Tytan intelektu przemawia

Data: 2009-04-09 09:28:38
Autor: JC
Tytan intelektu przemawia
Panie i Panowie,
Roman "Dlaczego kocham Adolfa Hitlera" Zieliński, autor poczytnej księgi "Pamiętnik kibica", krynica "kumatości", przemówił.
http://fanslask.aha.pl/?p=676

Wiem, że to nie grupa o chuligance, ale co jakiś czas powracają tu te wątki. Tekst dedykuję wszystkim, którzy uważają, że na polskich stadionach jest spokój, a zakazy stadionowe to niesamowite w swym okrucieństwie represje.

pzdr
JC

Data: 2009-04-09 12:42:37
Autor: Torbut
Tytan intelektu przemawia

Użytkownik "JC" <xipetotec@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:grk830$ce2$1atena.e-wro.net...

Tekst dedykuję wszystkim, którzy uważają, że na polskich stadionach jest spokój, a zakazy stadionowe to niesamowite w swym okrucieństwie represje.

Jakos nie widze tam nic o bezpieczenstwie na stadionach?

Data: 2009-04-10 09:12:03
Autor: JC
Tytan intelektu przemawia

Użytkownik "Torbut" <nie@mam.pl> napisał w wiadomości news:grkk5j$apl$1nemesis.news.neostrada.pl...
Jakos nie widze tam nic o bezpieczenstwie na stadionach?
Nieistotne. Dla mnie takie credo, jakie jest w tej grafomańskiej paplaninie, oznacza że spokoju na stadionach i okolicach nigdy nie będzie, jeśli tacy kolesie nie zostaną z nich usunięci. Masz tam napisane wprost, że tu nie chodzi o reakcję, jak w tłumaczeniach WL, że płot kogoś sprowokował, tylko że prymitywne nawalanie się po ryjach dla chwały bliżej nieokreślonego klubu (bo raczej nie chodzi tu o klub w normalnym rozumieniu tego słowa) jest dla tych ludzi celem samym w sobie i chwalebną praktyką. Dlatego sorry, ale nie przekonuje mnie gadka, że ci kumaci to taki skarb dla klubu, że klub powinien się z nimi dogadywać, brac ich pod uwagę, itd. Nie widzę możliwości robienia dobrego, spokojnego widowiska na stadionie, jeśli w jakiejś jego części zbiera się taka małpiarnia.

pzdr
JC

Data: 2009-04-09 18:42:59
Autor: wiesniadze
Tytan intelektu przemawia
Użytkownik JC napisał:
Panie i Panowie,

W imię kibicowskiej solidarności raczej niż w obronie poglądów stawałbym za R.Z. który nie raz gasił raczej niż rozniecał zadymy na stadionach.
Można dążyć do "stworzenia milczącego" stadionu lub "stadionu rozwrzeszczanego " wypełnionego ludźmi obojętnymi , traktującymi widowisko sportowe jako jeden z elementów marszu - hipermarket,lunapark,grill .
Wolę R.Z i możliwość skanalizowania radykalizmów tak że poszukujący sensacji  GW i Ty zawsze je znajdą choć dla przeciętnego( w ogromnej większości) kibica kochającego swój klub nie istnieją i nie mają znaczenia.

pozdo.wiesniadze

Data: 2009-04-10 09:26:21
Autor: JC
Tytan intelektu przemawia

Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:grl8md$410$1atlantis.news.neostrada.pl...
W imię kibicowskiej solidarności raczej niż w obronie poglądów stawałbym za R.Z. który nie raz gasił raczej niż rozniecał zadymy na stadionach.

Proszę Cię o minimum powagi. Przypomnę, że mówimy o człowieku, który w swojej książce pisał, że najpiękniejszy moment jego życia to kopanie leżącego na ziemi kibica Lecha Poznań i darcie ryja z pianą na ustach "Wu-Ka-eS". W innym miejscu tego dzieła tłumaczy,dlaczego policjanci to chuje i że przemoc na stadionach to nic dziwnego, bo mamy też krzyczą na swoje dzieci. Opisuje również z dumą, jak to na meczu Polska-Anglia kibice Śląska wyrzucili policjantów ze stadionu. Wiele jego artykułów pochwala wprost penerkę. Na wielu meczach Śląska, na których byłem, inicjował debilne pioseneczki w rodzaju "zrobimy z wami, co Hitler z Żydami", itd. Mógłbym wymieniać dalej, ale nie ma sensu, umówmy się po prostu, że RZ słabo wypada w roli pacyfisty stadionowego.

