UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientĂłw bankow

Data: 2009-07-08 11:37:10
Autor: MarekZ
UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientĂłw bankow
Rząd Szwajcarski razem z bankiem UBS stwierdzili mniej więcej tyle, że użyją wszelkich dostępnych im środków aby nie przekazywać danych o przepływach na rachunkach obywateli USA do ich kraju (rząd USA uważa, że należą mu się jakieś podatki od posiadaczy tych rachunków).

Brawo Szwajcaria! Omójboże, czyżby oni mieli w dupie walkę z terroryzmem? Przecież to koniec świata zapewne spowoduje zaraz. I oby nie okazało się to tylko zagraniem medialnym. :)

Data: 2009-07-08 12:28:14
Autor: xbartx
UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientów bankow
Dnia Wed, 08 Jul 2009 11:37:10 +0200, MarekZ napisał(a):

Rząd Szwajcarski razem z bankiem UBS stwierdzili mniej więcej tyle, że
użyją wszelkich dostępnych im środków aby nie przekazywać danych o
przepływach na rachunkach obywateli USA do ich kraju (rząd USA uważa, że
naleĹĽÄ… mu siÄ™ jakieĹ› podatki od posiadaczy tych rachunkĂłw).

Brawo Szwajcaria! OmĂłjboĹĽe, czyĹĽby oni mieli w dupie walkÄ™ z
terroryzmem? Przecież to koniec świata zapewne spowoduje zaraz. I oby
nie okazało się to tylko zagraniem medialnym. :)

No ciekawe jak to się skończy i czy rzeczywiście Szwajcarzy mają aż takie tytanowe jaja ;)

Data: 2009-07-08 07:16:38
Autor: bradley.st
On 8 Lip, 08:28, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Dnia Wed, 08 Jul 2009 11:37:10 +0200, MarekZ napisał(a):

> Rz±d Szwajcarski razem z bankiem UBS stwierdzili mniej więcej tyle, że
> użyj± wszelkich dostępnych im ¶rodków aby nie przekazywać danych o
> przepływach na rachunkach obywateli USA do ich kraju (rz±d USA uważa, że
> należ± mu się jakie¶ podatki od posiadaczy tych rachunków).

> Brawo Szwajcaria! Omójboże, czyżby oni mieli w dupie walkę z
> terroryzmem? Przecież to koniec ¶wiata zapewne spowoduje zaraz. I oby
> nie okazało się to tylko zagraniem medialnym. :)

No ciekawe jak to się skończy i czy rzeczywi¶cie Szwajcarzy maj± aż takie
tytanowe jaja ;)

Troche pozno na takie pokazowki PO TYM kiedy JUZ przekazali dane
czesci klientow rzadowi USA. Cos ten tytan musi byc podlego
gatunku...

Ale nie przecze, podniecanie sie rzekoma "neutralnoscia" Szwajcarii w
mediach zamiast pogrzebem MJ jest mila zmiana tematyki. :D

Data: 2009-07-08 17:31:21
Autor: Arek
bradley.st napisał(a) w wiadomo¶ci:
<7e4b41e0-22d6-4196-9778-8f406b490c3c@j32g2000yqh.googlegroups.com>...

[...]

Tymczasem Lichtenstein już się USA po cichu podłożył. To było pretekstem
do kradzieży przez BND (czy inn± służbę RFN, okupuj±cej obecnie terytorium
niemieckie) informacji o kontach swoich (i nie tylko...) obywateli
w tym księstwie. Oficjalny protest niewiele dał.

http://fakty.interia.pl/swiat/news/rmf-niemiecki-atak-na-liechtenstein-czyli-afery,1061792

Bezczelno¶ć nie miała granic, gdyż niemieckie służby rado¶nie to obwie¶ciły
i proponowały innym państwom unijnym, że poddziel± się owocami tego przestępstwa.

O ile pamiętam odmowa współpracy w ¶ciganiu "przestępstw podatkowych" przez
Lichtenstein opierała się na założeniu, że w księstwie dług wobec fiskusa jest
zobowi±zaniem cywilnym. Kodeks karny nie ma zastosowania. A ¶cigane może
być to co jest również przestępstwem w księstwie.

