Użytkowanie opon z zapasu

Data: 2011-07-22 10:46:06
Autor: Przemysław Czaja
Użytkowanie opon z zapasu

Użytkownik "Tomasz Stiller"

Na 4-ro letnim zapasie (bez przebiegu) mam nie używaną oponkę. Czy jak
dokupię do niej drugą identyczną (akurat jest na aukcji), różniącą się
pewnie delikatnie datą produkcji - ale również zdjętą z zapasu i bez
przebiegu to będę mógł taką parę bezpiecznie użyć?

Czy opona na zapasie może być w jakiś sposób zleżała? Czy np. mogła się
odkształcić od takiego leżenia w bagażniku w dedykowanej dziurze na zapas?

"Nowa" zdjęta z zapasu kosztuje 300pln. Natomiast para nowych 1200pln,
więc różnica jest sporawa - no ale jednak mam wątpliwości czy to będzie
bezpieczne. Poradźcie proszę.

Opony składowane do 5 lat są sprzedawane jako _nowe_, Ostatniej zimy kupiłem opony Michelina z rocznika 2002 (nowe, leżały w magazynie) i również miałem wątpliwości, które rozwiał wulkanizator stwierdzająć, że jesli opony nie leżakowały na zewnątrz w pełnym słońcu i mrozie, to nic im się nie stanie. Po założeniu oponek oglądaliśmy je ze wszystkich stron - zero jakichkolwiek zmian - guma elastyczna, mięciutka żadnych pęknięć itd, po udanym sezonie zimowym stwierdzilem, że było warto a przecież oponki miały prawie 8 lat.

Użytkowanie opon z zapasu