Można dążyć do "stworzenia milczącego" stadionu lub "stadionu rozwrzeszczanego " wypełnionego ludźmi obojętnymi , traktującymi widowisko sportowe jako jeden z elementów marszu - hipermarket,lunapark,grill .

Zawsze mnie zastanawiało, skąd się bierze przekonanie, że jak na stadion nie będzie wpadała małpiarnia w dresach, to wszyscy będą siedzieli jak na stypie. Popraw mnie, jeśli się mylę, ale czy to przypadkiem nie najbardziej kumaci z kumatych nie mają w zwyczaju siedzieć/skakać tyłem do murawy. Kto ostentacyjnie milczy na Legii ? Czy tam gdzie nie ma chuliganki-powiedzmy na siatkówce, żużlu, koszykówce-nie ma dopingu ?

Wolę R.Z i możliwość skanalizowania radykalizmów tak że poszukujący sensacji  GW i Ty zawsze je znajdą choć dla przeciętnego( w ogromnej większości) kibica kochającego swój klub nie istnieją i nie mają znaczenia.

Bo hasełko o miłości do klubu jest totalnie puste. Co klub ma z tego, że paruset buraków oklepie się po ryjach w jakimś zagajniku, albo że jeden idiota drugiemu coś ukradnie? Klub miałby z pewnością jakąś korzyść, gdyby nie płacił kar, sprzedawał dużo gadżetów i przyciągał na stadiony całe rodziny. Tego ostatniego nie zrealizuje dopóki nie wypleni dresiwa, uprawiającego infantylny miks zabawy w Indian z turniejem rycerskim.

pzdr
JC

Data: 2009-04-10 14:11:11
Autor: wiesniadze
Tytan intelektu przemawia
Użytkownik JC napisał:
[...]

Kopanie i darcie ryja czy kopanie lub darcie ryja.
Kopanie , nawet wyzywanie kibiców innych drużyn staje się na stadionach niemodne - darcie ryja przeciwnie - w swym milczącym zadumaniu
( niestety mam wrażenie przepełnionym ukrytą agresją co znać po epitetach których używasz -małpiarnia , dresiarstwo) możesz faktycznie poczuć się osamotniony na stadionie.

Dresiarstwo mentalne( bo chyba takie masz na myśli a nie kryterium stroju) -należałoby chyba robić jakieś testy wchodzącym -
np.co sądzisz o rzeczniku praw obywatelskich, czy uważasz że TVN i GW są jedynymi gwarantami rozwoju kultury,Piłsudski czy Wałęsa kogo wybierasz?

Podsumowując -patrzysz na kibiców oczami radykała który najchętniej by ich eksterminował zamieniając lepszymi , godnymi tego miana .
Hhhmm ...czyjeś poglądy  mi to przypomina .

pozdro.wiesniadze

Data: 2009-04-10 14:57:14
Autor: Przemek Budzyński
Tytan intelektu przemawia
wiesniadze <wiesniadze@gazeta.pl> napisał(a):
 wyzywanie kibiców innych drużyn staje się na stadionach niemodne

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) wisisz mi, bratku, czyszczenie monitora.......

Data: 2009-04-10 17:06:04
Autor: wiesniadze
Tytan intelektu przemawia
Użytkownik Przemek Budzyński napisał:
wiesniadze <wiesniadze@gazeta.pl> napisał(a):
 wyzywanie kibiców innych drużyn staje się na stadionach niemodne

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) wisisz mi, bratku, czyszczenie monitora.......

Kto nie chodzi ten nie wie. Wielokrotnie spotykałem się ignorowaniem wyzwisk najczęściej wzniecanych przez nowicjuszy/kibiców okazjonalnych.Choć bywają chętnie podchwytywane przez stadion- taka natura/kultura raczej społeczeństwa w średniej niż specyfika miejsca.

