Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   UE znowu euro terror

UE znowu euro terror

Data: 2010-04-07 14:15:47
Autor: mmaurycy
UE znowu euro terror
Data: 2010-04-07 06:16:02
Autor: sted
UE znowu euro terror
a tak btw:
"Art. 3 dyrektywy 95/1/WE zobowi±zywa³ Komisjê Europejsk± do
przeprowadzenia pog³êbionego badania w celu ustalenia, czy istnieje
jaki¶ zwi±zek miêdzy wypadkami drogowymi a maksymaln± moc± silnika
przekraczaj±c± 74 kW. Badanie to nie wykaza³o ¿adnego zwi±zku miêdzy
wypadkami a moc± silników motocykli."

je¶li kogo¶ to interesuje to wiêcej info jest np. w Komunikacie dla
Pos³ów nr PE414.075

--
sted
sv1sk5

Data: 2010-04-07 14:54:27
Autor: Budyń
UE znowu euro terror
Użytkownik "mmaurycy" <mmaurycy@vp.pl> napisał w wiadomości news:hpht1r$en0$1news.onet.pl...
http://moto.onet.pl/1606538,1,ue-ograniczy-moc-motocykli,artykul.html?node=19734


100koni to starczy każdemu, nie ma o co bić piany.  No chyba, ze moc sÅ‚uży do powiÄ™kszania ego. Czyli penisa :-)
W zasadzie tez jestem przeciwny coraz to innym pomysłom UE , ale obowiązek montowania abs-u to moturów mi sie akurat podoba.

b.

Data: 2010-04-07 13:00:55
Autor: AZ
UE znowu euro terror
On 2010-04-07, Budyń <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

100koni to starczy każdemu, nie ma o co bić piany.  No chyba, ze moc sÅ‚uży do powiÄ™kszania ego. Czyli penisa :-)

Widze, ze przez kolege przemawia zazdrosc ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-04-07 16:00:18
Autor: Budyń
UE znowu euro terror
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:hphvm7$mco$2node1.news.atman.pl...
On 2010-04-07, Budyń <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

100koni to starczy każdemu, nie ma o co bić piany.  No chyba, ze moc sÅ‚uży
do powiększania ego. Czyli penisa :-)

Widze, ze przez kolege przemawia zazdrosc ;-)


Miałem 600. Zdarzało mi sie objeżdzać litry :-))) No chyba ze mówisz o penisie - o tym nie dyskutuje :)



b.

Data: 2010-04-09 01:45:40
Autor: WIADRO
UE znowu euro terror
On 7 Kwi, 16:00, Budyñ <bud...@gazeta.pl> wrote:

>> 100koni to starczy ka¿demu, nie ma o co biæ piany.  No chyba, ze moc
>> s³u¿y
 powiêkszania ego. Czyli penisa :-)

> Widze, ze przez kolege przemawia zazdrosc ;-)
>> do
Mia³em 600. Zdarza³o mi sie obje¿dzaæ litry :-))) No chyba ze mówisz o
penisie - o tym nie dyskutuje :)

mam 125 i 1300 czy to co¶  znaczy drogie bravo?
jak inni sobie ¿ycz± to mog± mieæ 100 KM i gumê na penisie, ale
odemnie wara


--
Wiadro(SoldierAK)

Data: 2010-04-07 14:59:40
Autor: newrom
UE znowu euro terror
On Wed, 7 Apr 2010 14:54:27 +0200, Budyñ <bud_yn@gazeta.pl> wrote:

W zasadzie tez jestem przeciwny coraz to innym pomys³om UE , ale obowi±zek montowania abs-u to moturów mi sie akurat podoba.

