Typowe zachowanie rowerzystw

Data: 2013-06-23 10:17:52
Autor: tᴏ
Typowe zachowanie rowerzystw
Nie dość, że jechali środkiem drogi w środku nocy, to jeszcze spierdolili nie udzielając pomocy. Pewnie pijani.

http://www.tvn24.pl/czolowe-zderzenie-dwoch-busow-4-zabitych-9-
rannych,334863,s.html

http://tiny.pl/hs1dw

Kiedy wreszcie rowerzyści, jako tzw. "pełnoprawni użytkownicy dróg" uzyskają także choćby minimum obowiązków, czyli:

- dobra lampka + odblask + kamizelka w nocy
- egzamin ze znajomości przepisów
- widoczne oznaczenie identyfikacyjne na rowerze
- obowiązkowe OC

Nie mam nic do rowerów, ale skoro rowerzyści mają podobne prawa, to powinni mieć też podobne obowiązki, niestety obecnie tak nie jest i dlatego często dochodzi do podobnych zdarzeń.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-23 10:17:31
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 10:17:52 +0000 osobnik zwany tᴏ napisał:

Nie dość, że jechali środkiem drogi w środku nocy, to jeszcze
spierdolili nie udzielając pomocy. Pewnie pijani.

nie ma to jak wyciągać wnioski z kilku zdań w artykule gdy nic nie zostało jeszcze ustalone przez policję

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-23 10:26:26
Autor: tᴏ
masti wrote:

Nie dość, że jechali środkiem drogi w środku nocy, to jeszcze
spierdolili nie udzielając pomocy. Pewnie pijani.

nie ma to jak wyciągać wnioski z kilku zdań w artykule gdy nic nie
zostało jeszcze ustalone przez policję

Tzn. co nie zostało ustalone przez policję? Nie jechali środkiem drogi, nie uciekli?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-23 10:22:53
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 10:26:26 +0000 osobnik zwany tᴏ napisał:

masti wrote:

[...]

a gdzie widzisz, że zostało ustalone?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-23 10:30:39
Autor: tᴏ
masti wrote:

a gdzie widzisz, że zostało ustalone?

A artykule. Przeczytałeś go?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-23 11:00:23
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 10:30:39 +0000 osobnik zwany tᴏ napisał:

masti wrote:

a gdzie widzisz, że zostało ustalone?

A artykule. Przeczytałeś go?

no i wskaż gdzie coś ustalono?
"Policja poszukuje teraz rowerzystek, które mają być kluczowymi świadkami ws. wypadku."

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-23 12:28:20
Autor: DoQ
Typowe zachowanie rowerzystów
W dniu 2013-06-23 12:26, tᴏ pisze:
nie ma to jak wyciągać wnioski z kilku zdań w artykule gdy nic nie
zostało jeszcze ustalone przez policję
Tzn. co nie zostało ustalone przez policję? Nie jechali środkiem drogi,
nie uciekli?

Musi pobawić się w dwupedałowego adwokata. Przecież to ja napisałem posta, zobaczył go, zapaliła mu się czerwona lampka i szympans sięgnął po banana...

Data: 2013-06-23 10:30:53
Autor: tᴏ
DoQ wrote:

Musi pobawić się w dwupedałowego adwokata. Przecież to ja napisałem
posta, zobaczył go, zapaliła mu się czerwona lampka i szympans sięgnął
po banana...

Chyba po flaszkę. :)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-23 12:32:41
Autor: Mario
masti wrote:

[...]

"Jedna jechała najprawdopodobniej środkiem jezdni, kierowca nie chcąc doprowadzić do potrącenia, zjechał na przeciwległy pas ruchu"

MD

Data: 2013-06-23 12:37:43
Autor: Kazimierz Uromski
masti wrote:

[...]

Brakuje tu np. takiej dość istotnej informacji czy rowerzystki miały oświetlenie...
Bo jeśli musiał spierdzielać, a rowerzystki miały światła to się to ładnie nazywa "niedostosowanie prędkości" przez busiarza, jeśli nie miały - ich wina i powinny pójść siedzieć.

Data: 2013-06-23 12:52:12
Autor: Mario
masti wrote:

[...]

Tym bardziej, że to już ustalił, że były pijane.

MD

Data: 2013-06-23 12:53:33
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 12:52, Mario pisze:
[...]

Ty na trzeźwo byś się oddalił z miejsca takiego wypadku?

Data: 2013-06-23 11:02:20
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 12:53:33 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

[...]

czyli po potrąceniu rowerzystów lusterkiem nie tylko oddalałeś się z miejsca kolizji to jeszcze byłeś pijany? Pogrążasz się z każdym zdaniem bardziej

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-23 13:09:07
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 13:02, masti pisze:
[...]

Oddalałem się z miejsca kolizji? Znowu masz wizję? Białe myszki atakują?

Data: 2013-06-23 11:32:06
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 13:09:07 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

[...]

to opowiedz jak zadzwoniłeś na policję by zgłosić, że ich potrąciłeś.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-23 13:44:25
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 13:32, masti pisze:

Oddalałem się z miejsca kolizji? Znowu masz wizję? Białe myszki atakują?
to opowiedz jak zadzwoniłeś na policję by zgłosić, że ich potrąciłeś.

Dlaczego uważasz, że powinienem zwierzać się alkoholikowi?

Data: 2013-06-23 11:47:29
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 13:44:25 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

[...]

wijesz się. Chlapnąłeś coś i teraz nie umiesz się z tego wycofać. A Twoje niby argumenty są gorzej niż żenujące. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-23 13:53:49
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 13:47, masti pisze:

Dlaczego uważasz, że powinienem zwierzać się alkoholikowi?
wijesz się. Chlapnąłeś coś i teraz nie umiesz się z tego wycofać. A Twoje
niby argumenty są gorzej niż żenujące.

Tak, trafiłem lusterkiem nawalonego debila, który jechał po ciemku nic mu się nie stało. Tak zgarnęła go policja. Nie nie miałem żadnych szkód. Wystarczy czy masz zamiar dalej popiardywać?

Data: 2013-06-23 14:04:52
Autor: Tadzik
Typowe zachowanie rowerzystw
On Sun, 23 Jun 2013 13:53:49 +0200, DoQ <pawel@doq.gmail.com> wrote:
Tak, trafiem lusterkiem nawalonego debila, ktry jecha po ciemku
nic
mu si nie stao. Tak zgarna go policja. Nie nie miaem adnych
szkd.
Wystarczy czy masz zamiar dalej popiardywa?

A reszta "potrconych"? Tu jest jeden a pisae o kilku
--
Pozdro
Tadzik

Data: 2013-06-23 14:08:29
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 14:04, Tadzik pisze:

Wystarczy czy masz zamiar dalej popiardywa?
A reszta "potrconych"? Tu jest jeden a pisae o kilku

A reszt dobiem i zjadem, tak jak napisaem niej.

Data: 2013-06-23 15:06:15
Autor: Tadzik
On Sun, 23 Jun 2013 14:08:29 +0200, DoQ <pawel@doq.gmail.com> wrote:
A reszt dobiem i zjadem, tak jak napisaem niej.

Aaa jasne, rozumiem, dzikuj.
Trafnie Ci oceniem.
--
Pozdro
Tadzik

Data: 2013-06-23 16:19:17
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 15:06, Tadzik pisze:

A reszt dobiem i zjadem, tak jak napisaem niej.
Aaa jasne, rozumiem, dzikuj.
Trafnie Ci oceniem.

Zgadnij k. czego lata mi twoja ocena?

Data: 2013-06-23 15:50:37
Autor: tᴏ
Typowe zachowanie rowerzystw
DoQ wrote:

A resztę dobiłem i zjadłem, tak jak napisałem niżej.

Nie kłam, mnie nie zjadłeś tylko płacisz mi rentę. ;-)

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-23 13:47:56
Autor: Mario
W dniu 2013-06-23 13:44, DoQ pisze:
[...]

Wypytujesz innych jak by się zachowali będąc uczestnikami zdarzenia drogowego. A z dyskusji wynika, ze miałbyś co opowiedzieć o zdarzeniu którego byłeś nie tylko uczestnikiem ale i sprawcą.

MD

Data: 2013-06-23 13:50:54
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 13:47, Mario pisze:

[...]

Nie widzę potrzeby odpowiadania jakiemuś nawalonemu typowi, który ubzdurał sobie,że trącam rowerzystów świadomie w wyniku agresji.

Data: 2013-06-23 11:49:26
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 13:50:54 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

[...]

już nie wiesz co sma napisałeś? przypomnę Ci
[From: DoQ <pawel@doq.gmail.com>]
[Date: Sun, 23 Jun 2013 12:38:49 +0200]
praktycznie żaden pedalarz nie ma oświetlenia.
zrobiłes cos z tym?

Tak, kilku już trąciłem lusterkiem.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-23 13:58:10
Autor: Mario
W dniu 2013-06-23 13:50, DoQ pisze:
[...]