Data: 2009-04-10 15:32:11
Autor: Przemek Budzyński
Tytan intelektu przemawia
wiesniadze <wiesniadze@gazeta.pl> napisał(a):
Użytkownik Przemek Budzyński napisał:
> wiesniadze <wiesniadze@gazeta.pl> napisał(a): > > > >>  wyzywanie kibiców innych drużyn staje się na stadionach >> niemodne > > > :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) wisisz mi, bratku, czyszczenie monitora.....
..
> Kto nie chodzi ten nie wie.

dajże już spokój - żart powtarzany traci świeżość. A jeśli istotnie wierzysz w
to co piszesz - to się nie kompromituj :)

Data: 2009-04-10 18:28:59
Autor: UGI
Tytan intelektu przemawia

Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Kto nie chodzi ten nie wie. Wielokrotnie spotykałem się ignorowaniem wyzwisk najczęściej wzniecanych przez nowicjuszy/kibiców okazjonalnych.

Juz nie brnij w ta bzdure. Nie ma kolejki bez wyzwisk i wzajemnych napinek. Chocby wczoraj we Wroclawiu gdy bylo slychac i widac, ze kibiców Slaska interesuja kibice Gornika a nie mecz. W niektorych przypadkach sa po prostu potrzebne odpowiednie okolicznosci. Ale to wciaz jest norma.

Data: 2009-04-10 17:40:35
Autor: Cavallino
Tytan intelektu przemawia
Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

np.co sądzisz o rzeczniku praw obywatelskich, czy uważasz że TVN i GW są jedynymi gwarantami rozwoju kultury

Prędzje niż kumate kibolstwo.

,Piłsudski czy Wałęsa kogo wybierasz?

A skąd to przeciwstawienie sobie tych dwóch panów?
Ich więcej łączy niż różni.

Data: 2009-04-10 17:49:41
Autor: wiesniadze
Tytan intelektu przemawia
Użytkownik Cavallino napisał:

A skąd to przeciwstawienie sobie tych dwóch panów?
Ich więcej łączy niż różni.

a to raczej było symboliczne , metaforyczne po prostu coś dla kumatych

Data: 2009-04-10 15:57:44
Autor: Przemek Budzyński
Tytan intelektu przemawia
wiesniadze <wiesniadze@gazeta.pl> napisał(a):

a to raczej było symboliczne , metaforyczne po prostu coś dla kumatych

jacy kumaci, taka metafora....

Data: 2009-04-10 17:52:40
Autor: Cavallino
Tytan intelektu przemawia
Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:grnpub$grr$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:

A skąd to przeciwstawienie sobie tych dwóch panów?
Ich więcej łączy niż różni.

a to raczej było symboliczne , metaforyczne po prostu coś dla kumatych

A merytorycznie jest tak: "Wolisz Wałęse czy Giertycha/Kaczyńskiego"?
Odpowiedź od razu jest prosta.

Data: 2009-04-09 20:18:30
Autor: Robert Gosik
Tytan intelektu przemawia
Roman "Dlaczego kocham Adolfa Hitlera" Zieliński, autor poczytnej księgi "Pamiętnik kibica", krynica "kumatości", przemówił.
http://fanslask.aha.pl/?p=676

??

Moze rozpoczalbys jakas polemike. Co ci sie tam nie podoba? Co jest nieprawda?

Robert

Data: 2009-04-09 19:48:18
Autor: Przemek Budzyński
Tytan intelektu przemawia
Robert Gosik <robert.gosik@usuntoaster.pl> napisał(a):
> Roman "Dlaczego kocham Adolfa Hitlera" Zieliński, autor poczytnej księgi > "Pamiętnik kibica", krynica "kumatości", przemówił.
> http://fanslask.aha.pl/?p=676

??

Moze rozpoczalbys jakas polemike. Co ci sie tam nie podoba? Co jest nieprawda?

"Bo w życiu liczy się tylko siła".

Choćby to zdanie. Zdanie prymitywa, dla którego pięść jest na miejscu
pierwszym, co podkreśla zresztą dalszą wyliczanką.

