UPS do C.O.

Data: 2011-09-14 14:38:21
Autor: Krzysiek
UPS do C.O.
W zeszłej zimie zdarzyło mi się kilka razy, że wyłączono prąd na kilka godzin.
Może ktoś polecić jakiś UPS dla dwóch pomp - razem ok. 80W. który pracowałby powyżej 4 godzin?

Data: 2011-09-14 15:24:26
Autor: Robson
UPS do C.O.
W dniu 2011-09-14 14:38, Krzysiek pisze:
W zesz³ej zimie zdarzy³o mi siê kilka razy, ¿e wy³±czono pr±d na kilka
godzin.
Mo¿e kto¶ poleciæ jaki¶ UPS dla dwóch pomp - razem ok. 80W. który
pracowa³by powy¿ej 4 godzin?

http://ever.eu/pl/selector.php?language=pl

UPS musi dawaæ sinusoidê na wyj¶ciu, bo mog± byæ problemy z zasilaniem silników.

Data: 2011-09-14 18:56:26
Autor: Krzysiek
UPS do C.O.
W dniu 2011-09-14 15:24, Robson pisze:
[...]

ceny od 2500 z³. trochê za drogo.
Jakie stosujecie zabezpieczenie przed brakiem pr±du i ile Was to kosztowa³o?

Data: 2011-09-14 19:00:10
Autor: kamtzu
UPS do C.O.
U¿ytkownik "Krzysiek" <bezadresu@bezadresu.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:j4qmbu$mu5$1news.onet.pl...
Jakie stosujecie zabezpieczenie przed brakiem pr±du i ile Was to kosztowa³o?

Najtaniej wyjdzie kupic jakis solidny uzywany ups z allegro i do niego aku samochodowe. Jaki konkretnie to Ci nie powiem - temat walkowany wielokrotnie zdaje siê na pl.misc.elektronika i na elektrodzie.

pozdr

Data: 2011-09-14 19:29:26
Autor: Marek Dyjor
UPS do C.O.
kamtzu wrote:
[...]

Mo¿na kupiæ do¶æ tanio solidne APC smarty serwerowe które nie tylko podtrzymuj± ale tak¿e potrafi± stabilizowaæ napiêcie, przy spadku.

Data: 2011-09-14 21:18:18
Autor: Robson
UPS do C.O.
W dniu 2011-09-14 19:00, kamtzu pisze:
[...]

Aha, i ¶wistaka. Akumulatory ¿elowe i kwasowe maj± ró¿ne napiêcia ³adowania. Kwasowe nie s± przystosowane do ci±g³ego ³adowania.

Data: 2011-09-14 22:16:47
Autor: Irokez
UPS do C.O.
U¿ytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j4qulr$mmp$1news.onet.pl...

Aha, i ¶wistaka. Akumulatory ¿elowe i kwasowe maj± ró¿ne napiêcia ³adowania. Kwasowe nie s± przystosowane do ci±g³ego ³adowania.

Dobrze, ¿e mój w samochodzie o tym nie wie

--
Irokez

Data: 2011-09-16 00:36:20
Autor: kogutek
UPS do C.O.
> [...]

> ³adowania. Kwasowe nie s± przystosowane do ci±g³ego ³adowania.

Dobrze, ¿e mój w samochodzie o tym nie wie

Ale masz g³upi akumulator. Tylko mu nie mów ¿e nie lubi bo uwierzy.

Data: 2011-09-28 22:04:00
Autor: Gejzero SQ3OGX
UPS do C.O.

[...]

Uzasadnij takie wywody !!
Jeszcze powiesz mo¿e ¿e inne reakcje chemiczne zachodz± ?

Gejzero.

Data: 2011-10-04 13:02:32
Autor: Jaroslaw Berezowski
UPS do C.O.
Dnia Wed, 28 Sep 2011 22:04:00 +0200, Gejzero SQ3OGX napisał(a):

Aha, i świstaka. Akumulatory żelowe i kwasowe mają różne napięcia
ładowania. Kwasowe nie są przystosowane do ciągłego ładowania.

Uzasadnij takie wywody !!
Wystarczy zajrzeć do ich instrukcji. Typowe napięcie float do pracy buforowej aku VRLA to 13,4-13,6V (powinno być korygowane temperaturowo). Napięcie to jest niższe od pracy zalewajek, bo występuje wewnętrzny cykl tlenowy (tlen z elektrody dodatniej dyfunduje do ujemnej i ją rozładowuje).

