Używane piasty planetarne

Data: 2013-08-15 19:28:10
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Używane piasty planetarne
Piotr Kosewski wrote:

Powoli układam sobie w głowie pomysł na "mieszczucha". W miarę
możliwości chciałbym zamocować obudowę łańcucha (najchętniej pełną),
ale single raczej odpada. Pozostają piasty planetarne i tu sprawa jest
dosyć prosta.
Nowe są drogie - w grę wchodziłby chyba tylko Nexus 3.
Używanych jest mało i też nie schodzą tanio.

Doszedłem do wniosku, że najłatwiej będzie kupić rower (np. jakiegoś
Batavusa z Nexus 8 - powinno się udać poniżej 1000 zł), wykorzystać
ile się da i sprzedać resztę.

Podobnie myślę. Niekiedy da się nawet taniej.

Boję się tylko o stan piast. Na które modele warto zwrócić uwagę?

Nexus SG-8R31 lub SG-8R36 ("Premium" - z czerwonym paskiem) lub Alfine
S501. Dlaczego te, a nie starsze:

http://u.42.pl/2MoB
http://www.astounding.org.uk/ian/hubgear/

Przy rowerze dużo robię sam, ale rozebrania piasty planetarnej się nie
podejmę. Ile może kosztować serwis (gruntowny: przegląd zębatek,
smarowanie itp.)?

Nie wiem, ale przy powyższych piastach jest to do zrobienia samemu jeśli
kupisz jakiś olej ATF (kąpiel) i smar do łożysk, choćby ŁT-43. Sam póki
co trzymam się smarów Shimano, ale w przyszłości przesiądę się pewnie na
wariant ekonomiczny. Jeśli jesteś z okolicy Bydgoszczy, to możesz do
mnie wpadać na serwis ;)

Docelowo chciałbym zbudować coś przypominającego Stevens City Flight.

Hmm...
http://kjk.rootnode.net/pub/nexus2013/

(rower całoroczny)

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Używane piasty planetarne