UPS do C.O.

Data: 2011-09-14 15:24:26
Autor: Robson
UPS do C.O.
W dniu 2011-09-14 14:38, Krzysiek pisze:
W zeszłej zimie zdarzyło mi się kilka razy, że wyłączono prąd na kilka
godzin.
Może ktoś polecić jakiś UPS dla dwóch pomp - razem ok. 80W. który
pracowałby powyżej 4 godzin?

http://ever.eu/pl/selector.php?language=pl

UPS musi dawać sinusoidę na wyjściu, bo mogą być problemy z zasilaniem silników.

Data: 2011-09-14 18:56:26
Autor: Krzysiek
UPS do C.O.
W dniu 2011-09-14 15:24, Robson pisze:
[...]

ceny od 2500 zł. trochę za drogo.
Jakie stosujecie zabezpieczenie przed brakiem prądu i ile Was to kosztowało?

Data: 2011-09-14 19:00:10
Autor: kamtzu
UPS do C.O.
Użytkownik "Krzysiek" <bezadresu@bezadresu.com> napisał w wiadomości news:j4qmbu$mu5$1news.onet.pl...
Jakie stosujecie zabezpieczenie przed brakiem prądu i ile Was to kosztowało?

Najtaniej wyjdzie kupic jakis solidny uzywany ups z allegro i do niego aku samochodowe. Jaki konkretnie to Ci nie powiem - temat walkowany wielokrotnie zdaje się na pl.misc.elektronika i na elektrodzie.

pozdr

Data: 2011-09-14 19:29:26
Autor: Marek Dyjor
UPS do C.O.
kamtzu wrote:
[...]

Można kupić dość tanio solidne APC smarty serwerowe które nie tylko podtrzymują ale także potrafią stabilizować napięcie, przy spadku.

Data: 2011-09-14 21:18:18
Autor: Robson
UPS do C.O.
W dniu 2011-09-14 19:00, kamtzu pisze:
[...]

Aha, i świstaka. Akumulatory żelowe i kwasowe mają różne napięcia ładowania. Kwasowe nie są przystosowane do ciągłego ładowania.

Data: 2011-09-14 22:16:47
Autor: Irokez
UPS do C.O.
Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:j4qulr$mmp$1news.onet.pl...

Aha, i świstaka. Akumulatory żelowe i kwasowe mają różne napięcia ładowania. Kwasowe nie są przystosowane do ciągłego ładowania.

Dobrze, że mój w samochodzie o tym nie wie

--
Irokez

Data: 2011-09-16 00:36:20
Autor: kogutek
UPS do C.O.
> [...]

> ładowania. Kwasowe nie są przystosowane do ciągłego ładowania.

Dobrze, że mój w samochodzie o tym nie wie

Ale masz głupi akumulator. Tylko mu nie mów że nie lubi bo uwierzy.

Data: 2011-09-28 22:04:00
Autor: Gejzero SQ3OGX
UPS do C.O.

[...]

Uzasadnij takie wywody !!
Jeszcze powiesz może że inne reakcje chemiczne zachodzą ?

Gejzero.

Data: 2011-10-04 13:02:32
Autor: Jaroslaw Berezowski
UPS do C.O.
Dnia Wed, 28 Sep 2011 22:04:00 +0200, Gejzero SQ3OGX napisał(a):

Aha, i świstaka. Akumulatory żelowe i kwasowe mają różne napięcia
ładowania. Kwasowe nie są przystosowane do ciągłego ładowania.

Uzasadnij takie wywody !!
Wystarczy zajrzeć do ich instrukcji. Typowe napięcie float do pracy buforowej aku VRLA to 13,4-13,6V (powinno być korygowane temperaturowo). Napięcie to jest niższe od pracy zalewajek, bo występuje wewnętrzny cykl tlenowy (tlen z elektrody dodatniej dyfunduje do ujemnej i ją rozładowuje).

Jeszcze powiesz może że inne reakcje chemiczne zachodzą ?
W zalewajkach praktycznie nie występuje cykl tlenowy.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

UPS do C.O.