Jeszcze powiesz może że inne reakcje chemiczne zachodzą ?
W zalewajkach praktycznie nie występuje cykl tlenowy.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-09-14 19:58:23
Autor: Mirek
UPS do C.O.

Użytkownik "Krzysiek" <anonim@anonim.pl> napisał w wiadomości news:j4q77v$9h3$1news.onet.pl...
W zeszłej zimie zdarzyło mi się kilka razy, że wyłączono prąd na kilka godzin.
Może ktoś polecić jakiś UPS dla dwóch pomp - razem ok. 80W. który pracowałby powyżej 4 godzin?

Cztery godziny przerwy w zasilaniu nie powinno zbytnio obniżyć temperaturę w dobrze zaizolowanym domu. Jako najtańsze rozwiązanie ogrzewania alternatywnego polecam zwykły kominek. Jeśli nie masz możliwości zainstalowania kominka i nadal chcesz mieć zasilanie na 4 godziny 'awaryjne' to zastanów się nad generatorem prądu (będzie taniej niż UPS o podanych przez Ciebie parametrach)

Data: 2011-09-14 20:06:25
Autor: Irokez
UPS do C.O.
Użytkownik "Mirek" <mmilosz@wytnijto.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:j4qpvv$nld$1inews.gazeta.pl...
[...]
który pracowaÅ‚by  powyżej 4 godzin?
Cztery godziny przerwy w zasilaniu nie powinno zbytnio obniżyć
temperaturÄ™ w  dobrze zaizolowanym domu. Jako najtaÅ„sze rozwiÄ…zanie

Pewnie chodzi o jakiś na paliwo stałe typu węgiel.
Dopuki nie poszła woda w rynny po zaniku zasilania po świeżym rozpaleniu i braku operatora, też tak znajomy myślał.
Obecnie kilka pieców węglowych + prosty sterownik własnej produkcji (załaczanie pompy + zdalny monit temperatury i alarm za wysokiej) i Smarty APC u znajomych i w rodzinie.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-09-14 20:50:33
Autor: Jackare
UPS do C.O.
[...]

ale generator sam nie ruszy w przypadku zaniku zasilania...

Data: 2011-09-14 21:19:18
Autor: Robson
UPS do C.O.
ale generator sam nie ruszy w przypadku zaniku zasilania...

Z powodu?

Data: 2011-09-15 00:30:10
Autor: Jackare
UPS do C.O.
U¿ytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j4qunn$mmp$2news.onet.pl...
ale generator sam nie ruszy w przypadku zaniku zasilania...

Z powodu?

z powodu, ¿e autorowi w±tku 2500 z³ na lepszego upsa jest zbyt du¿± kwot±, mniemam wiêc, ¿e agregat a w³a¶ciwie ca³y system zasilania awaryjnego uruchamiany i odcinany automatycznie, niewprowadzaj±cy zak³óceñ fazowych do sieci, bezpieczny pod k±tem wyrzutni spalin itp nie bêdzie tañszy ni¿ 2500 z³

Data: 2011-09-15 08:00:07
Autor: Krzysiek
UPS do C.O.
W dniu 2011-09-14 19:58, Mirek pisze:

[...]

Ogrzewam piecem węglowym. W domu zawsze ktoś jest, ale jeśli na piecu będę miał wysoką temperaturę i do tego pompka przestanie działać to woda może się szybko zagotować.

Data: 2011-09-15 18:25:41
Autor: Mirek
UPS do C.O.

Ogrzewam piecem węglowym. W domu zawsze ktoś jest, ale jeśli na piecu będę miał wysoką temperaturę i do tego pompka przestanie działać to woda może się szybko zagotować.

Fakt, mea culpa, nie pomyślałem o tym. Chyba jednak zasilacz awaryjny CO bedzie najlepszy w Twoim przypadku. Jakieś 20 lat temu w domu moich rodziców był piec węglowy z układem konwekcyjno-grawitacyjnym rozprowadzenia ciepłej wody (zarówno do grzejników jak i do wężownicy w bojlerze ciepłej wody) - może to jakiś pomysł na braki prądu?

