Tzw. "krzyże"-precz z przestrzeni publicznej!

Data: 2009-12-04 08:20:39
Autor: Grzegorz Z.
Tzw. "krzyże"-precz z przestrzeni publicznej!
We wrocławskim XIV LO toczy się spór o obecność krzyży w klasach.
Dyrektor, który w odpowiedzi na petycję trójki uczniów jeszcze we
wtorek proponował ograniczenie ich obecności tylko do klas, w których
są lekcje religii, dziś nie jest już tak skłonny do ustępstw.

W piśmie przekazanym dyrekcji XIV LO uczniowie argumentowali:
"Umieszczanie symboli religijnych w publicznej instytucji odbieramy
jako przejaw faworyzowania przez szkołę konkretnego światopoglądu".

W odpowiedzi dyrektor szkoły Marek Łaźniak i jego zastępczyni
zaproponowali, by krzyże wisiały jedynie w klasach, w których
prowadzona jest katecheza. Stanowisko dyrekcji i księdza ucieszyło
autorów petycji.

Jednak już dzień później rozpętała się burza. Od środy na przerwach
młodzież nie mówi o niczym innym, jak o krzyżach. Szkoła przeżywa
najazd dziennikarzy. Zareagowali też absolwenci "czternastki".
Skrzynka mailowa dyrektora Łaźniaka pęka od listów z zachętami do
obrony krzyży, a uczący w "czternastce" religii ks. Adam Andrejczuk,
który poparł pomysł, został napiętnowany jako ten, który nie broni
obecności krzyża w szkole.

- Nie dostałem ani jednego listu w obronie autorów petycji. Wszyscy
absolwenci zachęcają mnie do walki o prawo do manifestowania wiary.
Część uczniów zapowiedziała nawet, że chce zorganizować akcję
wieszania krzyży w każdej klasie. Poprosiłem ich jednak, by odstąpili
od tego pomysłu - mówi dyrektor Marek Łaźniak. Zapowiada, że
oficjalnie na petycję odpowie w poniedziałek. Nie wiadomo, jaką
podejmie decyzję, ale wyraźnie widać, że nie jest już tak bardzo
przekonany do pomysłu, żeby krzyże były tylko w klasach, w których
naucza się religii.

- Musiałem sprawę przemyśleć, zapoznać się z obowiązującymi
przepisami. Dziś już wiem na przykład, że wciąż obowiązuje nas
rozporządzenie ministra edukacji z 1992 roku o nauce religii w
szkołach. A zgodnie z nim krzyże w klasach mogą wisieć - tłumaczy.

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,7328378,A_jednak_wybuchla_awantura_o_krzyze_w__czternastce_.html

Data: 2009-12-04 08:24:47
Autor: Piotr
Dnia Fri, 4 Dec 2009 08:20:39 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

W piśmie przekazanym dyrekcji XIV LO uczniowie argumentowali:
"Umieszczanie symboli religijnych w publicznej instytucji odbieramy
jako przejaw faworyzowania przez szkołę konkretnego światopoglądu".

Nie uczniowie, tylko jakichś trzech pieniaczy. Takie to wałkuńsko
teatralne.
Piotr

Data: 2009-12-04 09:00:05
Autor: Piotr
Dnia Fri, 4 Dec 2009 08:26:14 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

"Od środy na przerwach młodzież nie mówi o niczym innym, jak o krzyżach."

Nu, kanieszno... Ale tylko tych trzech chce zdjąć. Niemożliwe, żebyś
niedoczytał zgrzesiu... Pewnie ci przez oczy nie przeszło, he, he.

Data: 2009-12-04 09:27:43
Autor: Jadrys
Piotr pisze:
[...]

Ciekawe jaka by była reakcja zwolenników krzyża gdyby jeden z tych trzech zdjął ten krzyż ze ściany i wrzucił do kosza?

Data: 2009-12-04 00:44:02
Autor: Hans Kloss
Tzw. "ateistyczna" swołocz-precz z przestrzeni publicznej!
Jadrys napisał(a):
Ciekawe jaka by była reakcja zwolenników krzyża gdyby jeden z tych
trzech zdjął ten krzyż ze ściany i wrzucił do kosza?