Czy naciski na takie kraje jak Szwajcaria to już akt terroryzmu państwowego?

Arek

Data: 2009-07-08 14:39:39
Autor: MarekZ
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:h323ct$pfr$1inews.gazeta.pl...

No ciekawe jak to się skończy i czy rzeczywiście Szwajcarzy mają aż takie
tytanowe jaja ;)

Zobaczymy. W CNBC powiedzieli, że rząd szwajcarski w skrajnym przypadku przejmie te dane od UBS (nie wiem w jaki sposób miałoby to wyglądać) i niech USA dyskutuje w sprawie tych danych z rządem a nie z UBS.

Gdyby do tego doszĹ‚o, szwajcarski rzÄ…d nie bÄ™dzie sobie mĂłgĹ‚ pozwolić na przekazanie tych danych do naszego wspĂłlnego obroĹ„cy przez terrorystami, bo to by byĹ‚ koniec miÄ™dzynarodowego zaufania do Szwajcarii (no chyba ĹĽe wykorzystaliby to do giga-osĹ‚abienia CHF i dobrowolnego udania siÄ™ na boczne tory  :).

Data: 2009-07-08 13:12:33
Autor: xbartx
UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientów bankow
Dnia Wed, 08 Jul 2009 14:39:39 +0200, MarekZ napisał(a):

Gdyby do tego doszło, szwajcarski rząd nie będzie sobie mógł pozwolić na
przekazanie tych danych do naszego wspólnego obrońcy przez terrorystami,
bo to by był koniec międzynarodowego zaufania do Szwajcarii (no chyba że
wykorzystaliby to do giga-osłabienia CHF i dobrowolnego udania się na
boczne tory  :).

Jeżeli postawią się i wygrają ze stanami, to chyba więcej na tym zyskają mentalnie oraz uznania, co niewątpliwie przełoży się na wyniki finansowe, niż jakby mieli pod rękę razem z kowbojami terrorystów tropić w pustym meczecie.

Data: 2009-07-08 15:20:19
Autor: MarekZ
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:h32601$pfr$2inews.gazeta.pl...

[...]

Podobnie myślę. Jeszcze 10 lat temu byłoby nie do pomyślenia zlać żądania USA, ale teraz... teraz to okazja, a ryzyko niewielkie :)

Data: 2009-07-08 13:32:18
Autor: xbartx
Dnia Wed, 08 Jul 2009 15:20:19 +0200, MarekZ napisał(a):

Podobnie myślę. Jeszcze 10 lat temu byłoby nie do pomyślenia zlać
ĹĽÄ…dania USA, ale teraz... teraz to okazja, a ryzyko niewielkie :)

No to trzymamy kciuki za "małą" Szwajcarię ;)

BTW to będzie Pani musiała sobie baner poprawić hłe hłe
http://www.przekroj.pl/work/privateimages/formats/D/4347.jpg

Data: 2009-07-08 12:44:07
Autor: Kamil Jońca
UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klient ów bankow
"MarekZ" <brak@adresu.pl> writes:

[...]

Brawo Szwajcaria! Omójboże, czyżby oni mieli w dupie walkę z
terroryzmem? Przecież to koniec ¶wiata zapewne spowoduje zaraz. I oby
nie okazało się to tylko zagraniem medialnym. :)
Zaraz się pewnie okaże, ze Szwajcaria wspiera terroryzm.

KJ

--
According to the latest official figures, 43% of all statistics are
totally worthless.

Data: 2009-07-08 17:43:16
Autor: Michał
Kamil Jońca pisze:
[...]

Dlaczego masz jeszcze w±tpliwo¶ci? Afganistan ma ważne położenie geopolityczne, co niezbicie dowodzi, że wspiera terroryzm. Saddam Hussein jako pierwszy zacz±ł sprzedawać ropę za euro, co niezbicie ¶wiadczy, że wspierał terroryzm. Iran jako jedyny uruchomił giełdę ropy rozliczan± w euro, więc wspiera terroryzm.

Kobieta w spożywczym sprzedała mi nie¶wieże kartofle. Zaczynam podejrzewać, że wspiera terroryzm.

