bumerang i nie rozumiem o co
chodzi. Pacjent to Ford Cougar, więc zawieszenie bardzo podobne do Mondeo ST200 jakby co :)

Po zakupie auta miałem do wymiany gumowe tuleje na tylnym stabilizatorze, ponieważ klamotało na dziurach. Wymieniłem, na oryginały Forda żeby nie było. Przejechałem może z 2tys. km i znowu zaczęło walić - diagnoza to... wyrobione tuleje na stabilizatorze. Pomyślałem: WTF?

cały Ford, ja miałem ten problem w Fieście, diagnoza: wytarty stabilizator,
skuteczny sposób naprawy gdy mniejsza średnica gumek nie pomogła : podłożyć pod gumki paski gumy wyciętej z dętki rowerowej ;D
brat

Data: 2009-04-06 16:00:51
Autor: red
On 2009-04-06 11:05:37 +0200, "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> said:

cały Ford, ja miałem ten problem w Fieście, diagnoza: wytarty stabilizator,

Byłem dzisiaj w warsztacie i diagnoza właśnie taka jak piszesz - wytarty pręt (tak jak wcześniej Tomkowi udało się utrafić). Pytałem o tulejki 16mm, czy to rozwiąże problem, stwierdzili że tak, ale nie na bardzo długo, bo taka guma będzie miała inne warunki pracy i też się zużyje szybciej (zależalo mi na tym, żeby zrobić to raz a dobrze).

skuteczny sposób naprawy gdy mniejsza średnica gumek nie pomogła : podłożyć pod gumki paski gumy wyciętej z dętki rowerowej ;D

Miałem już tak zrobione i coś u mnie nie zdawało egzaminu (nadal pukało). Nowy drążek to koszt ok. 270zł, więc zamówiłem i będe miał na piątek (niestety musi przyjechać z Niemiec).

Co ciekawe macie racje, że to typowa usterka Forda - ani w warsztacie, ani w sklepie nie byly zaskoczeni tym, że pręt stabilizatora się wytarł... No comment :)

Data: 2009-04-07 08:41:19
Autor: bratPit[pr]
[...]

dętka u mnie pomogła co nie zmienia kwestii że i tak gumki zmieniałem co 30kkm a dostęp do nich przynajmniej w Fieście z przodu jest dramatyczny,

Co ciekawe macie racje, że to typowa usterka Forda - ani w warsztacie, ani w sklepie nie byly zaskoczeni tym, że pręt stabilizatora się wytarł... No comment :)

zastanawiam się jeszcze nad jednym, czy czasem wpływu na wycieranie stabilizatora nie ma zawulkanizowana w gumie taka siatka z jakiegoś tworzywa? w oplu takiej siatki nie ma i jest spokój z gumami stabilizatora, ciekawe jak mają inne marki?
brat

Tylny stabilizator i wybite tuleje