Za tzw. moich czasów dostałby centralnie w ryj. I nie poskarżyłby się
nikomu. A teraz- nie wiem, choć mam nadzieję że byłoby podobnie.
J-23

Data: 2009-12-04 09:48:08
Autor: Jadrys
Hans Kloss pisze:
Jadrys napisał(a):

[...]

A za moich czasów dostałby w ryj ten co by chciał go powiesić..

Data: 2009-12-04 01:03:35
Autor: Hans Kloss
On 4 Gru, 09:48, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

A za moich czasów dostałby w ryj ten co by chciał go powiesić..

To gdzieś ty się chłopie chował? Jedyne takie miejsce w Polsce o jakim
słyszałem to była tzw. zatoka czerwonych świń gdzie mieszkali obok
siebie czerwoni kacykowie i esbeccy oprawcy.
No cóż, w takim razie pogratulować znajomych...
J-23

Data: 2009-12-04 10:25:17
Autor: Jadrys
Hans Kloss pisze:
[...]

Chowałem się w duchu poszanowania praw wszystkich ludzi, nawet tych niewierzących.

Data: 2009-12-04 11:06:35
Autor: cirrus
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hfakhs$mu$2news.onet.pl...
Hans Kloss pisze:
[...]

Ja w pierwszych latach po wojnie chodziłem do prywatnej podstawówki prowadzonej przez siostry zanim komuna ją zamknęła i nikt tam na siłę nikogo nie ciągnął, nie sądzę, aby istnienie takiej szkoły kogoś nie szanowało.

--
stevep

Data: 2009-12-04 15:04:45
Autor: Jadrys

Hans Kloss pisze:

[...]

Mówimy o szkołach publicznych, świeckich.

Data: 2009-12-04 13:31:11
Autor: Piotr
Dnia Fri, 04 Dec 2009 10:25:17 +0100, Jadrys napisał(a):

Chowałem się w duchu poszanowania praw wszystkich ludzi, nawet tych niewierzących.

Brzmi to jak "sojusz robotniczo-chłopski", albo "walka o pokój, albo...
Piotr

Data: 2009-12-04 15:04:03
Autor: Jadrys
Piotr pisze:
[...]

.... walka o wolność równość i braterstwo..

Data: 2009-12-04 14:21:34
Autor: Roger Perejro
Tzw. "ateistyczna" swołocz-precz z przestrzeni publicznej!
Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał

To gdzieś ty się chłopie chował? Jedyne takie miejsce w Polsce o jakim
słyszałem to była tzw. zatoka czerwonych świń gdzie mieszkali obok
siebie czerwoni kacykowie i esbeccy oprawcy.

Z którymi chętnie współpracowało wielu tych, którzy noszą krzyż z racji wykonywanego zawodu...

Przemek

--

"Przepraszam Ludwika Dorna za wypowiedź w dzienniku "Polska" z dnia
30.09.2008 r., w której zawarłem sugestię, iż Ludwik Dorn nie wywiązuje się

Data: 2009-12-04 10:59:13
Autor: cirrus
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hfaic7$o6s$3news.onet.pl...
Hans Kloss pisze:
Jadrys napisał(a):
[...]

Nie lokalizuje "twoich czasów", ale to prawda, dostałby w ryj na UB.

--
stevep

Data: 2009-12-04 15:03:00
Autor: Jadrys

Hans Kloss pisze:

Jadrys napisał(a):

[...]

Te moje czasy Stefan, to dopiero nadejdą. ;-)

Data: 2009-12-05 07:49:14
Autor: cirrus
Hans Kloss pisze:
Jadrys napisał(a):
[...]

Jak koniec świata u jehowców, żyj w obecnych czasach nie czekając na wydumany raj, albo zostań szahidem, a już będą czekać na ciebie hurysy.

--
stevep

Data: 2009-12-04 16:06:32
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Fri, 4 Dec 2009 00:44:02 -0800 (PST), Hans Kloss napisał(a):

Jadrys napisał(a):
[...]

