UPS do domu

Data: 2010-07-07 16:08:11
Autor: ptoki
UPS do domu
Potrzebuje UPS-a.
Obslugiwal bedzie komputer plus monitor (jakies 170W aktualnie moze w
przyszlosci cos mocniejszego - 300W)
I dodatkowo jak padnie zasilanie jakas lampke zeby przy swieczkach nie
siedziec.

Dlatego zastanawiam sie nad pojemnoscia takowego.
Co warto kupic, rzucic okiem?
Planuje przeznaczyc na zakup jakies 400zl.

Z grubsza wiem jak oszacowac czas jaki ups pociagnie z danym
obciazeniem ale nie wiem czy nie ma jakichs pulapek w rodzaju slabej
sprawnosci na malych mocach czy nie dzialaniu przy znikomym obciazeniu
(np. ladowanie telefonu).

Co warto rozwazyc?

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-07-08 02:30:43
Autor: Krzysztof .
UPS do domu

Bardzo dobrym UPSem jest taki http://www.skapiec.pl/site/cat/55/comp/430044

Data: 2010-07-08 14:44:24
Autor: MC
UPS do domu
Uzytkownik "Krzysztof ." <micoud81@gmail.com> napisal w wiadomosci news:63cce571-7704-4597-b700-8178edde98a7z8g2000yqz.googlegroups.com...

Bardzo dobrym UPSem jest taki http://www.skapiec.pl/site/cat/55/comp/430044

Masz takiego? Co jest w nim takiego dobrego?

Data: 2010-07-08 16:17:08
Autor: wuwuzela
UPS do domu
Użytkownik MC napisał:
[...]

Wyglada na to, ze cena ;)

Data: 2010-07-09 19:54:27
Autor: MAR
UPS do domu
On Wed, 7 Jul 2010 16:08:11 -0700 (PDT), ptoki wrote:

I dodatkowo jak padnie zasilanie jakas lampke zeby przy swieczkach nie
siedziec.

A ile chcesz siedzieć przy zasilaniu z UPSa ?

Dlatego zastanawiam sie nad pojemnoscia takowego.
Co warto kupic, rzucic okiem?
Planuje przeznaczyc na zakup jakies 400zl.

A jakie pojemności kupisz za takie pieniądze ?

Z grubsza wiem jak oszacowac czas jaki ups pociagnie z danym
obciazeniem ale nie wiem czy nie ma jakichs pulapek w rodzaju slabej
sprawnosci na malych mocach

Chcesz lampkę tym zasilać ?

czy nie dzialaniu przy znikomym obciazeniu
(np. ladowanie telefonu).

To ma być podtrzymanie awaryjne pracy komputera czy zasilanie domu na
wypadek braku prądu ?

--
Mar.

Data: 2010-07-10 03:21:43
Autor: ptoki
UPS do domu
On 9 Lip, 19:54, MAR <MAR100...@spox.org> wrote:
On Wed, 7 Jul 2010 16:08:11 -0700 (PDT), ptoki wrote:
> I dodatkowo jak padnie zasilanie jakas lampke zeby przy swieczkach nie
> siedziec.

A ile chcesz siedzieć przy zasilaniu z UPSa ?

Krotko, tak aby wylaczyc kompa albo przetrwac incydentalne "mruganie
pradem" co czasem sie zdaza.

> Dlatego zastanawiam sie nad pojemnoscia takowego.
> Co warto kupic, rzucic okiem?
> Planuje przeznaczyc na zakup jakies 400zl.

A jakie pojemności kupisz za takie pieniądze ?

Wiem co moge dostac za te kase w sklepie. Ale jestem otwarty na
wszelkie pomysly w rodzaju "kup ups-a rackowego bez aku za 300zl firmy
XYZ i dokup siakies aku za 100-500zl w zaleznosci od potrzeb"

> Z grubsza wiem jak oszacowac czas jaki ups pociagnie z danym
> obciazeniem ale nie wiem czy nie ma jakichs pulapek w rodzaju slabej
> sprawnosci na malych mocach

Chcesz lampkę tym zasilać ?

Tez, mam swietlowke 5W calkiem jasno swiecaca i lampke led. Na
sytuacje awaryjne jak znalazl..

>czy nie dzialaniu przy znikomym obciazeniu
> (np. ladowanie telefonu).

To ma być podtrzymanie awaryjne pracy komputera czy zasilanie domu na
wypadek braku prądu ?

O to i to. Czyli glownie zabezpieczenie kompa przed wylaczeniem
zasilania ale jak juz zasilanie padnie to zeby troche swiatla miec
albo radio sobie wlaczyc...

Naprawde nikt na grupie nie moze sie pochwalic swoimi bojami z UPS-ami
w domu/biurze?

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-07-10 13:48:34
Autor: B.G
UPS do domu
Użytkownik "ptoki" <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cf5dcb50-420b-4a15-ae4a-d394ec307ad9@j4g2000yqh.googlegroups.com...

Naprawde nikt na grupie nie moze sie pochwalic swoimi bojami z UPS-ami
w domu/biurze?

Parę ładnych lat mam w domu APC SMART.1000
Zasila stale 2 komputery, dwie niewielkie lampki nocne, sprzęt audio + parę zasilaczy typu wtyczka z transformatorem lub bez.
Nie sprawia problemów, skutecznie zabezpiecza przed "mignięciami" jak i brakami zasilania. Przy pracy bateryjnej daje na wyjściu sinusoidę więc zasilacze z aktywnym PFC nie protestują, spokojnie "kręci" też niewielkimi silnikami indukcyjnymi - sprawdzone na przykładzie lodówki.

--
B.G

Data: 2010-07-10 14:05:04
Autor: ptoki
UPS do domu
On 10 Lip, 13:48, "B.G" <b0ggacU...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "ptoki" <sczyg...@gmail.com> napisał w wiadomości grup

> [...]

zasilacze z aktywnym PFC nie protestują, spokojnie "kręci" też niewielkimi
silnikami indukcyjnymi - sprawdzone na przykładzie lodówki.

Dzieki za cynk.
Troche drogo. Szukam czegos mniejszego. Az tak tragicznie u mnie z prac
\dem nie ma :)

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-07-10 15:54:30
Autor: BQB
UPS do domu
Naprawde nikt na grupie nie moze sie pochwalic swoimi bojami z UPS-ami
w domu/biurze?

Ja kilka lat temu kupiłem Ever Sinline 1200, samą ładowarkę od telefony zasila bez problemu, a w razie, jak prądu zabraknie, to utrzyma kompa z monitorem, głośnikami i ładowarką przez około 40 minut.

Data: 2010-07-10 14:06:04
Autor: ptoki
UPS do domu
On 10 Lip, 15:54, BQB <ad...@anty.spamowy.com.invalid> wrote:
> [...]

zasila bez problemu, a w razie, jak prądu zabraknie, to utrzyma kompa z
monitorem, głośnikami i ładowarką przez około 40 minut.

Dziekuje za info. Dosyc dlugo trzyma. Ale swoje kosztuje.

--
Lukasz Sczygiel

UPS do domu