No, ale co robiłeś po potraceniu ich?

MD

Data: 2013-06-23 14:00:45
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 13:58, Mario pisze:

Nie widzę potrzeby odpowiadania jakiemuś nawalonemu typowi, który
ubzdurał sobie,że trącam rowerzystów świadomie w wyniku agresji.
No, ale co robiłeś po potraceniu ich?

Dobijałem z AK46 i zjadałem na kolację.

Data: 2013-06-23 16:11:08
Autor: Mario
W dniu 2013-06-23 14:00, DoQ pisze:
[...]

Jak widać nic sensownego nie masz do powiedzenia. Poza tym skoro kilka razy potrącałeś rowerzystów lusterkiem to albo robiłeś to specjalnie albo jesteś wyjątkowo nieuważny. tak czy inaczej nie powinieneś prowadzić auta.

MD

Data: 2013-06-23 16:18:51
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 16:11, Mario pisze:
albo jesteś wyjątkowo nieuważny. tak czy inaczej nie powinieneś
prowadzić auta.

Ale czy wtedy nadal będę mógł zjadać potrąconych rowerzystów??

Data: 2013-06-23 15:51:55
Autor: tᴏ
DoQ wrote:

Ale czy wtedy nadal będę mógł zjadać potrąconych rowerzystów??

Tak, ale musisz zostawić organy nadające się do przeszczepu.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-23 17:59:59
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 17:51, tᴏ pisze:

Ale czy wtedy nadal będę mógł zjadać potrąconych rowerzystów??
Tak, ale musisz zostawić organy nadające się do przeszczepu.

Chodzi ci o przeszczep wątroby dla naszego przyjaciela z PMS???

Data: 2013-06-23 16:01:22
Autor: tᴏ
DoQ wrote:

Ale czy wtedy nadal będę mógł zjadać potrąconych rowerzystów??
Tak, ale musisz zostawić organy nadające się do przeszczepu.

Chodzi ci o przeszczep wątroby dla naszego przyjaciela z PMS???

Tak, ale dla niego jeszcze muzg zostaw. :>

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-23 18:03:42
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 18:01, tᴏ pisze:

[...]

Mózg na razie zarezerwował RadosławF. Jemu fabryczny zmiękczył propan-butan.

Data: 2013-06-23 18:36:27
Autor: tᴏ
DoQ wrote:

Mózg na razie zarezerwował RadosławF. Jemu fabryczny zmiękczył
propan-butan.

IMHO w jego przypadku wskazane byłoby ograniczyć terapię do nóg.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-23 16:45:54
Autor: Mario
W dniu 2013-06-23 16:18, DoQ pisze:
W dniu 2013-06-23 16:11, Mario pisze:
albo jesteś wyjątkowo nieuważny. tak czy inaczej nie powinieneś
prowadzić auta.

Ale czy wtedy nadal będę mógł zjadać potrąconych rowerzystów??

Ale przecież lekarz ci odradzał bo to pogłębi u ciebie obsesję na punkcie rowerzystów.

MD

Data: 2013-06-23 16:48:10
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 16:45, Mario pisze:

Ale czy wtedy nadal będę mógł zjadać potrąconych rowerzystów??
Ale przecież lekarz ci odradzał bo to pogłębi u ciebie obsesję na
punkcie rowerzystów.

Kto cię tak oszukał??

Data: 2013-06-23 13:03:03
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 13:01, Mario pisze:
[...]

Zapytam jeszcze raz.
Oddaliłbyś się z miejsca tego typu zdarzenia, jadąc na trzeźwo?

Data: 2013-06-23 13:45:03
Autor: Mario
W dniu 2013-06-23 13:03, DoQ pisze:
[...]

Sądzę, że nie, ale nie ma się pewności jak się człowiek zachowa w sytuacji stresowej. Tym bardziej nie wiem jak się inni mogą zachować, a zwłaszcza inne.

MD

Data: 2013-06-23 19:11:08
Autor: Tomek

Użytkownik "DoQ" <pawel@doq.gmail.com> napisał w wiadomości news:kq6kme$hmn$1mx1.internetia.pl...
[...]

A mało kierowców ucieka z miejsca wypadków?
Pijanych i trzeźwych.

Data: 2013-06-23 19:16:01
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 19:11, Tomek pisze:

Tym bardziej, że to już ustalił, że były pijane.
Ty na trzeźwo byś się oddalił z miejsca takiego wypadku?
A mało kierowców ucieka z miejsca wypadków?
Pijanych i trzeźwych.

No i co w związku z tym?

Data: 2013-06-23 23:26:43
Autor: Krycha
masti wrote:

[...]

Co to ma do rzeczy?
Od kiedy to kierowca może wyprzedzać (cokolwiek),
nie mając pewności, że ma na ten manewr miejsce i dobrą widzoczność.
Co, nie widział pojazdu jadącego z przeciwka, albo ten pojazd z przeciwka jechał bez świateł?
Sama jestem kierowcą i jak widzę czasami w jaki okolicznościach mój
pojazd jest wyprzedzany, to cierpnie mi skóra.

Krycha.
--
„Polak, jak mu przyjdzie fantazja do głowy, może być całkiem porządnym człowiekiem.”
Tadeusz Kotarbiński.

Data: 2013-06-23 23:30:19
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 23:26, Krycha pisze:

Sama jestem kierowcą i jak widzę czasami w jaki okolicznościach mój
pojazd jest wyprzedzany, to cierpnie mi skóra.

Na czym?

Data: 2013-06-23 21:35:46
Autor: tᴏ
DoQ wrote:

Sama jestem kierowcą i jak widzę czasami w jaki okolicznościach mój
pojazd jest wyprzedzany, to cierpnie mi skóra.

Na czym?

Na kierownicy. :>

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-23 23:36:24
Autor: Krycha
W dniu 2013-06-23 23:30, DoQ pisze:
W dniu 2013-06-23 23:26, Krycha pisze:

Sama jestem kierowcą i jak widzę czasami w jaki okolicznościach mój
pojazd jest wyprzedzany, to cierpnie mi skóra.

Na czym?

Na plecach. ;-)

Krycha.

Data: 2013-06-23 12:27:46
Autor: $heikh el $hah
W dniu 2013-06-23 12:17, masti pisze:
[...]

Typowe zachowanie pręgierzanina.
Spodziewałeś się czegoś innego?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻
ɥɐɥ$ ןǝ ɥʞıǝɥ$

Data: 2013-06-23 10:31:27
Autor: tᴏ
$heikh el $hah wrote:

Typowe zachowanie pręgierzanina.
Spodziewałeś się czegoś innego?

Ty się nie wymądrzaj, wróć lepiej do robienia minety.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-23 12:30:08
Autor: Mario
W dniu 2013-06-23 12:17, tᴏ pisze:
[...]

W transporterze jechało pięc osób, z czego trzy zginęły. Pojazd nie był przystosowany do przewozu osób, miał tylko dwa fotele - kierowcy i pasażera, pozostali pasażerowie jechali, siedząc na krzesełkach

MD

Data: 2013-06-23 10:32:13
Autor: tᴏ
Mario wrote:

W transporterze jechało pięc osób, z czego trzy zginęły. Pojazd nie był
przystosowany do przewozu osób, miał tylko dwa fotele - kierowcy i
pasażera, pozostali pasażerowie jechali, siedząc na krzesełkach

I jaki to ma wpływ na przyczynę wypadku?

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-23 12:34:00
Autor: Mario
W dniu 2013-06-23 12:32, tᴏ pisze:
Mario wrote:

[...]

A jaki to ma wpływ na liczbę ofiar?

MD

Data: 2013-06-23 12:36:26
Autor: RD
Mario wrote:

[...]

  Pewnie niewielki, założę się, że to właśnie te osoby z przodu, które siedziały w fotelach kierowcy i pasażera zginęły + 1 osoba z tyłu.

Data: 2013-06-23 12:59:30
Autor: Mario
Mario wrote:

[...]

Niekoniecznie. Kierowcy owszem. Ale busy mogły trafić w siebie lewą stroną, więc zapięty pasażer po prawej stronie miał szanse przeżyć. Gorsze szanse ma nie zapięty pasażer w przestrzeni ładunkowej.
A prędkość zapewne znacznie wyższa niż powinna być.

MD

Data: 2013-06-23 21:41:05
Autor: RD
W dniu 2013-06-23 12:59, Mario pisze:
[...]

  Trochę gdybasz. Mam wrażenie, że nie widziałeś "zdjęć", tudzież tego filmu z linku. Proszę zerknij - najlepiej w okolicy 10sek. i popatrz, jak wygląda ten VW Transporter.