Faszystowska mendo, nie zmieniaj tematów nie swoich wątków!

Data: 2009-12-04 07:20:21
Autor: Hans Kloss
Poskarż się koniowi na ucho
On 4 Gru, 16:06, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:

Faszystowska [...]

Prawo własności na piśmie do tytułu  wątku masz? Nie? To zamelduj
swoje pretensje koniowi na ucho, śmieciu...
J-23

Data: 2009-12-04 16:23:21
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Fri, 4 Dec 2009 07:20:21 -0800 (PST), Hans Kloss napisał(a):

On 4 Gru, 16:06, "Grzegorz Z." <blogfi...@gazeta.pl> wrote:

Faszystowska mendo [...]

Prawo własności na piśmie do tytułu  wątku masz? Nie? To zamelduj
swoje pretensje koniowi na ucho, śmieciu...

A niby dlaczego mam mieć "na piśmie" ? --

Data: 2009-12-04 09:52:57
Autor: Piotr
Dnia Fri, 04 Dec 2009 09:27:43 +0100, Jadrys napisał(a):

Ciekawe jaka by była reakcja zwolenników krzyża gdyby jeden z tych trzech zdjął ten krzyż ze ściany i wrzucił do kosza?

Tego nie wiem, gdybym ja przy tym był to by dostał w ryj.
Piotr

Data: 2009-12-04 10:24:35
Autor: Jadrys
Piotr pisze:

Tego nie wiem, gdybym ja przy tym był to by dostał w ryj.
Piotr

Wojujący katolicyzm? Bo ja sobie pomyślałem że wykazałbyś się chrześcijańska łagodnością, wyjąłbyś ten krzyż z kosza i schował do kieszeni żeby nie drażnić innych.. W ten sposób ty byłbyś zadowolony mając ciągły kontakt ze swoim symbolem ( w każdej chwili mógłbyś go dotknąć, popatrzyć na niego itp.),  a i ateiści i innowiercy nie mieliby powodu żeby sie uskarżać na twoja nachalność.

Data: 2009-12-04 12:31:16
Autor: Piotr
Dnia Fri, 04 Dec 2009 10:24:35 +0100, Jadrys napisał(a):

[...]

I tak nie mają powodów by się uskarżać, to raczej ja muszę znosić
nachalność jakichś poprawiaczy. Piotr

Data: 2009-12-04 15:01:36
Autor: Jadrys
Piotr pisze:
[...]

Skąd wiesz że nie maja powodów? Że nie drażni ich widok twojego symbolu religijnego powieszonego w publicznym miejscu?

Data: 2009-12-07 14:00:09
Autor: konserwator

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hfb4o5$nsh$1news.onet.pl...
Piotr pisze:
[...]

skoro sa niewierzacy ta jak moze ich razic jakis nic nie znaczacy symbol religijny?
Czy raza ich trojkaty? - na przyklad skrzyzowane w gwiazde dawida albo symbol ptaha?
pacyfa ich tez nie drazni czy drazni?

Data: 2009-12-08 10:56:18
Autor: Jadrys

Piotr pisze:

[...]

Miałem na myśli innowierców. Polska to Ojczyzna nie tylko katolików.

Data: 2009-12-04 12:56:17
Autor: konserwator

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hfah5u$lkm$3news.onet.pl...
Piotr pisze:
[...]

KATOLICY PEWNIE BY BYLI ZNIESMACZENI ale za to MOSAD oskarzylby niecnote o zniewazenie zyda wiszacego na krzyzu i wrzuconego do kosza!
-- Kapitalizm jest chorobą (zarazą) z którą należy walczyć..

Data: 2009-12-04 16:05:27
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Fri, 4 Dec 2009 09:00:05 +0100, Piotr napisał(a):

Dnia Fri, 4 Dec 2009 08:26:14 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

"Od środy na przerwach młodzież nie mówi o niczym innym, jak o krzyżach."

Nu, kanieszno...

A włoskie żołądki inne od polskich? Włoska wolność inna od polskiej?

Ciekawe czy masz pojęcie co się dzieje w tamtym kraju z arabusami i innymi
kozojebcami którzy także swoje "symbole religijne" chcą publicznie obnosić.