A mnie nie. Znaczy nie sam abs, jeno obowiazek jego montowania.

pozdr
newrom PS. ciekawe jakie ciekawe modele podziela los xr i znikna z europy.
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2010-04-07 06:15:13
Autor: LukeB
UE znowu euro terror
A ja widze rozkwit instytucji 'oddlawczych' dla wykastrowanych
motocykli. Przynajmniej w Polsce. Bo raczej nie wierze, ze litrowe (i
w sumie nie tylko) sporty znikna z salonow. BTW Dlaczego nie
zastosowac identycznej ustawy do samochodow osobowych. Przy 100KM tez
jedzie. A prywatnie dla mnie - to kolejny akt euroterroru, kolejny raz
te eurok..wy sadza, ze wiedza lepiej od ludzi, co jest dla nich
lepsze. P***dolony Zwiazek Socjalistycznych Republik Europejskich.

--
Lukasz B
Transalp XL650V, WAW

Data: 2010-04-07 15:31:55
Autor: Jarecki [KenLee]
UE znowu euro terror
U¿ytkownik "Budyñ"  napisa³

W zasadzie tez jestem przeciwny coraz to innym pomys³om UE , ale obowi±zek montowania abs-u to moturów mi sie akurat podoba.

*** ABS do homologowanych motocykli off-roadowych tez Ci sie tak podoba?
Pozdr
Jarecki [KenLee] + Mecha-Orange EXC 400

Data: 2010-04-08 07:52:43
Autor: newrom
UE znowu euro terror
On Wed, 7 Apr 2010 15:31:55 +0200, "Jarecki [KenLee]" <razmus@op.pl>
wrote:

*** ABS do homologowanych motocykli off-roadowych tez Ci sie tak podoba?

Nie po to unia inwestuje w drogi zebyscie jezdzili ofro³d!

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

Data: 2010-04-07 16:48:05
Autor: KJ Siła Słów
UE znowu euro terror
Budyń pisze:

100koni to starczy każdemu

Teraz 100, za 2 lata bedzie 60, za 5 moze ze 40.
:-)

"Watch Your rights or they'll go away".

KJ

Data: 2010-04-07 14:53:52
Autor: AZ
UE znowu euro terror
On 2010-04-07, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:
Budyń pisze:

100koni to starczy każdemu

Teraz 100, za 2 lata bedzie 60, za 5 moze ze 40.
:-)

Za 5 lat panie to wszyscy bedziemy jezdzic chinskimi skuterami.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-04-07 17:08:04
Autor: duddits
UE znowu euro terror
W dniu 07.04.2010 16:53, AZ pisze:
Za 5 lat panie to wszyscy bedziemy jezdzic chinskimi skuterami.

To już jest fakt, za 5 lat będziemy jeździć chińskimi motocyklami.

--
duddits

Data: 2010-04-08 09:12:09
Autor: Magic
UE znowu euro terror
duddits napisał(a):
W dniu 07.04.2010 16:53, AZ pisze:
Za 5 lat panie to wszyscy bedziemy jezdzic chinskimi skuterami.

To już jest fakt,

Nie.

za 5 lat będziemy jeździć chińskimi motocyklami.


I nie.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.

Data: 2010-04-08 14:31:22
Autor: Jacot
UE znowu euro terror
Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote:

Nie.
I nie.

Bo?
Nie zauwazyles?;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

Data: 2010-04-08 14:19:53
Autor: LukeB
UE znowu euro terror
On 8 Kwi, 14:31, Jacot <ja...@meostrada.pl> wrote:
Bo?

Bo strach?

Pozdro,
--
Lukasz B
Transalp XL650V, WAW

Data: 2010-04-08 15:54:48
Autor: Magic
UE znowu euro terror
Jacot pisze:
Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote:

Nie.
I nie.

Bo?


Bo nie wszyscy. Ja np. nigdy w ¿yciu, z powodów pryncypialnych chocia¿by.


--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-04-08 18:49:21
Autor: Jacot
UE znowu euro terror
Magic <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> wrote:

Bo nie wszyscy. Ja np. nigdy w ¿yciu, z powodów pryncypialnych chocia¿by.