Data: 2013-06-23 22:06:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
Typowe zachowanie rowerzystw
Hello RD,

Sunday, June 23, 2013, 9:41:05 PM, you wrote:

  Pewnie niewielki, zao si, e to wanie te osoby z przodu, ktre
siedziay w fotelach kierowcy i pasaera zginy + 1 osoba z tyu.
Niekoniecznie. Kierowcy owszem. Ale busy mogy trafi w siebie lew
stron, wic zapity pasaer po prawej stronie mia szanse przey.
Gorsze szanse ma nie zapity pasaer w przestrzeni adunkowej.
A prdko zapewne znacznie wysza ni powinna by.
  Troch gdybasz. Mam wraenie, e nie widziae "zdj", tudzie tego
filmu z linku. Prosz zerknij - najlepiej w okolicy 10sek. i popatrz, jak wyglda ten VW Transporter.

A co prbujesz wywnioskowa na podstawie wraka wypatroszonego przez
straakw w trakcie akcji ratowniczej:?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-06-23 22:09:40
Autor: Mario
W dniu 2013-06-23 21:41, RD pisze:
[...]

Zielony ewidentnie oberwał z lewej strony. Prawa w miarę w całości. Zginął tylko kierowca. Niebieski jest przede wszystkim pocięty. Ale złamane siedzenie pasażera z przodu mogło być spowodowane przemieszczeniem się pasażera/pasażerów z tyłu. Tak więc, przewożenie pasażerów na krzesełkach mogło być przyczyną także śmierci pasażera z przodu. Oczywiście to jest gdybanie.

MD

Data: 2013-06-23 22:31:08
Autor: RD
W dniu 2013-06-23 22:09, Mario pisze:

[...]

  Przyznaję Tobie rację. Przyjrzałem się dokładniej, widziałem zdjęcia z drugiej strony po zderzeniu. Plus do tego: według informacji, które znalazłem, faktycznie nie żyje dwóch kierowców oraz najprawdopodobniej 2 osoby z przestrzeni ładunkowej VW.

Data: 2013-06-23 22:35:50
Autor: RD
W dniu 2013-06-23 22:31, RD pisze:
[...]

P.S. komentarz na tvn24 w zasadzie oddaje w całości to gorzkie ziarnko prawdy:
"Kraj IV swiata. Droga sluzy dla rowerow, a w samochodach sa stoleczki dostawiane. "

Data: 2013-06-23 16:41:30
Autor: bartekltg
Mario wrote:

[...]

Na bezpośrednią przyczynę wypadku - nieprawidłowe wyprzedzanie
  - żaden.

Mógł otrąbić i opieprzyć kretynki za jazdę obok siebie,
ale wolał nie zwalniać i wykonał niebezpieczny lub
nieprawidłowy manewr.

BTW, wyprzedzanie pedalarza 'na gazetę' też jest niedozwolone,
więc nawet jak jedzie prawidłowo często trzeba o sąsiedni pas
zahaczyć.

pzdr
bartekltg

Data: 2013-06-23 15:57:11
Autor: tᴏ
bartekltg wrote:

Na bezpośrednią przyczynę wypadku - nieprawidłowe wyprzedzanie
  - żaden.

Wręcz przeciwnie -- miały nie utrudniać, a utrudniły i spierdoliły z miejsca wypadku.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-23 16:20:43
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 15:57:11 +0000 osobnik zwany tᴏ napisał:

bartekltg wrote:

Na bezpośrednią przyczynę wypadku - nieprawidłowe wyprzedzanie
  - żaden.

Wręcz przeciwnie -- miały nie utrudniać, a utrudniły i spierdoliły z
miejsca wypadku.

numery lotka też przewidujesz?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-23 18:25:38
Autor: bartekltg
W dniu 2013-06-23 17:57, tᴏ pisze:
bartekltg wrote:

[...]

Te osoby w ładowni?
Chłopie, czytaj na co odpowiadasz;-)

pzdr
bartekltg

Data: 2013-06-23 18:30:18
Autor: johnkelly
bartekltg wrote:

[...]

Przecież to byli rowerzyści, więc musieli utrudnić. Dla "to" to wystarczy.

bartekltg

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2013-06-24 13:50:26
Autor: Gotfryd Smolik news
Typowe zachowanie rowerzystw
On Sun, 23 Jun 2013, tᴏ wrote:

bartekltg wrote:

Na bezporedni przyczyn wypadku - nieprawidowe wyprzedzanie
  - aden.

Wrcz przeciwnie -- miay nie utrudnia,

  Moment.

  Na wstpie (do sprawdzenia w archiwach .rowery) sam nie jestem
zwolennikiem jazdy np. rodkiem pasa "bo tak", bywa e MIEJSCAMI
tak jed (i uprzejmie prosz kierownikw wszelakich do rozwaenia
sobie "dlaczego" np. w bezporedniej okolicy wszelkich wyjazdw),
a na deser dodam e prawie zawsze mam lusterka (jeli kto apie
wniosek, e na pustej drodze nie bd jecha zupenym skrajem
BEZ POTRZEBY).
  Poprosz wic uprzejmie nie zamienia niniejszego komentarza
na flejm w kategorii "susznoci", bo bd mia ambiwalentne
odczucia :>, odnosz si literalnie do Twoich sw oraz przepisw.

  Ad rem.
  Wymg "uatwiania" powodowa samoistne zagroenie (na podobnej zasadzie
jak khem... "agresywne oczekiwanie" niewchodzenia pieszego na pasy)
i przy wprowadzaniu zgodnoci PoRD z Konwencj Wiedesk zosta skrelony.
  Pozostaje wic cile biorc "nieutrudnianie", a o tym niej.

  Przypuszczam rwnie, e artyku to jest "artyku reporterski
na dwie godziny temu bo prasa stygnie" a nie cisa prezentacja
faktw; jeliby rowerzystka "jechaa rodkiem jezdni" (to jest droga
JEDNOJEZDNIOWA, tak?) czyli "paskiem dla motocyklistw", to wtpi
w prb wyprzedzania. Kierowca ostro by hamowa podejrzewajc
nietrzewo, prawda?

a utrudniy

  Wcale nie musiay - bardzo niewiele trzeba, aby zrobi a "rodek
jezdni" :P z miejsca w ktrym jedzie GRO POJAZDW.
  Mam na myli subiektywny odbir przez kogo, kto musiaby znale
si w tym samym miejscu co inny uczestnik ruchu.
  Literalnie, rowery powinny jecha w tym samym miejscu, w ktrym
jedzie istotna wikszo prawych czci pojazdw wieloladowych:
z jakiego powodu ta *istotna wikszo* uznaje e jest to
"moliwie blisko prawej krawdzi".
  Zgadza si?
  Pomijam kwesti fadw (kolein), bo ze zdjcia wynika raczej
dobry stan drogi.

i spierdoliy z miejsca wypadku.

  Mamy tak - przypominam, e ja o stronie PRAWNEJ, nie moralnej,
rozsdkowej itepe:
- jeliby istnia powd do uznania ich jedynie za wiadkw, mam
  pytanie: jaki przepis zmusza wiadka do pozostania na miejscu?
- jeliby za popeniy wykroczenie, ktre jednak nie zostanie
  uznane za przyczyn wypadku, to mogyby (i nadal mog) dosta
  mandat...chyba e si "zgubi".
   Podobnym "bonusem" s wszelkie roszczenia wobec wiadka,
  ktry nie tyle ma obowizki wedug uznania policji, prokuratora
  i sdw, ale bywa i przedstawiane one s do "roszczeniowo"
  (np. godziny stawienia si, zbdne wezwania itede), co
  powoduje skutek jak wyej (wiadkowie wol "nie widzie",
  i to wcale niekoniecznie z obawy o zamach na siebie)

  Oczywicie, e zaryzykoway poszukiwanie w roli "podejrzanych
o zamieszanie w wypadek", ale to chyba grozi najwyej
naciganym zatrzymaniem (bez ukarania).

  Z gry zapodaj, e nie mam konceptu jak taki przypadek
dobrze "ustawi" w przepisach :>

  Rwnie eby jasno bya: w tej sprawie w 100% zgadzam si
z Twoj krytyk. Ale do PRAWNEGO p. widzenia na razie nie ma
to za wiele.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-24 14:57:47
Autor: johnkelly
Typowe zachowanie rowerzystw

Na bezporedni przyczyn wypadku - nieprawidowe wyprzedzanie
  - aden.

Wrcz przeciwnie -- miay nie utrudnia,

  Moment.

  Na wstpie [...]na razie nie ma
to za wiele.

Gotfrydzie, wszystko fajnie, tylko piszesz nie na temat. Jak si siedzi w czci adunkowej pojazdu uczestniczcego w wypadku i ponosi mier w jego wyniku, to nie mona (jak to uroczo uj Twj przedmwca) "spierdoli z miejsca wypadku". Co bdzie dalej? "Odmwi skadania zezna uporczywie milczc"? "Uchyla si od odpowiedzialnoci karnej lec w grobie"? Uwaaj na wtkowanie, bo przedmwca cierpi na zaawansowan cyklofobi.

pzdr, Gotfryd

Pozdrawiam
Maciej Ralski

Data: 2013-06-24 16:44:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Typowe zachowanie rowerzystw
Hello johnkelly,

Monday, June 24, 2013, 2:57:47 PM, you wrote:

[...]

