U-lock uratował rower

Data: 2009-03-31 19:29:42
Autor: Jacek Midura
U-lock uratował rower
Cześć,

dziś ktoś wlazł do piwnicy w bloku i próbował ukraść mój rower spięty Kryptonite Keeperem (tylko koło z ramą). Najpierw męczył się z zapięciem (zdarł osłonę, próbował podważać, gmerał też w zamku - w środku tkwił ułamany czubek klucza). U-lock oparł się próbom, więc złodziej próbował wynieść zapięty rower, ale porzucił go na schodach (prawdopodobnie ktoś go spłoszył albo poszedł po mocniejsze narzędzia).
Z jednej strony - mogę mówić o szczęściu, że roweru nie straciłem, ale myślę że zapięcie też się do tego w pewnym stopniu przyczyniło.

Zdjęcia zmaltretowanego Keepera:
http://m.krakow.pl/~jacek/kryptonite1.jpg
http://m.krakow.pl/~jacek/kryptonite2.jpg

Przyznam, że do zakupu U-locka skłoniły mnie dyskusje na tej grupie.
Wnioski niech każdy wyciągnie sam. Mi się opłaciło.

--
Jacek Midura

Data: 2009-03-31 19:42:02
Autor: Roberto
U-lock uratował rower
Jak widac same zapiecie jest niewystarczajace. Proponuje ci sie nieco przylozyc
i zamocowac oczko na stale zwiazane ze sciana.

Data: 2009-03-31 18:51:17
Autor: Krees
U-lock uratował rower
Roberto <rostrowskiWYTNIJTO@interia.pl> napisał(a):
Jak widac same zapiecie jest niewystarczajace.

Jak widać, wystarczyło :). Może nie do końca tak, jakby sobie właściciel
życzył, ale roweru dzięki Keeperowi nie stracił.

Proponuje ci sie nieco przylozyc
i zamocowac oczko na stale zwiazane ze sciana.

Albo lepiej do podłogi. Większość piwnic, które widziałem, miało raczej
kiepskie ściany działowe (chyba, że autor wątku ma to szczęście posiadać
piwnicę w szczycie budynku). Za to podłogi z reguły są to solidne wylewki
betonowe. Ewentualnie sufit.

--   Pozdrawiam,
Krees

Data: 2009-03-31 12:28:36
Autor: Michal Szymanski
U-lock uratował rower
[...]

Ja mam wmurowana w sciane belke zelazna z przyspawana solidna ruska
klodka (srednica obejmy gdzies 1cm)  :) Jak na razie
zlodzieje nie probowali tego sforsowac :)

Michal Szymanski
http://blog.szymanskich.net

Data: 2009-03-31 22:36:47
Autor: Titus Atomicus
U-lock uratował rower
In article <3h0aa6x6fl.ln2@m.krakow.pl>,
 Jacek Midura <jacek@m.krakow.pl> wrote:

Przyznam, że do zakupu U-locka skłoniły mnie dyskusje na tej grupie.
Wnioski niech każdy wyciągnie sam. Mi się opłaciło.

No co ty. Kupilbys gruba linke i moglbys przywiazac rower do drzwi.

TA

Data: 2009-03-31 14:05:39
Autor: Michał Wolff
U-lock uratował rower
On 31 Mar, 22:36, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:

No co ty. Kupilbys gruba linke i moglbys przywiazac rower do drzwi.

Kupiłbyś grubą linkę - i efekt miałbyś dokładnie ten sam, wrzucić Ci
jeszcze raz linki i u-locki Trelocka, gdzie najwyższa linka ma wyższe
oceny zabezpieczeń niż 6 czy 7 u-locków?
Nieważne czy u-lock, czy linka, ważne żeby było dobrze zrobione.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-01 08:10:33
Autor: deepblue
U-lock uratował rower
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> wrote:
[...]

Mówisz o ocenach zabezpieczeń producenta czy to jakieś niezależne oceny?
Jeśli niezależne to podrzucisz linka?
Przy okazji, Trelock jest mocno niedoceniany w Polsce i nie tylko,
prawdopodobnie z powodu kiepskiego marketingu a szkoda bo IMO są
porównywalne do Abusa i Kryptonite a sporo tańsze za zachodnią granicą.

--
deepblue

Data: 2009-04-01 04:33:46
Autor: Michał Wolff
U-lock uratował rower
On 1 Kwi, 08:10, "deepblue" <deepb...@wp.pl> wrote:

Mówisz o ocenach zabezpieczeń producenta czy to jakieś niezależne oceny?
Jeśli niezależne to podrzucisz linka?

