UPC usuwa kana³y tv wedle klucza POLITYCZNEGO?

Data: 2010-12-05 17:02:27
Autor: Jan Rudziñski
UPC usuwa kana³y tv wedle klucza POLITYCZNEGO?
Cze¶æ wszystkim

Xian Mi Mao pisze:
1.) UPC zast±pi³a TV-Trwam telewizj± TVN-Religia.

Kiedy? Ja mam oba...

2.) Potem usunê³a PLANETE (ciekawe dokumenty historyczno-spo³eczne
zachêcaj±ce do my¶lenia).

Kiedy? Ja nadal mam

3.) Potem usunê³a Discovery-WORLD (no tak, znajomosc HISTORII
"szkodzi").

Discovery World samo z siebie zmieni³o nazwê na TLC i pod now± nazw± dalej jest w UPC.
Co do programów historycznych, obecnie w UPC jest TVP Historia, History, History HD oraz Discovery Historia - ten program doszed³.

What next?

Jeszcze jakie¶ fa³szywe fakty i wyci±gniête z nich wnioski?

--
Pozdrowienia
  Janek          http://www.mimuw.edu.pl/~janek

Data: 2010-12-05 10:03:11
Autor: Xian Mi Mao
On 5 Gru, 17:02, Jan Rudziñski <jan...@gazeta.pl> wrote:
> 1.) UPC zast pi a TV-Trwam telewizj TVN-Religia.

Kiedy? Ja mam oba...

> 2.) Potem usun a PLANETE (ciekawe dokumenty historyczno-spo eczne
> zach caj ce do my lenia).

Kiedy? Ja nadal mam

> 3.) Potem usun a Discovery-WORLD (no tak, znajomosc HISTORII
> "szkodzi").

Discovery World samo z siebie zmieni o nazw na TLC

Wcale nie, TLC to powsta³ z Travel Discovery. Discovery-World istnieje
nadal.

Co do program w historycznych, obecnie w UPC jest TVP Historia, History,
History HD oraz Discovery Historia - ten program doszed .

Tak ale Ty piszesz mo¿e o platformie cyfrowej, a nie o li¶cie kana³ów
ANALOGOWYCH w tej kablówce?

Data: 2010-12-05 17:18:53
Autor: pawell32
W dniu 05.12.2010 17:02, Jan Rudziñski pisze:

Discovery World samo z siebie zmieni³o nazwê na TLC i pod now± nazw±
dalej jest w UPC.

jeste¶ pewnien? to nie wcze¶niejsze Travel and Leaving?

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-05 17:17:46
Autor: Jan Rudziñski

pawell32 pisze:
W dniu 05.12.2010 17:02, Jan Rudziñski pisze:

Discovery World samo z siebie zmieni³o nazwê na TLC i pod now± nazw±
dalej jest w UPC.

jeste¶ pewnien? to nie wcze¶niejsze Travel and Leaving?

Nie jestem pewien. Jeden z 4 discovery zmieni³ nazwê na tlc, a pozosta³e s± nadal.
Tak czy siak go¶æ wyssa³ z palca rewelacje...

Data: 2010-12-05 10:19:23
Autor: Xian Mi Mao
On 5 Gru, 17:17, Jan Rudziñski <jan...@gazeta.pl> wrote:
Tak czy siak go¶æ  wyssa³ z palca rewelacje...

Chodzi o repertuar kana³ów w pa¶mie ANALOGOWYM!
Analogowe jest najbardziej popularne.
Powiedzmy sobie szczerze, korzystanie z dekoderów cyfrowych w
kablówkach to w±ski margines jak na razie, dla jakich¶ elektroników-
hobbystów...

Dla celów SZEROKIEJ propagandy wci±¿ jedynie siê nadaje pasmo
analogowe!

Data: 2010-12-05 21:32:58
Autor: Wojciech
W dniu 2010-12-05 19:19, Xian Mi Mao pisze:

Powiedzmy sobie szczerze, korzystanie z dekoderów cyfrowych w
kablówkach to w±ski margines jak na razie, dla jakich¶ elektroników-
hobbystów...

Sorki, w±ski margines to by³ mo¿e dwa-trzy lata temu. Teraz ludzie kupuj± ju¿ tylko praktycznie lcd lub plazmy, a poniewa¿ analogowy obraz na du¿ych telewizorach zazwyczaj jest tragicznie s³aby, wiêc wiêkszo¶æ z tych co ma nowe telewizory przechodzi na kablówkê cyfrow±.