[...]

Czy potrafisz czyta ze zrozumieniem?

"Jak wyjani na antenie TVN24 Marcin Koper z policji w Puawach, ze
wstpnych ustale wynika, e kierujcy busem volkswagenem wyprzedza
dwie rowerzystki jadce w kierunku Warszawy.

Jedna jechaa najprawdopodobniej rodkiem jezdni, kierowca nie chcc
doprowadzi do potrcenia, zjecha na przeciwlegy pas ruchu i
doprowadzi do zderzenia czoowego z jadcym z naprzeciwka
volkswagenem transporterem. "

"Policja poszukuje teraz rowerzystek, ktre maj by kluczowymi
wiadkami ws. wypadku."

Gdzie masz tu mow o siedzeniu w czci adunkowej?

Co bdzie dalej? "Odmwi skadania zezna uporczywie milczc"?
"Uchyla si od odpowiedzialnoci karnej lec w grobie"? Uwaaj na
wtkowanie, bo przedmwca cierpi na zaawansowan cyklofobi.

Mylisz ewentualne sprawczynie z ofiarami, pedaofilu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-06-24 17:02:23
Autor: johnkelly
[...]

Ty niewtpliwie nie potrafisz. Przewi trzy posty wczeniej, moe dojdziesz o czym pisaem. Jeli nie dojdziesz, to jako to znios.

Pozdrawiam
Maciej Ralski

Data: 2013-06-24 17:43:48
Autor: RoMan Mandziejewicz

Monday, June 24, 2013, 5:02:23 PM, you wrote:

[...]

Nie obchodzi mnie, co pisae trzy posty wczenie. Odniosem si do
bzdur, ktre napisae do Gotfryda.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-06-24 17:52:05
Autor: johnkelly
[...]

Misiu zocisty, to nawet nie ja pisaem. Nie wtryniaj si miedzy zdania jeli nie znasz kontekstu. A jak ci nie obchodzi, co kto pisa, to si cakiem nie odzywaj, bo po co masz monologi uprawia.

Pozdrawiam
Maciej Ralski

Data: 2013-06-24 20:00:58
Autor: Budzik
Typowe zachowanie rowerzystw
Osobnik posiadajcy mail roman@pik-net.pl.invalid napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Gdzie masz tu mow o siedzeniu w czci adunkowej?

Byo w artykue zalinkowanym w pierwszym poscie watku.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2013-06-24 23:30:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 24 Jun 2013, johnkelly wrote:

[...]

*JA*? :O

Jak si siedzi w czci adunkowej pojazdu uczestniczcego w wypadku

  Przecie mj post jest odpowiedzi na post "to", ktry jednoznacznie
odnosi si do rowerzystek, ktre byy NA JEZDNI, a nie rowerzystw,
ktrzy byli w pojedzie.
  Rozwa tak moliwo, e nie widzisz kompletu postw, bo ktry
serwer raczy by nie forwardowa innego.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-25 15:50:40
Autor: johnkelly
Typowe zachowanie rowerzystw

Gotfrydzie, wszystko fajnie, tylko piszesz nie na temat.

*JA*? :O

Jo, Ty. Odpowiadasz gociowi, ktremu si wszystko kojarzy i to zawsze w okrelonym kontekcie. Od niego nie da si czegokolwiek wymaga, od Ciebie naley.

[...]

Dlatego ja korzystam z dwch rwnolegle ;P.

pzdr, Gotfryd

Pozdrawiam
Maciej Ralski

Data: 2013-06-25 22:32:25
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 25 Jun 2013, johnkelly wrote:

Gotfrydzie, wszystko fajnie, tylko piszesz nie na temat.

*JA*? :O

Jo, Ty. Odpowiadasz gociowi, ktremu si wszystko kojarzy

  No c, zmienno tematyki w gaziach wtkw zabroniona nie jest.
  W zasadzie do ukarania kwalifikuje si jedynie niezmienianie
tematw wraz ze zmian tematw ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-26 08:36:16
Autor: johnkelly
Typowe zachowanie rowerzystów
On Tue, 25 Jun 2013, johnkelly wrote:

Gotfrydzie, wszystko fajnie, tylko piszesz nie na temat.

*JA*? :O

Jo, Ty. Odpowiadasz gościowi, któremu się wszystko kojarzy

  No cóż, zmienność tematyki w gałęziach wątków zabroniona nie jest.
  W zasadzie do ukarania kwalifikuje się jedynie niezmienianie
tematów wraz ze zmianą tematów ;>

Ale to nie był dryf tematyczny. To była odpowiedź kompletnie w poprzek bez rozumienia treści.

pzdr, Gotfryd

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-06-26 09:12:46
Autor: Roman Stachowiak
Typowe zachowanie rowerzystw

  W zasadzie do ukarania kwalifikuje si jedynie niezmienianie
tematw wraz ze zmian tematw ;>

Wolisz A.Filipa, ktry zmienia tematy bez zmiany tematw?

--
RomanS
___________________

Data: 2013-06-26 09:21:06
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 26 Jun 2013, Roman Stachowiak wrote:

  W zasadzie do ukarania kwalifikuje si jedynie niezmienianie
tematw wraz ze zmian tematw ;>

Wolisz A.Filipa, ktry zmienia tematy bez zmiany tematw?

  A to z jakiej paki, skoro wykroczenie takie samo?
  Sama teza sugerowana w pytaniu (e trzeba tolerowa albo bezsensown
zmian pola Subiect albo tolerowa niezmienianie wtedy kiedy
trzeba) jest, jakby to politpoprowanie okreli, dziwna :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-24 18:32:11
Autor: Cavallino
Typowe zachowanie rowerzystw

Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:

[...]

Nie.
Powinny jecha w tym samym miejscu, w ktrym powinna jecha prawa cz pojazdw wieloladowych.
Czyli zazwyczaj dobry metr w prawo, od tego miejsca w ktrym teraz maj zwyczaj sie znajdowa.
Albo inaczej - tak blisko linii prawej, jak teraz s blisko linii rodkowej. ;-)

Data: 2013-06-23 17:26:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Typowe zachowanie rowerzystw
Hello bartekltg,

Sunday, June 23, 2013, 4:41:30 PM, you wrote:

W transporterze jechao pic osb, z czego trzy zginy. Pojazd nie by
przystosowany do przewozu osb, mia tylko dwa fotele - kierowcy i
pasaera, pozostali pasaerowie jechali, siedzc na krzesekach
I jaki to ma wpyw na przyczyn wypadku?
Na bezporedni przyczyn wypadku - nieprawidowe wyprzedzanie
  - aden.
Mg otrbi i opieprzy kretynki za jazd obok siebie,
ale wola nie zwalnia i wykona niebezpieczny lub
nieprawidowy manewr.

Hint: godzina 2 w nocy.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-06-23 17:43:36
Autor: johnkelly
[...]

Co ma do rzeczy godzina? Tu obok owietlony parking. Granatowy wyglda, jakby wybucha w nim bomba.

Pozdrawiam
Maciej Ralski

Data: 2013-06-23 17:46:57
Autor: bartekltg
[...]

Więc...?

pzdr
bartekltg

Data: 2013-06-23 12:51:18
Autor: leszek niewiadomski
Am 23.06.2013 12:17, schrieb tᴏ:
[...]

Proponowalbym tez pas bezpieczenstwa i co najmniej jeden airbag.
ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a comparison involving a security service, or a calling the opponent an agent of influence, a Volksdeutsch, a Jew or an idiot approaches 1" (The new Godwin's Law)

Data: 2013-06-24 13:23:11
Autor: Jan Koval

Użytkownik "leszek niewiadomski" <leszek@invalid.invalid> napisał w wiadomości news:kq6jv6$iia$2online.de...
Am 23.06.2013 12:17, schrieb tᴏ:
[...]

A ja gwiazdki ncap w testach z przeszkodą i człowiekiem.

Data: 2013-06-23 14:08:46
Autor: m4rkiz
"tᴏ" <tᴬ> wrote in message news:51c6cb50$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
Kiedy wreszcie rowerzyści, jako tzw. "pełnoprawni użytkownicy dróg"
uzyskają także choćby minimum obowiązków, czyli:
- dobra lampka + odblask +

teoretycznie juz trzeba miec

kamizelka w nocy

jak ktos ma instynkt samozachowawczy to posiada i uzywa

- egzamin ze znajomości przepisów
- widoczne oznaczenie identyfikacyjne na rowerze

i w jaki sposob to ostatnie ma zmniejszyc ilosc wypadkow?

- obowiązkowe OC

po co?