Nie, mówię o ocenach producenta jednej marki robiącego zarówno linki
jak i u-locki. Skoro ocenia swoje najlepsze linki wyżej od większości
u-locków - to jest to dla mnie poważny argument. Bo i co miałby mieć
za interes naginając takie badania? Dobra pancerna linka jest
porównywalna z dobrym u-lockiem, w co wielu nie może uwierzyć.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-04-01 10:53:33
Autor: Kapsel
U-lock uratował rower
Wed, 1 Apr 2009 08:10:33 +0200, deepblue napisał(a):

Przy okazji, Trelock jest mocno niedoceniany w Polsce i nie tylko,
prawdopodobnie z powodu kiepskiego marketingu a szkoda bo IMO są
porównywalne do Abusa i Kryptonite a sporo tańsze za zachodnią granicą.

Podejrzewam, że właśnie kiepski marketing pozwala zaoferować niższą cenę ;)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-04-01 11:13:15
Autor: deepblue
U-lock uratował rower
Kapsel <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Generalnie tak ale w tym przypadku niekoniecznie.
Nie wiem jak reklamowane są zabezpieczenia Abusa i Trelocka np w Niemczech(i
ile się na to wydaje) ale IMO najlepszą reklamą są niezależne testy(których
jest mało) w pismach czy serwisach www rowerowych. Co niekoniecznie jest
drogie - wystarczy wysłać kilka swoich produktów (plus darmowe sample ;) z
prośbą o przetestowanie. I niekoniecznie trzeba być najlepszym w teście -
wystarczy zdobyć dobrą ocenę i zachęcić niską ceną. Dobrze byłoby bywać na
masowych imprezach rowerowych - ekspozycja pruduktów plus próba przecięcia
zabezpieczeń itp. Koszt takiej reklamy IMO byłby dużo niższy od kosztu
typowej reklamy w mediach.

--
deepblue

Data: 2009-04-01 11:49:49
Autor: Alfer_z_pracy
U-lock uratował rower
Swoją drogą aby wprowadzić nowy nurt w wątki ulokowe pomyślałem sobie, że fajnie by było wziąć bezpośrednie opinie od... złodzieja. W TV jest program o włamywaniu się do domów, złodziej z dużym doświadczeniem mówi co w danym domostwie jest OK, a co ułatwi mu włamanie się. Niestety (tfu, może na szczęście) nie znam osobiście takich osób, a jakoś nie mam odwagi aby iść na osiedle ryzykując obicie ryja.

Nie znacie dobrych złodziejów? Podejrzewam, że dla nas jako końcowych użytkowników rowerów i zapięć byłoby bardzo pouczające co "prawdziwy" złodziej rowerów uważa za duże utrudnienie, a co olewa. A zwłaszcza ciekawi mnie jakie mają podejście do uloków. Wiadomo, że prędzej zajmą się roweram zalinkowanym linką za 5 zł, ale czy naprawdę ulok ich odstrasza? Bo ja sobie tak bym życzył :) ale może w rzeczywistości to tylko taki nasz amulet?

Pzdr
A.

Data: 2009-04-01 20:31:20
Autor: Szprota aka Stefandora
U-lock uratował rower
Alfer_z_pracy wrote:
Nie znacie dobrych złodziejów?

Ostatnio wpadli na piwo pod Rurkę ;)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-04-02 09:49:45
Autor: Alfer_z_pracy
U-lock uratował rower
Szprota aka Stefandora napisała:
Alfer_z_pracy wrote:
Nie znacie dobrych złodziejów?

Ostatnio wpadli na piwo pod Rurkę ;)

"Dobrych" powiedziałem :)

A.

Data: 2009-04-02 11:18:23
Autor: Coaster
U-lock uratował rower
Szprota aka Stefandora wrote:
Alfer_z_pracy wrote:
Nie znacie dobrych złodziejów?

Ostatnio wpadli [...]

Znaczyt' niemnoszko niecharoszyje ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-04-01 12:41:58
Autor: Kuba Abuk
U-lock uratował rower
On Apr 1, 8:53 am, Kapsel <kapsulskiWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Podejrzewam, że właśnie kiepski marketing pozwala zaoferować niższą cenę ;)

Też tak mi się wydaje. Jak wygląda porównanie Kryptonite Evolutiona i
BS510 Trelocka? Skłaniam się ku temu drugiemu, ale nie ma zbyt wiele
niezależnych informacji.

http://www.trelock.de/trelock/t2/en/produktdetails.php?id=bs510&pfad=schliess
cena: http://www.decathlon.com.pl/PL/blokada-bs-510-en-300-20712706/

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-04-01 07:58:19
Autor: deepblue
U-lock uratował rower
Jacek Midura <jacek@m.krakow.pl> wrote:

Przyznam, że do zakupu U-locka skłoniły mnie dyskusje na tej grupie.
Wnioski niech każdy wyciągnie sam. Mi się opłaciło.

