UPS a zasilacz z aktywnym PFC

Data: 2011-02-07 10:23:58
Autor: Waldemar
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
Witam!

Mam komputer (i5-750, 4 GB ramu, dwa dyski 7200, geforce 9600 GT, na płycie GA-P55-UD3), zasilany przez Corsair CMPSU-450VXEU ATX 450W, potrzebuje do tego **nowy** zasilacz awaryjny, który podtrzyma zestaw na około 10 minut.
Jako że PSU posiada aktywne PFC najlepiej zastosować UPS z czystym sinusem na wyj¶ciu.
UPS Ever Eco Pro 1000 CDS Sinus niby ma czystego sinusa ale w sieci opisanych jest sporo problemów zwi±zanych z APFC i tymi UPS'ami.
Rozważam jeszcze zakup APC Power-Saving Back-UPS Pro 900, jednak on nie ma czystego sinusa na wyj¶ciu :(
Ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenie z zasilaczami Corsair z APFC i UPS?
Maksymalna cena to 700-800 brutto.

Data: 2011-02-07 11:02:44
Autor: BartekK
W dniu 2011-02-07 10:23, Waldemar pisze:
Witam!

Mam komputer (i5-750, 4 GB ramu, dwa dyski 7200, geforce 9600 GT, na
płycie GA-P55-UD3), zasilany przez Corsair CMPSU-450VXEU ATX 450W,
potrzebuje do tego **nowy** zasilacz awaryjny, ktĂłry podtrzyma zestaw na
około 10 minut.
Jako że PSU posiada aktywne PFC najlepiej zastosować UPS z czystym
sinusem na wyjściu.
UPS Ever Eco Pro 1000 CDS Sinus niby ma czystego sinusa ale w sieci
opisanych jest sporo problemĂłw zwiÄ…zanych z APFC i tymi UPS'ami.
RozwaĹĽam jeszcze zakup APC Power-Saving Back-UPS Pro 900, jednak on nie
ma czystego sinusa na wyjściu :(
Ma ktoś jakieś doświadczenie z zasilaczami Corsair z APFC i UPS?
Maksymalna cena to 700-800 brutto.
APC Smart, nowy parę zł więcej niestety, wersja 750T zasila u mnie 2 kompy (+ monitory, i inny sprzęt), oba z aktywnym pfc (jeden 350W drugi 450W, ale nigdy takich mocy nie wykorzystuje), i zero problemów.

Data: 2011-02-07 11:40:56
Autor: Waldemar
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
UĹĽytkownik "BartekK"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:iiogge$por$1@mx1.internetia.pl...

 APC Smart, nowy parÄ™ zĹ‚ wiÄ™cej niestety, wersja 750T zasila u mnie 2 kompy (+ monitory, i inny sprzÄ™t), oba z aktywnym pfc (jeden 350W drugi 450W, ale nigdy takich mocy nie wykorzystuje), i zero problemĂłw.

wiem, że ze smartem nie będzie problemu ale cena jest zaporowa :(
Kosztuje bliżej 1000 a to już ponad 200 zł więcej.

Data: 2011-02-07 23:04:53
Autor: ToMasz
Waldemar pisze:
[...]

ja bym Ci polecił starego smarta i potem sobie kup nółki akumulatory.
mozesz mieć 2x7Ah, albo 2x45 Ah - jak sobie tam chcesz....
ToMasz

PS mam smarta od paru lat, nie trafiłem na sprzęt który by znim nie
zadziałał. czy to komputer, kocioł CO, wiertarka czy coś innego.

Data: 2011-02-08 01:12:18
Autor: MC
Użytkownik "BartekK" <sibi@NOSPAMdrut.org> napisał w wiadomości news:iiogge$por$1mx1.internetia.pl...

APC Smart, nowy parę zł więcej niestety, wersja 750T zasila u mnie 2 kompy (+ monitory, i inny sprzęt), oba z aktywnym pfc (jeden 350W drugi 450W, ale nigdy takich mocy nie wykorzystuje), i zero problemów.

Zero problemów bo nigdy nie było padu sieci czy raczej ups wykonał swoje zadanie?

Data: 2011-02-08 12:36:48
Autor: BartekK
W dniu 2011-02-08 01:12, MC pisze:
[...]