Nie mam nic do rowerów,

oczywiscie :>

ale skoro rowerzyści mają podobne prawa, to powinni mieć też
podobne obowiązki,

poniewaz?
a gdyby tam stal pijany pieszy to postulowalbys rejestracje butow,
egzamin ze znajomosci chodzenia i obowiazkowe czolowki?

niestety obecnie tak nie jest i dlatego często dochodzi do
podobnych zdarzeń.

do zdazenia nie doszlo dlatego ze prawo nie nakazuje jazdy w kamizelce
tylko dlatego ze ten kto 'tam' i 'tak' jechal (mam na mysli rowerzyste
o ile faktycznie byl nieoswietlony i na srodku jezdni )
najprawdopodobniej jest idiota nie potrafiacym zastanowic sie nad
skutkami swoich dzialan

zadna ilosc zakazow i nakazow tu nie pomoze, osobiscie jestem zdania ze
w dodatku zaszkodzi

Data: 2013-06-23 15:38:36
Autor: johnkelly
W dniu 2013-06-23 15:08, m4rkiz pisze:

[...]

Chwila. A kierowca busa "wykonującego unik" to z myślenia jest zwolniony? Wyciągasz daleko idące wnioski z fragmentarycznych danych? A o tym, że kierowca busa nie myślał niech świadczy fakt, że wiózł ludzi luzem w budzie ładunkowej.

zadna ilosc zakazow i nakazow tu nie pomoze, osobiscie jestem zdania ze
w dodatku zaszkodzi

Ano. Np obowiązek noszenia odblasków przez pieszych nie dość, że będzie martwym przepisem, to jeszcze będzie zdejmował odpowiedzialność z zap..laczy, bo brak odblasków sądy będą traktować jako "przyczynienie się" niezależnie od tego, czy ktoś jechał 90, czy 190.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-06-23 14:53:50
Autor: m4rkiz
"johnkelly" <stara@maciejrozalski.eu> wrote in message news:kq6tp2$9i4$1node1.news.atman.pl...
[...]

nie jest, ale jezeli musial wykonac unik jadac przepisowo to
najprawdopodobniej wina lezy po stronie rowerzysty ktory byl
niewidzialny do ostatniej chwili

oczywiscie jest to gdybanie

Wyciągasz daleko idące wnioski z fragmentarycznych danych?

"o ile faktycznie..."

A o tym, że kierowca busa nie myślał niech świadczy fakt, że wiózł ludzi luzem w budzie ładunkowej.

co raczej nijak ma sie do samego wypadku, chociaz oczywiscie ma wplyw na
jego skutki*

[...]

co nie zmienia faktu ze jak ktos chce sie poruszac na kawalku asfaltu
po ktorym jada pojazdy dziesiatki razy szybsze i setki razy ciezsze od
pieszego, powinien byc widoczny dla innych uczestnikow ruchu z wystarczajacej
do unikniecia takich sytuacji odleglosci

*mozemy oczywiscie rozwazac czy gdyby ich nie zabieral to nie wyjechalby
2 minuty wczesniej i moglby ominac rowerzyste szerokim lukiem bo z przeciwka
nie jechalby wtedy zaden pojazd...

Data: 2013-06-23 16:19:16
Autor: johnkelly
W dniu 2013-06-23 15:53, m4rkiz pisze:
[...]

Oczywiście, że jest to gdybanie. Tyle, że ja nie ma problemów z dostrzeżeniem w nocy pieszego czy rowerzysty w moro bez świateł, odblasków, kamizelek i kasków na głowie, bo nie zap..lam. Natomiast jak mi się trafi jechać po tych samych drogach jako pasażer "busika" to rzadko widuję na liczniku mniej niźli 120. Więc moje gdybanie jest poparte czymś, co nawet sądy uznają - "doświadczeniem życiowym".

[...]

Teoretycznie ma się nijak, ale w praktyce świadczy o pomyślunku kierowcy. Jest to równie rozsądne, co jeżdżenie rowerem po nocy bez światełek.

[...]

Nie, nie, nie. To te dziesiątki razy szybsze i setki razy cięższe pojazdy mają jechać tak, by nie stanowić zagrożenia. Regularnie jeżdżę po mazurskich i warmińskich wioskach i zwykle jestem najwolniejszym pojazdem, niezależnie od tego, czy w wiosce jest ograniczenie do 50, czy aż do 40. I nie mam żadnych problemów z "dwiema rowerzystkami jadącymi środkiem".

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-06-24 14:12:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 23 Jun 2013, johnkelly wrote:

[...]

Chwila. A kierowca busa "wykonujcego unik" to z mylenia jest zwolniony? Wycigasz daleko idce wnioski z fragmentarycznych danych?

  Wlanie w tym problem, e nie mamy podstawowej informacji: czy
kierowca busa WIDZIA te rowery i (jednak) chcia wyprzedza,
skdinc liczc e ten z przeciwka zjedzie mu na pobocze
(na zdjciu nie wida czy tam jest jaki rw itp), czy nie widzia
"bo nie mg" (olepienie z przeciwka, ale z drugiej strony wiato
z przeciwka rwnie przeszkody owietla) i w ostatniej chwili prbowa
omija. Jeli to drugie, to fakt i mia pasaerw na klockach mg
ograniczy jego ch do wdepnicia na hamulec.

  Inaczej mwic, tak jak piszesz, na razie mamy zestaw pyta, przy
ktrych odpowiedzi diametralnie zmieniaj sytuacj, a do kompletu
zainteresowani mog w sporym stopniu kama, za ich zeznania
bd jedynymi dowodami.
  Najlepszy wiadek (kierowca tego pojazdu z przeciwka, ktry np.
widzia i sysza kiedy wyprzedzajcy zabra si za zajmowanie
drogi, czy najpierw hamowa czy tylko trbi itede) nie yje.
  Rowerzystki nie widziay tego z tyu, wic cakiem WIARYGODNIE
zbyt wielu rzeczy nie wiedz.

zadna ilosc zakazow i nakazow tu nie pomoze, osobiscie jestem zdania ze
w dodatku zaszkodzi

Ano. Np obowizek noszenia odblaskw przez pieszych nie do, e bdzie martwym przepisem, to jeszcze bdzie zdejmowa odpowiedzialno z zap..laczy, bo brak odblaskw sdy bd traktowa jako "przyczynienie si" niezalenie od tego, czy kto jecha 90, czy 190.

  Nie chciao mi si szuka - ale czy kto przeczyta KW (konwencj, nie
kodeks wykrocze :)) pod tym ktem: czy piesi jako uczestnicy ruchu
nie s czasem pod rygorami konwencji co najmniej "w ruchu midzynarodowym"?
  Bo taki zapis jest obosieczny.
  Po polsku, takie danie wobec Duczyka idcego poboczem byoby rwnie
skuteczne, jak wymagania wobec kierowcw - obcokrajowcw w zakresie
a to ganicy, a to kamizelki, a to apteczki (w rnych krajach).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-24 15:23:44
Autor: johnkelly
[...]

Z boku masz parking z latarniami, miejsce zdarzenia jest szerokie na przynajmniej 3 pasy ruchu. Jadc normalnie, nawet jeli rowerzystki wymusiy na nim pierwszestwo, daby rad si wyrobi. Znacznie przekraczajc prdko i wykonujc gwatowny manewr mg doprowadzi do czoowego.

No i najciekawsze. Skd on wie, e to byy kobiety a nie potrafi okreli ich miejsca na jezdni? W materiale jest mowa o "prawdopodobnie" wic albo Policja powtpiewa w jego "lini obrony", albo s jeszcze inne czynniki, o ktrych materia nie wspomina.

[...]

Jeli si bawi w teoretyzowanie to bym obstawia, e to np kucharki z baru obok, ktre wyjechay na jezdni wracajc do domu. Byby to do "klasyczny" przypadek w ktrym kto si wcza do ruchu w swoim przekonaniu bezpiecznie i dochodzi do zdarzenia, bo ten jadcy z tyu znacznie przekracza prdko. Smaczku dodaje znajdujcy si iletam metrw wczeniej znak A30+T18 rodzcy kwesti, czy kierowca zachowa waciw dla miejsca szczegln ostrono.

[...]

Pojcia nie mam. Niemniej, na marginesie, na FB ju s "poradniki", jak unikn odpowiedzialnoci za wypadek poprzez oderwanie trafionemu pieszemu odblasku. I co najistotniejsze - po krtkiej sondzie po kilkunastu znajomych - przecitny polski kierowca bdzie uwaa, e ten bzdurny przepis go nie dotyczy, bo jest kierowc. Polski kierowca nie wie, e midzy drzwiami domu a drzwiami samochodu i potem drzwiami sklepu, czy pracy jest pieszym.

pzdr, Gotfryd

Pozdrawiam
Maciej Ralski

Data: 2013-06-24 14:00:50
Autor: masti
Typowe zachowanie rowerzystw
Dnia pięknego Mon, 24 Jun 2013 15:23:44 +0200 osobnik zwany johnkelly
napisał:

No i najciekawsze. Skąd on wie, że to były kobiety a nie potrafi
określić ich miejsca na jezdni? W materiale jest mowa o "prawdopodobnie"
więc albo Policja powątpiewa w jego "linię obrony", albo są jeszcze inne
czynniki, o których materiał nie wspomina.

gdzieś napisali, że już ustalono że był to chłopak i dziewczyna wracający z ogniska.

ale miejsca to tam mnóstwo. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-24 23:35:53
Autor: Gotfryd Smolik news
Typowe zachowanie rowerzystw
On Mon, 24 Jun 2013, johnkelly wrote:

No i najciekawsze. Skd on wie, e to byy kobiety

  Susznie - zdaje si 1PR zapodao, e to moga by para.

a nie potrafi okreli ich miejsca na jezdni? W materiale jest mowa o "prawdopodobnie" wic albo Policja powtpiewa w jego "lini obrony", albo s jeszcze inne czynniki, o ktrych materia nie wspomina.