Patrz±c po mojej rodzinie i ludziach w pracy to cyfrow± wersjê ma ok. 30-40%. Pewnie moi znajomi nie s± reprezentatywni, jednak obecnie pisanie o w±skim marginesie to jednak przesada.

Data: 2010-12-05 21:43:17
Autor: Wojciech
UPC usuwa kana³y tv wedle klucza POLITYCZNEGO?
A¿ zaciekawi³o mnie ile procentowo mo¿e byæ abonentów cyfrowej kablówki i znalaz³em co¶ takiego:
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/upc-ma-330-tys-klientow-telewizji-cyfrowej

332,8 tys. cyfrowej z 1,017 tys ca³o¶ci - wiêc ju¿ ponad 30%.

Data: 2010-12-06 08:06:46
Autor: Xian Mi Mao
On 5 Gru, 21:32, Wojciech <veltli...@gazeta.pl> wrote:
> Powiedzmy sobie szczerze, korzystanie z dekoder w cyfrowych w
> kabl wkach to w ski margines jak na razie, dla jakich elektronik w-
> hobbyst w...

Sorki, w ski margines to by mo e dwa-trzy lata temu. Teraz ludzie
kupuj ju tylko praktycznie lcd lub plazmy, a poniewa analogowy obraz
na du ych telewizorach zazwyczaj jest tragicznie s aby, wi c wi kszo z
tych co ma nowe telewizory przechodzi na kabl wk cyfrow .

Ale ludzie oprócz tych lcd w du¿ych pokojach maja po kilka mniejszych
odbiorników CRT, w mniejszych pokoikach lub sypialniach i s± ona
pod³aczone do pasma ANALOGOWEGO - chyba ten dekoder cyfrowy do
kablówki w UPC nie mo¿e pozwoliæ na przy³±czenie wiêcej ni¿ 1
telwizora, hê?

Patrz c po mojej rodzinie i ludziach w pracy to cyfrow wersj ma ok.
30-40%. Pewnie moi znajomi nie s reprezentatywni, jednak obecnie
pisanie o w skim marginesie to jednak przesada.

Ciekawe jak s± robione te statystyki bo u kilkoro moich znajomych/
rodzinie jest tak, ¿e dostali ów dekoder ale le¿y gdzies zakurzony na
szafie bo "s± wa¿niejsze sprawy"...

Data: 2010-12-06 09:54:16
Autor: Robert_J
UPC usuwa kana³y tv wedle klucza POLITYCZNEGO?
Sorki, w±ski margines to by³ mo¿e dwa-trzy lata temu.

Nadal jest niewiele wiêkszy. Oczywi¶cie odsetek ro¶nie, ale nie w takim tempie jak Ci siê wydaje :-).

Teraz ludzie kupuj± ju¿ tylko praktycznie lcd lub plazmy,

Bo innych ju¿ w zasadzie nie kupi± ;-)

analogowy obraz na du¿ych telewizorach zazwyczaj jest tragicznie s³aby, wiêc wiêkszo¶æ z tych co ma nowe telewizory przechodzi na kablówkê cyfrow±.

Z t± tragiczno¶ci± trochê przesadzasz, ale fakt, jest gorszy ni¿ na CRT :-). Natomiast z t± wiêkszo¶ci± przechodz±c± na cyfrow± kablówkê to niestety Twoje niczym nie poparte zdanie. Akurat dla mnie by³oby dobrze gdyby przechodzili, ale nie jest tak wspaniale...

Patrz±c po mojej rodzinie i ludziach w pracy to cyfrow± wersjê ma ok. 30-40%. Pewnie moi znajomi nie s± reprezentatywni,

Dobrze ¿e to doda³e¶ :-).

Data: 2010-12-06 10:01:23
Autor: Piotr Dmochowski
W dniu 2010-12-05 21:32, Wojciech pisze:
[...]