A już tak generalnie - proszę mi tu uprzejmie nie pi.....lić, że chodzący na
ustawki ograniczają się  li tylko do nap......po mordach na ustawkach właśnie.
Jest to ordynarne kłamstwo i pieprzenie o tym, że ustawki coś kanalizują czy
ograniczają jest bezczelnością przez duże B. Mięśniak, dla którego ustawka
jest źródłem adrenaliny, jeśli akurat nie będzie miał czasu na ustawkę, spuści
łomot facetowi w pubie, którego to faceta uzna np za pedała albo za
przedstawiciela "żydowskiej mniejszości" w Polsce. Za wielu takich pijanych bałwanów z wytatuowanymi emblematami klubowymi
widziałem po bójkach w pubach na izbie przyjęć, drogi Robercie, żebym miał
teraz łykać te wypowiedzi pana Z, które są niczym więcej jak tylko - cytując
poczciwego Szwejka - bałwanieniem do kwadratu.

Data: 2009-04-09 21:53:05
Autor: AJK
Tytan intelektu przemawia
09-04-2009  o godz. 20:18 Robert Gosik napisał:

[...]

Przepraszam, że się upewniam - Ty tak poważnie czy to tylko silne
pragnienie wywołania ożywionej dyskusji?

--
AJK

Data: 2009-04-09 22:05:23
Autor: Cavallino
Tytan intelektu przemawia
Użytkownik "AJK" <to-co-w-podpisie@post.pl> napisał w wiadomości news:id7vkdugo6xx$.dlgajk.cija...
[...]

A masz wątpliwości?
Kumaci muszą się popierać.

Data: 2009-04-10 09:32:50
Autor: JC
Tytan intelektu przemawia

Użytkownik "Robert Gosik" <robert.gosik@usuntoaster.pl> napisał w wiadomości news:grle7c$bqo$1news.onet.pl...
Moze rozpoczalbys jakas polemike. Co ci sie tam nie podoba? Co jest nieprawda?

Cały jego tok myślenia. Od wniosku, że stzrelanie się po ryjach w lesie jest czymś godnym pochwały, aż po wyliczankę, że jak się komuś takie zabawy nie podobają, to z pewnością jest tchórzem, Żydem, whatever. Dla mnie ten wpisik to dowód na to, że z kumatymi dogadać się po prostu nie da. To jest system wartości, który dla cywilizowanego człowieka jest nie do zaakceptowania. Nie zauważyłeś tonu a'la "kto nie z nami ten przeciwko nam" ? Dla mnie takie wypowiedzi są dyskwalifikujące, na miejscu władz klubu imiennie zabroniłbym temu panu wstępu, bo stwarza realne zagrożenie dla bezpieczeństwa imprez. Niech sobie kanalizuje agresję w domu, na działce, gdziekolwiek.

pzdr
JC

Data: 2009-04-10 11:55:04
Autor: Robert Gosik
Tytan intelektu przemawia
[...]

Strzelanie sobie po ryjach w lesie nie byloby niczym karygodnym gdyby ograniczalo sie tylko do zainteresowanych.
Problem jest taki ze nigdy sie to do tego nie ograniczy.
Pamietam ze dyskutowalismy na podobny temat jakis rok temu. Ja twierdzilem ze walka z "kibolami" powinna polegac na precyzyjnym rozpracowaniu przez policje grup kibicow i eliminowaniu tych najniebezpieczniejszych, zwlaszcza czlonkow grup "ustawkowych", ty ze to jest niemozliwe i dopoki "ustawka" jest w miejscu postronnym i bija sie sami zainteresowani, to nikomu to nie szkodzi i dowodow sie nie zbierze..
Zycie dosc szybko dalo mi dodatkowe argumenty w postaci finalu PP w Belchatowie. Z reszta kulisy tamtych wydarzen zdaja sie ukazywac, ze twoja definicja "kumatego" jest mocno jednostronna i tym samym raczej nie prawdziwa. Badz mamy rozne definicje.

To jest system wartości, który dla cywilizowanego człowieka jest nie do zaakceptowania.