Ojtam, nigdy nie sa wszyscy, tak jak nie wszyscy wsiedli na japonie
swego czasu.  Ja np. nigdy w ¿yciu, z powodów pryncypialnych
chocia¿by. Wyjatki potwierdzajace;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

Data: 2010-04-08 13:26:12
Autor: marider
UE znowu euro terror
Budyń pisze:
Użytkownik "mmaurycy" <mmaurycy@vp.pl> napisał w wiadomości news:hpht1r$en0$1news.onet.pl...
http://moto.onet.pl/1606538,1,ue-ograniczy-moc-motocykli,artykul.html?node=19734

100koni to starczy każdemu, nie ma o co bić piany.  No chyba, ze moc sÅ‚uży do powiÄ™kszania ego. Czyli penisa :-)

To ja tylko czekam az UE wprowadzi nowe normy i nakarze kurze znosic jedno jajko dziennie albo i co drugi dzien, przeciez odpoczac musi...

Pzdr
--
marider
Wsciekla (ex) R1 + dodatki
http://tinyurl.com/yvjtdk

Data: 2010-04-09 23:03:09
Autor: Jasio
UE znowu euro terror
Użytkownik "Budyń" <bud_yn@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hphva5$1ea$1inews.gazeta.pl...
W zasadzie tez jestem przeciwny coraz to innym pomysłom UE , ale obowiązek montowania abs-u to moturów mi sie akurat podoba.


Kupujesz nowy motocykl.
Jeżeli cena ABS 600Euro podnosi cenę do 9600Euro to nie poczujesz.
Ale jak chcesz kupić tanią 125ccm do dojeżdzania po mieście i masz nagle zapłacić ponad 20% więcej to już tak hop-siup za tym ABSem byś portfelem nie zagłosował.


--
Jasio
vx etz
Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-04-10 11:26:09
Autor: Budyń
UE znowu euro terror
Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hpo872$8b7$1inews.gazeta.pl...
Kupujesz nowy motocykl.
Jeżeli cena ABS 600Euro podnosi cenę do 9600Euro to nie poczujesz.
Ale jak chcesz kupić tanią 125ccm do dojeżdzania po mieście i masz nagle zapłacić ponad 20% więcej to już tak hop-siup za tym ABSem byś portfelem nie zagłosował.


jeżdziłeś motocyklem z abs-em? Koszt moze i bedzie 20% ale bezpiecznstwo zwieksza sie o 200%. Jak dla mnie - to sie po prostu opłaca.



b.

Data: 2010-04-10 12:06:14
Autor: Ivam
UE znowu euro terror
Użytkownik "Budyń" <bud_yn@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hppg7q$nmo$1@inews.gazeta.pl...
jeżdziłeś motocyklem z abs-em? Koszt moze i bedzie 20% ale bezpiecznstwo zwieksza sie o 200%. Jak dla mnie - to sie po prostu opłaca.

Jezdziles tania 125 z i bez ABS'u? Ja jechalem 50'tka i bezpieczenstwo sie nie zwieksza lecz maleje, bo tani ABS glupieje np. na tarkach, a w wiekszosci przypadkow 125'tki hamuja wystarczajaco dobrze (mala masa do wyhamowania). Zmuszenie do montowania do wszystkich motocykli ABS'u bedzie powodowalo, ze te 125, 250 beda mialy taki wlasnie, najtanszy ABS, ktory nie zwiekszy bezpieczenstwa ani odrobine, a tylko wprowadzi zludne wrazenie bezpieczenstwa (ABS mnie uratuje!), ktorego rozwianie moze zakonczyc sie bardzo zle.

IMHO dobrze, ze wymyslono i dopracowano ABS (czy C-ABS) w motocyklach i fajnie by bylo, gdyby w ciezkich sprzetach to byl standard. Ale maszyny terenowe czy tanie, lekkie, miejskie jezdzidelka nie musza go miec. Nakaz spowoduje tylko spadek sprzedazy nowych skuterkow i maszyn o malej pojemnosci.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-04-10 12:53:00
Autor: Budyń
UE znowu euro terror
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości news:hppj8j$4nr$1nemesis.news.neostrada.pl...
Jezdziles tania 125 z i bez ABS'u? Ja jechalem 50'tka i bezpieczenstwo sie nie zwieksza lecz maleje, bo tani ABS glupieje np. na tarkach, a w

drogi abs z bmw też głupieje. Na jakies 50kkm zdarzyło sie moze 2 razy. Wiec jaki problem?

wiekszosci przypadkow 125'tki hamuja wystarczajaco dobrze (mala masa do wyhamowania).

