UĹźytkowanie wieczyste...

Data: 2019-03-11 15:07:05
Autor: Pete
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 2019-03-10 o 23:56, Michal Jankowski pisze:
Czy w tym roku należy zapłacić po staremu za użytkowanie wieczyste?
Żadne kwity w temacie "przekształcenia we własność" jeszcze nie przyszły i pewnie długo nie przyjdą...

   MJ

IMHO - zapłacić jak kwity przyjdą.
Bo - albo zapłacisz za rok, albo zdecydujesz się na wykup z bonifikatą.

--
Pete

Data: 2019-03-11 15:38:48
Autor: pulsar
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 11-03-2019 o 15:07, Pete pisze:

IMHO - zapłacić jak kwity przyjdą.
Bo - albo zapłacisz za rok, albo zdecydujesz się na wykup z bonifikatą.

No tak, 'kwity' powinny 'przyjść' przed
ustawowym terminem płatności, czyli przed
31.03.!

--
pulsar

Data: 2019-03-13 02:47:06
Autor: Bolko
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 15:39:05 UTC+1 użytkownik pulsar napisał:
> [...]

No tak, 'kwity' powinny 'przyjść' przed
ustawowym terminem płatności, czyli przed
W krakowie przyszły raz jak zmieniła mi się stawka.
Jak w tamtym roku zapomniałem zapłacić.
To przyszło mi przypomnienie za które też musiałem zapłacić.

Data: 2019-03-13 12:02:56
Autor: Pete
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 2019-03-11 o 15:38, pulsar pisze:
[...]

E-e

Art. 20. 1. Opłatę należną za rok 2019 wnosi się w terminie do dnia 29 lutego 2020 r.

2. Jeżeli zaświadczenie potwierdzające przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności gruntu stanowiącego własność Skarbu Państwa zostało doręczone po dniu 31 grudnia 2019 r., osoby fizyczne będące właścicielami budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub lokali mieszkalnych lub spółdzielnie mieszkaniowe zamiar wniesienia opłaty jednorazowej w 2020 r. mogą zgłosić właściwemu organowi do dnia 1 lutego 2020 r. W przypadku wniesienia przez te osoby lub spółdzielnie mieszkaniowe opłaty jednorazowej za przekształcenie w terminie do dnia 29 lutego 2020 r., przysługuje bonifikata od tej opłaty w wysokości 60%.

--
Pete

Data: 2019-03-13 20:27:07
Autor: ń
Użytkowanie wieczyste...
Prawdopodobnie z uwagi na ostatnie drastyczne nawet kilkusetprocentowe podwyżki wycen wartości m2 gruntów przez samorządy.

-- -- -
Art. 20. 1. Opłatę należną za rok 2019 wnosi się w terminie do dnia 29 lutego 2020 r.

Data: 2019-03-14 14:58:03
Autor: Michał Jankowski
Użytkowanie wieczyste...
W dniu 13.03.2019 o 12:02, Pete pisze:

Art. 20. 1. Opłatę należną za rok 2019 wnosi się w terminie do dnia 29 lutego 2020 r.

Tu jest mowa o "opłacie przekształceniowej", a ja się pytam, czy mam zapłacić opłatę za użytkowanie wieczyste. Na razie nikt mnie nie zawiadomił o przekształceniu, w KW jest po staremu.

Czy z samego faktu opublikowania ustawy mam wyciągnąć wniosek, że już się za użytkowanie nie płaci?

Chyba tak, i nawet jest coraz więcej porad tego typu w sieci...

https://marciniwuc.com/przeksztalcenie-uzytkowania-wieczystego-we-wlasnosc/

Ale są też porady 'zapłacić, to się potem rozliczy'...

   MJ

Data: 2019-03-14 16:34:51
Autor: Pete
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 2019-03-14 o 14:58, Michał Jankowski pisze:
[...]

W ustawie masz wymienione kogo dotyczy a kogo nie.
Dalej sobie wydedukuj czy jesteś dzierżawcą wieczystym nadal czy może już właścicielem.

--
Pete

Data: 2019-03-15 08:36:36
Autor: ń
Użytkowanie wieczyste...
Czy jest różnica w terminach płatności za 2019 pomiędzy użytkowaniem wieczystym od miasta, a od Skarbu Państwa?