....z ktrymi zastrzeeniami si w zupenoci zgadzam.

[...]

  Te moliwe. Co ciekawsze, niesprzeczne z tym co napisaem (e i tak
w roli wiadkw mao co wiedz, ju pomijajc moliw stronniczo).

odblasku. I co najistotniejsze - po krtkiej sondzie po kilkunastu znajomych - przecitny polski kierowca bdzie uwaa, e ten bzdurny przepis go nie dotyczy, bo jest kierowc.

  Jako tak.
  Jestem bardzo ciekaw, jaki promil z kierowcw wrzeszczcych o kamizelki
dla rowerzystw sam ma wasne kamizelki W ZASIGU RKI (wymagane
w niektrych krajach), tak aby SAM mg j zaoy PRZED awaryjnym
wyjciem z pojazdu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-24 22:13:22
Autor: tᴏ
Typowe zachowanie rowerzystw
Gotfryd Smolik news wrote:

  Jestem bardzo ciekaw, jaki promil z kierowców wrzeszczących o
  kamizelki
dla rowerzystów sam ma własne kamizelki W ZASIĘGU RĘKI (wymagane w
niektórych krajach), tak aby SAM mógł ją założyć PRZED awaryjnym
wyjściem z pojazdu.

Ja nie mam, ale jak wychodzę, to sam patrzę, czy coś nie jedzie. Ciężko nie zauważyć auta. Rowerzyści natomiast często wykonują dzikie manewry mają wszystko wokół w dupie.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-25 09:14:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-06-25 00:13, tᴏ pisze:
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Czyli moralność Kalego. Ja jestem ideałem, więc nie muszę, ale inni mają ponosić odpowiedzialność zbiorową.

--
Liwiusz

Data: 2013-06-25 11:05:33
Autor: masti
Dnia pięknego Mon, 24 Jun 2013 22:13:22 +0000 osobnik zwany tᴏ napisał:

Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

jak widać można nie zauważyć busa z przeciwka z zapalonymi światłami w nocy

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-25 15:53:24
Autor: johnkelly

Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Można gdy bus oślepia.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-06-28 22:16:30
Autor: tᴏ
johnkelly wrote:

jak widać można nie zauważyć busa z przeciwka z zapalonymi światłami w
nocy

Można gdy bus oślepia.

ROTFL.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-25 15:52:09
Autor: johnkelly
[...]

Co dziesity? Bo to przecie inni stanowi zagroenie, bo ich nie wida a ja jestem takim zajebistym kierowc, e dam rad stw przez kad wie.

pzdr, Gotfryd

Pozdrawiam
Maciej Ralski

Data: 2013-06-25 17:16:43
Autor: Cavallino
[...]

 Te moliwe.

Niemoliwe, bo co innego jest powodem w opisanym przypadku.
Sowo "bo" powinno sta przed "s swoim przekonaniu bezpiecznie".

Data: 2013-06-26 09:50:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 25 Jun 2013, Cavallino wrote:

Niemoliwe, bo co innego jest powodem w opisanym przypadku.

  Tym podejrzewanym, ale trudnym do ustalenia?
  No, Tobie ustalenie nie sprawio kopotw, ale niektrym
innym tak :>
  Bya ju gdzie informacja, e rowerzyci byli niewidoczni?
(to co innego, ni nieowietleni, dla porzdku, cho zsumowanie
braku wiate, braku odblaskw i wiate z przeciwka chyba
gwarantuje "sdowe uznanie" niewidocznoci)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-26 16:51:52
Autor: Cavallino
Typowe zachowanie rowerzystw

Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomoci grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1306260947150.5576@quad...
On Tue, 25 Jun 2013, Cavallino wrote:

Niemoliwe, bo co innego jest powodem w opisanym przypadku.

 Tym podejrzewanym, ale trudnym do ustalenia?

Nie, w tym opisanym akapit wyej.
Jak kto wyjeda pod koa jadcego auta, to to, co mu si wydaje nie ma najmniejszego znaczenia, jest winny w 100% i tyle.

Data: 2013-06-23 16:09:39
Autor: DoQ
Typowe zachowanie rowerzystów
W dniu 2013-06-23 15:08, m4rkiz pisze:

- obowiązkowe OC
po co?

A kto pokryje szkody wyrządzone przez rowerzystę?

Data: 2013-06-23 16:24:44
Autor: m4rkiz
"DoQ" <pawel@doq.gmail.com> wrote in message news:kq7063$m7t$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2013-06-23 15:08, m4rkiz pisze:
- obowiązkowe OC
po co?
A kto pokryje szkody wyrządzone przez rowerzystę?

rowerzysta

a kto pokryje szkody ktore mozna spowodowac taczka, hulajnoga, wrotkami,
sankami, lyzwami?

na powyzsze tez obowiazkowe oc?

Data: 2013-06-23 18:02:45
Autor: DoQ
Typowe zachowanie rowerzystów
W dniu 2013-06-23 17:24, m4rkiz pisze:

rowerzysta

A jak nie ma z czego bo przepija 600PLN renty?
Ile czasu zajmie założenie sprawy cywilnej i odzyskanie należności?

a kto pokryje szkody ktore mozna spowodowac taczka, hulajnoga, wrotkami,
sankami, lyzwami?
na powyzsze tez obowiazkowe oc?

To jest OC w życiu prywatnym, nic dziwnego.

Data: 2013-06-23 16:33:06
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 18:02:45 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

[...]

jak ustalisz właściciela taczki pozostawionej na drodze?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-23 18:40:05
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 18:33, masti pisze:

[...]

Towarzystwo ubezpieczeniowe, przerasta cię to?

Data: 2013-06-23 16:57:22
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 18:40:05 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

[...]

a komu odpowiadasz? Bo na pewno nie mnie

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-23 19:17:18
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 18:57, masti pisze:

[...]

Posiadasz alter-ego, czy nie rozumiesz pojęcia OC w życiu prywatnym?
Choć w twoim przypadku pasują obie możliwości na raz.

Data: 2013-06-23 17:15:22
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 23 Jun 2013 19:17:18 +0200 osobnik zwany DoQ napisał:

[...]

policz sobie znaki cytowania i sprawdź. Ale nie spodziewam się, że umiesz liczyć do trzech. A już na pewno nie przyznasz się do błędu.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-06-23 19:24:23
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 19:15, masti pisze:

policz sobie znaki cytowania i sprawdź. Ale nie spodziewam się, że umiesz
liczyć do trzech. A już na pewno nie przyznasz się do błędu.

Pisałem 2 odpowiedzi, na jednej wywalił się czytnik i stąd zamieszanie.

Data: 2013-06-23 18:33:13
Autor: artek
W dniu 2013-06-23 18:02, DoQ pisze:

rowerzysta

A jak nie ma z czego bo przepija 600PLN renty?

to tym bardziej będzie miał na oc <lol>

nie bądź naiwny. w tej chwili ponad 200 tys kierowców jeździ bez oc. jak w tym kontekście oceniać napraszanie się jeszcze o oc rowerzystów?

a nawet jakby - jak znam życie i koszt oc w życiu prywatnym, zwykle kilkanaście zł/rok, koszt wdrożenia i utrzymania systemu obowiązkowych ubezpieczeń oc dla rowerzystów, będzie z nawiązką przewyższał zebrane składki.
jak dla mnie szkoda zachodu ... ale rozumiem, że dla podnoszących tą kwestię, nie sens ekonomiczny jest istotny. ot, taka nośna, demagogiczna wprawka, tradycyjne polactwo - bo niby dlaczego innym ma być lepiej...

--
art3k

Data: 2013-06-23 18:38:56
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 18:33, artek pisze:

A jak nie ma z czego bo przepija 600PLN renty?
to tym bardziej będzie miał na oc <lol>

Dostanie mandat, albo zabiorą mu rower to znajdzie te 30PLN/rok.

nie bądź naiwny. w tej chwili ponad 200 tys kierowców jeździ bez oc. jak
w tym kontekście oceniać napraszanie się jeszcze o oc rowerzystów?

Od tego jest UFG. Składają się na niego wszyscy którzy opłacają OC, po to aby w takich przypadkach móc szybko naprawić szkodę. Rowerzysta narobi szkód, a odzyskanie od niego jakiegokolwiek zadośćuczynienia kończy się długą zabawą z prawnikami i sądem.

[...]

