UEFA nie chce meczów LE w Poznaniu

Data: 2010-09-02 12:18:37
Autor: Włodziu
UEFA nie chce meczów LE w Poznaniu
http://poznan.naszemiasto.pl/artykul/555712,stadion-miejski-uefa-nie-chce-meczow-le-w-poznaniu-zobacz,id,t.html

Jak to czytam to mnie krew zalewa. Jak można tak spieprzyć coś co miało być największą wizytówką miasta przez najbliższe kilka lat.

Jeżeli to prawda to mamy najdroższy bubel w historii Poznania.

Zarząd Lecha zamiast przenosić mecze do Bydgoszczy powinien zagrozić wybudowaniem własnego stadiony (tak jak robi to Wojciechowski w Polonii czy Legia) i mieć w dupie to Stadion Miejski. Ciekawe co by wtedy zrobił Grobelny ze swoją świtą.

Ciekawe czy ktoś za to beknie? Z Grobelnym na czele.

Data: 2010-09-02 12:27:00
Autor: Cavallino
Użytkownik "Włodziu" <zenek.wichura@wp.pl> napisał w wiadomości news:1283422604.890529d1.icnet...
[...]

Ja bym jednak tak się nie emocjonował tymi szczegółami, przynajmniej dopóki faktycznie mecz nie zostanie przeniesiony do Bydgoszczy.
To że gdzieś kanał wentylacyjny idzie niżej niż 2 m od ziemi, albo że gdzieś brakuje barierki to są szczegóły, które nie wpływają na całość.
Gorszy już jest ten powód przeciekania stropów (bo wcale nie chodzi o dach) - z tym bedzie zapewne ciężej powalczyć, bo nie chodzi ponoć tylko o ten magazyn, takich miejsc jest więcej.

Z tymi przejściami jak znam życie chodzi o funkcjonujące od kilku lat wejścia na IV trybunę - faktycznie są wąskie i trzeba zawracać o 180 stopni na schodach, ale bez przesady - zwrócił ktoś na to uwagę do tej pory?

Data: 2010-09-02 12:56:37
Autor: Włodziu

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i5nu5m$lt2$1news.onet.pl...
[...]

Poczytaj forum Lecha w dziale "Koniec budowy stadionu" tam są opinie samych kibiców o stadionie i niestety ich wypowiedzi są zbieżne z artykułem w Głosie.

Ja osobiście nie zauważyłem tych usterek (poza IV trybuną - bo tam oprócz zawracania o 180 stopni są moim zdaniem za wąskie schody - wczoraj widziałem jak dzieciak pojechał po 4 schodkach i ledwo ustał!) ale byłem na nowym stadionie z 3 razy (w tym raz na drzwiach otwartych wczoraj) więc nie jestem wiarygodny.

Data: 2010-09-02 13:01:56
Autor: Cavallino
[...]

Czytałem i własnie na tej podstawie wyciagam wnioski, nie z Twojego posta.
To jest wojna o pierdoły.

Propozycje skreślenia Grobelnego dlatego że coś tam nie do końca jest takie jak powinno, przy totalnym zapominaniu że to właśnie jego ekipie zawdzięczamy że w ogóle ten stadion jest, to jest chore.
Wychodzi że najlepiej w tym kraju nic nie robić, to wtedy nie ma się za co podpaść.
Nie tędy droga.

[...]

Ano właśnie.
Ja podobnie.
Schody są, pewnie mogłyby być lepsze, ale bez przesady, zresztą one się nie zmieniły podczas budowy pozostałych 3 trybun.

A takie pierdoły jakie są poruszone w tym raporcie, to można jeszcze długo poprawiać, więc powód do histerii jest na razie żaden.

Data: 2010-09-02 13:22:08
Autor: Włodziu

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:i5o075$se5$1news.onet.pl...
Użytkownik "Włodziu" <zenek.wichura@wp.pl> napisał w wiadomości news:

A takie pierdoły jakie są poruszone w tym raporcie, to można jeszcze długo poprawiać, więc powód do histerii jest na razie żaden.