Witam
A gdzie daj± taki zar±bisty sygna³ cyfrowy?
Moje obserwacje z Warszawskich Bielan, telewizor to ca³kiem nowa plazma 42" LG, po³±czenie po HDMI.
Na pocz±tku roku by³ cyfrowy dekoder Aster, teraz jest te¿ cyfrowy dekoder Vectry.
W obydwu przypadkach by³a koszmarna pikseloza, ma³a rozdzielczo¶æ kolorów (ludzie zamiast twarzy maj± maski), artefakty po kompresji widoczne na krawêdziach i du¿ych jednolitych powierzchniach. Wygl±da to jak kiepski materia³ z YouTube i do piêt nie dorasta do dobrego sygna³u z anteny. Niestety operatorzy tak posk±pili pasma ¿e nie da siê tego ogl±daæ :(
W HD te¿ nie jest ró¿owo. Poogl±da³em sobie TVN-HD. Grafika jest ok, ale prezenterzy wygl±daj± s³abo (znowu brak subtelnych przej¶æ miêdzy kolorami), sporadycznie artefakty. Mo¿e nie denerwuje tak jak sygna³ SD, ale do obiecywanej super hiper jako¶ci du¿o brakuje.
Bardzo jestem ciekawy czy gdzie¶ w Polsce jest kablówka z naprawdê przyzwoitym obrazem, czy mo¿e wszyscy s± tak pazerni na pasmo?

Pozdrawiam
Piotrek

Data: 2010-12-06 10:24:25
Autor: Robert_J
UPC usuwa kana³y tv wedle klucza POLITYCZNEGO?
A gdzie daj± taki zar±bisty sygna³ cyfrowy?

U mnie ;-). W stacji stoj± transmodulatory DVB-S/DVB-T i w sieæ wpuszczamy bezpo¶rednio strumieñ z transpondera, odkodowuj±c jedynie po¿±dane kana³y. Obraz u klienta jest dok³adnie taki, jaki mia³by z w³asnego odbiornika sat.

Moje obserwacje z Warszawskich Bielan, telewizor to ca³kiem nowa plazma 42" LG, po³±czenie po HDMI.
Na pocz±tku roku by³ cyfrowy dekoder Aster, teraz jest te¿ cyfrowy dekoder Vectry.

Nie mam porównania z dekoderami u¿yczanymi przez du¿ych operatorów, ale s±dz±c po Waszych wypowiedziach to dochodzê do wniosku ¿e s± one w±tpliwej jako¶ci. Poza tym podejrzewam ¿e stosuj± oni dodatkow± kompresjê strumienia, co jeszcze mo¿e pogarszaæ obraz. Wskazywa³aby na to ilo¶æ kana³ów, które s± w ofercie :-). Bo jakim cudem daæ np. 70 czy 80 programów w analogu i dodatkowo ponad setkê w cyfrze??? Ale mówiê, nie sprawdza³em tego i to tylko moje gdybanie.

Wygl±da to jak kiepski materia³ z YouTube i do piêt nie dorasta do dobrego sygna³u z anteny. Niestety operatorzy tak posk±pili pasma ¿e nie da siê tego ogl±daæ :(

I to by potwierdza³o moje poprzednie zdanie :-)

W HD te¿ nie jest ró¿owo. Poogl±da³em sobie TVN-HD. Grafika jest ok, ale prezenterzy wygl±daj± s³abo (znowu brak subtelnych przej¶æ miêdzy kolorami), sporadycznie artefakty.

A jeste¶ w stanie na ichnim dekoderze sprawdziæ, ile programów HD jest transmitowanych na jednym kanale? Czy wy³±czyli w menu tak± opcjê? Bo jestem ciekaw...

Bardzo jestem ciekawy czy gdzie¶ w Polsce jest kablówka z naprawdê przyzwoitym obrazem, czy mo¿e wszyscy s± tak pazerni na pasmo?

Jak skoñczymy uruchamiaæ nasz pakiet to zapraszam ;-))). Niestety nasza sieæ jest bardzo ma³a i fundusze s± ograniczone, ale nie stosujemy zasady "max ilo¶æ bzdetnych programów" ;-)

Data: 2010-12-06 11:58:45
Autor: Piotr Dmochowski
W dniu 2010-12-06 10:24, Robert_J pisze:
[...]

Wtedy pewnie bym nie marudzi³ :)

A jeste¶ w stanie na ichnim dekoderze sprawdziæ, ile programów HD jest
transmitowanych na jednym kanale? Czy wy³±czyli w menu tak± opcjê? Bo
jestem ciekaw...