Data: 2009-12-04 22:19:43
Autor: Piotr
Dnia Fri, 4 Dec 2009 16:05:27 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

[...]

U nas nie ma "kozojebców". Widziałem tylko jednego misiojebcę, ale ten
akurat ściąga krzyże, proszę:
http://www.youtube.com/watch?v=9ooBuTETnGI

Data: 2009-12-06 05:40:33
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Fri, 4 Dec 2009 22:19:43 +0100, Piotr napisał(a):

[...]

U nas nie ma "kozojebcĂłw".

Są już niestety. Tylko nie mów że to "przez was lewaków" bo jeśli chodzi o
"tolerancję" wobec islamskiego ście.....wa to moje poglądy są dalekie od
lewackich. Z tym że ja rozciągam je sprawiedliwie i po równo także na inne
religijne dewiacje, jeśli usiłują wpychać się w moją prywatność.

A kozojebcy w Polsce powołują się na dokładnie te same paragrafy którymi
wymachują wyznawcy waszego mzimu, tak więc nie próbuj zwalać winy za ten
stan rzeczy na "MillerĂłw" i lewakĂłw.

Zresztą ostatnio kościół kat. idzie rąsia w rąsię z mułłami, gdy dochodzi
do sytuacji gdy ludzie w naszej Europie próbują dawać im odpór:

"Stało się tak wbrew stanowisku tamtejszego episkopatu oraz Stolicy
Apostolskiej. Kościół pragnie, by chrześcijanie w krajach arabskich
cieszyli się taką samą wolnością, jak muzułmanie w Europie, jest jednak
przekonany, że jeśli ktoś chce być katolikiem, musi być otwarty na innych -
mówił w piątek przewodniczący Papieskiej Rady ds. Duszpasterstwa Migrantów
i Podróżujących, abp Antonio Maria Vegliò."

http://ekai.pl/wydarzenia/temat_dnia/x23790/szwajcaria-krajem-bez-minaretow/

Data: 2009-12-04 10:50:35
Autor: raff
[...]

Mowilem ze Grzesio rozumie inaczej slowo pisane.

Lewactwo musi miec ani chybi jakies obwody w mozgu zwichrowane.

R.

Data: 2009-12-04 12:34:30
Autor: Piotr
Dnia Fri, 04 Dec 2009 10:50:35 +0100, raff napisał(a):

Mowilem ze Grzesio rozumie inaczej slowo pisane.

Lewactwo musi miec ani chybi jakies obwody w mozgu zwichrowane.

To o tyle dziwne, że to krewniacy ideowi zgrzesia pisali. Jeżeli on nie
rozumie nawet salonowego grepsowania...
Piotr

Data: 2009-12-04 12:37:04
Autor: raff
Piotr pisze:
[...]

Bo on mysli ze to prawda i wichruje po swojemu.

Efekt jest taki ze jest to podwojnie zwichrowane. Kawecki sie tym specjalizuje.

R.

Data: 2009-12-04 16:07:34
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Fri, 04 Dec 2009 12:37:04 +0100, raff napisał(a):

Piotr pisze:
[...]

A ty myślisz że to nie prawda i Szechter sobie to wszystko wymyślił?

Data: 2009-12-04 16:11:00
Autor: raff
[...]

"nieprawda" Grzesiu.

R.

Data: 2009-12-04 16:18:29
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Fri, 04 Dec 2009 16:11:00 +0100, raff napisał(a):

[...]

To jak? Wymyślił czy nie?

Data: 2009-12-04 17:52:00
Autor: raff
[...]

Ja ci tylko zwracam uwage ze pisze sie "nieprawda".

Jak zwykle rozumiesz inaczej slowo pisane. Ale to przez te obwody, Grzesiu.

R.

Data: 2009-12-06 05:44:49
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Fri, 04 Dec 2009 17:52:00 +0100, raff napisał(a):

[...]

"Strawman argument" co to jest sobie poczytaj.

To jak? Młodzież nie chce krzyży w tamtej szkole czy Aaron Szechter sobie tą sprawę
wydumał "wieczorkiem" ? --

Data: 2009-12-06 06:10:10
Autor: raff
[...]

