Tylny turystyczny bagażnik do sakw...

Data: 2015-03-12 20:40:28
Autor: Piotr Rogoża
Tylny turystyczny bagażnik do sakw...
Hejka
W starym bagażniku sakwa Ortlieba przetarła mi rurkę przy okazji kupowałem drugi do drugiego roweru. Bagażniki na rower z klapą* mają ten feler że beznadziejnie się na nie montuje różne sakwy. Typowo turystyczne mają lepszą możliwość montażu sakw, ze względu na dobrze poprowadzone boczne rurki, ale przeważnie nie mają klapy a jej potrzebuję.
Znacie jakieś bagażniki turystyczne z klapą coby bez problemu można było na nim zamontować sakwę Crosso lub Ortlieba bez zbytniego kombinowania? Tylko bez przegiętej ceny, proszę.

*) nie wiem właściwie jak to się nazywa ale chodzi o ten drut na sprężynie

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-03-13 02:46:40
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 12 marca 2015 21:41:16 UTC+1 użytkownik Piotr Rogoża napisał:
[...]

Znamy, bagażnik Topeak jest chyba jedynym ich produktem, który dobrze wspominam.

A nie, przepraszam, chciałeś bez przegiętej ceny...

Data: 2015-03-13 19:47:28
Autor: Piotr Rogoża
Tylny turystyczny bagażnik do sakw...
Dnia Fri, 13 Mar 2015 02:46:40 -0700, rmikke napisał(a):

Znamy, bagaĹźnik Topeak jest chyba jedynym ich produktem,
ktĂłry dobrze wspominam.

A nie, przepraszam, chciałeś bez przegiętej ceny...
A o ktĂłrym mĂłwisz modelu?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-03-16 02:37:14
Autor: rmikke
W dniu piątek, 13 marca 2015 20:48:16 UTC+1 użytkownik Piotr Rogoża napisał:
Dnia Fri, 13 Mar 2015 02:46:40 -0700, rmikke napisał(a):

> Znamy, bagażnik Topeak jest chyba jedynym ich produktem,
> który dobrze wspominam.
A o którym mówisz modelu?

O tym: http://www.topeak.com/products/Racks/SuperTouristTubularRack_w_spri
Jedyną wadą buło to, że te końce na dole, o które można zaczepić
dolne mocowanie sakw, wyszło w takim miejscu, że pręty od błotnika
trochę przeszkadzały w zakładaniu i zdejmowaniu sakwy.

Data: 2015-03-13 10:40:00
Autor: AL
Tylny turystyczny bagaĹźnik do sakw...
On 2015-03-12 21:40, Piotr RogoĹźa wrote:
Hejka
[...]

a nie lepiej tutystyczny z pasami/gumami na gĂłrze?
(takie pasy/gumy towarowe spełnią chyba lepiej zadanie niż klapa na sprężynkach - pasy gumu - można skracać, można zrobić przeplotkę - więc z ich długościa nie ma problemu)

Data: 2015-03-13 19:49:47
Autor: Piotr Rogoża
Dnia Fri, 13 Mar 2015 10:40:00 +0100, AL napisał(a):

[...]

Gumy nie bo prędzej czy później by się uszkodziły. Nie wiem ile by wytrzymały na zewnątrz: czynnik atmosferyczny i ludzki. Bo rower stoi po 8h na dworze. Inna sprawa że taka klapa ma swój plus: ciągle jest. Gumy można regulować jak napisałeś ale mi one nie odpowiadają.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-03-14 20:08:02
Autor: Dariusz K. Ładziak
Piotr Rogoża pisze:
Dnia Fri, 13 Mar 2015 10:40:00 +0100, AL napisał(a):

a nie lepiej tutystyczny z pasami/gumami na górze?
[...]

W typowym rowerowym użytkowaniu gumy (dwie wystarczą aż nadto) spokojnie przetrzymają sezon albo i dwa. A kosztują taki śmieszny pieniądz, że spokojnie można je traktować jako materiał eksploatacyjny.

Data: 2015-06-09 19:05:01
Autor: Piotr Rogoza
Tylny turystyczny bagażnik do sakw...
Dnia Thu, 12 Mar 2015 20:40:28 +0000, Piotr Rogoża napisał(a):
W końcu znalazłem bagażnik. Właściwie to go miałem od początku ale go olałem. Padło na Kross Travelpack: http://www.kross.pl/pl/akcesoria/akcesoria-rowerowe/bagazniki/travelrack
Właściwie kupiłem go tylko dlatego bo kilka dni temu, spotkałem osobę w lesie która go użytkowała. Zdecydowanie lepszy od Accenta RC-25:
http://velo.pl/akcesoria/bagazniki/accent/rc-25
Na tym sakwa Ortlieb się nie mieściła, był za niski. Hak sakwy nie miał o co zaczepić. Niestety podczas przymierzania nie zrobiłem zdjęcia.

Zdecydowanie lepiej jest z Kross, obie sakwy, Ortlieb i Cross pasują do niego:
https://picasaweb.google.com/114112088588876499789/
BagaznikKrossTravelrack#6158444871273577186

Sprężyna jest dość mocna. No i wsio.

--
piecia aka dracorp

Tylny turystyczny bagażnik do sakw...