Gdyby to były "pierdołki" to Zarząd nie zgłaszał by stadionu w Bydgoszczy. Co prawda narazie tłumacza się że jako rezerwowy jednak widać że groźba niedopuszczenia stadionu do rozgrywek grupowych jest całkiem realna.

Pożyjemy zobaczymy, jednak widząc jak są realizowane w naszym pięknym kraju inwestycje (przedłużające się remonty dróg itp.) i ich jakość, to wcale bym sie mocno nie zdziwił jak jednak będziemy grać w mecze "u siebie" w Bydgoszczy.

Data: 2010-09-02 04:50:06
Autor: Klepa
On 2 Wrz, 13:22, "Włodziu" <zenek.wich...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl> napisał w
> [...]

inwestycje (przedłużające się remonty dróg itp.) i ich jakość, to wcale bym
sie mocno nie zdziwił jak jednak będziemy grać w mecze "u siebie" w

Może mylę się ale czy oni tak czy siak nie mają obowiązku zgłosić
stadionu rezerwowego. Bo coś mi tak się zdaje.

A co do artykułu to .... o czymś pisać w końcu trzeba :-) To tak jak z
Euro które nam już pewnie z 20 razy odebrali :-)

Data: 2010-09-02 13:53:40
Autor: Cavallino
Użytkownik "Klepa" <wklepack@gmail.com> napisał w wiadomości news:

Gdyby to były "pierdołki" to Zarząd nie zgłaszał by stadionu w Bydgoszczy.

Może mylę się ale czy oni tak czy siak nie mają obowiązku zgłosić
stadionu rezerwowego. Bo coś mi tak się zdaje.

Oczywiście że jest taki obowiązek.

A co do artykułu to .... o czymś pisać w końcu trzeba :-)

Artykuł to tylko skutek.
Źródło jest wśród WL, niektórzy uważają, że to oni powinni decydować co i jak się dzieje na stadionie.
I potem są oburzeni, że nikt ich nie pyta np. gdzie umieścić sektor gości.

Data: 2010-09-02 05:38:21
Autor: castrol
UEFA nie chce meczów LE w Poznaniu
On 2 Wrz, 13:53, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl>
wrote:

Oczywiście że jest taki obowiązek.

No właśnie. Jest taki obowiązek i Lech zgłosił stadion w Bydgoszczy.

A głupie pismaki od razu jęczą, że Lech daje ciała i będzie grać w
Bydgoszczy. Szkoda w ogóle tego komentować i tyle.

Data: 2010-09-03 10:14:44
Autor: Cavallino
wrote:

[...]

"Według spółki Poznań Euro 2012 uwagi zawarte w raporcie UEFA można podzielić na trzy grupy. - Pierwsza to uwagi wyssane z palca i niesłuszne - mówi Michał Prymas. I daje przykład: UEFA czepia się, że na stadionie jest 600 kamer, a to za dużo. - Bzdura! U nas jest 140 kamer i federacja o tym wie. Nie wiem, dlaczego wpisują takie rzeczy. Podobnie uwaga o zbyt niskich drzwiach, które na stadionie mają zaledwie po 200 cm, a niekiedy 190 cm. Też bzdura. Nie ma takich drzwi - zapewnia Prymas.

Kolejne uwagi to te słuszne, do których Poznań już się zastosował. Są więc nieaktualne. - Wyższe barierki, siatki dodatkowe, wymiana styropianu z pomieszczeń dla mediów na coś niepalnego, platformy pod kamery - wylicza Michał Prymas. - Już to zrobiliśmy. Styropianu nie ma, jest niepalna wełna mineralna. Bez niej stadion nie przeszedłby przecież naszej kontroli przeciwpożarowej.

Trzecia grupa uwag jest jednak jak najbardziej aktualna. Dotyczą głównie skomunikowania stadionu, układu dróg ewakuacji itd. - Wszystkie te uwagi wcielimy w życie i to przed meczem Lecha z Salzburgiem - obiecuje Prymas.

UEFA przyczepiła się jednak także np. do zbyt wąskich korytarzy prowadzących na trybuny. Prymas: - To też jest nie w porządku, bo wcześniej takich uwag nie zgłaszała, a oglądają te korytarze od miesięcy.

Według urzędników tajny, roboczy raport został nagłośniony nieprzypadkowo właśnie teraz. - Dzieje się to trzy dni po tym, jak Lech Poznań otrzymał nowe warunki najmu stadionu. Uważam, że to nie przypadek. Lech w ten sposób wyrabia sobie pozycję negocjacyjną w sprawie dalszego użytkowania stadionu - twierdzi Prymas."

I niech mi ktoś powie, że wyciągam złe wnioski, przecież dokładnie to wczoraj podejrzewałem.
I to nie wiedząc że Lech już rozpoczął negocjacje.

Data: 2010-09-03 11:13:46
Autor: Mark
Dnia Fri, 3 Sep 2010 10:14:44 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

No a teraz moze mi ktos wytlumaczy, co z tego ze nawet byloby tych kamer
600?

Rozumiem - powaznym problemem jest jak kamer jest za malo. Ale za duzo?

--
Mark

Data: 2010-09-03 17:00:15
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości news:6mym62wrsrz5$.dlgsmok.wot...
[...]

Obstawiam że wizytator dostawał premię za długość elaboratu który spłodził.

Data: 2010-09-02 05:32:32
Autor: castrol
UEFA nie chce meczów LE w Poznaniu
On 2 Wrz, 13:22, "Włodziu" <zenek.wich...@wp.pl> wrote:

Gdyby to były "pierdołki" to Zarząd nie zgłaszał by stadionu w Bydgoszczy.

Przecież muszą zgłośić stadion zapasowy. Zawsze, taka jest procedura i
każdy klub to musi zrobić.

Co prawda narazie tłumacza się że jako rezerwowy jednak widać że groźba
niedopuszczenia stadionu do rozgrywek grupowych jest całkiem realna.

A ja myślę, że groźby nie ma żadnej i to tylko wymysł pismaków i
szukanie taniej sensancji.

Data: 2010-09-04 14:22:21
Autor: grzeda
W dniu 2010-09-02 14:32, castrol pisze:
[...]

No ale w Bydgoszczy stadion jest chyba zamkniety.

pozdr
PG

Data: 2010-09-02 13:26:41
Autor: Cavallino
Użytkownik "Włodziu" <zenek.wichura@wp.pl> napisał w wiadomości news:1283426416.60855d1.icnet...

[...]

Wyluzuj, poczekaj co się będzie działo, szkoda nerwów.
Chyba zgodzisz się, że jak stadion ostatecznie dopuszczą to będzie to oznaczało, że jednak były to pierdołki?
Bo nie da się poważnych zmian zrobić w 3 tygodnie.

[...]

A ja się zdziwię.
Bo to będzie oznaczało, że w UEFA jest nie mniejszy burdel niż u nas.
W końcu ten stadion był robiony wg wytycznych UEFA i tysiąc razy sprawdzany przez nią.
A teraz przyjechała inna komórka, tym razem ta od LE i już wszystko chce inaczej?
To jakiś kretynizm jest.

Data: 2010-09-08 23:48:20
Autor: Cavallino
[...]

No i już wiemy, znowu będziesz na mnie zły, bo znowu wyszło na moje. ;-)

"Obiekt w Poznaniu jest gotowy do rozgrywania na nim meczów europejskich - orzekła komisja UEFA, która w środę wizytowała stadion przy ul. Bułgarskiej."

Tylko tym razem fajnie by było, gdybyś nie posuwał się do epitetów.

Data: 2010-09-02 12:33:14
Autor: yamma
Włodziu wrote:
[...]

Chytry dwa razy traci. I to dotyczy też Krakowa. Trzeba było zrobić tak jak na Legii, zburzyć w cholerę i wybudować od nowa według gotowego projektu bazującego na jakimś obiekcie w Europie.
yamma

Data: 2010-09-02 12:47:08
Autor: Mark
Dnia Thu, 2 Sep 2010 12:33:14 +0200, yamma napisał(a):

Chytry dwa razy traci. I to dotyczy też Krakowa. Trzeba było zrobić tak jak na Legii, zburzyć w cholerę

Tak tak, wiemy, Legia w tym roku ma wszystko najlepsze, druzyne i stadion.
Juz mowiles przed sezonem:)

Poza tym - pomijajac oczywiste wzgledy polityczne, czyli niedojde-prezydenta
Majchrowskiego usilujacego "rozgrywac" stadionem nastepna elekcje - a
nieudacznik jest to pierwsza klasa, wystarczy popatrzec na inwestycje
krakowskie, nie tylko stadion - to nie wiem czego sie czepiasz. Przeciez
trybuny na Wisle byly "zburzone w cholere". Nawet plyte boiska obnizono o
okolo metr.

--
Mark

Data: 2010-09-02 12:56:42
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał w wiadomości news:tom5cm7pzo4g.dlgsmok.wot...
[...]

Czyli dokładnie jak Grobelny w Poznaniu.
Podejrzewam, że właśnie z nadchodzącymi wyborami należy wiązać zarówno termin oddania stadionu mimo że nie jest skończony w 100%, jak i obecną sraczkę na temat niedociągnięć budowlano-projektowych.

A i Lech próbuje zapewne mieszać w tym kotle i coś ugrać dla siebie na zamieszaniu.
Już raz im się to sprawdziło - jak WKP Lech nie chciał się sprzedać Amice zbyt tanio, to napuściła pismaków na zarząd WKP i miasto i w kilka miesięcy osiągnęli cel taniej niż zakładali, jest duża szansa, że i teraz próbują tej samej zagrywki.

[...]

Na Lechu przesunięta została/zostanie o kilka metrów

Data: 2010-09-02 13:46:54
Autor: Mark
Dnia Thu, 2 Sep 2010 12:56:42 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]

Nawet sredniorozgarniety kibic Wisly juz wie, ze to ze stadion jeszcze nie
dziala - a mial! to efekt dzialan Majchrowskiego i jego przydupasow z
ZIKIT-u ( a to ZIKIT jest formalnie inwestorem w imieniu miasta). A
przydupasy dlatego ze najpierw w ZIKIT lata nie do ruszenia byl gosc, na
ktorym wszyscy psy wieszali ale mial parasol Majchrowskiego, do czasu az go
zapuszkowal prokurator, a teraz szefuje jakas niedorobiona babka Wiadomo, ze
lepiej oddac stadion w czasie kampani wyborczej, pochwalic sie  ze to on
zrobil,, ba, dwa zrobil!wszak mozna opoznic Wisle by Cracovia zdazyla..
Pieprzony karierowicz.

--
Mark

Data: 2010-09-02 13:04:17
Autor: yamma
Mark wrote:
[...]

Taaa. Wiedziałem, że zaraz odezwie się syndrom oblężonej twierdzy.

[...]

Jakie "zburzono"??? Przecież ten wasz stadion jest już lepiony kilka ładnych lat. W normalnych warunkach robi się projekt, rezerwuje się kasę i się buduje. Tak jak w Warszawie, Gdańsku czy Wrocławiu. Nie znam szczegółów budowy stadionu w Krakowie ale nie wygląda na to aby to był jeden projekt realizowany wg ściśle określonego harmonogramu. To raczej takie sztukowanie jak ktoś się zlitował i rzucił ochłap z budżetu. Idę o zakład, że podobna fuszerka będzie w Chorzowie.
yamma

Data: 2010-09-02 13:36:41
Autor: Mark
UEFA nie chce meczów LE w Poznaniu
Dnia Thu, 2 Sep 2010 13:04:17 +0200, yamma napisał(a):

Jakie "zburzono"???

Normalnie. Czego nie rozumiesz w slowie "zburzono"?
Zlikwidowano stare trybuny w calosci, wykopno wielka dziure, postawiono
fundamenty, a na nich nowe trybuny.
Przecież ten wasz stadion jest już lepiony kilka ładnych lat.

No i? Jak to sie ma do rzeczy? Wybudowano jedna trybune, druga za bramkami,
potem obie boczne i narozniki. Roznica jest tylko taka ze robiono to etapami
- bo na to bylo stac miasto i klub.

W normalnych warunkach robi się projekt, rezerwuje się kasę i się buduje.

I tak tez zrobiono. Byl projekt calosci, byly projekty poszczegolnych trybun
- jako *osobnych inwestycji*. Krakow to nie Warszawa, 500 baniek na
jednorazowa inwestycje w jdnym roku nikt by nie przyklepal.

Tak jak w Warszawie, Gdańsku czy Wrocławiu.

Przyczym stadiony we Wroclawiu cyz Gdansku korzystaja z tego ze sa
stadionami na Euro2012. krakow nie jest, co wiecej, budowa zaczela sie
*przed* przyznaniem Euro. Wiec nie porownoj bo to chybione porownania

Nie znam szczegółów budowy stadionu w Krakowie

Wiec skoro nie znasz szczogolow to, za przeproszeniem, po grzyba sie
przyp..asz?

ale nie wygląda na to aby to był jeden projekt realizowany wg ściśle określonego harmonogramu.

Wiec cie uswiadomie ze to jest jeden projekt, realizowany (w miare, bo
opoznienia sa) wedlug jakiegos wyjsciowego harmonogramu.
Jasne, mozna sie czepiac projektu jako takiego - osobiscie uwazam ze wybor
biura Oblutowicza to blad, realizacja umowy z tym biurem przez miasto to
musi jakis przekret byc, albo gosciu ma niewaskie powiazania w magistracie)
a sam zachwycony projektem nie jestem) ale przypieprzanie sie ze stadion nie
jest budowany "na raz" ale segmentami swiadczy o ignorancji autora

To raczej takie sztukowanie jak ktoś się zlitował i rzucił ochłap z budżetu.

Sranie w banie. A tu juz wychodzi z ciebie to warszawskie wywyzszanie sie,
bo "u nas w warszawie to lepiej"
Robiono tak, jak pozwalal budzet. Ciekawe ze juz zapomniales, przez ile lat,
ty na grupie tez, zawalano nas kolejnymi tematami "nowy stadion Legii".
Wizualizacje, cudawianki, i inne pierdoly, i wychodzilo z tego wielkie g.

--
Mark

Data: 2010-09-02 05:36:54
Autor: castrol
On 2 Wrz, 13:36, Mark <ta...@adres.w.pl> wrote:

Sranie w banie. A tu juz wychodzi z ciebie to warszawskie wywyzszanie sie,
bo "u nas w warszawie to lepiej"

A guzik prawda. W Warszawie miało być budowane dokładnie tak samo. Tzn
najpierw miały zostać wyburzone łuki a w późniejszym etamie żyleta a
następnie modernizacja krytej.
Przez konflikt na lini klub-kibice postanowiono, że wyburzą wszystkie
trybuny (poza krytą).

A teraz w drugim etapie, jest budowana kryta. Więc jak widać, w
Warszawie schemat budowania jest niemal identyczny z tym poznańskim. Z
tym, że w Warszawie odbywa się to zdecydowanie szybciej.

I proszę Cię o nie generalizowanie. Przez Yamme, nie wrzucaj
wszystkich do jednego wora. Ja też jestem z Warszawy, ale wcale się
nie uważam za kogoś lepszego :)

Data: 2010-09-02 18:10:22
Autor: Danpe
UEFA nie chce meczów LE w Poznaniu
On Thu, 2 Sep 2010 05:36:54 -0700 (PDT), castrol <jkustra@blumen.pl>
wrote:

[...]

Czyli tak samo jak w Krakowie, etapami.Z tym ze od razu rozwalono z 3
srtron, a nie po jednej (kwestia kasy), wiec co sie Yamma czepia, ze u
nas odchodzi sztukowanie a w Warszawie nie.

Bylem ostatnio ogladnac stadion, narozniki i trybuny za bramkami
idealnie pasuja do tych duzych, wyglada to jak jedna bryla.
A nawet powiem to, co juz tu pisalem, na zywo mi sie bardzo podoba
stadion Wisly, w przeciwienstwie do Cracovii. Na zdjeciach bylo
_zdecydowanie_ odwrotnie.
Kupilem sobie bilet na mecz parchow z Australia tylko po to, zeby
zobaczyc jak to wyglada od srodka.