Cywilizowany czlowiek raczej stara sie zrozumiec swiat, nawet ten barbazynski. Nie musi zaraz przejmowac jego systemu wartosci.
Problem gdy do ucywilizowania barbazyncow zaczyna sie stosowac metody barbazyncow.

[...]

Niestety jest na to duza szansa.
Zgodnie z tym co wczoraj podpisal prezydent, za publiczne wypowiedzi bedzie mozna zostac osoba "obdarowana" prywatnym zakazem stadionowym.
To sa "doskonale", nowoczesne standardy tego cywilizowanego swiata.

Niech sobie kanalizuje agresję w domu, na działce, gdziekolwiek.

Nadmiar agresji to jest chyba choroba, pewnie Przemek wyjasni ci jaka ;-)
Przemoc domowa czy obijanie dziadka, sasiada na dzialce, to dosc zla kanalizacja agresji.
Chyba ze wyobrazasz sobie, ze mozna ja skanalizowac poprzez malowanie scian czy pielenie grzadek.

Data: 2009-04-10 11:59:00
Autor: Cavallino
Tytan intelektu przemawia
[...]

Jak to podpisał?
ZTCW NIE PODPISAŁ !!!

Data: 2009-04-10 12:18:16
Autor: Robert Gosik
Tytan intelektu przemawia
Zgodnie z tym co wczoraj podpisal prezydent, za publiczne wypowiedzi bedzie mozna zostac osoba "obdarowana" prywatnym zakazem stadionowym.

Jak to podpisał?
ZTCW NIE PODPISAŁ !!!

Podpisal znowelizowana, czyli ustawe minus sprzedaz alkoholu na stadionach i obowiazek zorganizowaneych wyjazdow.

Data: 2009-04-10 12:24:53
Autor: Cavallino
Tytan intelektu przemawia
Użytkownik "Robert Gosik" <robert.gosik@usuntoaster.pl> napisał w wiadomości news:grn6f4$bjc$1news.onet.pl...
[...]

A ja wczoraj słyszałem w tv że ZAWETOWAŁ.
To jak w końcu jest?

Data: 2009-04-10 12:37:34
Autor: Robert Gosik
Tytan intelektu przemawia
A ja wczoraj słyszałem w tv że ZAWETOWAŁ.
To jak w końcu jest?

W tv i radiu pol dnia trabili ze _zawetuje_, jakby to bylo oczywiste.
A podpisal.

Data: 2009-04-10 13:02:29
Autor: Cavallino
Tytan intelektu przemawia
Użytkownik "Robert Gosik" <robert.gosik@usuntoaster.pl> napisał w wiadomości news:grn7j7$ehc$1news.onet.pl...
A ja wczoraj słyszałem w tv że ZAWETOWAŁ.
To jak w końcu jest?

W tv i radiu pol dnia trabili ze _zawetuje_, jakby to bylo oczywiste.
A podpisal.

Faktycznie.
No to Canal+ dał ciała.

Ciekawe czy w sobotę będą się kajać.

Data: 2009-04-10 20:11:26
Autor: Mermi
Tytan intelektu przemawia
Cavallino pisze:

Faktycznie.
No to Canal+ dał ciała.

Ciekawe czy w sobotę będą się kajać.

A to ktoś jeszcze poza Laskowskim mówił wczoraj takie bzdury na antenie?

Data: 2009-04-10 20:14:40
Autor: Cavallino
Tytan intelektu przemawia
Użytkownik "Mermi" <none@none.pl> napisał w wiadomości news:gro24d$vj0$1achot.icm.edu.pl...
Cavallino pisze:

Faktycznie.
No to Canal+ dał ciała.

Ciekawe czy w sobotę będą się kajać.

A to ktoś jeszcze poza Laskowskim mówił wczoraj takie bzdury na antenie?

A on to niby nie z C+?

Data: 2009-04-10 21:58:08
Autor: Mermi
Tytan intelektu przemawia
Cavallino pisze:

Faktycznie.
No to Canal+ dał ciała.

Ciekawe czy w sobotę będą się kajać.

A to ktoś jeszcze poza Laskowskim mówił wczoraj takie bzdury na antenie?

