Tymczasem w Nokii ...

Data: 2012-08-12 15:45:18
Autor: Krystek
Tymczasem w Nokii ...
Data: 2012-08-12 21:23:36
Autor: AL
Tymczasem w Nokii ...
W dniu 2012-08-12 15:45, Krystek pisze:
<http://biznes.pl/magazyny/telekomunikacja/nokia-sprzedaje-500-patentow-i-platforme-qt-by-wyg,5215570,news-detal.html>

jak ponad pol roku pisalem, ze daje Nokii rok czasu i koniec - to sie tu co niektorzy burzyli :) .
Miast rozwijac wlasny, udany system Meego (z N9) to sie skumali z M$ i wyszlo jak wyszlo.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-08-12 20:30:11
Autor: Waldek Godel
Tymczasem w Nokii ...
Dnia Sun, 12 Aug 2012 21:23:36 +0200, AL napisał(a):

Miast rozwijac wlasny, udany system Meego (z N9) to sie skumali z M$ i wyszlo jak wyszlo.

Ani własny, ani udany.
Tzn zły nie jest, ale jest za skomplikowany na przeciętnego, niezbyt
rozgarniętego użytkownika.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu" - Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2012-08-12 21:42:34
Autor: atm
Tymczasem w Nokii ...
On 2012-08-12 21:23, AL wrote:
[...]

Wiesz, z MeeGo na dwoje babka wrozyla. Sami musieli by budowac caly ekosystem kiedy rynek jest juz mocno zdominowany przez Androida oraz iOS. Samsung ze swoim Bada gdzies utknal, Blackberry tez slabo przedzie pomimo, ze syatem mial ugruntowana pozycje.
To, ze N9 sprzedawala sie dobrze nie znaczy jeszcze, ze na skale ktora zapewnila by Nokii godziwe dochody rowniez mechanizm ten zadzialalby. W przypadku przejscia na MeeGoo przypuszczalnie rowniez pojawilby sie kryzys.
Start tandemu Nokia/MS wyglada na falstart. Jak wiele juz osob w roznych artykulach pisalo, system WP7 pojawil sie jedynie dlatego, zeby
rynek nie zapomnial o MS. Dopiero WP8 ma byc wlasciwym systemem na wlasciwym sprzecie.
Licze na to, ze to w koncu zalapie i WP zyska popularnosc.
Niebawem "osm" kafli zwiekszy swoja liczebnosc, pojawi sie znacznie wiecej ficzerow, z tego co mowia przecieki rowniez obsluga kart pamieci i w jakis sposob plikow. Zatem gdyby system byl bardziej dopracowany, customizowalny, bylo wiecej appsow plus design Nokii i technologia PureView to efekt koncowy moze byc bardzo interesujacy. Do tego dochodzi oczywiscie calkiem niezla darmowa, czesto aktualizowana nawigacja czego poki co nikt inny nie oferuje (Googlowa nawigacja nie dosc, ze online to dodatkowo kulawa, w kazdym razie w moim przypadku wogole sie nie sprawdzila generujac zupelnie abstrakcyjne komunikaty).

Data: 2012-08-12 21:23:07
Autor: Waldek Godel
Tymczasem w Nokii ...
Dnia Sun, 12 Aug 2012 21:42:34 +0200, atm napisał(a):

Wiesz, z MeeGo na dwoje babka wrozyla. Sami musieli by budowac caly ekosystem kiedy rynek jest juz mocno zdominowany przez Androida oraz iOS.

to jest trzeci rodzaj prawdy

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Po co uzywac czegos tak topornego jak BT do przesyłania czegokolwiek ?" -

Data: 2012-08-12 22:51:25
Autor: ToMasz
Tymczasem w Nokii ...
W dniu 12.08.2012 22:23, Waldek Godel pisze:
[...]

wyjątkowo ostatnio jesteś oszczędny w wypowiedziach. Palce masz połamane? Jak nie, to ja uprzejmie proszę napisz coś wiecej i nie wklejaj linków do zagramanicznych stron.
ToMasz
PS a że nokia słabo przędzie to wiadomo nie od dziś, ale tak, 5-10 lat temu to bym nie uwierzył ze aż tak źle będzie

Data: 2012-08-12 21:56:38
Autor: Waldek Godel
Tymczasem w Nokii ...
Dnia Sun, 12 Aug 2012 22:51:25 +0200, ToMasz napisał(a):

wyjątkowo ostatnio jesteś oszczędny w wypowiedziach. Palce masz połamane? Jak nie, to ja uprzejmie proszę napisz coś wiecej i nie wklejaj linków do zagramanicznych stron.

