UPS - shutdown 3 komputerów

Data: 2013-09-24 15:55:05
Autor: Oli
UPS - shutdown 3 komputerów
Mam 3 komputery i mam zamiar kupić UPSa 600W(1000VA).
Na krótkie wyłączenia prądu to starczy. 1-2 razy w miesiącu wyłączenia prądu są długotrwałe (1 - kilka godzin) i tu żaden UPS nie pomoże - trzeba zamknąć komputer.
Na UPSie jest USB, którym jest podawany sygnał do komputera o rozładowaniu baterii. I w tym momencie na komputerze program dostarczany z UPSem robi shutdown komputera.

Tyle to ja wiem//przeczytałem i tu zaczyna się mój problem. A co z pozostałymi komputerami?!
1. Czy można ten sygnał z UPsa podać dalej do pozostałych komputerów i bezpiecznie je wyłączyć??
2. Czy program głównego komputera przed wykonaniem shutdown mógłby uruchomić programowy shutdown pozostałych komputerów (windowsowy shutdown -m)

Serdecznie pozdrawiam,

Oli

Data: 2013-09-24 18:03:50
Autor: inny punkt siedzenia...
UPS - shutdown 3 komputerów
Data: 2013-09-24 18:19:14
Autor: geos
UPS - shutdown 3 komputerów
On 24.09.2013 15:55, Oli wrote:
Mam 3 komputery i mam zamiar kupiæ UPSa 600W(1000VA).
Na krótkie wy³±czenia pr±du to starczy. 1-2 razy w miesi±cu wy³±czenia
pr±du s± d³ugotrwa³e (1 - kilka godzin) i tu ¿aden UPS nie pomo¿e -
trzeba zamkn±æ komputer.
Na UPSie jest USB, którym jest podawany sygna³ do komputera o
roz³adowaniu baterii. I w tym momencie na komputerze program dostarczany
z UPSem robi shutdown komputera.

Tyle to ja wiem//przeczyta³em i tu zaczyna siê mój problem. A co z
pozosta³ymi komputerami?!
1. Czy mo¿na ten sygna³ z UPsa podaæ dalej do pozosta³ych komputerów i
bezpiecznie je wy³±czyæ??
2. Czy program g³ównego komputera przed wykonaniem shutdown móg³by
uruchomiæ programowy shutdown pozosta³ych komputerów (windowsowy
shutdown -m)

ja u¿ywam apcupsd z jednym komputerem, ale w manualu jest przyk³ad jak zrobiæ to z wieloma. szukaj master/slave configuration:

http://www.apcupsd.com/manual/

pozdrawiam
geos

Data: 2013-09-24 18:49:01
Autor: Piotr Rezmer
UPS - shutdown 3 komputerów
Oli pisze:
Mam 3 komputery i mam zamiar kupić UPSa 600W(1000VA).

Najlepiej kup UPS z kartą managementową po LAN. Wtedy na każdym chronionym komputerze instalujesz agenta specyficznego dla danego modelu UPSa.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-09-24 18:58:24
Autor: Ghost
UPS - shutdown 3 komputerów

Użytkownik "Oli" <OlisadebeF@aol.com> napisał w wiadomości news:524199b6$0$2217$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zaleznie od tego jakiego software do zarzadzania tym ups uzywasz mozna czasem w momencie shut down odpalic plik wsadowy, mozna tez ustawic konfiguracje tak, zeby zamknac inne maszyny zdalne. Orvaldi ma takie mozliwosci. Bez dodatkowych kart lan.

Data: 2013-09-26 13:40:47
Autor: grzehorz
UPS - shutdown 3 komputerów
Oli wrote:

[...]

To siê robi ju¿ na poziomie programu monitoruj±cego.
Wiêkszo¶æ UPS ma oprogramowanie które na jednym z komputerów do którego
pod³±czony jest bezpo¶rednio UPS przez USB lub RS monitoruje UPSa, na
pozosta³ych jest oprogramowanie monitoruj±ce ju¿ tylko informacje o stanie
UPS z tego "g³ównego" komputera.
W NUT nazywa siê to master i slave.
Ze strony fideltronika:
###############
UPS Monitor

Fideltronik oferuje darmowe oprogramowanie UPS Monitor Client/Server
pozwalaj±ce na monitoring i bezpieczne zamkniêcie wiêkszo¶ci systemów
operacyjnych oraz zamkniêcie stacji roboczych i serwerów w sieci LAN
Oprogramowanie mo¿na pobraæ ze strony POBIERZ
Charakterystyka

UPS Monitor jest oprogramowaniem zbudowanym w oparciu o architekturê
Client-Server i sk³ada siê z dwóch czê¶ci instalowanych równocze¶nie:

    UPS Monitor Server
    UPS Monitor Client

UPS Monitor Server

Jest instalowany na komputerze, do którego UPS jest pod³±czony kablem
komunikacyjnym. Monitoruje on stan UPS-a i przekazuje do niego rozkazy
steruj±ce jego prac±.
UPS Monitor Client

Pracuje na stacjach roboczych i serwerach w sieci LAN. Jego zadaniem jest
informowanie u¿ytkowników o stanie UPS-a i wykonywanie odpowiednich
uprzednio skonfigurowanych akcji oraz zamykanie systemu operacyjnego. Jest
instalowany na ka¿dym komputerze, który jest zasilany przez UPS-a i na
którym ma byæ zamykany system operacyjny lub na tym, z którego chcemy
¶ledziæ pracê UPS-a.
Ale to tylko przyk³ad, bo teraz to ju¿ s³abo je¶li oprogramowanie od UPSa
tego nie obs³uguje...

Pozdrawiam
g.

UPS - shutdown 3 komputerów