US - odmowa przyjęcia wniosku

Data: 2011-06-26 19:29:35
Autor: dr_indy
US - odmowa przyjęcia wniosku
Witam,

napisałem Wniosek o zwrot vat w budownictwie. Wniosek napisany został na podstawie ustawy i broszury wydanej przez MF (jest tam dostępny). Niestety do samego urzędu wniosek miał dostarczyć znajomy (ja miałem wyjazd) i niestety nie przyjeli mu, twierdząc, że obowiązują u nich druki VZM. Broszura MF wyraźnie mówie, że nie ma OBOWIĄZKOWEGO druku urzędowego.

Cyt. w/w broszury:
"WaSne! Wzór wniosku - do ewentualnego wykorzystania - dostępny jest na stronach
internetowych izb skarbowych oraz urzędów skarbowych a takSe na stronie internetowej
Ministerstwa Finansów www.mf.gov.pl. Przedmiotowy wniosek nie stanowi wzoru
urzędowego, określonego w drodze rozporządzenia, dlatego nie trzeba bezwzględnie go
stosować. NaleSy jednak pamiętać, aby wniosek zawierał wszystkie elementy, o których mowa
w przepisach ustawy (o tym co powinien zawierać wniosek w dalszej części)."

Mój wniosek zawierał wszystko czego wymaga Ustawa. Nie zostal nawet przyjęty. Czy US miał prawo odmówić przyjęcia wniosku?
Może ktoś zapytać czemu nie na wzorze pracuję i robię rozróbę? Otóż od samego początku robiłem spis faktur w arkuszu kalkulacyjnym z piodziałem na firmy itp. Dlatego nie widzę powodu, aby przepisywać to jeszcze raz skoro ustawa mi tego nie nakazuje.

Reasumując:
- czy US miał prawo nie przyjąć Wniosku?
- czy US ma prawo wymagać konkretnego wzoru urzedowego, gdy ten nie jest wymagany przez rozporządzenie i to jeszcze pod rygorem odrzucenia?

dziękuje za pomoc

--
dr_indy

Data: 2011-06-26 21:14:28
Autor: Leszek
US - odmowa przyjecia wniosku

Reasumuj?c:
- czy US mia? prawo nie przyj?? Wniosku?
- czy US ma prawo wymaga? konkretnego wzoru urzedowego, gdy ten nie jest wymagany przez rozporz?dzenie i to jeszcze pod rygorem odrzucenia?

dzi?kuje za pomoc

Wyslij poleconym.

Data: 2011-06-26 20:42:21
Autor: ąćęłńóśźż
US - odmowa przyjecia wniosku
Albo złóż w Urzędzie Dzielnicy (czy co tam jest u Ciebie), gdzie teoretycznie znów mają OBOWIĄZEK przyjąć i jakby co skierować do właściwego organu.

-- -- -
Wyslij poleconym.

Data: 2011-06-26 21:30:01
Autor: dr_indy
US - odmowa przyjecia wniosku
Wyslij poleconym.

tak planuje, ale co do zasady - mogli tak?

Data: 2011-06-26 21:29:34
Autor: Leszek
US - odmowa przyjecia wniosku
In article <iu817s$lv4$1@inews.gazeta.pl>, tylko_forum@gazeta.pl says...>

tak planuje, ale co do zasady - mogli tak?

teoretycznie nie mogli a w praktyce zrobili

US - odmowa przyjęcia wniosku