UPS na 2 komputery

Data: 2009-10-20 16:50:58
Autor: Marek
UPS na 2 komputery
Mam w w 2 pokojach (przez ścianę) 2 komputery. Chciałbym do tego kupić UPS,
który zasiliłby oba przez 10-15 minut. Kompy z niewyszukaną grafika i
monitorami LCD. Jaki UPS ? Pożądane w UPS 2 "zwykłe" gniazda zasilające.

Data: 2009-10-20 17:03:42
Autor: Tom
UPS na 2 komputery

Mam w w 2 pokojach (przez ścianę) 2 komputery. Chciałbym do tego kupić UPS,
który zasiliłby oba przez 10-15 minut. Kompy z niewyszukaną grafika i
monitorami LCD. Jaki UPS ? Pożądane w UPS 2 "zwykłe" gniazda zasilające.

ever eco 1000

Data: 2009-10-20 21:21:27
Autor: freewolny
UPS na 2 komputery
Podepnę się. Jest w jakiś sposób zrealizowane automatyczne zamykanie dwóch takich kompów podpiętych do jednego zasilacza awaryjnego? Do bardziej profesjonalnych rozwiązań zasilania nie miałem dostępu stąd pytanie.

Damian

Data: 2009-10-20 22:46:45
Autor: MC
UPS na 2 komputery
Użytkownik "freewolny" <dnogiec.usun@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hbl2j5$25s$1inews.gazeta.pl...
Podepnę się. Jest w jakiś sposób zrealizowane automatyczne zamykanie dwóch takich kompów podpiętych do jednego zasilacza awaryjnego? Do bardziej profesjonalnych rozwiązań zasilania nie miałem dostępu stąd pytanie.

To musi być UPS sieciowy. Np. jeden z serii Eaton Evolution.

Data: 2009-10-21 09:51:50
Autor: Jacek Kalinski
UPS na 2 komputery
W artykule <hbl7co$gom$1@node2.news.atman.pl>, MC napisał(a):

[...]

Nie musi.
Wszystko zależy czy komputery są zawsze włączone. Jeśli jeden z nich jest, to UPS po RS232/USB powiadamia o tym komputer, do którego podłączony jest kabel. A ten przez RJ45 powiadamia zdefiniowane stacje
(na stacjach działają tylko agenci).

Jacek

Data: 2009-10-21 12:30:44
Autor: MC
UPS na 2 komputery
Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w wiadomości news:slrnhdtmdm.8gs.jacek_kalnntp.dyski.one.pl...
[...]

Prawda, ale to proteza. Nie wypada zasilania AWARYJNEGO opierać na tak wątłych podstawach.

Data: 2009-10-22 01:52:54
Autor: Michal AKA Miki
UPS na 2 komputery
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:hbmnlb$5o1$1node1.news.atman.pl...
[...]

Dla 2 komputerow w warunkach domowych? wg mnie jak najbardziej wypada :)

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-10-20 23:03:19
Autor: Konrad Kosmowski
UPS na 2 komputery
** freewolny <dnogiec.usun@poczta.onet.pl> wrote:

Podepnę się. Jest w jakiś sposób zrealizowane automatyczne zamykanie dwóch
takich kompów podpiętych do jednego zasilacza awaryjnego? Do bardziej
profesjonalnych rozwiązań zasilania nie miałem dostępu stąd pytanie.

Między systemem, a UPS musi być jakiś interfejs komunikacyjny. W przypadku
połączenia 1:1 to najczęściej jest RS czy USB. Może są urządzenia z dwoma
takimi interfejsami, wtedy każdy system wpinasz we własny port i dostaje on
informacje o stanie zasilania. Może być również sieciowy wtedy informacje te są przesyłane po sieci i może to
być wiele urządzeń, to wymaga specjalnego oprogramowania, te jest najczęściej
dostarczane od producenta, ew. w przypadku Linuksów i podobnych jest w
dystrybucji. No i trzeba wtedy pamiętać o utrzymaniu zasilania również dla
przełącznika sieciowego. Trzecia opcja to jakieś dzikie wyskryptowanie się z tego - np. tylko jeden
komputer jest podłączony do UPS (założenie, że jest włączony ciągle) i go
monitoruje przez kabel USB czy RS, po wykryciu zmiany źródła zasilania wysyła
do innych komputerów odpowiednie polecenia.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-10-21 00:11:20
Autor: BartekK
UPS na 2 komputery
freewolny pisze:
Podepnę się. Jest w jakiś sposób zrealizowane automatyczne zamykanie dwóch takich kompów podpiętych do jednego zasilacza awaryjnego? Do bardziej profesjonalnych rozwiązań zasilania nie miałem dostępu stąd pytanie.
Odpowiem ci na przykładzie upsów APC:
a) rozwiązanie na poziomie upsa: większość z nich (większych zwłaszcza, i seria Smart) ma miejsce na "expansion card", gdzie można wsadzić karty albo ethernet (i wysyłać "alert administracyjny" do zamknięcia systemów przez sieć), albo kartę "z dwoma wyjściami rs232" (plus wyjście samego upsa) co daje możliwość podpięcia po rs232 do 3 komputerów na raz, albo możesz zastosować zewnętrzny "com expansion" - chyba do 8szt rs232 widziałem, obudowa rack
b) rozwiązanie softowe - też przez sieć. Upsy apc obsługuje np soft apcupsd (pod większość systemów) który może działać na zasadzie klient-serwer. Część Serwer działa na jednym komputerze, który ma fizyczne połączenie z upsem (rs232 lub usb), a na wszystkich komputerach które mają być zamykane (włącznie z tym który jest serwerem) chodzi Klient, który już robi co mu się skonfiguruje... Również apc-oryginalny-soft typu PowerChute ma taką funkcjonalność. Niestety do tego musisz mieć ten jeden komputer-serwer włączony cały czas.
c) rozwiązanie "adam słodowy" - ups z wyjściem rs232 w trybie "dumb" (czyli backups lub smart przełączony w tryp "dumb" czyli głupi) - wtedy rs232 nie wykonuje transmisji szeregowej, a jedynie sygnalizuje zwarciem odpowiedniego pinu przejście na pracę bateryjną, i zwarciem drugiego pinu "koniec baterii za chwilę". Taki sygnał łatwo przez transoptory podłączyć pod RS232 komputerów kilku, w których odpowiedni soft (nawet windowsowa obsluga ups) to odpowiednio zinterpretuje.

Data: 2009-10-20 22:58:44
Autor: Konrad Kosmowski
UPS na 2 komputery

http://www.ever.com.pl/pl/ups_selektor_plus.php