No to gratulacje z powodu fartu :)
Co do nasuwających się wniosków, piwnica kiepsko zabezpieczona. Podstawa to
solidny skobel/zawiasy i zamek/kłódka z atestem np taka:
http://www.allegro.pl/item591145513_klodka_antywlamaniowa_klasy_c_granit_2_gerda.html
Zwykłe kłódki amatorzy otwierają w pół minuty.

BTW Czy włamano się tylko do twojej piwnicy? Bo jeśli tak, to prawdopodobnie
ktoś namierzył twój rower i następnym razem przyjdzie lepiej przygotowany -
Keeper(jest ze zwykłej stali) nie będzie długo się opierał dobremu
brzeszczotowi czy nożycom.
Poza wzmocnieniem drzwi, zamków itp dobrym pomysłem jest czujka z alarmem na
pilota np taka:
http://www.allegro.pl/item587938307_alarm_czujnik_ruchu_110_stopni_2_piloty.html
Koszt niski a znajomemu uratowała 2 rowery.

--
deepblue

Data: 2009-04-02 00:09:07
Autor: Dykus
U-lock uratował rower
Witam,

deepblue pisze:

Poza wzmocnieniem drzwi, zamków itp dobrym pomysłem jest czujka z alarmem na
pilota np taka:
http://www.allegro.pl/item587938307_alarm_czujnik_ruchu_110_stopni_2_piloty.html

Na uwagę zasługuje fakt, że sprzedawca wysyła ten alarm drogą elektroniczną:

Transport i płatność
  Opcje dostawy
   Przesyłka elektroniczna (e-mail)

;)

--
Pozdrawiam,
Dykus.

Data: 2009-04-01 18:34:01
Autor: amrac
U-lock uratował rower
Z ciekawości spytam - czy ulok nadaje się jeszcze do użytku? Tzn czy udało Ci się wygrzebać resztki tego śrubokręta czy czegoś i zamek normalnie pracuje?

Data: 2009-04-01 20:54:17
Autor: Jacek Midura
U-lock uratował rower
amrac pisze:
Z ciekawości spytam - czy ulok nadaje się jeszcze do użytku? Tzn czy udało Ci się wygrzebać resztki tego śrubokręta czy czegoś i zamek normalnie pracuje?

Tak, otwiera się i zamyka. Na szczęście, bo czekałoby mnie piłowanie pałąka żeby rower wyswobodzić :)

--
Jacek Midura

Data: 2009-04-02 13:52:51
Autor: dobrov
U-lock uratował rower
Jacek Midura pisze:
[...]

Czy to jest Keeper 12?
Czy możesz podać jego wagę?
Coś mi nie pasuje, bo piszą tu i ówdzie, że waży tyle samo co grubszy Kryptolok, czyli 2 funty, 0.91kg. Coś nie wierzę, że oba ważą tyle samo.
Chcę jutro coś kupić ale nie chcę za dużo dźwigać :)

Data: 2009-04-02 21:22:25
Autor: Jacek Midura
U-lock uratował rower
dobrov pisze:
Czy to jest Keeper 12?

Keeper 12 LS

Czy możesz podać jego wagę?

Nie mam na czym zważyć. Jeśli wierzyć danym w sklepach internetowych to waży 1,09kg.

Coś mi nie pasuje, bo piszą tu i ówdzie, że waży tyle samo co grubszy Kryptolok, czyli 2 funty, 0.91kg. Coś nie wierzę, że oba ważą tyle samo.
Chcę jutro coś kupić ale nie chcę za dużo dźwigać :)

Coś za coś :)

--
Jacek Midura

Data: 2009-04-03 17:37:14
Autor: dobrov
U-lock uratował rower
Jacek Midura wrote:
dobrov pisze:
[...]

Sprawdzone: 1340g razem z pudełkiem i kluczami.
Będzie z 1200 netto. Straszny kloc.
No już nie wiem co robić :(
Chyba do wożenia jednak jakąś linkę kupię.

Data: 2009-04-04 19:32:15
Autor: mocniak
U-lock uratował rower
Użytkownik dobrov napisał:
Sprawdzone: 1340g razem z pudełkiem i kluczami.
Będzie z 1200 netto. Straszny kloc.
No już nie wiem co robić :(
Chyba do wożenia jednak jakąś linkę kupię.

Lol. To już lepiej zważ rower i jego zostaw w domu. Po co ci taki kloc.

--
Mocniak

U-lock uratował rower