-- -- -
Czy z samego faktu opublikowania ustawy mam wyciągnąć wniosek, że już się za użytkowanie nie płaci?

Data: 2019-03-20 11:19:21
Autor: Michał Jankowski
Użytkowanie wieczyste...
W dniu 15.03.2019 o 08:36, ń pisze:
[...]

A tu w tytule piszą, że trzeba płacić.

http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24564998,za-uzytkowanie-wieczyste-nadal-trzeba-placic-powstal-chaos.html#s=BoxOpMT

A w treści:

"Urzędnicy informują, że opłatę za użytkowanie wieczyste za rok 2019 można wnosić. Po wydaniu zaświadczenia zostanie ona zaksięgowana na poczet opłaty przekształceniowej."

No to trzeba czy można? I co to za łaskawe "zaksięgowanie na poczet", skoro opłata przekształceniowa jest 2.5 raza mniejsza od opłaty za użytkowanie?

   MJ

Data: 2019-03-20 16:46:03
Autor: Pete
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 2019-03-20 o 11:19, Michał Jankowski pisze:
No to trzeba czy można? I co to za łaskawe "zaksięgowanie na poczet", skoro opłata przekształceniowa jest 2.5 raza mniejsza od opłaty za użytkowanie?

Jak mniejsza, skoro równa?

--
Pete

Data: 2019-03-20 21:15:23
Autor: Michal Jankowski
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 20.03.2019 o 16:46, Pete pisze:
[...]

20 rocznych stawek z ulgą 98% = 0.4 rocznej stawki.

   MJ

Data: 2019-03-21 11:07:24
Autor: Pete
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 2019-03-20 o 21:15, Michal Jankowski pisze:
[...]

Ale mieszasz.

Opłata przekształceniowa = opłacie za użytkowanie wieczyste.
Płatna rocznie, przez 20 lat.

Bonifikata obowiązuje przy zapłacie za 20 lat 'z góry'. Sama kwota opłaty przekształceniowej jest taka sama jak opłata za użytkowanie wieczyste.

--
Pete

Data: 2019-03-21 12:54:37
Autor: Michał Jankowski
Użytkowanie wieczyste...
W dniu 21.03.2019 o 11:07, Pete pisze:
[...]

Nic nie mieszam. Przy zapłacie za 20 lat z góry z bonifikatą 98% mam do zapłacenia jednorazowo 2.5 raza mniej niż roczna stawka dzierżawy.

Czyli "na poczet" opłaty przekształceniowej np. 200 zł dziś ode mnie chcą 500 zł.

   MJ

Data: 2019-03-21 16:47:09
Autor: Pete
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 2019-03-21 o 12:54, Michał Jankowski pisze:
[...]

Nic nie mieszam.

Jednak mieszasz

Przy zapłacie za 20 lat z góry z bonifikatą 98% mam do
zapłacenia jednorazowo 2.5 raza mniej niż roczna stawka dzierżawy.

Zgadza się. Ale to nie jest _opłata przekształceniowa_ sensu stricte

Czyli "na poczet" opłaty przekształceniowej np. 200 zł

Nie, to jest 20 opłat przekształceniowych pomniejszonych o rabat

  dziś ode mnie
chcą 500 zł.

I tyle wynosi opłata przekształceniowa.

--
Pete

Data: 2019-03-20 21:18:14
Autor: Michal Jankowski
UĹźytkowanie wieczyste...
Eh. Na zebranie wspólnoty przyszła przedstawicielka z gminy i mówi, żeby płacić. Większość sąsiadów już zapłaciła...

   MJ

Data: 2019-03-21 11:09:22
Autor: Pete
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 2019-03-20 o 21:18, Michal Jankowski pisze:
Eh. Na zebranie wspólnoty przyszła przedstawicielka z gminy i mówi, żeby płacić. Większość sąsiadów już zapłaciła...

U nas co roku gmina przysyłała informację o kwocie i numerze rachunku dla użytkowania wieczystego.

W tym roku przyszła karteczka, że wieczyste przeszło w przeszłość.