Na deszczu nie hamulec stanowi ograniczenie, lecz kierowca który sie boi go dotknąć bo juz widzi uślizg przodu. A na mokrym da sie hamować 3x bardziej niż pozwala psychika- na DR bałem sie hampla dotknąć (na mokrym) mimo ze do uslizgu było duzo, na bmce to był inny świat.


zwiekszy bezpieczenstwa ani odrobine, a tylko wprowadzi zludne wrazenie bezpieczenstwa (ABS mnie uratuje!), ktorego rozwianie moze zakonczyc sie bardzo zle.

To nieprawda - o czym wspomniałem powyżej.




b.

Data: 2010-04-10 13:57:13
Autor: Ivam
UE znowu euro terror
Użytkownik "Budyń" <bud_yn@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hpplaj$dn8$1@inews.gazeta.pl...
Jezdziles tania 125 z i bez ABS'u? Ja jechalem 50'tka i bezpieczenstwo sie nie zwieksza lecz maleje, bo tani ABS glupieje np. na tarkach, a w

drogi abs z bmw też głupieje. Na jakies 50kkm zdarzyło sie moze 2 razy. Wiec jaki problem?

Taki, ze w tanim skuterze ten tani ABS na 50km (bez jednego "k") glupial na kazdej tarce. Mowie serio - sprobuj.

Na deszczu nie hamulec stanowi ograniczenie, lecz kierowca który sie boi go dotknąć bo juz widzi uślizg przodu.

Na deszczu (na gladkiej nawierzchni) z tego co wiem nawet najtansze ABS'y nie maja problemow, ale nie mialem okazji jezdzic, wiec sie nie wypowiadam.

A na mokrym da sie hamować 3x bardziej niż pozwala psychika- na DR bałem sie hampla dotknąć (na mokrym) mimo ze do uslizgu było duzo, na bmce to był inny świat.

Jaka to jest ta tania beemka o pojemnosci miedzy 50 a 250ccm? No dobra, skoro porownujemy do DR'ki do rozszerzmy ta pojemnosc do 350ccm.

To nieprawda - o czym wspomniałem powyżej.

Ustosunkuj sie do tanich i malych maszyn - bo o takich mowimy, bo o duzych, ciezkich, drogich ja juz sie wpypowiedzialem (czyli jestem za).

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-04-10 14:41:58
Autor: Budyń
UE znowu euro terror
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości news:hpppon$8ev$1nemesis.news.neostrada.pl...
Ustosunkuj sie do tanich i malych maszyn - bo o takich mowimy, bo o duzych, ciezkich, drogich ja juz sie wpypowiedzialem (czyli jestem za).

To dosc proste - w małych maszynach ma być sprawnie działający ABS. Jak jakis model sie nie sprawdził, to należy go nie stosować, ale to kwestia juz konkretnego modelu wiec nie ma co generalizować.

Co najwyzej maszyny służące do wygłupów w terenie mogłybygo nie miec, ale nie z powodu jego wady (bo można przecież go wyłączyć) a z powodu dodatkowej wagi co w lekkich maszynach moze miec znaczenie.



b.

Data: 2010-04-10 15:20:29
Autor: Ivam
UE znowu euro terror
Użytkownik "Budyń" <bud_yn@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hpprmp$977$1@inews.gazeta.pl...
To dosc proste - w małych maszynach ma być sprawnie działający ABS. Jak jakis model sie nie sprawdził, to należy go nie stosować, ale to kwestia juz konkretnego modelu wiec nie ma co generalizować.

Kto go bedzie sprawdzal?