Za każdym padem sieci wykonał zadanie prawidłowo, regularnie (chyba raz na tydzień/miesiąc?) przechodzi self-test, i każda praca (czy to z avr, czy z baterii) jest bezproblemowa, zasilacze z aktywnym pfc nie protestują, nie grzeją się nienormalnie, ups nie wyłącza się przy takim obciążeniu itd.

Data: 2011-02-07 14:07:42
Autor: Szarlih
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
Waldemar jest autorem poniższej wiadomo¶ci:

[...]

mam Eco Pro 700 CDS z Corsairem CMPSU-520HX (także aktywne PFC). żadnych
problemów, podtrzymywanie 20 minut (E8200@4.0 GHz, HD4890, 4 moduły
pamięci 3 HDD i router)

--
Szarlih

Data: 2011-02-07 14:58:11
Autor: Waldemar
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
Użytkownik "Szarlih"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:iioqqu$srp$1@inews.gazeta.pl...

 mam Eco Pro 700 CDS z Corsairem CMPSU-520HX (także aktywne PFC). żadnych
 problemów, podtrzymywanie 20 minut (E8200@4.0 GHz, HD4890, 4 moduły
 pamięci 3 HDD i router)

dzięki o tak± odpowiedĽ chodziło.

Data: 2011-02-08 20:09:08
Autor: Gupik
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
a z samym routerem ile taki UPS pożyje ??

Data: 2011-02-09 14:02:38
Autor: Szarlih
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
Gupik jest autorem poniższej tajemniczej notatki, zapisanej pradawnymi
runami na koĽlej skórze:

a z samym routerem ile taki UPS pożyje ??

ostatnio żył 4h aż się bateria w laptopie skończyła ;)

--
Szarlih

Data: 2011-02-09 18:32:47
Autor: Gupik
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
ale mi chodzi o taki UPS do komputerów stacjonarnych

Data: 2011-02-09 19:01:25
Autor: Szarlih
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
Gupik jest autorem poniższej tajemniczej notatki, zapisanej pradawnymi
runami na koĽlej skórze:

ale mi chodzi o taki UPS do komputerów stacjonarnych

no i o takim piszę. tylko po cholerę komu¶ utrzymywać sam router jak nie
ma się czym do niego podł±czyć?

--
Szarlih

Data: 2011-02-09 19:44:22
Autor: marfi
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
Użytkownik "Szarlih" <szarlihy@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iiukpn$lb5$2inews.gazeta.pl...
[...]

  Przecież się ł±czył laptopem dopóki mu bateria działała...
Też mi się zdarzało tak pracować.

--
marfi

Data: 2011-02-13 14:41:21
Autor: BAREK
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
W dniu 2011-02-09 19:01, Szarlih pisze:
Gupik jest autorem poniĹĽszej tajemniczej notatki, zapisanej pradawnymi
runami na koĹşlej skĂłrze:

ale mi chodzi o taki UPS do komputerĂłw stacjonarnych

no i o takim piszę. tylko po cholerę komuś utrzymywać sam router jak nie
ma się czym do niego podłączyć?

Bo router może obsługiwać łącze i mieć podpięte AP i inne urządzenia rozprowadzające sieć WiFi do innych budynków itp/itd...

--
Barek
barek[]plusnet pl

Data: 2011-02-08 21:55:18
Autor: identifikator: 20040501
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
a Kto ma podł±czon± listwę do wyj¶cia UPSa?

Data: 2011-02-10 00:53:14
Autor: BQB
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
a Kto ma podł±czon± listwę do wyj¶cia UPSa?

Ja - listwę zasilaj±c±.

Data: 2011-02-10 09:51:49
Autor: identifikator: 20040501
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
Ja - listwę zasilaj±c±.

nic się nie dzieje? zwłaszcza jak wł±cza się AVR podwyższaj±cy napięcie? listwy nie wywala? też chcę podł±czyć...

Data: 2011-02-10 10:18:18
Autor: BQB
UPS a zasilacz z aktywnym PFC
Ja - listwę zasilaj±c±.

nic się nie dzieje? zwłaszcza jak wł±cza się AVR podwyższaj±cy napięcie?
listwy nie wywala? też chcę podł±czyć...

listwa zasilaj±ca =/= listwa anty przepięciowa.

Ja mam zwykł± listwę, tzw przedłużacz.

UPS a zasilacz z aktywnym PFC