Bo ponieważ?

jak dla mnie szkoda zachodu ... ale rozumiem, że dla podnoszących tą
kwestię, nie sens ekonomiczny jest istotny. ot, taka nośna, demagogiczna
wprawka, tradycyjne polactwo - bo niby dlaczego innym ma być lepiej...

Chyba tradycyjne polaczkowate-pedalarstwo. Nie zapłacę za szkodę, mam  w dupie OC, bo nikomu nie będzie się chciało ciągać mnie po sądach - i co mi zrobisz?

Data: 2013-06-23 20:12:40
Autor: artek
W dniu 2013-06-23 18:38, DoQ pisze:
A jak nie ma z czego bo przepija 600PLN renty?
to tym bardziej będzie miał na oc <lol>

Dostanie mandat,

na który i tak nie będzie miał kasy ;P

> albo zabiorą mu rower to znajdzie te 30PLN/rok.

taaa, jaaaasne ...

[...]

czyli wszyscy płacą za kilkaset tysięcy gównorobów. pasuje ci to, że płacisz za lewych spryciarzy? powalcz z nimi, zamiast skupiać się na tematach zastępczych.

Rowerzysta

piesi powodują znacznie więcej wypadków niż rowerzyści. też nie mają oc. dlaczego więc ograniczasz się tylko do rowerów?

narobi szkód, a odzyskanie od niego jakiegokolwiek zadośćuczynienia
kończy się długą zabawą z prawnikami i sądem.

mało znaczące przypadki. nieistotne i niewarte zachodu organizowania wielkiej akcji zbieractwa na jedyną korzyść firm ubezpieczeniowych. gdyby to miało jakikolwiek sens, to już dawno zostało by wprowadzone  w życie. a nie jest - i dotyczy to całego cywilizowanego świata, a nie naszego gównianego wschodu.

[...]

włącz mózg, wyłącz emocje. i policz - dowiedz się jakie są średnie szkody, ile ich jest i tak dalej. sprawdź czy jest to w ogóle warte zachodu. ale ostrzegam, wynik będzie jednoznaczny - nie jest.

[...]

tak, tak, jasne, pedalarstwo. ale raczej tych z trzema pedałami, którzy z reguły używają tylko jednego, ale tak do dechy ...

Nie zapłacę za szkodę, mam  w dupie OC, bo nikomu nie będzie się chciało
> ciągać mnie po sądach - i co mi zrobisz?

powiem tak - chcesz uniknąć szkody, to do qurwy nędzy zwolnij! jak będziesz jechał z prędkością dostosowaną do długości oświetlanej drogi, to ani ty nikomu krzywdy nie zrobisz, ani nikt tobie nie będzie musiał niczego płacić.
zamiast się martwić co zrobić w razie kolizji - unikaj jej. to bardzo proste, dokładnie tak samo działa szczepienie na grypę. trochę zaboli, ale potem luzik ...

--
art3k

Data: 2013-06-23 23:39:56
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 20:12, artek pisze:

Dostanie mandat,
na który i tak nie będzie miał kasy ;P

To mu komornik zabierze lodówkę, jakiś problem?

 > albo zabiorą mu rower to znajdzie te 30PLN/rok.
taaa, jaaaasne ...

Rozwiniesz tę światłą wypowiedź?

czyli wszyscy płacą za kilkaset tysięcy gównorobów. pasuje ci to, że
płacisz za lewych spryciarzy? powalcz z nimi, zamiast skupiać się na
tematach zastępczych.

Ja? Niech UFG z nich ściąga, mnie to gówno obchodzi jak to zrobią.
Mnie interesuje szybkie pokrycie szkód.

Rowerzysta
piesi powodują znacznie więcej wypadków niż rowerzyści. też nie mają oc.
dlaczego więc ograniczasz się tylko do rowerów?

Po czym wnosisz że ograniczam?

narobi szkód, a odzyskanie od niego jakiegokolwiek zadośćuczynienia
kończy się długą zabawą z prawnikami i sądem.
mało znaczące przypadki. nieistotne i niewarte zachodu organizowania

Wyssałeś z palca czy posiadasz jakąś tajemniczą statystykę?

[...]

No ile i jakie kwoty wchodzą w grę, zamieniam się w słuch.

Chyba tradycyjne polaczkowate-pedalarstwo.
tak, tak, jasne, pedalarstwo. ale raczej tych z trzema pedałami, którzy
z reguły używają tylko jednego, ale tak do dechy ...

Chciałbyś ich pewnie nauczyć jak się jeździ co? Środkiem DK i w porywach do 30kmh - a niech się toczy puszkarz za mną, co będzie wyprzedzał.

zamiast się martwić co zrobić w razie kolizji - unikaj jej. to bardzo
proste, dokładnie tak samo działa szczepienie na grypę. trochę zaboli,
ale potem luzik ...

Zamiast bredzić coś o samochodach z pedałem gazu w podłodze i szukać winnych zacznij unikać kolizji.

Data: 2013-06-24 23:37:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 23 Jun 2013, DoQ wrote:

W dniu 2013-06-23 17:24, m4rkiz pisze:

rowerzysta

A jak nie ma z czego bo przepija 600PLN renty?
Ile czasu zajmie zaoenie sprawy cywilnej i odzyskanie nalenoci?

a kto pokryje szkody ktore mozna spowodowac taczka, hulajnoga, wrotkami,
sankami, lyzwami?
na powyzsze tez obowiazkowe oc?

To jest OC w yciu prywatnym, nic dziwnego.

  Obowizkowe?
  Bo co nie rozumiem Twojej argumentacji.
  m4kiz pije do obowizkowoci, nie "moliwoci OC".

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-23 14:15:57
Autor: Michoo
On 23.06.2013 12:17, tᴏ wrote:
Nie dość, że jechali środkiem drogi w środku nocy, to jeszcze spierdolili
nie udzielając pomocy. Pewnie pijani.

Skąd wiesz, że spierdolili nie udzielając pomocy? Może właśnie pojechali wezwać pomoc? Może zadzwonili po pomoc? Z artykułu NIC na ten temat nie wiadomo, nie wiadomo nawet skąd informacja, że to były rowerzystki.

Kiedy wreszcie rowerzyści, jako tzw. "pełnoprawni użytkownicy dróg"
uzyskają także choćby minimum obowiązków, czyli:

- dobra lampka + odblask
Jest wymagane.

- egzamin ze znajomości przepisów

18 latek w myśl przepisów może się poruszać rowerem po drogach, piesi powodują 4,5 tysiąca wypadków - prawie trzy razy tyle co rowerzyści, to może najpierw egzaminy i obowiązkowe oświetlenie dla pieszych?

- widoczne oznaczenie identyfikacyjne na rowerze

Najpierw dla pieszych. Poza tym jak to sobie wyobrażasz?

- obowiązkowe OC

Najpierw dla pieszych.

Michoo

Data: 2013-06-23 14:22:30
Autor: DoQ
W dniu 2013-06-23 14:15, Michoo pisze:
On 23.06.2013 12:17, tᴏ wrote:
[...]

Tak wzywali pomoc, że teraz policja ma problemy z ustaleniem ich tożsamości. ROTFL.

Data: 2013-06-23 14:24:47
Autor: ToMasz
W dniu 23.06.2013 14:15, Michoo pisze:
On 23.06.2013 12:17, tᴏ wrote:
[...]

w myśl przepisów 18 latek jest ODPOWIEDZIALNY za swoje poczynania. Tak więc jeśli nie potrafi jechać na rowerze zgodnie z przepisami, będzie za to odpowiadał

- obowiązkowe OC
co prawda jestem za wprowadzeniem obowiązkowego OC, ale co ono zmieni? Jeśli ktoś spowoduje wypadek, odpowiada przed prawem, i przed poszkodowanymi. płaci z własnej kieszeni albo z OC!

Teraz, na tej grupie, największa szkoda że nie mieli kamery. to by ucięło pyskówki. mam nadzieje że niebawem będą obowiązkowe
ToMasz

Data: 2013-06-23 14:25:37
Autor: RoMan Mandziejewicz
Typowe zachowanie rowerzystw
Hello Michoo,

Sunday, June 23, 2013, 2:15:57 PM, you wrote:

[...]

18 latek w myl przepisw moe si porusza rowerem po drogach, piesi powoduj 4,5 tysica wypadkw - prawie trzy razy tyle co rowerzyci, to
moe najpierw egzaminy i obowizkowe owietlenie dla pieszych?

Wanie wprowadza si obowizkowe odblaski. Oczywicie przy zmasowanym
wrzasku "obrocw wolnoci".

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-06-23 14:26:09
Autor: m4rkiz
"RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> wrote in message news:5497586336$20130623142538squadack.com...
[...]

ja tam jestem 'obronca wolnosci' i jestem zdania ze powinno byc pewne minimum
ktore trzeba spelnic chcac sie poruszac po jezdni w dowolny sposob

ale np. paradoksalnie dopiero od 8 pazdziernika mozna miec na rowerze tyle
odblaskow ile sie chce, wiec sadze ze jak zwykle - gdyby politycy przy tym nie
mieszali to bylo by lepiej
(tak samo z wysokoscia swiatel, migajacymi swiatlami, oponami z elementami
odblaskowymi itd. itp.)