W malych i tanich maszynach ABS nie powinien byc obowiazkowy.

Chce ktos doplacic to niech doplaca, ale zmuszanie producentow oznacza:
- wzrost kosztow produkcji maszyny
- wzrost wagi maszyny (mowimy o lekkich i tanich)
- wzrost kosztow serwisu maszyny (od czasu do czasu trzeba sprawdzic dodatkowa elektronike)
- w tanich maszynach przy awarii abs'u nie bedzie on juz naprawiany (bo koszta beda zbyt wysokie)

A to wszystko oznacza spadek sprzedazy nowych tanich motocykli. Rynek tanich nowych aut nie istnieje (cena malego fiata, gdy konczono jego produkcje byla 2 razy nizzsza niz jakiegokolwiek innego nowego auta). Rynek tanich motocykli tez zniknie, gdy wprowadzi sie obowiazkowy ABS, wtrysk, EURO4, poduszke powetrzna, strefy zgniotu, itd.

A jaki bedzie zysk? Uratowanie 1 sytuacji na 2000 mozliwych, bo akurat jechal w deszczu?

Dla mnie jest to tak samo bezsensu jak obowiazek jazdy w pelnym rynsztunku motocyklowym (koniecznie z certyfikatami CE) i kamizelce odblaskowej czy obowiazkowe montowanie poduszek powietrznych w kurtkach motocyklowych.

Powiedz szczerze: jak czesto Ci sie ten ABS wlacza i ile razy rocznie Ci dupe ratuje? Nie wiem jak jest w moto, i pytam bo za 5 lat jazdy autem z ABS'em nie zdazylo mi sie, zeby mnie przed czymkolwiek uratowal. Wlaczal - tak, uratowal - nie.

Co najwyzej maszyny służące do wygłupów w terenie mogłybygo nie miec, ale nie z powodu jego wady (bo można przecież go wyłączyć)

Mozna? I ten wylacznik ma byc obowiazkowy? Na tym na czym ja jezdzilem jedyna opcja wylaczenia ABS'u to bylo odpiecie kabla od czujnika.

a z powodu dodatkowej wagi co w lekkich maszynach moze miec znaczenie.

O _LEKKICH__i__TANICH_ maszynach przeciez gadamy! Zdecyduj sie wiec: ABS (wg. Ciebie) powinien byc montowany do wszystkich, czy tylko do turystycznych, czy tylko do duzych, czy tylko do drogich, czy tylko... etc.

Bo sie pogubilem w tym co mowisz;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-04-10 16:46:59
Autor: Budyń
UE znowu euro terror
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości news:hppu3o$q9g$1atlantis.news.neostrada.pl...
A jaki bedzie zysk? Uratowanie 1 sytuacji na 2000 mozliwych, bo akurat jechal w deszczu?

Powiedz szczerze: jak czesto Ci sie ten ABS wlacza i ile razy rocznie Ci dupe ratuje? Nie wiem jak jest w moto, i pytam bo za 5 lat jazdy autem z ABS'em nie zdazylo mi sie, zeby mnie przed czymkolwiek uratowal. Wlaczal - tak, uratowal - nie.

Abs w aucie to inna bajka, mógłbym nie mieć i słowa nie powiem. Ale w motongu - kiedy się włączał? Zawsze :-) No prawie zawsze, nauczyłem sie zawsze dusić heble do spodu - no ale to dygresja :-)))
Natomiast co najmniej 2 razy uratował mnie przed wypadkiem - raz na jakims zapiaszczonym odcinku ktos mi wyskoczył niespodziewanie z prawej z wąziutkiej drogi (która to okazała sie później mieć pierszeństwo). Przy trzeszczacym az miło absie minąłem sie z nim ale ledwo ledwo. Gdybym abs-u nie miał to:
byłbym mu przyjebał albo najpierw sam sie wyjebał a potem mu przyjebał.


O _LEKKICH__i__TANICH_ maszynach przeciez gadamy! Zdecyduj sie wiec: ABS (wg. Ciebie) powinien byc montowany do wszystkich, czy tylko do turystycznych, czy tylko do duzych, czy tylko do drogich, czy tylko... etc.

