UPS na 2-3 godziny pracy

Data: 2011-12-17 17:03:17
Autor: ToMasz
UPS na 2-3 godziny pracy
W dniu 16.12.2011 16:52, Maciek pisze:

Czy ktos moze mi polecic UPS, ktory starczylby na 2-3 godziny pracy
przecietnego peceta z monitorem?
najtańsze rozwiązanie to zakup sprawnego pustego upsa typu APC Smart 1000 lub wiekszy. powinien kosztować 50 -100zł. Do niego mieszczą się dwa akumulatory 12V18 Ah. Vipowy są tanie, ale po pół roku mają połowę wspomnianej pojemności. Albo kup porządne żelki, albo jak masz możliwość kup 2 aku do malucha. znaczy 35Ah w norauto (w zesłym roku były po 99zł) W sieci znajdziesz programy do ewentualnej korekty urządzenia - zeby dobrze Cię informowało jak długo pociągnie na akumulatorach.
Weź jednak pod uwagę że taki ups ciągnie 20W na samego siebie wliczając w to utrzymywanie akumulatorów w stanie naładowanym.
ToMasz

Data: 2011-12-17 23:57:50
Autor: nadir
UPS na 2-3 godziny pracy
Weź jednak pod uwagę że taki ups ciągnie 20W na samego siebie wliczając
w to utrzymywanie akumulatorów w stanie naładowanym.
No właśnie, są w ogóle jakieś UPSy, które ciągną mniej na własne potrzeby?
Szukam czegoś co na podtrzymanie akumulatorów i własną pracę zadowoli się mocą 10-15 watów, czas podtrzymania nie musi być długi, wystarczy 10 minut, przy obciążeniu 30-40 wat.
Obecnie użytkuję dosyć już leciwego APC Smart, i ten ma minimum 50 wat w idle, przy ładowaniu akumulatora przekracza spokojnie 100 wat.

Data: 2011-12-18 09:13:17
Autor: Irokez
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:jcj6pd$ajc$1news.vectranet.pl...
[...]

To kup Back i wyłączaj go jak wyłączasz komputer
Ja tak zmieniłem w końcu Smarta na Backa. (Smart te 20W to wyłączony ciągnie, bo tam przechodzi w StandBy tylko)

--
Irokez

Data: 2011-12-18 14:45:51
Autor: nadir
UPS na 2-3 godziny pracy
To kup Back i wyłączaj go jak wyłączasz komputer
Ja tak zmieniłem w końcu Smarta na Backa. (Smart te 20W to wyłączony
ciągnie, bo tam przechodzi w StandBy tylko)

Tylko, że ja potrzebuję potrzymać router z bramką VoIP+telefon bezprzewodowy, a nie komputer, najlepiej jak najdłużej się da. Czasem prądu nie ma 5-10 minut, czasem 2 godziny i dłużej.
W tej chwil UPS pobiera więcej prądu na swoje potrzeby, niż na zasilanie podłączonych do niego urządzeń.

Data: 2011-12-18 14:51:46
Autor: qwerty
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jckqqf$ctq$1@news.vectranet.pl...
[...]

Jakie masz napięcie na ten sprzęt? 12 V? Jak tak to podłącz pod akumulator samochodowy (który będzie podładowywany z sieci).

Data: 2011-12-18 16:05:41
Autor: nadir
UPS na 2-3 godziny pracy
Jakie masz napięcie na ten sprzęt? 12 V? Jak tak to podłącz pod
akumulator samochodowy (który będzie podładowywany z sieci).

Wszystkie napięcia w granicach 12V, ale ze względów praktycznych i estetycznych akumulator odpada.

Data: 2011-12-18 16:33:23
Autor: Irokez
UPS na 2-3 godziny pracy
Użytkownik "nadir" <none@hell.org> napisał w wiadomości news:jckvg5$44l$1news.vectranet.pl...
[...]

No coż, estetyka kosztuje... płacz i płać

--
Irokez

Data: 2011-12-18 18:21:49
Autor: nadir
UPS na 2-3 godziny pracy
No coż, estetyka kosztuje... płacz i płać

Nie mam zamiaru płakać, trzeba będzie to zapłacę, oczywiście w ramach rozsądku, tylko, że jakoś nie mogę natrafić na UPS-a, który by spełnił moje wymagania.

Data: 2011-12-20 11:51:53
Autor: sumar
UPS na 2-3 godziny pracy
nadir:

Wszystkie napięcia w granicach 12V, ale ze względów praktycznych i estetycznych akumulator odpada.

To możesz już stąd iść, bo ta grupa dotyczy sprzętu, a nie wyglądu.

UPS na 2-3 godziny pracy