Data: 2013-06-23 15:12:28
Autor: Michoo
On 23.06.2013 14:25, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

I przy braku sankcji za ich brak. Rowerzyci dostaj mandaty za brak obowizkowego wyposaenia.

Michoo

Data: 2013-06-23 14:54:41
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Typowe zachowanie rowerzystów
W dniu 2013-06-23 12:17, tᴏ pisze:
Nie dość, że jechali środkiem drogi w środku nocy, to jeszcze spierdolili
nie udzielając pomocy. Pewnie pijani.

Cześć

Tak jak wspomnieli przedpiścy, może warto poczekać na fakty zanim zaczniesz gdybać.

[...]

Dobra lampka i odblask to racja. Czas aby policja i SM zaczęły egzekwować oświetlenie rowerów w warunkach nocnych lub zmniejszonej
przejrzystości powietrza. Obecnie odnoszę wrażenie, że ww władze to ignorują. Powiem więcej, chcą obowiązku noszenia odblasków przez pieszych - czyli wprowadzić kolejny martwy przepis którego ignorowanie będą olewać.

Kwestia kamizelki w nocy, ZTCP to zły pomysł, który może prowadzić nawet to zwiększenia liczby wypadków. Zerknij w necie

- egzamin ze znajomości przepisów
- widoczne oznaczenie identyfikacyjne na rowerze
- obowiązkowe OC

Niedawno koło Nowego Miasta nad Pilicą też był dzwon czołowy z busem.
Wszyscy kierowcy posiadali zapewne uprawnienia, widoczne znaki identyfikacyjne, OC. Nie pomogło to zapobiec tragedii.

Ale oczywiście też jestem za tym, aby KAŻDY pieszy, kierowca, rowerzysta opuszczający gimnazjum czy liceum miał wpojone zasady poruszanie się po drodze. Wtedy odpadnie konieczność wprowadzania uprawnień do rowerowania czy chodzenia.

Pamiętaj, że również piesi powodują bardzo dużo wypadków drogowych, zapewne z powodu nieznajomości przepisów, pijaństwa czy głupoty.

Jeżeli wprowadzać OC dla rowerzystów to i dla pieszych. To samo z oznaczeniami identyfikacyjnymi na rowerzystach i pieszych. Oczywiście składka OC dla pieszych powinna być niższa, odpowiednia do ryzyka.

Dla poszkodowanego w wypadku, którego sprawcą jest pieszy/rowerzysta nie ma znaczenia z czyjego OC dostanie odszkodowanie.

Nie mam nic do rowerów,

Nie masz nic do rowerów - cieszę się, że tym razem napisałeś wyważonego posta pozbawionego "ozdobników". Można podyskutować :-)

ale skoro rowerzyści mają podobne prawa, to
powinni mieć też podobne obowiązki, niestety obecnie tak nie jest i
dlatego często dochodzi do podobnych zdarzeń.

Nie wiem jak często, ale z pewnością byt często.

Całe szczęście, że spada liczba wypadków drogowych i ofiar śmiertelnych w Polsce. Im mniej tym lepiej.

Obecnie należy edukować przyszłych pieszych/rowerzystów/skuterzystów
w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. I to od najmłodszych lat.
A obecnych pieszych, rowerzystów czy kierowców zbyt radośnie podchodzących do przepisów edukować i karać mandatami. Tą drogą jeszcze zmniejszy się liczba wypadków.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2013-06-23 21:45:52
Autor: tᴏ
Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

Kwestia kamizelki w nocy, ZTCP to zły pomysł, który może prowadzić nawet
to zwiększenia liczby wypadków. Zerknij w necie

Kamizelka jest tania, odblaskowa i można na niej umieścić nry identyfikacyjne.

[...]

Ale przynajmniej wiadomo, skąd wziąć pieniądze na odszkodowania.

Pamiętaj, że również piesi powodują bardzo dużo wypadków drogowych,
zapewne z powodu nieznajomości przepisów, pijaństwa czy głupoty.

Czy faktycznie tak dużo biorąc pod uwagę ich ilość?

Jeżeli wprowadzać OC dla rowerzystów to i dla pieszych. To samo z
oznaczeniami identyfikacyjnymi na rowerzystach i pieszych. Oczywiście
składka OC dla pieszych powinna być niższa, odpowiednia do ryzyka.

OC dla każdego nie ma sensu. :)

Nie masz nic do rowerów - cieszę się, że tym razem napisałeś wyważonego
posta pozbawionego "ozdobników". Można podyskutować :-)

Nie mam, bo sam dużo na nim jeździłem, co nie zmienia faktu, ze uważam znaczną cześć rowerzystów poruszającą się w tej chwili po drogach za debili. :) A szczególnie tych wojujących.

[...]

Nie wiem co było złego w karcie rowerowej czy motorowerowej. W sumie, może praktyka była zbędna, ale mały egzamin teoretyczny można by nadal przeprowadzać. Część rowerzystów obecnie nie zna nawet podstawowych zasad pierwszeństwa przejazdu.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-06-24 00:30:25
Autor: Michoo
On 23.06.2013 23:45, tᴏ wrote:
Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

Kwestia kamizelki w nocy, ZTCP to zły pomysł, który może prowadzić nawet
to zwiększenia liczby wypadków. Zerknij w necie

Kamizelka jest tania, odblaskowa

Przez co np kijowo widać sygnalizację skrętu, bo masz jasną plamę i ciemne ręce.

i można na niej umieścić nry
identyfikacyjne.

Jeżdżę z plecakiem. Zakaz?

Pamiętaj, że również piesi powodują bardzo dużo wypadków drogowych,
zapewne z powodu nieznajomości przepisów, pijaństwa czy głupoty.

Czy faktycznie tak dużo biorąc pod uwagę ich ilość?

Bezwzględnie dużo. A akurat to się liczy - Zakładając nawet, że cykliści by powodowali 10x więcej wypadków od pieszych ale byłoby ich 100x mniej niż pieszych to nadal 10x bardziej korzystne społecznie jest zajęcie się pieszymi.

Nie mam, bo sam dużo na nim jeździłem, co nie zmienia faktu, ze uważam
znaczną cześć rowerzystów poruszającą się w tej chwili po drogach za
debili. :) A szczególnie tych wojujących.

To, że większość wojujących to może i prawa, że znaczna część ogółu - wątpię.

[...]

Ale karta też była dla niepełnoletnich. Poza tym kierowcy też nie znają często tych zasad a prowadzą pojazdy prawie 100 razy cięższe.

Michoo

Data: 2013-06-24 20:09:09
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2013-06-23 23:45, tᴏ pisze:
[...]

Kamizelka z numerami nie będzie tania, zapewne musiały być określone ustawą, rozporządzeniami, zabezpieczone przed fałszerstwem, wydawane w jakimś cholernym biurokratycznym wydziale, który by pochłaniał miliony złotych z budżetu państwa.

[...]

Tu racja. Gdyby upowszechnić dobrowolne ubezpieczenie OC dla rowerzystów i pieszych, może znalazła by się odpowiednia kasa.

Pamiętaj, że również piesi powodują bardzo dużo wypadków drogowych,
zapewne z powodu nieznajomości przepisów, pijaństwa czy głupoty.

Czy faktycznie tak dużo biorąc pod uwagę ich ilość?

Dlatego wspomniałem o wysokości stawek odpowiedniej dla ryzyka.
Dla poszkodowanego w wypadku nie ma znaczenia kto go spowodował, rowerzysta czy pieszy, liczy się kasa na naprawę szkody.

[...]

Trochę utopijnie, ale obowiązkowe OC dla każdego obywatela pozwoliło by każdemu poszkodowanemu dostać kasę.

[...]

Ja dużo jeździłem, jeżdżę i będę jeździć. I też uważam, że wśród rowerzystów jest masa debili. Zarówno wśród wyczynowców jak i panienek na holenderkach. I mam nadzieję, że w końcu zacznie się ich tępić

[...]

Otóż to. Za moich, być może i Twoich czasów podstawówkę się opuszczało z kartą rowerową w łapie. A groźny Pan policjant przy biurku przepytywał
z przepisów, znaków, krzyżówek. Można to powtarzać na każdym etapie edukacji, na zaliczenie, choćby przed policjantem.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2013-06-23 19:09:59
Autor: Tomek

Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości news:51c6cb50$0$1215$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie wiem, czy spierdolili. Jeden z nich na pewno. Wiózł jednego pasażera na fotelu z przodu i kilku na stołkach (z kuchni?) z tyłu.
A co do przyczynn samego wypadku na podstawie notatki medialnej tylko woźny sądowy może się wypowiadać.

Data: 2013-06-24 22:18:42
Autor: live_evil
Typowe zachowanie rowerzystów
On 23.06.2013 12:17, tᴏ wrote: