UPS kontra komputer.

Data: 2013-10-14 21:43:20
Autor: nom
UPS kontra komputer.

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:525a7773$0$14835$65785112news.neostrada.pl...
Mam starego kompa na zasilaczu ATX-230 PA i do tego UPS Lestar MDX-500. Wymieniłem komputer na nowy z zasilaczem Chieftec GPS-400AA-101A.

Miałem ten zasilacz 5 lat na serwerze, potem przestał się włączać, "spuchł" kondensator elektrolityczny.
Ale do rzeczy. Można go przerobić, żeby działał z każdym UPS'em, sposób znajdziesz na elektrodzie, wystarczy dolutować kondensator 200uF/400V w odpowiednie miejsce. U mnie z taką przeróbką działał z UPSem APC Back 700VA 5 lat.
Ogólnie to wina projektantów zasilaczy, którzy nie uwzględnili, że starsze UPSy mają przebieg różny od sinusoidalnego. ;-)
Na szczęście układ aktywnego PFC można wyłączyć. ;-)

Data: 2013-10-14 23:30:10
Autor: Pawel O'Pajak
UPS kontra komputer.
Powitanko,

Na szczęście układ aktywnego PFC można wyłączyć. ;-)

Jak? U mnie odciecie tego kawalka od PFC w zasilaczu Topower spowodowalo martwosc tegoz zasilacza. Przez odciecie rozumiem oczywiscie zastapienie zworkami.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-10-15 18:07:22
Autor: nom
UPS kontra komputer.

Użytkownik "Pawel O'Pajak" <opajak@interia.pl> napisał w wiadomości news:l3hnp5$jkk$1usenet.news.interia.pl...
Powitanko,

Na szczęście układ aktywnego PFC można wyłączyć. ;-)

Jak? U mnie odciecie tego kawalka od PFC w zasilaczu Topower spowodowalo martwosc tegoz zasilacza. Przez odciecie rozumiem oczywiscie zastapienie zworkami.

Nic nie odcinasz (czy ja coś takiego pisałem?), dolutowujesz równolegle do APFC kondensator elektrolityczny na napięcie stałe 200uF/400V, poszukaj na elektrodzie schematu to będzie jasne. Chodzi o to, że dla układu APFC napięcie schodkowe powoduje duże chwilowe przeciążenie UPS'a, dokładnie masz to właśnie opisane na elektrodzie. Przez kondensator niestety spada cos(fi)<1, ale dla przeciętnego użytkownika czy zasilacz ma cos(fi)=1 czy 0,8 nie ma znaczenia. ;-)

Data: 2013-10-15 18:27:45
Autor: qwerty
UPS kontra komputer.
Użytkownik "nom"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:525d683b$0$2152$65785112@news.neostrada.pl...
ale dla przeciętnego użytkownika czy zasilacz ma cos(fi)=1 czy 0,8 nie ma znaczenia. ;-)

Ale dla energetyki ma znaczenie. Szkoda, że nie ma kar za przekroczenie tg(0.4) jak dla firm.

Data: 2013-10-16 19:39:38
Autor: neelix
UPS kontra komputer.

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:525c4a30$0$32683$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Chętnie dolutuję. Może wiesz chociaż mniej/więcej gdzie leży ta przeróbka?

neelix

Data: 2013-10-16 19:55:06
Autor: qwerty
UPS kontra komputer.
UĹźytkownik "neelix"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:525ecf5a$0$2172$65785112@news.neostrada.pl...
Chętnie dolutuję. Może wiesz chociaż mniej/więcej gdzie leży ta przeróbka?

Układ PFC jest połączony szeregowo z zasilaczem od strony wejścia 230V.
Tylko nie wiem na jakiej zasadzie 200µF/400V (powinno się dobrać do obciążenia, a nie od tak).

Data: 2013-10-16 21:37:21
Autor: neelix
UPS kontra komputer.

Chętnie dolutuję. Może wiesz chociaż mniej/więcej gdzie leży ta przeróbka?

Coś znalazłem. Teraz tylko odszukać kondensator i do dzieła.

neelix

Data: 2013-10-16 22:01:19
Autor: nom
UPS kontra komputer.

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:525eeaf1$0$2138$65785112news.neostrada.pl...

Chętnie dolutuję. Może wiesz chociaż mniej/więcej gdzie leży ta przeróbka?

Coś znalazłem. Teraz tylko odszukać kondensator i do dzieła.

Znalazłem schemat, trochę kiepskiej jakości:
https://plus.google.com/photos/107253998954834249892/albums/5935445255054933137?authkey=CI2MgeWqgfzo4wE

ale może coś Ci pomoże. ;-)

Data: 2013-10-17 19:55:24
Autor: neelix
UPS kontra komputer.

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:525ef08f$0$2165$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Dzięki.  Schemat raczej poglądowy, ale najważniejsza jest zasada. Płytka zasilacza Chieftec kiepsko oznaczona od strony druku, a wnętrze zawalone częściami. Pokombinowałem i znalazłem miejsce do podłączenia kondensatora. UPSy już współpracują z komputerem. Lestar 500W ( ma więcej niż 5 lat) podtrzymuje 2' (stary komp 6'), a Trust 9' (stary komp 20'). Dzisiaj właśnie zakupiłem jeszcze raz Trust 1000 VA (480W). Akumulator Lestara reanimowałem z napięcia 0,6V! Jeszcze raz wszystkim dziękuję.

neelix

UPS kontra komputer.