A on to niby nie z C+?

Ale to nie była oficjalna informacja podana np w magazynie Liga+ tylko głupie chlapnięcie ćwoka Laskowskiego w trakcie jego słowotoku. Podejrzewam, że min połowa oglądających nawet nie zwróciła uwagi na tą wypowiedź.

Data: 2009-04-10 14:55:22
Autor: Przemek Budzyński
Tytan intelektu przemawia
Robert Gosik <robert.gosik@usuntoaster.pl> napisał(a):
Przemoc domowa czy obijanie dziadka, sasiada na dzialce, to dosc zla kanalizacja agresji.

czy ktoś może mi w ogóle powiedzeić, co to znaczy w ogóle to dziwne określenie
"kanalizacja agresji"?

Dla mnie agresja dresa to nie jest nic, co należałoby kanalizować w
jakikolwiek sposób. Za agresję realizowaną czynnie dres powinien trafiać do
pierdla i kropka. Po co coś kanalizować, skoro można to najzwyczajniej w
świecie eliminować?

Dla mnie sprawa jest jasna - ktoś przyłapany na ustawce leśnej powinien
otrzymać zakaz stadionowy. Bo nie ma najmniejszej gwarancji że nie zacznie w
pewnym momencie zachowywać się agresywnie na stadionie, choćby nie wiem co
pieprzył i jak się zaklinał. --

Data: 2009-04-10 17:16:30
Autor: wiesniadze
Tytan intelektu przemawia
[...]

nie chodzi o kanalizację agresji czynnej chodzi o kanalizację agresji
"w ogóle"

Data: 2009-04-10 15:31:17
Autor: Przemek Budzyński
Tytan intelektu przemawia
wiesniadze <wiesniadze@gazeta.pl> napisał(a):
nie chodzi o kanalizację agresji czynnej chodzi o kanalizację agresji
"w ogóle"

czym się różni jedna od drugiej?

Data: 2009-04-10 23:07:49
Autor: Danpe
Tytan intelektu przemawia
On Fri, 10 Apr 2009 14:55:22 +0000 (UTC), "Przemek Budzyński"
<bat_oczir@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

czy wedlug swoich kolegow po fachu masz rownie radykalne podejscie?
Ucinac rece lapowkarzom? --
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2009-04-10 21:30:29
Autor: Przemek Budzyński
Tytan intelektu przemawia
Danpe <danpe_@poczta.onet.pl> napisał(a):

czy wedlug swoich kolegow po fachu masz rownie radykalne podejscie?
Ucinac rece lapowkarzom?

a co, napisałem coś o ucinaniu łap rzucającym race i bijącym ludzi?
Hmmm...kuszące w sumie.....ale wystarczy mi zakaz stadionowy ew. pudło. A dla
łapówkarzy - zakazy wykonywania zawodu/pełnienia funkcji kierowniczych lub
kary aresztu. --

Data: 2009-04-10 18:23:04
Autor: Przemek Budzyński
Tytan intelektu przemawia
[...]

no i fajnie. Bardzo mi się to podoba. Wreszcie stadion będzie normalnym
miejscem, takim jak kawiarnia choćby. A co z możliwością odwoływania się od tego? Wprowadzono w nowelizacji, bo nie
śledziłem?

Jeśli nie wprowadzono, to ewentualnie można próbować zaskarżać ustawę. Tyle,
że nie wiem, czy można się odwoływać od zakazu wydanego przez
____prywatnego___ właściciela jakiegoś obiektu....

Data: 2009-04-10 22:00:51
Autor: Mermi
Tytan intelektu przemawia
Przemek Budzyński pisze:

[...]

ZTCP można się odwołać i do momentu rozpatrzenia odwołania taki klient może się pojawiać na stadionie.

Data: 2009-04-10 20:08:47
Autor: Przemek Budzyński
Tytan intelektu przemawia
Mermi <none@none.pl> napisał(a):
ZTCP można się odwołać i do momentu rozpatrzenia odwołania taki klient może się pojawiać na stadionie.

no i prawidłowo.

Data: 2009-04-11 00:46:46
Autor: JC
Tytan intelektu przemawia

Użytkownik "Robert Gosik" <robert.gosik@usuntoaster.pl> napisał w wiadomości news:grn53k$813$1news.onet.pl...
Strzelanie sobie po ryjach w lesie nie byloby niczym karygodnym gdyby ograniczalo sie tylko do zainteresowanych.
Problem jest taki ze nigdy sie to do tego nie ograniczy.

Nie zaprzeczę, ale i nie zgodzę się. Badań chyba nikt na ten temat nie robił, ale wydaje mi się, że jakimś bodźcem do tego rodzaju zabawy jest chęć zabłyśnięcia-tego, żeby redaktor TVNu puścił, żeby redaktor z TMK przyznał punkcik, żeby na stadionie mieć szacun, itd. Gdyby kolesie nie mieli wjazdu na stadion, istnieje spora szansa że daliby sobie z tą rozrywką spokój.

[...]

Nie pamietam dobrze tej dyskusji, ale to nieistotne. Twój sposób na walkę z kibicami nie uwzględnia dwóch istotnych rzeczy:
1) Wielkości i hermetyczności środowiska (w tej ustawce Lechia-Ruch/Widzew brało udział ok. pół tysiąca osób, w ustawkach ŚLW z ALC, czy Lecha z Legią liczby też szły w setki, a dostać się do bojówki bez kilkuletniego stażu stadionowego byłoby praktycznie niemożliwe)
2) Jakiekolwiek wycinanie części guza owocuje z reguły jeszcze większą konsolidacją ekipy (vide Legia vs. ITI). Usuniesz najbardziej agresywnych, to ci, którzy byli w ich cieniu staną się przywódcami.

Nie widzę powodu, żeby policja w ramach walki z kibolią miała infiltrować środowisko, liczące w większych miastach do tysiąca (a może kilku) osób. Rzecz sprowadza się wyłącznie do unikania anonimowości na stadionie, ogłoszenia regulaminu zachowania się na estadio i konsekwentnego wręczania zakazów wszystkim, którzy się nie chcą podporządkować. Swojego czasu Klicki szybko wymiótł rasistów ze stadionu, w innych klubach dalej woli się udawać, że zdjęcia niewyraźne, a w ogóle to płot sam się zaczął.

[...]

Ok, podaj swoją, to ustalimy o kim rozmawiamy :)

Cywilizowany czlowiek raczej stara sie zrozumiec swiat, nawet ten barbazynski. Nie musi zaraz przejmowac jego systemu wartosci.
Problem gdy do ucywilizowania barbazyncow zaczyna sie stosowac metody barbazyncow.

Ja już w interesującym mnie zakresie zrozumiałem, na szczęście nie muszę go akceptować i współdzielić. Problem leży w tym, że barbarzyńcy narzucają ten system innym. Jak daleko sięgam pamięcią, nie przypominam sobie, żeby na młyn wchodziły pikniki i pod groźbą wybicia zębów kazały komuś jeść słonecznik. Sytuacji w drugą stronę mógłbym podać masę.

[...]

Powiedz mi, co jest w tym niedoskonałego.

Przemoc domowa czy obijanie dziadka, sasiada na dzialce, to dosc zla kanalizacja agresji.
Chyba ze wyobrazasz sobie, ze mozna ja skanalizowac poprzez malowanie scian czy pielenie grzadek.

Szczerze Ci powiem, że mało mnie interesuje, jak ktoś rozwiązuje problemy ze swoją niedojrzałością emocjonalną. Dopóki robi to w formie, która nie krzywdzi osób postronnych, jest ok. Jeśli nie potrafi, to niestety musi się pogodzić z myślą, że w wielu miejscach będzie niemile widziany.

pzdr
JC

Data: 2009-04-11 05:12:59
Autor: Przemek Budzyński
Tytan intelektu przemawia
JC <xipetotec@gazeta.pl> napisał(a):
Powiedz mi, co jest w tym niedoskonałego.

ja od dłuższego czasu usiłuję się dowiedzieć od Roberta, co go tak razi w tym,
że znajdując się w miejscu publicznym, tyle że należącym do prywatnego
właściciela, musi się zachowywać zgodnie z wytyczonym przez tegoż właściciela
regulaminem. A on mi w skrócie odpowiada, że ten regulamin jest "gupi". Nawet
jeśli - to jest do przestrzegania, póki się nie zmieni. Ew. do
nieprzestrzegania - ale ze świadomością konsekwencji.

Data: 2009-04-10 18:49:47
Autor: wiesniadze
Tytan intelektu przemawia
cóż Panowie -patrzę na was z politowaniem
ja nie wyznaję żadnej politycznej religii  , nie jestem zaślepiony , rozważam różne opcje i jestem tolerancyjny także wobec Waszego prześmiewczego , przesiąkniętego wobec nas kibiców poczuciem wyższości, tonu

czego i Wam na Święta życzę

pozdo.wieniadze

Data: 2009-04-10 17:44:58
Autor: Przemek Budzyński
Tytan intelektu przemawia
wiesniadze <wiesniadze@gazeta.pl> napisał(a):
cóż Panowie -patrzę na was z politowaniem

póki możesz - patrz. Nie jest wykluczone, że kiedyś będziesz z zazdrością
patrzył, jak nas ___wpuszczają___ na stadion.....

Data: 2009-04-10 19:05:20
Autor: UGI
Tytan intelektu przemawia

Użytkownik "wiesniadze" <wiesniadze@gazeta.pl> napisał w wiadomości

cóż Panowie -patrzę na was z politowaniem

Dlaczego?

ja nie wyznaję żadnej politycznej religii

Ja wyznaje zasade normalnosci i tyczy sie to tez stadionow pilkarskich.

nie jestem zaślepiony ,

Ja tez nie. Lige polska znam niemal wylacznie ze stadionów i tylko na podstawie obserwacji a nie donisien prasowych i telewizyjnych wyrobilem sobie zdanie na temat kibiców "zaangazowanych" czy jak tam ich okreslic. To chore srodowisko.

rozważam różne opcje i jestem tolerancyjny także wobec Waszego prześmiewczego , przesiąkniętego wobec nas kibiców poczuciem wyższości, tonu

Poczucie wyzszosci to ma raczej druga strona. I by tak stwierdzic to wstarczy nawet tylko reprezentacja. W Belfascie po meczu spiewy "jebac pikników" niosly sie dosc dlugo i wyraznie. Zasady tworzone swego czasu na wyjazdy Lecha Poznan to rowniez przejaw uznawania sie za najlepszych i podporzadkowywanie sobie pasywnych kibiców poprzez obowiazkowe spiewanie itd.

Data: 2009-04-13 09:47:23
Autor: topek
Tytan intelektu przemawia
cóż Panowie -patrzę na was z politowaniem
przesiąkniętego wobec nas kibiców poczuciem wyższości
:))))))))))
Ciekawy dualizm :)
Patrzy na nas z politowaniem a zarzuca poczucie wyzszosci.
REWELA

ja nie wyznaję żadnej politycznej religii  , nie jestem zaślepiony ,
Polityczna religia?
Chlopak. Jak nie znasz znaczenia slow, to ich nie uzywaj.
Ludzie bedacy przeciwko bydlakom agresywnym, jesli wyznaja jakakolwiek
religie, to religie szcunku dla przeciwnika, dla drugiego czlowia.
Nie uznaja, ze w imie jakis wyimaginowanych racji, mozna miec mandat do
napierdalania oponentow po ryjach.
rozważam różne opcje i jestem tolerancyjny także wobec Waszego prześmiewczego , przesiąkniętego wobec nas kibiców poczuciem wyższości, tonu
Och boze. Coz za wspanialomyslna postawa.

Jesli ty nie czujesz/rozumiesz, ze bydleta nie sa zadna przyszloscia klubu
tylko kula u ich nogi to nie mamy szans na porozumienie.

czego i Wam na Święta życzę
Zyczenia w stylu fasadowego katolika? Takiego co 3x w roku jest w kosciele: na
wielkanoc, pasterke i przy okazji jakiegos slubu, wesela?
Zgadlem?

topek -> jak zawsze...

--

Tytan intelektu przemawia