MeeGo nie jest ani produktem Nokii ani też Nokia nie jest jedynym
producentem sprzętu z tym systemem. Jak wszystko inne zawiedzie, użyj Google. Albo Wikipedii. To nie boli.

Czysto Nokiowe (z dużym przymrużeniem oka) było Maemo.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

Data: 2012-08-13 06:23:46
Autor: SJ
Tymczasem w Nokii ...
Czysto Nokiowe (z dużym przymrużeniem oka) było Maemo.

ciekawe czemu oni nie kupio Aplla? Ma dużo fajniejszy system....

SJ

Data: 2012-08-12 22:20:14
Autor: AL
Tymczasem w Nokii ...
W dniu 2012-08-12 21:42, atm pisze:
[...]

Co do w/w 'swietnej' nawigacji nokiowej (ktorej jakos od poczatku nie polubilem, ale w tym roku myslalem, ze moze sie przyda):  bylem w tym roku na Krymie i probowalem m.in. skorzystac z nawi nokiowej (syn i zona maja Nokie - mapy aktualizowane przed wyjazdem). Dodatkowo aktualizowalem mapy Sygic'a oraz zakupilem z marketu google'a OsmAnd+ z mapami OpenStreetMap (jakos sie trzeba bylo zabezpieczyc procz map papierowych :).
Jedynie OsmAnd+ byl w stanie podolac drogom Ukrainy (i nie chodzi o te glowne drogi, ale rowniez te mniejsze w miastach i miasteczkach).
W sumie w 3 tyg. zwiedzilismy oprocz niemal calego Krymu kawal Ukrainy (Kamieniec Podolski, Chocim, Odesse, Kijow, Lwow) i sie nawet juz przyzwyczailem do OsmAnd'a (a kosztowal cale ... 12 pln :)
Mapy OSM - r e w e l a c j a (kazda uliczka naniesiona i widoczna, tam gdzie dla Sygica i NokiaMaps byla biala plama).
Dodatkowo samemu mozna nanosic poprawki do map.

W zeszlym tygodniu otrzymalem maila z AutoMapy, ze moge pobrac ich najnowsza wersje z marketu - odpisalem, ze po wersji beta nie mam zamiaru korzystac z ich wersji i polecam przyjrzeniu sie polityce innych firm (Sygic czy OSM).  Cena dzierzawy AutoMapy jest w obecnych czasach - mĂłwiąc skromnie - wygĂłrowana.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-08-13 02:00:21
Autor: Krystek
Tymczasem w Nokii ...
W dniu 2012-08-12 21:42, atm pisze:
Samsung ze swoim Bada gdzies utknal, Blackberry tez slabo przedzie
pomimo, ze syatem mial ugruntowana pozycje.

RIM to chyba jeszcze tylko dlatego żyje, że mają prawa do systemu operacyjnego QNX.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-08-13 10:34:31
Autor: Waldek Godel
Tymczasem w Nokii ...
Dnia Mon, 13 Aug 2012 02:00:21 +0200, Krystek napisał(a):

RIM to chyba jeszcze tylko dlatego żyje, że mają prawa do systemu operacyjnego QNX.

A co ma jedno do drugiego? Przecież oni sobie kompletnie z tym nie radzą.
Pierwsze urządzenie z systemem bazującym na QNX wyszło już 1.5 roku temu.
Przez ponad pół roku nawet nie potrafili mu zrobić dostępu do poczty BB!!!

A po dwóch latach starań, system do telefonu wciąż nie jest gotowy, wyszło
tylko takie dziwne urządzenie dla developerów.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Gdybys nie byl durniem wiedzialbys iz pliki po BT przesyla sie w iphonie

Data: 2012-08-20 11:03:50
Autor: Waldek Godel
Tymczasem w Nokii ...
Dnia Mon, 20 Aug 2012 11:49:37 +0200, tt@wp.pl napisał(a):

Nokia niepotrafila dostrzec czego ludzie chca.

        a)  budrzetowe ( i te sa na rynku)
tych niema !!!
2) Smartfony -  tu Nokia sie przejehala
        a)  budrzetowe - duza ilosc bajerów dla dzieciaków.
> niech produkuja modele budrzetowe ale powinna byc linia telefonów dorze dopracowanych dla osów które
mialy juz wczesniej komurki i tylko tego potrzebuja - te same funkcje w leprzej jakosci wykonania z laprza bateria.
kupuje najleprza baterie i mam spokój na kilka lat.

A co cię tak bardzo wkurza w słowniku ortograficznym i netykiecie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
" A W indows Phone 7 Series nie da sie instalowac softu inaczej niz

Tymczasem w Nokii ...