Nie naciskaj Grzesiu, bo wiesz ze z toba sie nie da dyskutowac.

Tak sobie zwekslujesz zeby bylo po twojemu. Zwykla strata czasu.

R.

Data: 2009-12-06 16:30:52
Autor: Piotr
Tzw. "krzyże"-precz z przestrzeni publicznej!
Dnia Sun, 6 Dec 2009 06:57:14 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

Na co zwekslowałem?

He, he, jesteś niezastąpiony, miszczu weksli.
Piotr

Data: 2009-12-06 20:04:02
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Sun, 6 Dec 2009 16:30:52 +0100, Piotr napisał(a):

Dnia Sun, 6 Dec 2009 06:57:14 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

Na co zwekslowałem?

He, he, jesteś niezastąpiony, miszczu weksli.

Ok, dziękuję za miszcza,

Ty to się znasz na tych wekslach.

Więc może mi wskażesz w którym miejscu i na co w tym wątku "zwekslowałem".

Data: 2009-12-06 20:07:22
Autor: Piotr
Dnia Sun, 6 Dec 2009 20:04:02 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

Ok, dziękuję za miszcza,

Ty to się znasz na tych wekslach.

Więc może mi wskażesz w którym miejscu i na co w tym wątku "zwekslowałem".

:-) Ale po co? To jest działanie pozbawione sensu, drogi zgrzesiu. To tak jakbyś nawadniał szkło.
Piotr

Data: 2009-12-06 20:12:27
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Sun, 6 Dec 2009 20:07:22 +0100, Piotr napisał(a):

[...]

"A jaka prawda? Odniosłeś się do czegokolwiek? Powyżej też tylko same
ogólniki, ad personam."

Data: 2009-12-04 10:57:36
Autor: cirrus
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:1ikcr79f88ofe$.9hiax9zy2jut.dlg40tude.net...
[...]

Powinni im dopieprzyć ze dwa razy tyle materiału do opanowania, mieliby się czym zająć.

--
stevep

Data: 2009-12-04 12:58:37
Autor: boukun
[...]

A ja to idę z nurtem postępu...
Ściągajcie krzyże http://www.youtube.com/watch?v=CBTy5Hndmpc

Kto ostatni przychodzi, tego życie pokara...

boukun

Data: 2009-12-04 13:05:24
Autor: Piotr
Tzw. "krzyże"-precz z przestrzeni publicznej!
Dnia Fri, 4 Dec 2009 12:58:37 +0100, boukun napisał(a):

A ja to idę z nurtem postępu...

To w czym ty "idziesz" Wilusiowa laleczko, to akurat jest ściek.

Data: 2009-12-04 13:46:09
Autor: boukun

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości news:qptaljvfhfl.dlgmasz.facet.luzik...
Dnia Fri, 4 Dec 2009 12:58:37 +0100, boukun napisał(a):

A ja to idę z nurtem postępu...

To w czym ty "idziesz" Wilusiowa laleczko, to akurat jest ściek.

Brawo głupi Piotrusiuuuu, brawo!! Do nogi, grzeczny Piotruś, grzeczny, ssij
pałę, już! Lubisz to, lubisz, e he.... łasisz się, łaszisz... i lokale pedalskie
znasz, u hu, hu...

boukun

Data: 2009-12-04 14:28:23
Autor: Piotr
Dnia Fri, 4 Dec 2009 13:46:09 +0100, boukun napisał(a):

Brawo głupi Piotrusiuuuu, brawo!! Do nogi, grzeczny Piotruś, grzeczny, ssij
pałę, już! Lubisz to, lubisz, e he.... łasisz się, łaszisz... i lokale pedalskie
znasz, u hu, hu...

Skucz, skucz., laleczko Wilusia.
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/3ec3d0c6a7b11a64?dmode=source

Data: 2009-12-04 13:53:52
Autor: Andrzej Adam Filip
Wrocław LO XIV - Krzyże w klasach
Piotr <pnat@wp.pl> pisze:
[...]

