Tytanowe naczynia

Data: 2009-07-06 06:14:08
Autor: Dariusz K. Ładziak
Tytanowe naczynia
Użytkownik mateusz.tomczyk napisał:
Witam
Niedawno dostałem coś takiego:
http://8a.pl/page,produkt,id,4764.html
Pisze że to tytanowy kubek. Pytanie czy faktycznie jest tytanowy czy
wykonany tylko ze stopu tytanu pozostawiam w spokoju.

Z czystego tytanu to się robi implanty stomatologiczne i ortopedyczne. kubek z czystego tytanu połamał by ci się po dwóch tygodniach używania na gorąco - tytan łapie potężną korozję międzyziarnową już w okolicach stu stopni Celsjusza. I dlatego wszystkie garnki "tytanowe" są robione ze stopów - tytan jest głównym składnikiem ale parę innych metali (np. żelazo) też zawierają.

--
Darek

Data: 2009-07-06 07:10:17
Autor: Wojciech Wierba
Tytanowe naczynia
Dariusz K. Ładziak pisze:

  - tytan łapie potężną korozję międzyziarnową już w okolicach
stu stopni Celsjusza.

ZTCP, to tytan (czysty ponad 99%) ma odporność na korozję porównywalną
z platyną. Nigdy tez nie słyszałem, żeby juz w 100 C silnie korodował.
Możesz podać źródła?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-07-05 23:34:04
Autor: mateusz.tomczyk
Tytanowe naczynia
On 6 Lip, 07:10, Wojciech Wierba <wie...@mail.desy.de> wrote:
Dariusz K. Ładziak pisze:

> [...]

ZTCP, to tytan (czysty ponad 99%) ma odporność na korozję porównywalną
z platyną. Nigdy tez nie słyszałem, żeby juz w 100 C silnie korodował.

O korozji mikrokrystalicznej (międzyziarnowa) stali chromowo-cynkowej
czytałem, ale o tytanie nic nie wiem. Z tego co wszędzie piszą to jest
on odporny na korozję... ale rodzajów korozji jest wiele więc może to
prawda. Ciekawy temat choć bardziej dla grupy pl.sci.chemia.
Pozdrawiam.

Tytanowe naczynia