Nie mam nic przeciwko, zeby był montowany do wszystkich motocykli (podkreslam, wszystkich, lekkich cięzkich, czerwonych i sraczkowych) za wyjątkiem crossowych. Wystarczająco jasno?

Twoje teorie rynkowe mnie nie interesują zbytnie, jakos im nie dowierzam. Niemcy jak wprowadzali zakaz palenia w knajpach to tez rozpaczali ze knajpy upadną. Upadły? Nie. Bo zakaz dotyczył wszystkich i alternatywy pójscia gdzie indziej nie było. I tu byłoby podobnie.


b.

Data: 2010-04-10 17:18:04
Autor: Ivam
UE znowu euro terror
Użytkownik "Budyń" <bud_yn@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hpq31d$7um$1@inews.gazeta.pl...
Ale w motongu - kiedy się włączał? Zawsze :-) No prawie zawsze, nauczyłem sie zawsze dusić heble do spodu - no ale to dygresja :-)))

I tym sposobem moze sie dla Ciebie to zle skonczyc, jak wsiadziesz na maszyne bez ABS'u - czego nie zycze. Albo jeszcze gorzej - jak sie zepsuje w momencie ktorego sie nie spodziewasz.

Natomiast co najmniej 2 razy uratował mnie przed wypadkiem

2 razy w ciagu jednego roku? Nieostroznie jezdzisz;)

Nie mam nic przeciwko, zeby był montowany do wszystkich motocykli (podkreslam, wszystkich, lekkich cięzkich, czerwonych i sraczkowych) za wyjątkiem crossowych. Wystarczająco jasno?

Tak, jasno. Nie zgadzam sie z Toba:)

Nie mam nic przeciwko, zeby byl montowany do wszystkich motocykli, ale za wola kupujacego, a nie z nakazu, bo:
- w motocyklu chodzi IMHO o poczucie wolnosci, przyjemnosci z jazdy, itp. Jak chce byc bezpieczny w razie wypadku, suchy w trakcie deszczu, cieply w zimie, chlodny w lato, etc. kupuje auto i nim jezdze
- motocykl to nie tylko srodek transportu, dla wiekszosci to hobby. IMHO rozmiary, moce, dodatkowe "bajery" (typu ABS i inne) powinny byc regulowane potrzebami rynku (tego co ludzie chca kupic), a nie odgornymi nakazami
- w przypadku tradycyjnego ABS'u jego awaria rowna sie wylaczeniu ABS'u i pracy jakby go nie bylo. Ciekawe co bedzie jak padnie sterownik hondowskiego C-ABS'u. W tradycyjnych hamulcach jest mniej rzeczy, ktore moga sie popsuc i wymagaja wykwalifikowanego personelu do obslugi. Dobra - ten argument tak naprawde jest troche na sile, ale jest;)

Dla mnie zmuszanie do montowania ABS'u do wszystkich motocykli (z wylaczeniem krosow) jest tym samym czym ograniczanie mocy do tych 100KM. Odezwa sie tacy, ktorym to wystarczy (bo mozna leciec nawet i 230km/h), ale odezwa sie turysci, ktorzy jezdza ciezkimi maszynami, z duza iloscia bagazu i pasazerem i powiedza, ze te 100KM to glupota (wyobrazam sobie hayabuse o mocy 100KM i ciekaw jestem czy tez by byla rownie kultowa). Odezwa sie rowniez wlasciciele szlifierek, ktorzy zagladaja na tor, a nie chca/nie stac ich na kupno drugiej maszyny do jazdy poza torem.

Poza tym 100KM w jednej maszynie to nie to samo co 100KM w innej (np. w szlifierce o pojemnosci 600ccm i np. r1150 - tak wiem, ona nie ma nawet tej 100, ale chodzi o przyklad).