Ilu jest uczniĂłw w tym liceum?
Za mało żeby się znalazło trzech "jak dla ciebie pieniaczy"?

Niech się dobrze nauczą jednego: jak się wysyła podobne "pisemka" to
trzeba być gotowym stać twardo za tym co się napisało a nie kulić ogon
pod siebie i spierdalać jak (druga) reakcja jest "zupełnie inna od
oczekiwanej". Ja tchórzy nie spieszę się bronić.

Jak się napierdalać to naprawdę albo wcale.

Jeżeli wszystko rozumiesz, to znaczy, że jesteś źle poinformowany.
  -- Przysłowie indonezyjskie (pl.wikiquote.org)
[ http://groups.google.pl/groups?selm=fb80atopw4-9C4@lonnie.brudna.chmurka.net ]

Data: 2009-12-04 14:38:46
Autor: Piotr
Wrocław LO XIV - Krzyże w klasach
Dnia Fri, 04 Dec 2009 13:53:52 +0100, Andrzej Adam Filip napisał(a):

lu jest uczniów w tym liceum?
[...]

Dlatego piszę o pieniaczach i wałkuńskim teatrzyku. A nie wiem ilu jest uczniów, ale zawsze się znajdzie jeden dureń, który
chce błysnąć na fali bieżących mód. Tu było aż trzech.
Jeżeli mi nie wierzysz, to nawet na psp mamy durnia, który się uczepił
statku i mówi "płyniemy".
Proszę:

Data: 2009-12-04 15:05:11
Autor: Andrzej Adam Filip
Piotr <pnat@wp.pl> pisze:
Dnia Fri, 04 Dec 2009 13:53:52 +0100, Andrzej Adam Filip napisał(a):
[...]
[...]

Oni mają "technicznie rację" i *jeśliby* by byli naprawdę zdecydowani
"ciągnąć sprawę choćby do Strasburga" to w końcu wygrają tak na 80%. "Druga strona"  zdecydowała się "grać na czas" oraz "zniechęcanie za
mało upierdliwych" bo zawsze jest tak ze 20% szans że Strasburg się
"Salomonowo dopatrzy" jakichś róşnic między tym przypadkiem a  "wyrokiem co do Włoskiego krzyĹźa (w szkole publicznej)".

Początkowo proponowany kompromis co do "krzyży w tylko salach z
katechezą" jak dla mnie sporo zwiększał szansę na to że Strasburg "może się dopatrzyć różnic w sprawach".

Duchy zmarłych radują się jedynie z ofiar składanych przez potomków.
  -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)
[ http://groups.google.pl/groups?selm=45lciec5ck-9C4@lonnie.brudna.chmurka.net ]

Data: 2009-12-04 12:41:09
Autor: =heÂŽsk=
Tzw. "krzyże"-precz z przestrzeni publicznej!
On Fri, 4 Dec 2009 08:20:39 +0100, "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl>
wrote:

We wrocławskim XIV LO toczy się spór o obecność krzyży w klasach.

 [...]

 twoi wychowankowie grzesiuz? jeden z tych kolesi glosem
 przyduszonego skowronka wyjeczal, ze "godzi to w jego
 wolnosc sumienia". czyli co? tego juz koles nie wiedzial.
 3 gnojkow i tyle wrzawy ?  proponuje przywrocic jedynie sluszne godla lewicy !

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2009-12-04 12:52:19
Autor: konserwator

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:12jib343wptnx$.g62eef45op0a$.dlg40tude.net...

W piśmie przekazanym dyrekcji XIV LO uczniowie argumentowali:
"Umieszczanie symboli religijnych w publicznej instytucji odbieramy
jako przejaw faworyzowania przez szkołę konkretnego światopoglądu".

Na kosciolach tez stoja krzyze!
Licealisci podpala koscioly?
a co z cmentarzami - sa w "przestrzeni publicznej!
tez beda zwalac krzyze?

Data: 2009-12-04 16:27:33
Autor: Jadrys
konserwator pisze:
[...]

Kościół to już nie instytucja publiczna.

Tzw. "krzyże"-precz z przestrzeni publicznej!