'UPSCALING' w tunerach SAT?

Data: 2010-12-06 08:45:25
Autor: Xian Mi Mao
'UPSCALING' w tunerach SAT?
Czy istnieje na rynku jakis w miare niedrogi tuner-dekoder satelitarny
ktory mialby te funkcje zeby inteligentnie podwyzszac rozdzielczosc
kanalow SD do formatu FullHD? Tak analogicznie jak to robia
odtwarzacze BlueRay z plytami DVD?

Data: 2010-12-06 17:56:49
Autor: Cavallino
'UPSCALING' w tunerach SAT?
Uzytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisal w wiadomosci news:f158299c-32f3-4f44-8c81-edb3c255f1cav12g2000vbx.googlegroups.com...
[...]

Tylko po jakiego?
Telewizor i tak sobie przeskaluje do rozdzielczosci matrycy.

Dales sobie wcisnac kolejny marketingowy belkot, taka operacja tylko moze zaszkodzic (jedna stratna konwersja wiecej), pomóc nie jest w stanie.

Data: 2010-12-06 09:04:22
Autor: Xian Mi Mao
'UPSCALING' w tunerach SAT?
On 6 Gru, 17:56, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl>
wrote:

Tylko po jakiego?
Telewizor i tak sobie przeskaluje do rozdzielczosci matrycy.

Dales sobie wcisnac kolejny marketingowy belkot, taka operacja tylko moze
zaszkodzic (jedna stratna konwersja wiecej), pom c nie jest w stanie.

A czy tak samo uwazasz w dziedzinie odtwarzaczy, ze ten UPSCALING w
odtwarzaczach BR jest do niczego niepotrzebny i, ze zwykly odtwarzacz
DVD da taka sama jakosc obrazu w telewizorze FullHD jak BR
(odtwarzajacy te sama plyte DVD)?

Data: 2010-12-06 18:15:02
Autor: Cavallino
'UPSCALING' w tunerach SAT?
Uzytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisal w wiadomosci news:2648b112-b77c-4a58-9daf-313ce0803222k11g2000vbf.googlegroups.com...
wrote:

[...]

Reguly nie ma, bo sprzet klasy tego BR moze miec po prostu lepsze podzespoly niz analogiczne funkcje w TV, wiec zwlaszcza jesli BR dobry, a tv slaby, to rezultaty moga byc lepsze z konwersji w BR.
Ale na logike, nie ma zadnego powodu, dla którego tani tuner satelitarny, mialby miec lepsze flaki niz telewizor, który dodatkowo ma te swoje flaki wylacznie pod siebie poustawiane.

Data: 2010-12-06 18:39:13
Autor: boxfish
'UPSCALING' w tunerach SAT?
W dniu 2010-12-06 18:04, Xian Mi Mao pisze:

A czy tak samo uwazasz w dziedzinie odtwarzaczy, ze ten UPSCALING w
odtwarzaczach BR jest do niczego niepotrzebny

czasem może się przydać gdy twój tv jest słabiutki albo masz np projektor

i, ze zwykly odtwarzacz
DVD da taka sama jakosc obrazu w telewizorze FullHD jak BR
(odtwarzajacy te sama plyte DVD)?

a blu-ray zwykły czy niezwykły ? bo jak zwykły to czym się różni od dvd w kwestii skalowania ? tak jak pisał wcześniej kolega "marketing" - dzięki skalowaniu wewnątrz odtwarzacza wyjśćie hdmi wysyła zawszjeden rodzaj sygnału np 1080 i

Data: 2010-12-06 09:22:36
Autor: czesław
'UPSCALING' w tunerach SAT?
wrote:
[...]

A niby czemu jedna konwersja więcej?
Jak odbiornik TV dostanie sygnał 1080p to nie będzie już więcej
skalował tylko puści jak leci tak jak materiał z Blue-Raya.
W droższych tunerach Sat skalery są lepszej jakości o tych co siedzą w
TV, zwłaszcza w tańszych modelach TV.
Niestety nie spotkałem się jeszcze aby w jakimś TV lub tunerze Sat
były układy z górnej półki ABT lub Marvella.

Data: 2010-12-06 09:33:01
Autor: czesław
'UPSCALING' w tunerach SAT?
cd.
Takie układy siedzą w lepszych Blue-Ray-ach.

Aby cieszyć się dobrą jakością tuner Sat musi być dobry czyli drogi.
Najważniejsze zawsze jest źródło sygnału, potem nawet cuda techniki
nie pomogą. Jak to mówią z gówna bata nie ukręcisz.

Data: 2010-12-06 18:46:15
Autor: Cavallino
'UPSCALING' w tunerach SAT?
wrote:
[...]

Jeśli matryca w tej rozdzielczości to wychodzi na zero.
Ale nie każdy tv ma akurat taką.

W droższych tunerach Sat skalery są lepszej jakości o tych co siedzą w
TV, zwłaszcza w tańszych modelach TV.

Tak, pisałem o tym w następnym poście.
Może tak być, może być odwrotnie - zależy jak trafisz.

Data: 2010-12-06 18:56:27
Autor: boxfish
'UPSCALING' w tunerach SAT?
W dniu 2010-12-06 18:22, czesław pisze:

A niby czemu jedna konwersja więcej?
Jak odbiornik TV dostanie sygnał 1080p to nie będzie już więcej
skalował tylko puści jak leci tak jak materiał z Blue-Raya.

1.jak juz to z blu-raya
2.jak masz tv tzw hd-ready a skaler w odtwarzaczu robi 1080 to sam sobie odpowiedz

Data: 2010-12-06 10:18:22
Autor: Xian Mi Mao
'UPSCALING' w tunerach SAT?
On 6 Gru, 18:56, boxfish <cic...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

1.jak juz to z blu-raya
2.jak masz tv tzw hd-ready a skaler w odtwarzaczu robi 1080 to sam sobie

Czyli upscaling ma sens jedynie w telewizorach FullHD NIE-z-górnej
półki? (bo te najdroższe mają wbudowany swój własny upscaling który
tylko dubluje ten w odtwarzaczu BR, ale jak telewizor FullHD jest tani
to ten upscaling z odtwarzacza moze mu pomoc?)

Data: 2010-12-06 19:56:55
Autor: Cavallino
'UPSCALING' w tunerach SAT?
Użytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisał w wiadomości news:

Czyli upscaling ma sens jedynie w telewizorach FullHD NIE-z-górnej
półki? (bo te najdroższe mają wbudowany swój własny upscaling

Zakładając że faktycznie wyświetlają tyle linii, ile przychodzi po hdmi.
Jak wyświetlają inną ilość, to i tak sobie drugi raz przeskalowują.

który
tylko dubluje ten w odtwarzaczu BR, ale jak telewizor FullHD jest tani
to ten upscaling z odtwarzacza moze mu pomoc?)

O ile w odtwarzaczu jest lepszy.
Żeby był, to ten odtwarzacz powinien kosztować niewiele mniej niż tv. ;-)

Data: 2010-12-06 19:56:56
Autor: boxfish
'UPSCALING' w tunerach SAT?
W dniu 2010-12-06 19:18, Xian Mi Mao pisze:

[...]

nie ma takiej reguły ! nigdy przy zakupie tv czy odtwarzacza się tym nie przejmowałem i radzę zapomnieć o tym upcalingu, bo zaczynasz kombinować z górną półką etc - zapomnij o upscalingu zainteresuj się innym ważniejszymi cechami

Data: 2010-12-06 18:34:56
Autor: boxfish
'UPSCALING' w tunerach SAT?
W dniu 2010-12-06 17:45, Xian Mi Mao pisze:
Czy istnieje na rynku jakis w miare niedrogi tuner-dekoder satelitarny
ktory mialby te funkcje zeby inteligentnie podwyzszac rozdzielczosc
kanalow SD do formatu FullHD?

podejrzewam że każdy tuner sat HD, przecież nie wysyła do tv raz 1080i dla kanału HDa za chwilę po zmianie kanału na SD 576i

>Tak analogicznie jak to robia
odtwarzacze BlueRay z plytami DVD?

identyczna sytuacja, nie uważasz ?

Data: 2010-12-07 01:32:37
Autor: [MF] PL
'UPSCALING' w tunerach SAT?
2010-12-06 17:45, Xian Mi Mao napisal (a):
[...]

A skąd Ci przyszło do głowy, że odtwarzacze podwyższają rozdzielczość z SD do fullHD? Żaden odtwarzacz nie dołoży szczegółów do wyświetlanego obrazu. Co najwyżej przeskaluje go i zastosuje jakieś "polepszacze". Płyta DVD odtwarzana w blu-ray dalej będzie tylko płytą dvd. Obraz z blu-ray to 5-6 razy więcej informacji niż obraz z dvd. Tej przepaści nic nie nadrobi.

Data: 2010-12-07 01:28:20
Autor: Xian Mi Mao
'UPSCALING' w tunerach SAT?
On Dec 7, 1:32 am, "[MF] PL" <star_bri...@wp.pl> wrote:
A skąd Ci przyszło do głowy, że odtwarzacze podwyższają rozdzielczość z
SD do fullHD?

A bo wiesz, reklamy krzyczą, że jest tam jakiś ZAAWANSOWANY
algorytm ;)

Żaden odtwarzacz nie dołoży szczegółów do wyświetlanego
obrazu.

Tak uważasz? A może dołoży? Tak czysto teoretycznie to czytałem o
zastosowaniu do tego choćby sieci neuronowych. Odpowiednio wyuczone
potem potrafią "Z WYCZUCIEM" właśnie dorobić szczegóły na podstawie
kontekstu całości obrazu. Jak chcesz to możesz sobie wyobrazić, że
Twoje ośrodki wzrokowe Twojego oka postepują dokładnie tak samo.
Inaczej być nie może gdyż ludzkie oko jednorazowo patrzy tylko na
malutki punkcik którym omiata (nieregularne "skanuje") pole widzenia -
a w ośrodkach wzrokowych jest to wszystko rekonstruowane w spójny
obraz dający złudzenie "statycznego".

Co najwyżej przeskaluje go i zastosuje jakieś "polepszacze".

O właśnie - co za "polepszacze"? Przyjrzyjmy się temu bliżej. Znasz
bliższe szczegóły? Bo to może być clue zagadnienia.

Data: 2010-12-07 12:50:43
Autor: MF[PL]
'UPSCALING' w tunerach SAT?
W dniu 2010-12-07 10:28, Xian Mi Mao pisze:
[...]

Doskonale potrafię to sobie wyobrazić. Widziałem "No way out" z Kevinem Costnerem :)

Co najwyżej przeskaluje go i zastosuje jakieś "polepszacze".

O właśnie - co za "polepszacze"? Przyjrzyjmy się temu bliżej. Znasz
bliższe szczegóły? Bo to może być clue zagadnienia.

Szczegółów nie znam. Wyliczenie i wstawienie pośrednich pikseli z jednoczesnym odpowiednim sharpnięciem ich, może dawać wrażenie polepszenia jakości. Wrażenie bywa jednak ulotne. Oko się przyzwyczaja i odpowiednio wprawione zauważy takie czy inne "oszustwo".
Widziałeś dobrze działający upscaler? bo ja nie. Podobno PS3 całkiem fajnie "oszukuje".
Póki co, nijak ma się to do robienia z SD fullHD (z dvd blu-raya). Więcej w tym marketingu niż konkretnej treści.

Data: 2010-12-07 07:34:20
Autor: boxfish
'UPSCALING' w tunerach SAT?
W dniu 2010-12-07 01:32, [MF] PL pisze:

A skąd Ci przyszło do głowy, że odtwarzacze podwyższają rozdzielczość z
SD do fullHD?Żaden odtwarzacz nie dołoży szczegółów do wyświetlanego
obrazu. Co najwyżej przeskaluje go i zastosuje jakieś "polepszacze".

  a skalowanie to co jest ? zmniejszenie rozdzielczości ?

Płyta DVD odtwarzana w blu-ray dalej będzie tylko płytą dvd. Obraz z
blu-ray to 5-6 razy więcej informacji niż obraz z dvd. Tej przepaści nic
nie nadrobi.

a ktoś pisał że nadrobi ?

'UPSCALING' w tunerach SAT?