Twoje teorie rynkowe mnie nie interesują zbytnie, jakos im nie dowierzam. Niemcy jak wprowadzali zakaz palenia w knajpach to tez rozpaczali ze knajpy upadną. Upadły? Nie.

A zakaz palenia w knajpach mial wplyw na cene paczki papierosow? A moze na ceny posilkow i napojow w knajpach? Zly przyklad podales;)

Bo zakaz dotyczył wszystkich i alternatywy pójscia gdzie indziej nie było. I tu byłoby podobnie.

Nie byloby. Nie mozesz kupic uzywanej paczki papierosow zamiast nowej. Rowniez nie wierze, ze wzrost ceny papierosow nie ma zadnego wplywu na ich sprzedaz.


--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-04-11 09:38:27
Autor: Jasio
UE znowu euro terror
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości news:hppu3o$q9g$1atlantis.news.neostrada.pl...

Chce ktos doplacic to niech doplaca, ale zmuszanie producentow oznacza:
- wzrost kosztow produkcji maszyny
- wzrost wagi maszyny (mowimy o lekkich i tanich)
- wzrost kosztow serwisu maszyny (od czasu do czasu trzeba sprawdzic dodatkowa elektronike)
- w tanich maszynach przy awarii abs'u nie bedzie on juz naprawiany (bo koszta beda zbyt wysokie)

To jest sedno sprawy z mojego punktu widzenia.
Ja jestem żywotnie zainteresowany wtórnym rynkiem motocyklowym. Już po samej podwyżce Yamahy i plotkach [bliskich prawdy] o podwyżce u pozostały 3japsów ceny używek w UK wzrosły w ciągu roku o ponad 20% Porównuję ten sam model, podobny przebieg itp. Każdy katalizator, abs, czujnik bąków itp. podnosi cenę motocykla jako takiego. Więc jestem przeciwny _obowiązkowemu_ montowaniu ABSu w motocyklach.
Poza tym z bardzo znanych plotek to jeszcze słyszałem o planach niedopuszczania na rynek europejski motocykla, w którym jest możliwa modyfikacja silnika. Wliczając wymianę ECU A to jest tylko kolejny krok w stronę "naszego drogiego bezpieczeństwa".
Za które płaci Pan, Pani, społeczeństwo.
Argument o niewymiernej cenie każdego uratowanego życia nie trafia do mnie. W NFZ-cie np.ta filozofia nie obowiązuje.

Do Budynia:
Nie, nie jeździłem motocyklem z ABSem.

--
Jasio
vx etz

"Krytyk i eunuch z jednej są parafii. Obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi"
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

Data: 2010-04-11 11:04:31
Autor: Ivam
UE znowu euro terror
Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hps1q9$ofg$1@inews.gazeta.pl...
Poza tym z bardzo znanych plotek to jeszcze słyszałem o planach niedopuszczania na rynek europejski motocykla, w którym jest możliwa modyfikacja silnika. Wliczając wymianę ECU A to jest tylko kolejny krok w stronę "naszego drogiego bezpieczeństwa".

Czyli PC odpada, wszystkie harasie odpadaja, male 2T (w ktorych zmiana cylindra na wiekszy jest dosc popularna) odpadaja... kurcze, wszystko co najciekawsze odpada, a zostana tylko bezbarwne UJM'y. Smutne.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-04-11 14:07:06
Autor: Budyń
UE znowu euro terror
Użytkownik "Jasio" <bylystudent@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hps1q9$ofg$1inews.gazeta.pl...
Do Budynia:
Nie, nie jeździłem motocyklem z ABSem.

Weź od kogos i sie przejedź. Ale na mokrym. Zahamuj pare razy (ale nie jak panienka tylko tak zeby abs zadziałał).
I potem opisz tu wrażenia.

Ja pozyczałem swój motur znajomym, wysyłałem z braku deszczu na szuter, i kazałem heblować. Wszyscy na początku mieli odruch "co? na szutrze hamować na maxa, zwariowałeś?"



b.

