Tysiące chorych bez leków refundowanych

Data: 2011-12-25 22:22:30
Autor: Bogdan Idzikowski
Tysiące chorych bez leków refundowanych
Przeczytałem tę informację w niezależnej.pl i popatrzyłem sobie, co piszą inni.

I tak:
Z analizy IMS Health, największej na świecie firmą specjalizującej się w dostarczaniu informacji i rozwiązań zarządczych dla przemysłu farmaceutycznego, wynika, że na nowej liście refundacyjnej umieszczono 2638 pozycji w tym 5 nowych leków. W porównaniu do list z 16 listopada, usunięto 847 produktów. Nowe leki wpisane na listę to: Karbicombi i Co-Prenessa (pierwotne nadciśnienie tętnicze), Purilon Gel (opatrunek hydrożelowy), Sertralinum 123ratio (przeciwdepresyjny), Tanyz ERAS (rozrost gruczołu krokowego).
http://niezalezna.pl/20860-tysiace-chorych-bez-lekow-refundowanych

Wiadomo. Przecież nie mogą inaczej napisać - nie znoszą rządu PO.

Gdzie indziej:
W nowych wykazach przygotowanych przez ministerstwo zdrowia znalazło się 279 nowych produktów objętych refundacją. Łącznie na listach znajduje się 3491 produktów leczniczych i wyrobów medycznych. Nowa lista leków refundowanych obowiązuje od 16 listopada 2011 roku.
http://serwisy.gazetaprawna.pl/zdrowie/artykuly/573476,lista_lekow_refundowanych.html

Nie chciało mi się zgłębiać innych rozbieżnych informacji na temat listy leków refundowanych i co się z tym wiąże.

Ktoś tu w chu....a jedzie! Jak sądzicie? Kto?

Tysiące chorych bez leków refundowanych