U2 w Polsce!

Data: 2009-08-07 02:27:19
Autor: Antenka
U2 w Polsce!
Może to był odwet za jakiś zamach terrorystyczny?

Dobre pytanie, bo przecież naturalną granicą między obiema wyspami
jest morze.Nie, nie wrócili a Irlandia Pn jest w daszym ciągu we
władaniu Anglików. Angole przez stulecia prześladowali Irlandczyków,
chcąc uczynić z nich podludzi, niewolników, pastuchów. Skąd my to
znamy? Raziła ich katolickość mieszkańców Szmaragdowej Wyspy. Żeby nie
umrzeć z głodu, tysiące Irlandczyków decydowało się na emigrację za
Atlantyk - stąd ok. 40 mln mieszkających w USA dzisiaj ludności o
korzeniach irish.  Jeśli chodzi o "Boody Sunday, to właśnie masakra
dokonana przez Anglików na irlandzkich demonstrantach, którzy żądali
zrównania praw obywatelski dla irlandzkich katolików mieszkających w
Derry, było powodem do eskalacji  późniejszych działań powstańcw z
IRA. Celowo użyłam takiego określenia "powstańcy". Według nowomowy
wszystkie wzywoleńcze oddziały, jak zwał tak zwał, to terroryści, a
nie powstańcy. Czy ktokolwiek odważyłby się dzisiaj nazawać powstańca
wielkopolskiego - wyzwoliciela, terrorystą?! Chyba nie, a jeden i
drugi zarówno powstaniec wlkp. jak i żołnierz IRA mięli podobne cele.
Aha, żaden Irlandczyk nigdy nie powie Londonderry. Dla nich to tylko i
wyłącznie Derry - to pierwotna nazwa miasta. Informacja od głównych
zainteresownych, czyli rodowitych Irlandczyków z Derry. Niechcianymi
Gośćmi na Zielonej Wspie  od wieków byli i są Anglicy, więc powinni
się stamtąd wynosić.

Antenka

Data: 2009-08-07 03:31:34
Autor: Antenka
U2 w Polsce!
On 7 Sie, 11:51, "Marian" <mar...@kubelek.org> wrote:
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_e...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:2a374107-8613-4f27-adc6-9a06cfbeeeab33g2000vbe.googlegroups.com...

>  Niechcianymi
> Gośćmi na Zielonej Wspie  od wieków byli i są Anglicy, więc powinni
> się stamtąd wynosić.

Ja nie wiem czy powinni czy nie. Myślę, że masz jakieś powody aby tak
uważać. Gdybym Irlandczyków dażył szczególną sympatią to może bym im
kibicował, ale jakoś nie zasłużyli sobie u mnie na to w większości. Anglików
w ogóle mało znam, tak więc jestem bezstronny w tym ich odwiecznym
konflikcie

Aha

Data: 2009-08-07 12:00:16
Autor: Andrzej Kokakolski
U2 w Polsce!
Antenka <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał(a):
Czy ktokolwiek odważyłby się dzisiaj nazawać powstańca
wielkopolskiego - wyzwoliciela, terrorystą?! Chyba nie, a jeden i
drugi zarówno powstaniec wlkp. jak i żołnierz IRA mięli podobne cele.

Cele tak ale srodki do ich osiagniecia inne. Powstancy wielkopolscy
nie mordowali cywilow i nie atakowali srytobojczo osob, ktore przypadkowo znalazly sie na obszarze ich dzialania.

A w ogole okupant brytyjski nawet nie umywal sie do niemieckiego czy rosyjskiego. W porownaniu z sasiadami (i ciemiezycielami) Polakow,
Brytyjczycy to grzeczne chlopaki.

A wielka smiertelnosc i masowa emigracja Irlanczykow byla spowodowana
nie, jak Pani sugeruje, przez Brytyjczykow ale dlatego, ze pyry nie dopisaly.
(W XIX w., bo dzisiaj jedna taka dopisuje... wymyslone historie do tej Prawdziwej)

AK

Data: 2009-08-07 05:30:44
Autor: Antenka
U2 w Polsce!
Nie tylko ze względu na nieurodzaj pyrek, ale ze względu na to , że na
ten ciemiężony naród Angol nakładał bardzo wysokie podatki, więc to co
im zostało musieli im oddać - na żarło już nie starczyło, więc mogli
albo :

a/ zdechnąć z głodu - wielu wybrało ten wariant -pewnie byli
ptriotami;
b/ emigrować za ocean;
c/ rozwalić Angoli - nie mieli szans, byli osłabieni, wynędzniali, za
słabi no i brak broni - to nie był ten czas;

Antenka

U2 w Polsce!