Menu wygl±da na do¶æ uproszczone, i nie zauwa¿y³em takich informacji. Zreszt± po co dra¿niæ klienta i dawaæ mu podstawê do reklamacji ;)

Jak skoñczymy uruchamiaæ nasz pakiet to zapraszam ;-))). Niestety nasza
sieæ jest bardzo ma³a i fundusze s± ograniczone, ale nie stosujemy
zasady "max ilo¶æ bzdetnych programów" ;-)
Niestety to nie zale¿y od kasy i mo¿liwo¶ci, tylko od stopnia pazerno¶ci. Mia³em kiedy¶ okazjê pos³uchaæ dyskusji ludzi z tzw. ¶rodowiska o cyfryzacji telewizji. Wszyscy prezesi i dyrektorzy podniecali siê ile to bêdzie mo¿na wyemitowaæ kana³ów i jak to bêdzie wspaniale. W trakcie dyskusji zg³osi³ siê cz³owiek z publicznej tv i zapyta³ siê czy zarz±dzaj±cy zdaj± sobie sprawê z wp³ywu obcinania pasma na jako¶æ programu, i czy takie dopychanie kolanem nowych kana³ów nie wypaczy ca³ego pomys³u, ale jako¶ nikt nie podj±³ tematu.

Piotrek

Data: 2010-12-06 12:09:19
Autor: Cavallino
UPC usuwa kana³y tv wedle klucza POLITYCZNEGO?
U¿ytkownik "Piotr Dmochowski" <imie_nazwisko@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4cfcc1e6$0$20990$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Marudzi³by¶, bo kiepski sygna³ idzie ju¿ od nadawcy.

Data: 2010-12-06 14:09:06
Autor: Robert_J
UPC usuwa kana³y tv wedle klucza POLITYCZNEGO?
Marudzi³by¶, bo kiepski sygna³ idzie ju¿ od nadawcy.

Ale na to ju¿ wp³ywu nie mamy :-). Problem w tym ¿eby go dodatkowo nie paskudziæ...

Data: 2010-12-06 14:12:18
Autor: Cavallino
UPC usuwa kana³y tv wedle klucza POLITYCZNEGO?
U¿ytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:idin9j$put$1news.onet.pl...
Marudzi³by¶, bo kiepski sygna³ idzie ju¿ od nadawcy.

Ale na to ju¿ wp³ywu nie mamy :-). Problem w tym ¿eby go dodatkowo nie paskudziæ...

Oczywi¶cie.
Tyle ¿e problem pozostaje niezmieniony.

Data: 2010-12-06 11:06:32
Autor: pawell32
UPC usuwa kana³y tv wedle klucza POLITYCZNEGO?
A gdzie daj± taki zar±bisty sygna³ cyfrowy?
Moje obserwacje z Warszawskich Bielan, telewizor to ca³kiem nowa plazma
42" LG, po³±czenie po HDMI.

sorry, ale lg to nie wyk³adnia.
pod³±cz inny dekoder, a pewnie bêdzie to samo

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-12-06 11:41:17
Autor: Piotr Dmochowski
W dniu 2010-12-06 11:06, pawell32 pisze:
[...]

No wiêc by³y pod³±czone dwa, najpierw Aster teraz Vectra, mniej wiêcej jest to samo. O ile kolory to mo¿e byæ sprawka telewizora, to jednak moim zdaniem ma³o prawdopodobne. Który obecnie produkowany tv plazmowy ¶redniej klasy "obcina" paletê kolorów do np. 6 bitów? Raczej producenci rozszerzaj± reprezentacjê kolorów do np. 10 bitów, wiêc trudno tu zwaliæ winê na tv. Zreszt± gdyby tak by³o, to ka¿de demo puszczone w sklepie da³oby taki sam kiepski wynik (w koñcu i to i to idzie po hdmi), a jednak ró¿nica miêdzy dobrym materia³em a kablówka jest kolosalna.
Doskonale to widaæ na obrazkach typu fontanna, p³yn±ca motorówka albo samochód wje¿d¿aj±cy w ka³u¿ê. Zamiast kropel jest orgia kwadratów i innych dziwnych wzorków albo wrêcz jednolita plama. Tego tv samo z siebie nie wygeneruje.
Podobnie jest na kreskówkach. Czarna linia w magiczny sposób dostaje obwódkê z kolorowych pikseli, a litery wygl±daj± jak wycinane pi³± (kana³y SD). Tego w ¿aden sposób nie mo¿e zrobiæ tv.
Ale jak siê jednym kabelkiem chce przes³aæ tv, tv hd, telefon, internet i jeszcze pvr to nie dziwi tak bardzo ¿e wychodzi kaszana.

Piotrek

Data: 2010-12-05 18:46:01
Autor: ToMasz
[...]

w upc jest TLC, w podstawie (analog) a d. World w cyfrówce. ( tak
widzia³em w ofercie - niemam, niech kto¶ potwierdzi kto ma)
ToMasz

UPC usuwa kana³y tv wedle klucza POLITYCZNEGO?