UJAWNIAMY: tam, gdzie gminom zabrano fotoradary, zginęło o 46 proc. więcej ludzi

Data: 2017-05-29 14:46:10
Autor: Shrek
UJAWNIAMY: tam, gdzie gminom zabrano fotoradary, zginęło o 46 proc. więcej ludzi
W dniu 29.05.2017 o 14:33, radekp@konto.pl pisze:
Aż o 46 proc. wzrosła liczba ofiar śmiertelnych wypadków w miejscach, gdzie
przestały działać gminne fotoradary. Portal brd24.pl dotarł do analizy
obejmującej 43 miejscowości.

http://www.brd24.pl/technologie/ujawniamy-gminom-zabrano-fotoradary-zginelo-o-46-proc-wiecej-ludzi/

W sumie szkoda, że nie podali o ile w konkretnych miastach, bo z tego co pamiętam w Warszawie... spadła (co nie jest znowu niczym nadzwyczajnym, bo spadała "od zawsze:).

Przy okazji - pojawiła się nasza (w sensie Warszawiaków) ulubiona lokalizacja (Karowa/Wisłostrada) Liczba wypadków wzrosła o nieskończoność osiągając liczbę... jeden (bez ofiar śmiertelnych).

Shrek

Data: 2017-05-29 15:31:39
Autor: szerszen
UJAWNIAMY: tam, gdzie gminom zabrano fotoradary, zginęło o 46 proc. więcej ludzi
On Mon, 29 May 2017 14:46:10 +0200
Shrek <1@wp.pl> wrote:

W sumie szkoda, że nie podali o ile w konkretnych miastach, bo z tego co pamiętam w Warszawie... spadła (co nie jest znowu niczym nadzwyczajnym, bo spadała "od zawsze:).

No i nie tylko w Warszawie, no bo skoro w całej Polsce wzrosła tylko o 14%, a w tych miejscowościach aż o 43%, to znaczy, że gdzie indziej musiała spaść, lub nie podnieść się wcale.

Zatem może warto przyjrzeć się tym miejscowościom i poszukać faktycznej przyczyny. Zresztą czytałem niedawno gdzieś artykuł, że znakomita część "globalnego" wzrostu ofiar, to wzrost ofiar wśród pasażerów, ofiary wśród kierowców chyba nieznacznie się zmieniły.

szerszeń

Data: 2017-05-29 15:42:31
Autor: Shrek
W dniu 29.05.2017 o 15:31, szerszen pisze:

No i nie tylko w Warszawie, no bo skoro w całej Polsce wzrosła tylko o 14%, a w tych miejscowościach aż o 43%, to znaczy, że gdzie indziej musiała spaść, lub nie podnieść się wcale.

Chodzi mi bardziej o to, że Warszawa jest wśród tych miejscowości, co statystycznie ilość ofiar wzrosła o 46% podczas gdy tak naprawdę zmalała (o jakieś pojedyncze procenty - gdzieś koło 10 OIDP). Więc wrosło ujemnie;)

Zatem może warto przyjrzeć się tym miejscowościom i poszukać faktycznej przyczyny.

Jak widać nawet wśród tych miejscowości bywa różnie. Akurat w Warszawie radary były raczej stawiane rzeczywiście dla poprawy bezpieczeństwa w przeciwieństwie do wielu wymienionych w tym raporcie. Więc tym bardziej dziwne. Choć często przy okazji stawiania radarów dodawano bezkolizyjne lewoskręty co miało zapewne większy wpływ niż sam radar.

Shrek

Data: 2017-05-29 15:43:13
Autor: radekp@konto.pl
UJAWNIAMY: tam, gdzie gminom zabrano fotoradary, zginęło o 46 proc. więcej ludzi
Mon, 29 May 2017 15:31:39 +0200, w
<20170529153139.28e476aa56e40f8efe4364ff@tlen.pl>, szerszen <szerszen@tlen.pl>

Shrek <1@wp.pl> wrote:

> [...]

No i nie tylko w Warszawie, no bo skoro w całej Polsce wzrosła tylko o 14%, a w tych miejscowościach aż o 43%, to znaczy, że gdzie indziej musiała spaść, lub nie podnieść się wcale.

To akurat dosyć proste -- w innych miejscach zachowano status quo, bo radary
pozostały (albo ich nie było wcale).

Data: 2017-05-29 15:55:16
Autor: jerzu.xyz
[...]

To jest tak, jak ze statystykami na zwężonej Cynamonoej na Ursynowie.
Po zwężeniu do jednego pasa ilość ofiar śmiertelnych spadła o 100%.
Szkoda tylko, że przez poprzednie lata była to jedna osoba. Ale sukces
jest. 100 procent ;)
Za to na Dereniowej się nie udało.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2017-05-29 16:01:28
Autor: jerzu.xyz
UJAWNIAMY: tam, gdzie gminom zabrano fotoradary, zginęło o 46 proc. więcej ludzi
On Mon, 29 May 2017 15:55:16 +0200, jerzu.xyz@irc.pl wrote:

Szkoda tylko

Szkoda w sensie statystyki. Bo to że ktoś zginął to faktycznie szkoda.

Data: 2017-05-29 16:42:48
Autor: robot
W dniu 2017-05-29 o 14:46, Shrek pisze:
[...]

Zero razy nieskończoność to zero. Chyba.

Data: 2017-05-29 17:53:55
Autor: Akarm
W dniu 2017-05-29 o 16:42, robot pisze:

Liczba wypadków wzrosła o nieskończoność osiągając liczbę... jeden (bez ofiar śmiertelnych).

Shrek
Zero razy nieskończoność to zero. Chyba.

A czemu za stosowne uznałeś przedstawienie takiej myśli właśnie tutaj?
Równie dobrze mogłeś napisać, że dwa razy dwa to cztery. Albo że dwadzieścia podzielone przez dziesięć daje dwa. Tyle, że to nie na tę grupę raczej.

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-30 09:34:35
Autor: robot
W dniu 2017-05-29 o 17:53, Akarm pisze:
[...]

Ponieważ napisał, że zerowa liczba wypadków wzrosła o nieskończoność.

Równie dobrze mogłeś napisać, że dwa razy dwa to cztery. Albo że dwadzieścia podzielone przez dziesięć daje dwa. Tyle, że to nie na tę grupę raczej.

Ja w ogóle mam duże możliwości.

pozdro

Data: 2017-05-31 09:43:23
Autor: Akarm
[OT] Re: UJAWNIAMY: tam, gdzie gminom zabrano fotoradary, zginęło o 46 proc. więcej ludzi
W dniu 2017-05-30 o 09:34, robot pisze:

Zero razy nieskończoność to zero. Chyba.

A czemu za stosowne uznałeś przedstawienie takiej myśli właśnie tutaj?

Ponieważ napisał, że zerowa liczba wypadków wzrosła o nieskończoność.

A co ma jedno z drugim wspólnego?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2017-05-29 19:42:00
Autor: Shrek
W dniu 29.05.2017 o 16:42, robot pisze:

Zero razy nieskończoność to zero. Chyba.

Z naciskiem na chyba:P

Wyrażenie nieoznaczone.

Shrek

UJAWNIAMY: tam, gdzie gminom zabrano fotoradary, zginęło o 46 proc. więcej ludzi