Data: 2011-09-15 21:36:43
Autor: Irokez
UPS do C.O.
Użytkownik "Mirek" <mmilosz@wytnijto.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:j4t8u8$ko2$1inews.gazeta.pl...
Ogrzewam piecem węglowym. W domu zawsze ktoś jest, ale jeśli na piecu
bÄ™dÄ™  miaÅ‚ wysokÄ… temperaturÄ™ i do tego pompka przestanie dziaÅ‚ać to
woda może siÄ™  szybko zagotować.
Fakt, mea culpa, nie pomyślałem o tym. Chyba jednak zasilacz awaryjny CO
bedzie  najlepszy w Twoim przypadku. JakieÅ› 20 lat temu w domu moich
rodziców byÅ‚ piec  wÄ™glowy z ukÅ‚adem konwekcyjno-grawitacyjnym
rozprowadzenia ciepÅ‚ej wody (zarówno  do grzejników jak i do wężownicy w
bojlerze ciepÅ‚ej wody) - może to jakiÅ› pomysÅ‚  na braki prÄ…du?

Tylko jakie przekroje rurek były kiedyś a co jest teraz.
Małej średnicy miedź wymusza pompkę.

--
Irokez

Data: 2011-09-16 03:49:48
Autor: Jackare
UPS do C.O.
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:j4tk4o$8ea$1news.onet.pl...
[...]

To jest tylko kwestią tego jaką się chce mieć instalację CO. Nie ma żadnych przeszkód by nadal wykonywac instalacje grawitacyjne. Odpadnie wtedy kilka bajerów typu ogrzewania podłogowe i grzejniki płytowe ale klasyczne ogrzewanie przecież nadal można zrobić. Można też zrobić odpowiednio duży akumulator ciepła lub duże sprzęgło hydrauliczne z możliwością pracy grawitacyjnej a instalacje odbiorcze będą na pompach. Przy braku prądu akumulator lub sprzęgło zgromadzi energię z kotła a potem odda do instalacji.

Data: 2011-09-15 00:20:47
Autor: Ikselka
UPS do C.O.
Dnia Wed, 14 Sep 2011 14:38:21 +0200, Krzysiek napisa³(a):

W zesz³ej zimie zdarzy³o mi siê kilka razy, ¿e wy³±czono pr±d na kilka godzin.
Mo¿e kto¶ poleciæ jaki¶ UPS dla dwóch pomp - razem ok. 80W. który pracowa³by powy¿ej 4 godzin?

http://www.tatarek.com.pl/index.php?kat=z

Mamy k³opot z awariami sieci od lat, kilka razy w roku. Od ponad 8 lat (bo
juz nie pamiêtam dok³adnie) stosujemy niewielki zasilacz awaryjny tej firmy
do pompy od kolektora s³onecznego - jest ¶wietny, w³±cza siê w momencie
zaniku napiêcia w sieci, pracuje ok 8 lat bezawaryjnie, przyda³ siê
kilkadziesi±t razy, "trzyma" ok. 8 h - ale ta nasza pompka nie jest bardzo
pr±do¿erna. Poczytaj na ich stronie, napisz do nich, na pewno co¶ siê
znajdzie. Polecam tê firmê.

PS. Nie moja 333-)
--
XL

Data: 2011-09-15 00:23:08
Autor: Ikselka
UPS do C.O.
Dnia Thu, 15 Sep 2011 00:20:47 +0200, Ikselka napisa³(a):

Poczytaj na ich stronie, napisz do nich

http://www.tatarek.com.pl/index.php?site=nietypowe
--
XL

Data: 2011-09-17 18:26:06
Autor: Ktos
UPS do C.O.
Wyszukaj w pewnym serwisie aukcyjnym na A has³a:
przetwornica sinus.

Za oko³o 400 pln znajdziesz w miarê dobrze wygl±daj±c± przetwornicê o mocy
300W.
Zapewnia ³adowanie tego aku i prze³±czenie przy zaniku 230V.
Do tego du¿y akumulator (mo¿e byæ samochodowy np.40-65Ah) i po sprawie na
kilka lat....

Data: 2011-09-29 08:02:37
Autor: wolim
UPS do C.O.
W dniu 2011-09-17 18:26, Ktos pisze:
Wyszukaj w pewnym serwisie aukcyjnym na A has�a:
przetwornica sinus.

Za oko�o 400 pln znajdziesz w miar� dobrze wygl�daj�c� przetwornic� o mocy
300W.
Zapewnia �adowanie tego aku i prze��czenie przy zaniku 230V.
Do tego du�y akumulator (mo�e by� samochodowy np.40-65Ah) i po sprawie na
kilka lat....

Zadam może banalne pytanie - jak ta przetwornica zapewnia ładowanie akumulatora?

Data: 2011-09-29 22:29:08
Autor: barcys
UPS do C.O.
[...]

Ale kombinujecie