--
pzdr, Michał
http://finances.pl/

Data: 2009-07-09 06:15:55
Autor: bradley.st
UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientów bankow
A ja nie rozumiem skad te krzyki i ta nagla troska o los obywateli USA
na pl.biznes.banki :)

No bo co nas w koncu obchodzi czego rzad jakiegos panstwa za oceanem
wymaga od Szwajcarskiego banku zeby sciagnac podatki od swoich
obywateli? Reguly sa jasne: nalezysz do klubu "USA" - placisz
rokrocznie "oplate czlonkowska". Nie chcesz placic - wypisujesz sie z
klubu. Proste.

Ja bym sie raczej skoncentrowal na obrzucaniu blotem za przekazywanie
danych do USA o WSZYSTKICH korzystajacych ze SWIFT - bo to jest
dopiero granda!

To jak, kto zacznie? :)

Data: 2009-07-09 13:38:01
Autor: Greg
UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientów bankow
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h31pc5$sq1$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Brawo Szwajcaria! Omójboże, czyżby oni mieli w dupie walkę z terroryzmem? Przecież to koniec ¶wiata zapewne spowoduje zaraz. I oby nie okazało się to tylko zagraniem medialnym. :)

Gdyby nie było to zagraniem medialnym, powiedzieliby wprost:
"Nigdy nikomu nie przekażemy tych danych"

Stwierdzenie typu "uzyjemy wszelkich dostępnych nam ¶rodków"
jest zwykłym mydleniem oczu.
Zawsze można potem powiedzieć, że wszelkie dostępne nam ¶rodki nie były wystarczaj±ce, gdyż przeciwnik posiadał ¶rodki mocniejsze.

Data: 2009-07-09 13:42:58
Autor: MarekZ
UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientów bankow
Użytkownik "Greg" <mwieczorek11@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h34kqv$j3l$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tak ostro jak proponujesz nie mogli powiedzieć. Stosunki między państwami jednak wygl±daj± nieco inaczej niż między dwiema firmami.

Tym bardziej w odniesieniu do kwestii nie do końca jednoznacznych oraz takich, gdzie łatwo o różnego rodzaju manipulacje (a tak± kwesti± wydaje się być chronienie swoich dochodów przed pazerno¶ci± państw i różnych innych przedstawicieli Większego Wspólnego Dobra). Musieli sobie zostawić furteczkę gdyby USA wymy¶liły jak ich postawić w sytuacji bez wyj¶cia.

Data: 2009-08-12 15:37:31
Autor: MarekZ
UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientĂłw bankow

Data: 2009-08-12 06:41:40
Autor: bradley.st
UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientów bankow

Data: 2009-08-12 16:08:22
Autor: MarekZ
UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientów bankow
Użytkownik "bradley.st" <bradley.st@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:b065a6c6-e4bf-4e77-bdbe-bc93c4303e0er34g2000vba.googlegroups.com...
On 12 Sie, 09:37, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

I tak JUZ ujawnili dane czesci wlascicieli kont przed ta cala
pokazowka w mediach. Co za roznica?

Ale teraz było medialnie no¶ne siłowanie się z obrońcami przed terroryzmem, mogło być różnie.

Wszyscy malwersanci usilujacy ukryc cos przed IRS skreslili UBS z
listy "bezpiecznych" bankow. :D

Wiadomo. Dla imidżu banku może to mieć różne efekty, i pozytywne, i negatywne. :)

To jest niestety silnie nagło¶niony w mediach precedens, więc my¶lę, że bardzo szybko będzie trzeba skre¶lić cał± Szwajcarię. Na szczę¶cie jest bardzo wiele innych krajów.

Data: 2009-08-12 07:32:04
Autor: bradley.st
On 12 Sie, 10:08, "MarekZ" <b...@adresu.pl> wrote:

To jest niestety silnie nagło¶niony w mediach precedens, więc my¶lę, że
bardzo szybko będzie trzeba skre¶lić cał± Szwajcarię.

Uhm...Jezeli podlegasz obowiazkowi podatkowemu w USA - to skreslaj,
skreslaj... :D

UBS i rzad Szwajcarii bronia interesu klientĂłw bankow