--
pozdrawiam, danpe
gg:827748

Data: 2010-09-04 01:01:35
Autor: smiglostopy
Mark <tajny@adres.w.pl> napisał(a):
Sranie w banie. A tu juz wychodzi z ciebie to warszawskie wywyzszanie sie,
bo "u nas w warszawie to lepiej"

Nikt sie nie wywyzsza. W Warszawie powstaje stadion w tempie blyskawicznym w porownaniu do tego co sie dzieje w Krakowie i Poznaniu. Mimo tego, po otwarciu, dalo sie tu przeczytac jakies dyrdymaly i proby bagatelizowania niemalego osiagniecia. Co prawda jeszcze nie wpelni gotowy, ale jest to pierwszy (Kielc i Lubina nie licze bo male) "europejski" stadion w Polsce.

[...]

Tylko ze gdy w Krakowie i Poznaniu zaczeto wykonywac pierwsze prace, w Warszawie nowy stadion byl dopiero w planach. W Krakowie to niech go tam sobie buduja jeszcze pare lat. Euro nie bedzie, a w pucharach tez jakos ostatnio stadion nie bardzo sie przydaje. Lech cos tam jednak w pucharach gra. Mozna sie podsmiewywac z nie schodzacych sie trybun, ale co chwila wychodza jakies inne kwiatki. Majstersztyk sztuki budowlanej to raczej nie jest.

Data: 2010-09-04 10:39:34
Autor: grzeda
W dniu 2010-09-04 03:01, smiglostopy pisze:

Co prawda jeszcze nie wpelni gotowy, ale jest to
pierwszy (Kielc i Lubina nie licze bo male) "europejski" stadion w Polsce.

No a stadion Lecha? Byl wczesniej nie wpelni gotowy od stadionu Legii.

pozdr
PG

Data: 2010-09-04 11:43:19
Autor: Cavallino
Użytkownik "grzeda" <grzeda333wytnij@towp.pl> napisał w wiadomości news:i5t0k6$j7n$1inews.gazeta.pl...
[...]

I w pełni gotowy też będzie wcześniej.

Data: 2010-09-04 14:20:33
Autor: grzeda
W dniu 2010-09-04 11:43, Cavallino pisze:

[...]

Do tego stadion Legii z perspektywy Poznania, Wroclawia i zaprzyjaznionego Gdanska wydaje sie byc jakis taki maly. Chyba jednak bym go nie zaliczal do "europejskich".

pozdr
PG

Data: 2010-09-04 14:43:39
Autor: Cavallino
[...]

Bez przesady.
W Poznaniu też by taki wystarczał z reguły.

Nie warto było przechodzić przez to wszystko, dla dodatkowych 10 tys miejsc.
Lepiej było ze spokojem wybudować 35 tysięcznik, za to tak jak planowano, czyli trybuna po trybunie.
Może i dach wtedy wyszedłby mniejszy i tańszy.

Data: 2010-09-04 12:41:33
Autor: Mark
UEFA nie chce meczów LE w Poznaniu
Dnia Sat, 04 Sep 2010 10:39:34 +0200, grzeda napisał(a):

No a stadion Lecha?

Stadion Lecha sie nie liczy, bo jest w Poznaniu a nie w Warszawie :D

--
Mark

Data: 2010-09-02 12:52:58
Autor: Cavallino
Użytkownik "yamma" <yamma@wp.pl> napisał w wiadomości news:i5nuhr$pf5$1inews.gazeta.pl...
Włodziu wrote:
[...]

Przecież dokładnie tak było, tyle że projekt zrobili od nowa.
Niestety nie zrobili na niego przetargu, tylko wzięli autora IV trybuny - to był podstawowy błąd, którego skutki będziemy jeszcze długo odczuwać.

Ale histeria która obecnie ma miejsce przypomina mi tą sprzed miesiąca na temat drużyny Lecha, wywalania wuefisty itd.
Trzeba zimnej wody na rozpalone głowy.

Data: 2010-09-04 16:25:46
Autor: Cavallino
[...]

Nie wygląda na taki znowu bubel: