UPS na 2-3 godziny pracy

Data: 2011-12-16 16:52:26
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy

Czy ktos moze mi polecic UPS, ktory starczylby na 2-3 godziny pracy
przecietnego peceta z monitorem?

Wyobrazam sobie, ze najtanszym rozwiazaniem byloby polaczenie UPS-a z
akumulatorem samochodowym. Da sie kupic sprzet przystosowany do tego, czy
raczej trzeba zlecic dobremu elektronikowi?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-16 17:16:07
Autor: Irokez
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ee4t7ivbxw3y.8e8y04c71xwf.dlg40tude.net...
[...]

APC Smart 1000 starcza na godzinę przeciętnemu E4500 z 2GB ram i monitorem 22 cale.
3 godziny to już UPS z możliwością podłączenia zewnętrznego pakietu akumulatorów. Chyba lepiej agregat prądotwórczy.

--
Irokez

Data: 2011-12-16 19:16:41
Autor: radxcell
UPS na 2-3 godziny pracy
*Irokez* wrote in <news:4eeb6ec9$0$1224$65785112news.neostrada.pl>:
[...]

Hmmm... ja mam P3T i monitor 21 cali i Back-UPS 550 starcza mi na 7 minut :)

pozdr, rdx

--
 ___         ___  __       _ _
|_|_\__,_\__,_/_/\_\__\___|_|_| http://tinyurl.com/radxcell

Data: 2011-12-17 15:58:00
Autor: Zbychu
UPS na 2-3 godziny pracy
A może takie rozwiązanie: akumulator samochodowy z przetwornicą i do tego podłączony UPS. Myślę że z przebiegu prostokątnego z przetwornicy UPS byłby w stanie zrobić pełny sinus, a czas pracy wzrósłby do kilkunastu godzin.

Nie próbowałem, to tylko teoria.

--
Zbychu

Data: 2011-12-17 16:04:06
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia Sat, 17 Dec 2011 15:58:00 +0100, Zbychu napisał(a):

Nie próbowałem, to tylko teoria.

??? 12 Ah w zwyklym UPS-ie starcza na kilka minut, a 40-60 Ah z samochodowego
akumulatora ma starczyc na kilkanascie godzin?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-17 17:10:32
Autor: Zbychu
UPS na 2-3 godziny pracy
W dniu 2011-12-17 16:04, Maciek pisze:
Dnia Sat, 17 Dec 2011 15:58:00 +0100, Zbychu napisał(a):

Nie próbowałem, to tylko teoria.

???

12 Ah w zwyklym UPS-ie starcza na kilka minut, a 40-60 Ah z samochodowego
akumulatora ma starczyc na kilkanascie godzin?

Przetwornica mniej zużywa energii tylko dla siebie. U mnie na aku 40 Ah pompa przy piecu chodzi ok. 20 h. Myślę, że z aku 120 Ah komputer mógłby pracować kilkanaście godzin. Nie wiem tylko, czy do przetwornicy można podłączyć UPS.

--
Zbychu

Data: 2011-12-17 20:33:56
Autor: Radosław Sokół
UPS na 2-3 godziny pracy
W dniu 17.12.2011 17:10, Zbychu pisze:
[...]

Pompa jest zasilana prawie bezpośrednio lub wręcz bezpośre-
dnio z akumulatora. W przypadku PC połowa energii poleci w
powietrze z powodu kolejnych przekształceń. Im więcej jesz-
cze się po drodze pojawi urządzeń przekształcających energię,
tym większe będą straty.

Jedynym sposobem na drastyczne ograniczenie strat byłoby zbu-
dowanie "zasilacza", który przekazywałby energię bezpośrednio
z akumulatora, bez falownika i prostownika po drodze (trze-
ba by w zasadzie tylko stabilizatory na +5 i +3.3; 12 V w za-
sadzie powinno być wystarczająco stabilne z samego akumula-
tora).

Swoją drogą pytanie do wątkodawcy -- po co w ogóle rozpatry-
wać podtrzymywanie komputera stacjonarnego przez kilka go-
dzin z akumulatorów?

Data: 2011-12-17 21:06:31
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia Sat, 17 Dec 2011 20:33:56 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

Swoją drogą pytanie do wątkodawcy -- po co w ogóle rozpatry-
wać podtrzymywanie komputera stacjonarnego przez kilka go-
dzin z akumulatorów?

Hmmm, a co mam zrobic, jak mi wylacza prad, a ja bede mial pilna prace?
Krecic dynamem? Zostaje mocny UPS albo agregat. Ewentualnie agregat plus
UPS :) --
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-17 22:00:44
Autor: Bydlę
UPS na 2-3 godziny pracy
On 2011-12-17 20:06:31 +0000, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> said:

[...]

Dokończyć na laptopie.
Skoro praca tak ważna, to i dobrze płatna, a to pozwoli na zakup takiego urządzenia.

Krecic dynamem?

To wcale nie jest głupie - nogi jak u Pudziana, a gdy prąd będzie, można dorabiać szyciem na maszynie...

--
Bydlę

Data: 2011-12-17 22:17:20
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia Sat, 17 Dec 2011 22:00:44 +0100, Bydlę napisał(a):

Dokończyć na laptopie.

Jasne, inwestowac kilka kpln w sprzet i licencje oprogramowania zamiast
zapewnic zasilanie tego, co sie juz ma. Genialne w swej prostocie :)

Poza tym, jak juz pisalem - nie trawie laptopow i nie zamierzam slepnac prz
malym ekraniku.

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-18 00:11:53
Autor: Bydlę
UPS na 2-3 godziny pracy
On 2011-12-17 21:17:20 +0000, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> said:

Dnia Sat, 17 Dec 2011 22:00:44 +0100, Bydlę napisał(a):

Dokończyć na laptopie.

Jasne, inwestowac kilka kpln w sprzet

Jasne. O ile praca jest tak ważna, że trzeba ją dokończyć w 3 godziny podczas braku prądu.
Nie próbuj jednak atakować mnie za to, że tak ważna praca może być zawalona z powodu kiepskiej płacy...

 i licencje oprogramowania

To nie jest problem w przypadku kilku przynajmmniej firm, zezwalających na używanie albo tu, albo tam.

 zamiast
zapewnic zasilanie tego, co sie juz ma.

No właśnie z zasilaniem jet problem, stąd przecież pytanie o kilkugodzinnego upeesa...
;>

 Genialne w swej prostocie :)

Czasem inne spojrzenie na sprawę pozwala znaleźć nieoczekiwane rozwiązanie - nie traktuj tego pomysłu jako rozkazu.
;>>>

Poza tym, jak juz pisalem - nie trawie laptopow

Ja ich używam, nie trawię.

 i nie zamierzam slepnac prz
malym ekraniku.

???
Jak wielki jest ekran, który chcesz zasilać z UPS przez 3 godziny?

--
Bydlę

Data: 2011-12-18 08:41:07
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia Sun, 18 Dec 2011 00:11:53 +0100, Bydlę napisał(a):

Jasne. O ile praca jest tak ważna, że trzeba ją dokończyć w 3 godziny podczas braku prądu.
Nie próbuj jednak atakować mnie za to, że tak ważna praca może być zawalona z powodu kiepskiej płacy...

Pokretna logika i falszywe wnioski. Termin to termin, wszystko jedno, czy
chodzi o wykopanie rowu, czy oddanie tlumaczenia.

To nie jest problem w przypadku kilku przynajmmniej firm, zezwalających na używanie albo tu, albo tam.

Ale jest to problem w przypadku softu, ktorego ja uzywam.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-18 11:06:32
Autor: Bydlę
UPS na 2-3 godziny pracy
On 2011-12-18 07:41:07 +0000, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> said:

[...]

Pokretna logika

Tak, masz rację. Tylko idiota chciałby mieć pewność wykonania pracy w terminie.

To nie jest problem w przypadku kilku przynajmmniej firm, zezwalających
na używanie albo tu, albo tam.

Ale jest to problem w przypadku softu, ktorego ja uzywam.

Pech.

--
Bydlę

Data: 2011-12-18 11:09:23
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia Sun, 18 Dec 2011 11:06:32 +0100, Bydlę napisał(a):

Pokretna logika

Tak, masz rację. Tylko idiota chciałby mieć pewność wykonania pracy w terminie.

Przeciez ja od poczatku mowie o zapewnieniu sobie tej pewnosci. Tylko po co
wybierac droge bardziej kosztowna, skoro mozna znalezc rozwiazanie nieco
tansze i w perspektywie czasu bardziej uniwersalne?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-18 13:16:21
Autor: Bydlę
UPS na 2-3 godziny pracy
On 2011-12-18 10:09:23 +0000, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> said:

[...]

No. I ja.
Mówimy o różnych metodach.
Jak to podczas rozmowy.

--
Bydlę

Data: 2011-12-18 11:27:32
Autor: Nunez
UPS na 2-3 godziny pracy
W dniu 2011-12-17 21:06, Maciek pisze:

Hmmm, a co mam zrobic, jak mi wylacza prad,

Mimo, że to OT to jednak ciekawi mnie bardzo, gdzie w Polsce potrafią jeszcze wyłączyć prąd na kilkanaście godzin? Nie pytam tu o skrajne sytuacje, np. duże, losowe awarie, które mogą się zdarzyć raz na 10 lat...

--
Pozdrowienia
Nunez

Data: 2011-12-18 11:34:41
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia Sun, 18 Dec 2011 11:27:32 +0100, Nunez napisał(a):

Mimo, że to OT to jednak ciekawi mnie bardzo, gdzie w Polsce potrafią jeszcze wyłączyć prąd na kilkanaście godzin? Nie pytam tu o skrajne sytuacje, np. duże, losowe awarie, które mogą się zdarzyć raz na 10 lat...

10 km na polnoc od Krakowa, kilka dni temu, 6 godzin przerwy.

Zeszlej zimy pogoda pokonala infrastrukture, przerwy byly po 1-2 dni.

Przerwy krotsze, po 2-3 godziny, zdarzaja sie czesciej.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-18 13:52:39
Autor: qwerty
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:zpshy3vd9z9n.om0uvmq2mqd3.dlg@40tude.net...
To 10 km na polnoc od Krakowa, kilka dni temu, 6 godzin przerwy.

Nie słyszałem o tym. Może od silnego wiatru? Na to nie ma lekarstwa jak drzewo spadnie na linię (można, ale ekoterroryści się nie zgadzają).

To Zeszlej zimy pogoda pokonala infrastrukture, przerwy byly po 1-2 dni.

Wiesz co to jest sadź na linii przesyłowej? Na kablu może być nawet warstwa 20 cm lodu. Linie są projektowane, aby nie wytrzymywały takiego ciężaru (zdarza się to średnio raz na 40-50 lat). Najgorsze warunki dla linii są gdy temperatura wynosi -5 - -4*C.

To Przerwy krotsze, po 2-3 godziny, zdarzaja sie czesciej.

A powodem ich jest...?

Data: 2011-12-18 14:19:03
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia Sun, 18 Dec 2011 13:52:39 +0100, qwerty napisał(a):

Nie słyszałem o tym. Może od silnego wiatru? Na to nie ma lekarstwa jak drzewo spadnie na linię (można, ale ekoterroryści się nie zgadzają).

Brak pradu to brak pradu. Powod nieistotny.

[...]

Tak, wiem co to jest szadź. Tylko jakie to ma znaczenie dla mnie? Jw., brak
pradu to brak pradu. Zdarzy mi sie w 2011, 2012, a potem w 2112 i srednia
wyjdzie mi raz na 50 lat mimo, ze do 2112 raczej nie dociagne.

A powodem ich jest...?

A skad mam wiedziec i po co mi ta wiedza...?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-18 14:49:53
Autor: qwerty
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ic0vauax7yqk$.kyu2booel6m$.dlg@40tude.net...
Brak pradu to brak pradu. Powod nieistotny.

Jak długo nie ma prądu to możesz żądać odszkodowanie. Chyba, że w tym czasie jest zaplanowana konserwacja (wtedy są odpowiednie informacje w gazecie) i na stronie internetowej.

A skad mam wiedziec i po co mi ta wiedza...?

W tym roku w mieście miałem może z 2-3 zaniki napięcia przez ułamek sekundy (światło przygasło, komputer się nie wyłączył). Na wiosce poza konserwacją też nie miałem długich przerw z zasilaniu (tylko działanie SPZ). Dodatkowo jest zasilanie 2 stronne (jak jeden trafo wypadnie z systemu to jego rolę przejmuje drugi).

Data: 2011-12-27 14:44:59
Autor: Artur\(m\)
UPS na 2-3 godziny pracy

Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ic0vauax7yqk$.kyu2booel6m$.dlg40tude.net...
[...]

Od odpowiednich energetycznych słuzb

i po co mi ta wiedza...?

Aby dać im znać, że jeżeli będą wyłączać prąd
bez poinformowania to będziesz chciał od nich zadośćuczynienie
za stratę przychodów przez "trzygodzinne niemanie prądu"

Gdybym miał co trzy miesiące wyłączenie na trzy godziny
na pewno tak bym zrobił.
Nie my jesteśmy dala nich, lecz oni (w sensie elektrycy)
 są dla nas.
Chyba, że podpisałeś umowę, w której "nie odpowiadają za częste
bezpodstawne i długotrwałe przerwy w dopływie energii elektrycznej"

Artur(m)

Data: 2011-12-18 13:18:46
Autor: Bydlę
UPS na 2-3 godziny pracy
On 2011-12-18 10:27:32 +0000, Nunez <nunezikM@LPAgazeta.pl> said:

Mimo, że to OT to jednak ciekawi mnie bardzo, gdzie w Polsce potrafią jeszcze wyłączyć prąd na kilkanaście godzin?

Na wsiach.
To skutek zatrudniania młodych zdolnych i ambitnych, potrafiących obniżać koszty - mawiają na nich specjalista.
Co robią specjaliści? Zaczynają od zwolnienia ekip remontowych i utrzymania.
Finanse poprawiają się natychmiast (są premie), a skutki widać po paru latach, gdy specjalista już w innej firmie pracuje...

--
Bydlę

Data: 2011-12-18 13:49:10
Autor: qwerty
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "Bydlę"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jckln6$h4c$1@inews.gazeta.pl...
To skutek zatrudniania młodych zdolnych i ambitnych, potrafiących To obniżać koszty - mawiają na nich specjalista.
To Co robią specjaliści? Zaczynają od zwolnienia ekip remontowych i utrzymania.
To Finanse poprawiają się natychmiast (są premie), a skutki widać po paru To latach, gdy specjalista już w innej firmie pracuje...

Bzdury.

Data: 2011-12-18 16:18:21
Autor: nadir
UPS na 2-3 godziny pracy
Mimo, że to OT to jednak ciekawi mnie bardzo, gdzie w Polsce potrafią
jeszcze wyłączyć prąd na kilkanaście godzin? Nie pytam tu o skrajne
sytuacje, np. duże, losowe awarie, które mogą się zdarzyć raz na 10 lat...

Nawet jak to będzie 10 czy 20 minut, ale w czasie gdy ten prąd jest najbardziej potrzebny, to nie ma znaczenia, że zdarza się raz na 10 lat.
Tylko w tym roku miałem ponad 10 wyłączeń prądu, od parominutowych po godzinę, półtorej. Powody są dla mnie mało istotne, a że nasze sieci przesyłowe są w kiepskiej kondycji, to przyszłość zapowiada się jeszcze gorzej.

Data: 2011-12-19 11:28:21
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia 2011-12-17, o godz. 21:06:31
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Hmmm, a co mam zrobic, jak mi wylacza prad, a ja bede mial pilna
prace? Krecic dynamem? Zostaje mocny UPS albo agregat. Ewentualnie

I to ostatnie rozwiązanie jest najbardziej optymalne. Mały UPS żeby
podtrzymać zasilanie na czas włączenia generatora i filtr i mały
generator. Widzę na Alledrogo że za niecąłe 300PLN można dostać jakieś
no-name. Będziesz miał prawie jak w  serwerowni czy szpitalu z tą
różnicą że agregat ręcznie trzeba będzie odpalić. ;-)

Zdrówko

Data: 2011-12-20 21:30:03
Autor: MC
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2011121719340100grush.one.pl...

[...]

To jest akurat najbardziej marnotrawne rozwiązanie. Jeśli uwzględnimy, że to nie perpetuum mobile i akumulator trzeba doładowywać.

Data: 2011-12-21 18:55:50
Autor: Radosław Sokół
UPS na 2-3 godziny pracy
W dniu 20.12.2011 21:30, MC pisze:
[...]

W czasie dostępności zasilania działałby prostownik normalnie
dostarczający +12 V DC. Dopiero w momencie zaniku napięcia
cały komputer przełączałby się na zasilanie z akumulatora.

Line-interactive, a nie on-line -- ale bez falownika.

Generalnie chodziło mi o to, żeby z takiego czegoś:

230 V -- \ -- -- -- -- -- -- -- -- - /-- PROSTOWNIK -- -- KOMPUTER
         |                   |
         |                   |
         -- AKU -- FALOWNIK --

Przejść na:

230 V -- -- PROSTOWNIK -- -\ -- -- -- -- -- -- -- /-- -- KOMPUTER
                          |                |
                          |                |
                          -- -- -- - AKU -- -- --

Data: 2011-12-23 13:02:21
Autor: MC
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2011122117555600grush.one.pl...
[...]

I mogłoby się okazać, że w akumulatorze już nic nie ma.

[...]

Co innego centymetrowe odległości na chipie, a co innego metrowe do zasilania. Niskie napięcie, duże prądy, dalekie odległości duże straty. Te prawa jeszcze obowiązują. A poza tym musiałbyś wymyślić nowy standard zasilania. I jak wskazuje historia PoE bardzo łatwo o pomyłki, które z sensownego pomysłu robią bezużyteczny gadżet.

A może chcesz to wszystko połączyć w jedną całość z zasilaczem?

Data: 2011-12-17 18:05:28
Autor: Irokez
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:n6hzdxisayh4$.1jjb1r43jbkg6$.dlg40tude.net...
[...]

Z tymi minutami to przesada... jeśli chodzi o przecietny komputer.
Jak napisałem, u mnie chodzi godzinę -  w środku są 12Ah dwa akumulatory w szeregu (czyli pojemność się nie zwiększa tylko napięcie, ale i sprawność).

--
Irokez

Data: 2011-12-17 23:35:18
Autor: jg
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia Fri, 16 Dec 2011 17:16:07 +0100, Irokez napisał(a):

APC Smart 1000 starcza na godzinę przeciętnemu E4500 z 2GB ram i monitorem 22 cale.

nowy dokladnie taki obciazony swichem i routerem, wyswietlal ok. 10W poboru
i starczylo na jakies 3godz., mniej wiecej tyle czasu na ile ups
przewidywal i wyswietlal.

teraz jest obciazony serwerkiem i sprzetem sieciowym. bez monitora to
jakies 60W. a ile pokazuje, ze wytrzyma to moglybym w poniedzialek, wtorek
napisac jesli to kogos interesuje.

--
jg

Data: 2011-12-23 10:25:47
Autor: Artur M. Piwko
UPS na 2-3 godziny pracy
In the darkest hour on Fri, 16 Dec 2011 17:16:07 +0100,
Irokez <nie.mam@email.pl> screamed:
[...]

Testowałeś? Mój Back-UPS RS 1200 zasilający i7 wyświetla na początku 45
min, jednak po upływie ok. 15 pokazuje 5...

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
[ 10:24:51 user up 13025 days, 22:19,  1 user, load average: 0.97, 0.95, 0.02 ]

       Being Politically Correct means Always Having to Say You're Sorry.

Data: 2011-12-24 15:55:44
Autor: sumar
UPS na 2-3 godziny pracy
Irokez:

3 godziny to już UPS z możliwością podłączenia zewnętrznego pakietu akumulatorów.

Z możliwością czy bez i tak da się podłączyć (ja tak zrobiłem u siebie)
i będzie działać, tylko może trochę dłużej ładować. A jak ktoś się zna
to sobie podkręci prąd ładowania. I dodatkowe akumulatory ogólnie, to
jest najlepszy pomysł.

Chyba lepiej agregat prądotwórczy.

A to to chyba jak nie ma prądu cały dzień albo więcej. Miałem ostatnio
taką awarię, jak "fachowcy" kopali rów pod rurę gazową w moim ogrodzie
i przy okazji przecięli główny kabel idący od słupa pod ziemią. Nic
nie mogłem zrobić (mimo że się znam), musiałem czekać do następnego dnia,
aż przyjedzie człowiek z energetyki i to naprawi. Ale taka sytuacja
zdarzyła mi się raz na całe życie do tej pory. Agregat tam gdzie mogą
być długie przerwy, czyli głębokie wsie itp. Ale nie w mieście.

Data: 2011-12-16 19:41:33
Autor: sumar
UPS na 2-3 godziny pracy
Maciek:

[...]

Najlepiej wybrać jakiś markowy używany UPS o mocy odpowiadającej potrzebom
i dokupić do niego odpowiednią ilość akumulatorów. Będą się dłużej ładowały,
ale się naładują.

Jako że akumulatory żelowe są dwukrotnie droższe od samochodowych, można też
zrobić tak, żeby kupić UPS zapewniający podtrzymanie przez powiedzmy 30 minut
i akumulator samochodowy na resztę czasu. I wtedy jak komputer zacznie być
zasilany z UPS-a dołączyć do układu akumulator samochodowy, pamiętając, aby
od razu go odłączyć, kiedy powróci napięcie sieci. A akumulator samochodowy
ładować jakimś zwykłym prostownikiem.

Data: 2011-12-16 23:25:57
Autor: J.F.
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia Fri, 16 Dec 2011 16:52:26 +0100, Maciek napisał(a):
Czy ktos moze mi polecic UPS, ktory starczylby na 2-3 godziny pracy
przecietnego peceta z monitorem?
Wyobrazam sobie, ze najtanszym rozwiazaniem byloby polaczenie UPS-a z
akumulatorem samochodowym.

Czeste te przerwy ? akumulatory rozruchowe nie lubia glebokiego
rozladowania.

Da sie kupic sprzet przystosowany do tego, czy
raczej trzeba zlecic dobremu elektronikowi?

UPSy z dodatkowymi akumulatorami sa, a i dolaczenie dodatkowych do malego
nie jest specjalnym problemem ... o ile nie jest zbyt inteligentny. Dobrze go przewymiarowac, bo te male to moga byc i w elektronice
dostosowane do 15 minut pracy pelna moca .. ale jakby co to sa i
przetwornice roznej mocy.

http://www.eta.com.pl/?pl,produkty,_UPSY,_ID_KAT_PROD=04

J.

Data: 2011-12-17 11:38:28
Autor: sumar
UPS na 2-3 godziny pracy
J.F.:

[...]

Lepiej coś takiego: http://u.42.pl/2HrO

Podejrzewam, że nawet połowa z tych 840W nie będzie potrzebna, więc będzie
trzymać dłużej, a jako że jest tak mocny, może pracować dłuższy czas, bo
co to za pobór powiedzmy 300W dla UPS 840W. Tylko trzeba będzie sprawdzić
ile trzyma na tych 2x12Ah i odpowiednio dokupić. Do UPS-ów ETA można
spokojnie dokładać akumulatory. Mój główny komputer jest zabezpieczony
UPS-em ETA 520, który oryginalnie ma tylko 1 akumulator 7Ah. Ja dołożyłem
jeszcze 4 takie (bo przypadkiem mi wpadły w ręce) i dokupiłem jeden 12Ah.
I mój komputer z monitorem 17" LCD przy pełnym obciążeniu długo trzyma.
Nie wiem ile dokładnie, bo jeszcze nie było aż tak długiej przerwy w
dostawie prądu. Ale 2 godziny na pewno.

Data: 2011-12-17 10:55:42
Autor: DooMiniK
UPS na 2-3 godziny pracy
On 16/12/2011 15:52, Maciek wrote:

[...]

Co oznacza `przecietny pecet`?
http://www.apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=sua1000i
(na dole wykres).

Tu masz przykład 1000VA APC, przy 100W pociągnie może 1.5h...
Znając życie, jednak Twój komputer z monitorem pociągnie troszkę więcej
i zejdzie do 40minut.
Mieszanie akumulatorami? Możesz pewnie dołączać akumulatory, jednak
może mieszkasz w domku? Generator mały i tyle.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-12-17 12:17:45
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia Sat, 17 Dec 2011 10:55:42 +0000, DooMiniK napisał(a):

Generator mały i tyle.

No wlasnie, chyba jednak stanie na agregacie, bo koszt kilku akumulatorow
60-70 Ah to dobrze ponad tysiac zlotych, a prosty generator mozna miec za
mniej.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-17 11:34:54
Autor: januszek
UPS na 2-3 godziny pracy
Maciek napisa?(a):

No wlasnie, chyba jednak stanie na agregacie, bo koszt kilku akumulatorow
60-70 Ah to dobrze ponad tysiac zlotych, a prosty generator mozna miec za
mniej.

Tak, jednak to co wypluwa z siebie taki generator jest tak paskudne, ze po drodze potrzebny jest porzadny ups ;)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-12-17 13:20:42
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia 17 Dec 2011 12:34:54 +0100, januszek napisał(a):

Tak, jednak to co wypluwa z siebie taki generator jest tak paskudne, ze po drodze potrzebny jest porzadny ups ;)

Inwertorowy generator tez?

Zreszta mam UPS.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-17 13:04:59
Autor: januszek
UPS na 2-3 godziny pracy
Maciek napisa?(a):

Inwertorowy generator tez?

Byc moze ceny spadly bo w czasach kiedy sie tym interesowalem to takie generatory zaczynaly kosztowac od ok 2k zl :) j.

Data: 2011-12-17 14:42:36
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia 17 Dec 2011 14:04:59 +0100, januszek napisał(a):

Byc moze ceny spadly bo w czasach kiedy sie tym interesowalem to takie generatory zaczynaly kosztowac od ok 2k zl :)

http://allegro.pl/inwertorowy-generator-pradotworczy-2000-w-silent-i1984465360.html

Co prawda mocy nominalnej nie podali, ale jesli maks. to 2 kW, to pewnie z
polowe tego uciagnie. No i dwusuw, wiec bedzie kopcic, ale to sie tez da
zalatwic (np. spiro + wentylator).

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-17 15:02:12
Autor: januszek
UPS na 2-3 godziny pracy
Maciek napisa?(a):

[...]

To jest chińska zabawka udająca generator...  Tu znajdziesz ostrzezenie przed produktami tej firmy, opublikowane przez policję austriacką: http://vbgv1.orf.at/stories/381002

ps. dodają saperkę, chyba żebyś się mógł z rozpaczy okopać ;)

j.

Data: 2011-12-17 16:06:05
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia 17 Dec 2011 16:02:12 +0100, januszek napisał(a):

To jest chińska zabawka udająca generator...  Tu znajdziesz ostrzezenie przed produktami tej firmy, opublikowane przez policję austriacką: http://vbgv1.orf.at/stories/381002

Wolalbym rzetelny test, a nie placze nadopiekunczej unijnej policji.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-17 16:34:39
Autor: januszek
UPS na 2-3 godziny pracy
Maciek napisa?(a):

[...]

Wolalbym rzetelny test, a nie placze nadopiekunczej unijnej policji.

Rzetelny test? Przeciez to jest bezczelna podrobka generatora, ktorej parametry wzieto z dupy i sfalszowano wszelkie obowiazujace oznaczenia... Ta aukcja to test na inteligencje potencjalnego kupca...

j.

Data: 2011-12-17 18:37:51
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia 17 Dec 2011 17:34:39 +0100, januszek napisał(a):

Rzetelny test? Przeciez to jest bezczelna podrobka generatora, ktorej parametry wzieto z dupy i sfalszowano wszelkie obowiazujace oznaczenia... Ta aukcja to test na inteligencje potencjalnego kupca...

Byc moze, ale rownie prawdopodobne, ze ten agregat nie rozni sie niczym
istotnym od reszty chinszczyzny (do prawie wszystkie tansze urzadzenia sa
produkowane w Chinach). Tak bywa dosc czesto, sam cwiczylem temat na
przykladzie pilarek spalinowych....

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-17 23:43:01
Autor: Irokez
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "januszek" <januszek@polska.irc.pl> napisał w wiadomości news:slrnjeoviu.29lk.januszekgimli.mierzwiak.com...
Maciek napisa?(a):
[...]

1. jak tak paskudne, to UPS przełączy się na bateryjne i tyle będzie pracy z generatora
2. a co obchodzi zasilacz PC'ta i monitora jaki jest kształt napięcia jak on i tak prostuje to wszystko na stałe i dopiero wtedy konwertuje?

--
Irokez

Data: 2011-12-17 12:22:47
Autor: Bydlę
UPS na 2-3 godziny pracy
On 2011-12-16 15:52:26 +0000, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> said:

Czy ktos moze mi polecic UPS, ktory starczylby na 2-3 godziny pracy
przecietnego peceta z monitorem?

A laptop? Dociągają do 10 godzin na bateriach...
;-)

--
Bydlę

Data: 2011-12-17 12:37:53
Autor: Maciek
UPS na 2-3 godziny pracy
Dnia Sat, 17 Dec 2011 12:22:47 +0100, Bydlę napisał(a):

A laptop? Dociągają do 10 godzin na bateriach...

Nie lubie laptopow. --
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-12-17 15:17:09
Autor: qwerty
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ee4t7ivbxw3y.8e8y04c71xwf.dlg@40tude.net...
[...]

http://www.moeller.pl/ups
Największy ma 11 kVA + możliwość dokupienia dodatkowych akumulatorów.

Data: 2011-12-17 17:03:17
Autor: ToMasz
UPS na 2-3 godziny pracy
W dniu 16.12.2011 16:52, Maciek pisze:

Czy ktos moze mi polecic UPS, ktory starczylby na 2-3 godziny pracy
przecietnego peceta z monitorem?
najtańsze rozwiązanie to zakup sprawnego pustego upsa typu APC Smart 1000 lub wiekszy. powinien kosztować 50 -100zł. Do niego mieszczą się dwa akumulatory 12V18 Ah. Vipowy są tanie, ale po pół roku mają połowę wspomnianej pojemności. Albo kup porządne żelki, albo jak masz możliwość kup 2 aku do malucha. znaczy 35Ah w norauto (w zesłym roku były po 99zł) W sieci znajdziesz programy do ewentualnej korekty urządzenia - zeby dobrze Cię informowało jak długo pociągnie na akumulatorach.
Weź jednak pod uwagę że taki ups ciągnie 20W na samego siebie wliczając w to utrzymywanie akumulatorów w stanie naładowanym.
ToMasz

Data: 2011-12-17 23:57:50
Autor: nadir
UPS na 2-3 godziny pracy
Weź jednak pod uwagę że taki ups ciągnie 20W na samego siebie wliczając
w to utrzymywanie akumulatorów w stanie naładowanym.
No właśnie, są w ogóle jakieś UPSy, które ciągną mniej na własne potrzeby?
Szukam czegoś co na podtrzymanie akumulatorów i własną pracę zadowoli się mocą 10-15 watów, czas podtrzymania nie musi być długi, wystarczy 10 minut, przy obciążeniu 30-40 wat.
Obecnie użytkuję dosyć już leciwego APC Smart, i ten ma minimum 50 wat w idle, przy ładowaniu akumulatora przekracza spokojnie 100 wat.

Data: 2011-12-18 09:13:17
Autor: Irokez
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:jcj6pd$ajc$1news.vectranet.pl...
[...]

To kup Back i wyłączaj go jak wyłączasz komputer
Ja tak zmieniłem w końcu Smarta na Backa. (Smart te 20W to wyłączony ciągnie, bo tam przechodzi w StandBy tylko)

--
Irokez

Data: 2011-12-18 14:45:51
Autor: nadir
UPS na 2-3 godziny pracy
To kup Back i wyłączaj go jak wyłączasz komputer
Ja tak zmieniłem w końcu Smarta na Backa. (Smart te 20W to wyłączony
ciągnie, bo tam przechodzi w StandBy tylko)

Tylko, że ja potrzebuję potrzymać router z bramką VoIP+telefon bezprzewodowy, a nie komputer, najlepiej jak najdłużej się da. Czasem prądu nie ma 5-10 minut, czasem 2 godziny i dłużej.
W tej chwil UPS pobiera więcej prądu na swoje potrzeby, niż na zasilanie podłączonych do niego urządzeń.

Data: 2011-12-18 14:51:46
Autor: qwerty
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jckqqf$ctq$1@news.vectranet.pl...
[...]

Jakie masz napięcie na ten sprzęt? 12 V? Jak tak to podłącz pod akumulator samochodowy (który będzie podładowywany z sieci).

Data: 2011-12-18 16:05:41
Autor: nadir
UPS na 2-3 godziny pracy
Jakie masz napięcie na ten sprzęt? 12 V? Jak tak to podłącz pod
akumulator samochodowy (który będzie podładowywany z sieci).

Wszystkie napięcia w granicach 12V, ale ze względów praktycznych i estetycznych akumulator odpada.

Data: 2011-12-18 16:33:23
Autor: Irokez
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:jckvg5$44l$1news.vectranet.pl...
[...]

No coż, estetyka kosztuje... płacz i płać

--
Irokez

Data: 2011-12-18 18:21:49
Autor: nadir
UPS na 2-3 godziny pracy
No coż, estetyka kosztuje... płacz i płać

Nie mam zamiaru płakać, trzeba będzie to zapłacę, oczywiście w ramach rozsądku, tylko, że jakoś nie mogę natrafić na UPS-a, który by spełnił moje wymagania.

Data: 2011-12-20 11:51:53
Autor: sumar
UPS na 2-3 godziny pracy
nadir:

Wszystkie napięcia w granicach 12V, ale ze względów praktycznych i estetycznych akumulator odpada.

To możesz już stąd iść, bo ta grupa dotyczy sprzętu, a nie wyglądu.

UPS na 2-3 godziny pracy