--
Pete

Data: 2019-03-22 12:02:54
Autor: J.F.
Użytkowanie wieczyste...
Użytkownik "Michal Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c92a006$0$501$65785112@news.neostrada.pl...
Eh. Na zebranie wspólnoty przyszła przedstawicielka z gminy i mówi, żeby płacić. Większość sąsiadów już zapłaciła...

Ale nagraliscie ?
Najwyzej gmina bedzie zwracac, z odsetkami :-)

J.

Data: 2019-03-25 13:05:25
Autor: Michał Jankowski
Użytkowanie wieczyste...
W dniu 22.03.2019 o 12:02, J.F. pisze:
[...]

Po co nagrywać, jak oni to oficjalnie piszą i mówią i dowody są czarno na białym:

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,24568424,uzytkowanie-wieczyste-tylko-2-tys-warszawiakow-z-potwierdzeniem.html

   MJ

Data: 2019-03-28 19:48:44
Autor: J.F.
Użytkowanie wieczyste...
Dnia Mon, 25 Mar 2019 13:05:25 +0100, Michał Jankowski napisał(a):
[...]

To  Wyborcza pisze :-)
A "Rok 1984" pamietasz ? Jak bohater zmienial tresc starych gazet ?
Dzis wystarczy zmienic na serwerze.

Ale za o padlo w TVPiS:
-wlasnosc zmienila sie automatycznie 1 stycznia, uzytkowania juz nie
ma, wiec nie ma za co placic
-ale teraz musisz placic przez 20 lat oplate przeksztalceniowa, w
wysokosci takiej, jak za uzytkowanie,

-lub zaplacic jednorazowo z bonifikata,
-ale o dopiero jak Ci gmina przysle zaswiadczenie o przeksztalceniu, a
gminy sie nie spiesza.

J.

Data: 2019-03-28 21:34:22
Autor: Michal Jankowski
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 28.03.2019 o 19:48, J.F. pisze:

[...]

Ale termin wpłaty opłaty przekształceniowej za ten rok mija dopiero w 2020.

O, tutaj rząd w rządowej telewizji "radzi płacić".
https://www.tvp.info/41949507/rzad-radzi-oplacic-uzytkowanie-wieczyste

No żeż k...a mać, albo jest obowiązek zapłaty albo nie.

   MJ

Data: 2019-03-28 21:56:24
Autor: J.F.
Użytkowanie wieczyste...
Dnia Thu, 28 Mar 2019 21:34:22 +0100, Michal Jankowski napisał(a):
[...]

Zachodzi pytanie - czy to Prawo, czy Sprawiedliwosc :-)

J.

Data: 2019-03-29 10:02:23
Autor: ń
Użytkowanie wieczyste...
Z dwojga wybieram sprawiedliwość, gdyż prawo od zarania było środkiem ucisku mniejszych i słabszych przez większych i silniejszych.

-- -- -
czy to Prawo, czy Sprawiedliwosc

Data: 2019-03-29 13:49:12
Autor: Pete
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 2019-03-28 o 19:48, J.F. pisze:
-lub zaplacic jednorazowo z bonifikata,
-ale o dopiero jak Ci gmina przysle zaswiadczenie o przeksztalceniu, a
gminy sie nie spiesza.

Jakiś tydzień temu odebrałem telefon z urzędu miasta (dużego) z pytaniem, na jak adres mają mi wysłać zaświadczenie.
Więc chyba nie jest tak źle.

--
Pete

Data: 2019-03-29 15:45:44
Autor: J.F.
Użytkowanie wieczyste...
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q7l484$4mq$1@node2.news.atman.pl...
[...]

TVPiS twierdzila, ze urzednicy sie zaslaniaja iloscia tych wysylanych poswiadczen ... a jak trzeba bylo rozeslac podwyzki, to sie dalo szybko i sprawnie :-)

A swoja droga ... skad mieli nr telefonu ?

J.

Data: 2019-03-29 22:14:00
Autor: Pete
UĹźytkowanie wieczyste...
W dniu 2019-03-29 o 15:45, J.F. pisze:

A swoja droga ... skad mieli nr telefonu ?

pewnie z DG, bo się trzeba było określić pod kątem de minimis.

--
Pete

UĹźytkowanie wieczyste...