Użyteczność starych komputerów

Data: 2012-08-19 22:57:55
Autor: astro
Użyteczność starych komputerów
Atlantis wrote in <news:k0od3g$3j6$1inews.gazeta.pl>
Zastanawiam się co zrobić z Sempronem. Jeszcze do niedawna moja rodzina używała poprzedniego peceta (Duron 700) w roli prostej maszynki do przeglądania Sieci. Niestety on zestarzał się już jakiś czas temu. Myślałem nad zainstalowaniem Semprona w jego miejscu.

Problem w tym, ze na jeszcze starszych plytach glownych Sempron moze sie w
ogole nie uruchomic, nawet nie "odtaktuje" procesora do nizszej,
obslugiwanej magistrali/mnoznika. Polecam dystrybucje Linuksa ze srodowiskiem LXDE.
www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=linux_desktop_vitals&num=1

Sam w tej chwili wykorzystuje Athlona 1200MHz z 1.5GB DDR1 RAM. Fedora 17 z
LXDE. Przegladarka - Opera 12.50. Dziala... calkiem sprawnie. Oczywiscie
Flash nie zostal zainstalowany. 40tude Dialog pod WINE troche dlugo sie
uruchamia, ale pracuje znosnie :)
Na laptopie Dell C600 z PIII 850MHz i 512MB RAM pod Lubuntu bez problemu da
sie przegladac internet.

Linuks nie spowalnia z czasem jak Windows XP (brak rejestru).
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2012-08-21 18:19:14
Autor: Atlantis
W dniu 2012-08-19 22:57, astro pisze:

Problem w tym, ze na jeszcze starszych plytach glownych Sempron moze sie w
ogole nie uruchomic, nawet nie "odtaktuje" procesora do nizszej,
obslugiwanej magistrali/mnoznika.

Źle mnie zrozumiałeś. Został mi cały komputer z Sempronem 2500+ na Abicie NF-7, z 768 MB RAM-u. Myślałem o zainstalowaniu go w miejscu wysłużonego Durona 700, którego jeszcze jakiś czas temu rodzina używała do przeglądania Internetu, obejrzenia jakiegoś film DVD/DivX itp.

Flash nie zostal zainstalowany.

I właśnie to może stwarzać pewien niewielki problem. Brak flasha - brak YouTube'a. ;) No chyba, że ktoś przygotował osobny program pod Windowsa/Linuksa, który zajmowałby się obsługą tego serwisu poza przeglądarką? Skoro da się to zrobić pod urządzenia mobilne, to można by też na zwykłym pececie...

Na laptopie Dell C600 z PIII 850MHz i 512MB RAM pod Lubuntu bez problemu da
sie przegladac internet.

Hmm... Leży u mnie gdzieś poczciwy IBM ThinkPad T23 - P3 1,13 GHz (jeśli mnie pamięć nie myli), 256 MB RAMu. Może faktycznie spróbowałbym dołożyć trochę pamięci i zainstalować Lubuntu. Bo pod Windowsem niestety dość mocno muli...

Data: 2012-08-21 18:24:41
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Użyteczność starych kom puterów
Dnia 2012-08-21, o godz. 18:19:14
Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał(a):
[...]

Można bez flash-a i w przeglądarce. ;-)
http://www.youtube.com/html5?hl=pl

Zdrówko

Data: 2012-08-21 18:27:05
Autor: Atlantis
Użyteczność starych komputerów

Można bez flash-a i w przeglądarce. ;-)
http://www.youtube.com/html5?hl=pl

Taa... Jeszcze przed wymianą komputera odpaliłem dla testu na Sempronie.
Efekt? Wyraźne klatkowanie, nawet na niższych rozdzielczościach.
Tak więc pudło. :)

Data: 2012-08-21 18:39:42
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Użyteczność starych kom puterów
Dnia 2012-08-21, o godz. 18:27:05
> [...]

Taa... Jeszcze przed wymianą komputera odpaliłem dla testu na
Sempronie. Efekt? Wyraźne klatkowanie, nawet na niższych

A na jakim systemie? Ja odpalałem na starym laptoku z Pentium M 1,7 i
jakiejś grafice Intela i na Firefoxie na Ubuntu 11.10 działało to
bezproblemowo.

Zdrówko

Data: 2012-08-21 18:44:17
Autor: Atlantis
Użyteczność starych komputerów

A na jakim systemie? Ja odpalałem na starym laptoku z Pentium M 1,7 i
jakiejś grafice Intela i na Firefoxie na Ubuntu 11.10 działało to
bezproblemowo.

WinXP SP3, Sempron 2500+ na Abicie NF-7, 768 MB RAM-u, grafika Radeon 9200.

Data: 2012-08-21 23:47:16
Autor: astro
Użyteczność starych komputerów
Atlantis wrote in <news:k10ce6$qfk$1inews.gazeta.pl>
Brak flasha - brak YouTube'a. ;) No chyba, że ktoś przygotował osobny program pod Windowsa/Linuksa, który zajmowałby się obsługą tego serwisu poza przeglądarką?

Oprocz HTML5 jest jeszcze Minitube.
http://flavio.tordini.org/minitube

A filmy dostepne w HTML5 na YT pod wspomnianym Athlonem 1200MHz i 1.5GB RAM
odtwarzac sie da, oczywiscie nie na pelnym ekranie. Fedora 17 z LXDE.
Radoslaw Ziomber
www.astrofizyka.info

Data: 2012-08-22 12:20:46
Autor: Dominik & Co
Dnia 21.08.2012 Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał/a:

[...]

Flash youtubowy (nie wiem, czy jutubowy odtwarzacz, czy też całościowo flash dla Linuksa) jest ostro zasobożerny. Te same filmiki, które w ichnim
odtwarzaczu żrą 90% czasu procesora przy odtwarzaniu np. VLC czy Totemem
zajmują procka już tylko w ok. 20-25%.

Ja zainstalowałem FlashVideoReplacer do Firefoksa- zastępuje
odtwarzacz flashowy osadzonym na stronie odtwarzaczem systemowym.
Niestety teraz patrzę, że wtyczkę wżarło.

Gdzieś widziałem też stosowny skrypt do Greasemonkey.

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Użyteczność starych komputerów