Data: 2010-04-07 15:58:24
Autor: Vir
UE znowu euro terror
mmaurycy pisze:
http://moto.onet.pl/1606538,1,ue-ograniczy-moc-motocykli,artykul.html?node=19734

Ja mogę każdego europosła przewieźć hondziną (10KM) po mieście z prędkością 100km/h i zapytać, czy miał śmierć w oczach ;-)

--
Vir
Duża czarna bawarka i mała czarna japonka

Data: 2010-04-07 16:35:57
Autor: Damork
UE znowu euro terror
Na mównicê wtargn±³ "Vir", poprawi³ mikrofon, rozwar³ paszczê i rykn±³:

mmaurycy pisze:
http://moto.onet.pl/1606538,1,ue-ograniczy-moc-motocykli,artykul.html?node=19734

Ja mogê ka¿dego europos³a przewie¼æ hondzin± (10KM) po mie¶cie z prêdko¶ci± 100km/h i zapytaæ, czy mia³ ¶mieræ w oczach ;-)

Ty gupi jaki czyco?
Chcesz ¿eby nastêpn± dyrektyw± by³o ograniczenie do 5KM?

--
Pozdrawiam Piotr Mocka³³o
Czarna Dama XJ 600N
http://www.osiatkowania.pl

Data: 2010-04-08 04:09:26
Autor: zuzka600f
UE znowu euro terror
  Czesc :)

On 7 Kwi, 15:58, Vir <agentma...@onet.pl> wrote:

Ja mogê ka¿dego europos³a przewie¼æ hondzin± (10KM) po mie¶cie z
prêdko¶ci± 100km/h i zapytaæ, czy mia³ ¶mieræ w oczach ;-)


Nie wiem, czy masz o sobie az tak niskie mniemanie, czy wyszlo Ci tak
niechcacy, ale wiele zalezy od osobnika kierownika ;)

  Pozdrawiam :)
  Tomek

Data: 2010-04-11 16:06:20
Autor: The_EaGle
UE znowu euro terror
mmaurycy pisze:
http://moto.onet.pl/1606538,1,ue-ograniczy-moc-motocykli,artykul.html?node=19734

Kompletny idiotyzm. Czy ktoś zrobił badania czy procent zabitych motocyklistów zwiększa się znacząco po przekroczeniu mocy 100KM?
A ile z tych zabitych zabiło się z własnej winy?
Jestem niemal pewien że w ten sposób do tego nikt nie podszedł.

Jakiś ćwierć idiota stwierdził że jeden rodzaj pojazdów nadal góruje w statystykach wypadków na ilość pojazdów i wymyślił sobie że najlepiej aby ograniczyć moc tych pojazdów.
MOC 100KM wystarczy aby rozpędzić się do 240km/h a moc 180KM do 300km/h czy to robi jakąś różnice w sensie wypadku? Przecież to oczywiste że NIE!




Pozdrawiam
Rafał

Data: 2010-04-11 16:13:27
Autor: The_EaGle
UE znowu euro terror
The_EaGle pisze:
mmaurycy pisze:
http://moto.onet.pl/1606538,1,ue-ograniczy-moc-motocykli,artykul.html?node=19734


Kompletny idiotyzm. Czy ktoś zrobił badania czy procent zabitych motocyklistów zwiększa się znacząco po przekroczeniu mocy 100KM?
A ile z tych zabitych zabiło się z własnej winy?
Jestem niemal pewien że w ten sposób do tego nikt nie podszedł.

Ale jak widać myliłem się.

Art. 3 dyrektywy 95/1/WE zobowiązywał Komisję Europejską do
przeprowadzenia pogłębionego badania w celu ustalenia, czy istnieje
jakiś związek między wypadkami drogowymi a maksymalną mocą silnika
przekraczającą 74 kW. Badanie to nie wykazało żadnego związku między
wypadkami a mocą silników motocykli."

jeśli kogoś to interesuje to więcej info jest np. w Komunikacie dla
Posłów nr PE414.075

Dzięki Sted...

Pozdrawiam
Rafał

UE znowu euro terror

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona