'UPSCALING' w tunerach SAT?

Data: 2010-12-06 17:56:49
Autor: Cavallino
'UPSCALING' w tunerach SAT?
Uzytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisal w wiadomosci news:f158299c-32f3-4f44-8c81-edb3c255f1cav12g2000vbx.googlegroups.com...
Czy istnieje na rynku jakis w miare niedrogi tuner-dekoder satelitarny
ktory mialby te funkcje zeby inteligentnie podwyzszac rozdzielczosc
kanalow SD do formatu FullHD? Tak analogicznie jak to robia
odtwarzacze BlueRay z plytami DVD?

Tylko po jakiego?
Telewizor i tak sobie przeskaluje do rozdzielczosci matrycy.

Dales sobie wcisnac kolejny marketingowy belkot, taka operacja tylko moze zaszkodzic (jedna stratna konwersja wiecej), pomóc nie jest w stanie.

Data: 2010-12-06 09:04:22
Autor: Xian Mi Mao
'UPSCALING' w tunerach SAT?
On 6 Gru, 17:56, "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SP...@konto.pl>
wrote:

Tylko po jakiego?
Telewizor i tak sobie przeskaluje do rozdzielczosci matrycy.

Dales sobie wcisnac kolejny marketingowy belkot, taka operacja tylko moze
zaszkodzic (jedna stratna konwersja wiecej), pom c nie jest w stanie.

A czy tak samo uwazasz w dziedzinie odtwarzaczy, ze ten UPSCALING w
odtwarzaczach BR jest do niczego niepotrzebny i, ze zwykly odtwarzacz
DVD da taka sama jakosc obrazu w telewizorze FullHD jak BR
(odtwarzajacy te sama plyte DVD)?

Data: 2010-12-06 18:15:02
Autor: Cavallino
'UPSCALING' w tunerach SAT?
Uzytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisal w wiadomosci news:2648b112-b77c-4a58-9daf-313ce0803222k11g2000vbf.googlegroups.com...
wrote:

[...]

Reguly nie ma, bo sprzet klasy tego BR moze miec po prostu lepsze podzespoly niz analogiczne funkcje w TV, wiec zwlaszcza jesli BR dobry, a tv slaby, to rezultaty moga byc lepsze z konwersji w BR.
Ale na logike, nie ma zadnego powodu, dla którego tani tuner satelitarny, mialby miec lepsze flaki niz telewizor, który dodatkowo ma te swoje flaki wylacznie pod siebie poustawiane.

Data: 2010-12-06 18:39:13
Autor: boxfish
'UPSCALING' w tunerach SAT?
W dniu 2010-12-06 18:04, Xian Mi Mao pisze:

A czy tak samo uwazasz w dziedzinie odtwarzaczy, ze ten UPSCALING w
odtwarzaczach BR jest do niczego niepotrzebny

czasem może się przydać gdy twój tv jest słabiutki albo masz np projektor

i, ze zwykly odtwarzacz
DVD da taka sama jakosc obrazu w telewizorze FullHD jak BR
(odtwarzajacy te sama plyte DVD)?

a blu-ray zwykły czy niezwykły ? bo jak zwykły to czym się różni od dvd w kwestii skalowania ? tak jak pisał wcześniej kolega "marketing" - dzięki skalowaniu wewnątrz odtwarzacza wyjśćie hdmi wysyła zawszjeden rodzaj sygnału np 1080 i

Data: 2010-12-06 09:22:36
Autor: czesław
'UPSCALING' w tunerach SAT?
wrote:
[...]

A niby czemu jedna konwersja więcej?
Jak odbiornik TV dostanie sygnał 1080p to nie będzie już więcej
skalował tylko puści jak leci tak jak materiał z Blue-Raya.
W droższych tunerach Sat skalery są lepszej jakości o tych co siedzą w
TV, zwłaszcza w tańszych modelach TV.
Niestety nie spotkałem się jeszcze aby w jakimś TV lub tunerze Sat
były układy z górnej półki ABT lub Marvella.

Data: 2010-12-06 09:33:01
Autor: czesław
'UPSCALING' w tunerach SAT?
cd.
Takie układy siedzą w lepszych Blue-Ray-ach.

Aby cieszyć się dobrą jakością tuner Sat musi być dobry czyli drogi.
Najważniejsze zawsze jest źródło sygnału, potem nawet cuda techniki
nie pomogą. Jak to mówią z gówna bata nie ukręcisz.

Data: 2010-12-06 18:46:15
Autor: Cavallino
'UPSCALING' w tunerach SAT?
wrote:
[...]

Jeśli matryca w tej rozdzielczości to wychodzi na zero.
Ale nie każdy tv ma akurat taką.

W droższych tunerach Sat skalery są lepszej jakości o tych co siedzą w
TV, zwłaszcza w tańszych modelach TV.

Tak, pisałem o tym w następnym poście.
Może tak być, może być odwrotnie - zależy jak trafisz.

Data: 2010-12-06 18:56:27
Autor: boxfish
'UPSCALING' w tunerach SAT?
W dniu 2010-12-06 18:22, czesław pisze:

A niby czemu jedna konwersja więcej?
Jak odbiornik TV dostanie sygnał 1080p to nie będzie już więcej
skalował tylko puści jak leci tak jak materiał z Blue-Raya.

1.jak juz to z blu-raya
2.jak masz tv tzw hd-ready a skaler w odtwarzaczu robi 1080 to sam sobie odpowiedz

Data: 2010-12-06 10:18:22
Autor: Xian Mi Mao
'UPSCALING' w tunerach SAT?
On 6 Gru, 18:56, boxfish <cic...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

1.jak juz to z blu-raya
2.jak masz tv tzw hd-ready a skaler w odtwarzaczu robi 1080 to sam sobie

Czyli upscaling ma sens jedynie w telewizorach FullHD NIE-z-górnej
półki? (bo te najdroższe mają wbudowany swój własny upscaling który
tylko dubluje ten w odtwarzaczu BR, ale jak telewizor FullHD jest tani
to ten upscaling z odtwarzacza moze mu pomoc?)

Data: 2010-12-06 19:56:55
Autor: Cavallino
'UPSCALING' w tunerach SAT?
Użytkownik "Xian Mi Mao" <xian.mi.mao@gmail.com> napisał w wiadomości news:

Czyli upscaling ma sens jedynie w telewizorach FullHD NIE-z-górnej
półki? (bo te najdroższe mają wbudowany swój własny upscaling

Zakładając że faktycznie wyświetlają tyle linii, ile przychodzi po hdmi.
Jak wyświetlają inną ilość, to i tak sobie drugi raz przeskalowują.

który
tylko dubluje ten w odtwarzaczu BR, ale jak telewizor FullHD jest tani
to ten upscaling z odtwarzacza moze mu pomoc?)

O ile w odtwarzaczu jest lepszy.
Żeby był, to ten odtwarzacz powinien kosztować niewiele mniej niż tv. ;-)

Data: 2010-12-06 19:56:56
Autor: boxfish
'UPSCALING' w tunerach SAT?
W dniu 2010-12-06 19:18, Xian Mi Mao pisze:

[...]

nie ma takiej reguły ! nigdy przy zakupie tv czy odtwarzacza się tym nie przejmowałem i radzę zapomnieć o tym upcalingu, bo zaczynasz kombinować z górną półką etc - zapomnij o upscalingu zainteresuj się innym ważniejszymi cechami

'UPSCALING' w tunerach SAT?