US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania

Data: 2013-01-09 20:01:57
Autor: bartek
US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania
witam
3 lata temu kupilem dzialke...w miejscowosci ktora nie nalezala do miasta

dzialka miala 30 arow, dzialka rolna z stojaca woda, brak drogi dojazdowej, tereny podmokle,brak mediow i mozliwosci podlaczenia
zagospodarowanie przestrzenne brak, moglem stawiac tylko gospode... ale ze nie bylem rolnikiem i nie mialem 1h ziemi to nie moglem generalnie nic robic...kupno aktem notarialnym, informacja do nie agencji rolnej o sprzedazy dzialki z prawem pierwokupu odrzucona...dzialka jest moja

miesiac pozniej miejscowosc wchodzi w granice miasta

dzialka z marszu zostaje przeksztalcona na dzialke budowlana

dzialke doprowadzam do porzadku stawiam plot, doprowadzam energie na swoj koszt, stawiam studnie wody,

niedawno dostalem pismo ze urzad mimo wszystko podwaza decyzje co do wartosci dzialki pomimo ze napisalem im to wszystko, oraz ze w granicy 100 m znajduje sie stary zarosniety i inne smutne rzeczy o braku mediow itp itd.

urzad kwestionuje....ponoc robia to od tego roku

to jest nowa polityka rzadu latanie dziury ?
co mi grozi jak sie bronic ?

dzialka na czas kiedy kupywalem nie byla warta nawet 40 tysiecy ja kupilem ja notarialnie za 30 tysiecy zlotych.

Data: 2013-01-09 13:46:05
Autor: witek
bartek wrote:

[...]

ale jaka decyzje podwaza? czyja?

w zwiazku z czym? chodzi im o PCC czy cos innego.

Data: 2013-01-09 20:52:47
Autor: bartek
W dniu 2013-01-09 20:46, witek pisze:
bartek wrote:

[...]

decyzje ze moglem zakupic ja za 30 tys,

tzn to jest dziwne
bo sprawal zajmowal sie II urzad ktory podwazyl ze moglem za tyle kupic, ale on ostatecznej decyzji nie wydal
i skierował to do 1 urzedu ... teraz czekam na pismo

a wartosc bedzie naliczana mam nadzieje na tamte czasy a nie na obecne jakby co ??????

to jaka moze miec wartosc dzialka ktora zostala kupiona przez osobe ktora nic z nia nie mogla tak naprawde zrobic oprocz tego ze ja posiada ?????
skoro nie moglem nawet wybudowac na niej zagrody rolniczej bo nie mialem 1h ziemi ani nie bylem rolnikiem
bzdura totalna..

Data: 2013-01-09 14:34:19
Autor: witek
bartek wrote:

[...]

Ale kto wydal decyzje, ze mogles ja zakupic za 30 tys?
jakos od urzedu kupowales, ze zostala wydana jakas decyzja?

i dalej nie wiem w zwiazku z czym caly ten cyrk?
chodzi im o zaplate podatku od transakcji czy cos innego.

Data: 2013-01-09 20:09:51
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 09.01.2013 20:01, bartek pisze:

urzad kwestionuje....ponoc robia to od tego roku

Nie, od "zawsze" ;)

to jest nowa polityka rzadu latanie dziury ?
co mi grozi jak sie bronic ?

Grozi ci dekapitacja za masakrowanie interpunkcji oraz ortografii ;->

A od urzędu? Cóż, standardowo - zaległy podatek, kara, może nawet
odsiadka. To oczywi¶cie wariant skrajny na który możesz liczyć, je¶li do
nich będziesz pisał podobnie jak tu ;->

dzialka na czas kiedy kupywalem nie byla warta nawet 40 tysiecy ja
kupilem ja notarialnie za 30 tysiecy zlotych.

Pamiętaj, że podatek w takim przypadku płaci się od WARTO¦CI, a nie od
zapłaconej ceny.

A co do reszty - kwestia wykazania faktycznej warto¶ci. Oni wezw±,
pogadacie, wezm± rzeczoznawcę - poczekaj na jego opinię.

Potem opcja odwołania, własnego rzeczoznawcy... sprawdĽ (jak masz jak) w
jakich cenach chodziły wtedy podobne działki w tej okolicy.

Data: 2013-01-10 22:27:20
Autor: KRZYZAK
Dnia Wed, 09 Jan 2013 20:09:51 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Pamiętaj, że podatek w takim przypadku płaci się od WARTO¦CI, a nie od
zapłaconej ceny.

Przecież warto¶ć to wła¶nie zapłacona cena.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2013-01-11 00:04:54
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 10 Jan 2013, KRZYZAK wrote:

Dnia Wed, 09 Jan 2013 20:09:51 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

Pamiętaj, że podatek w takim przypadku płaci się od WARTO¦CI, a nie od
zapłaconej ceny.

Przecież warto¶ć to wła¶nie zapłacona cena.

  Nie.
  Znasz dowcip o psie za pół miliona?
  Pojęć "warto¶ć" jest całkiem sporo, "odtworzeniowa", "amortyzowana"
(ew. "księgowa") itede.
  Zapłacona cena to warto¶ć transakcji, a ta nie jest równoważna
"warto¶ci rynkowej".
  Chyba, że zainteresowany umie dowie¶ć że toto było na allegro
przez pół roku wystawione :>
  W przeciwnym razie uzyskana cena może być zarówno wyższa (bo
kupuj±cemu mocno zależało na tym domu, nikt by tyle nie dał,
ale on dał bo co¶ tam) albo przeciwnie - niższa, i może to być
zupełnie "legalny" powód, w tym rodzaju że sprzedawcy się
spieszyło ze zbyciem.

  Tu masz przepis:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,22,57,460,,20110205,ustawa-z-dnia-9092000-r-o-podatku-od-czynnosci.html
+++
2. Wartość rynkową przedmiotu czynności cywilnoprawnych określa się na
podstawie przeciętnych cen stosowanych w obrocie rzeczami tego samego
rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich miejsca położenia, stanu i stopnia
zużycia, oraz w obrocie prawami majątkowymi tego samego rodzaju, z dnia
dokonania tej czynności, bez odliczania długów i ciężarów.
-- -

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-01-09 21:41:05
Autor: poszukiwacz
bartek wrote:
3 lata temu kupilem dzialke...w miejscowosci ktora nie nalezala do miasta
niedawno dostalem pismo ze urzad mimo wszystko podwaza decyzje co do wartosci dzialki
kupilem ja notarialnie za 30 tysiecy zlotych.
Czyli zarzucają Ci zaniżenie wartości działki w celu umniejszenia podatku od czynności cywilnoprawnych?
To się przedawnia po 3 latach licząc od końca roku kalendarzowego w którym powstał obowiązek podatkowy. US wiedział od początku o wartości tej transakcji i mógł kwestionować ją wcześniej - przecież to notariusz od razu płaci podatek PCC do US.
W którym miesiącu i którego roku dokladnie była transakcja notarialna?

Data: 2013-01-09 22:14:06
Autor: bartek
W dniu 2013-01-09 21:41, poszukiwacz pisze:
bartek wrote:
[...]
pazdziernik 2009

tak urzad uwaza ze wartosc jest zanizona...

Data: 2013-01-10 01:22:53
Autor: Robert Tomasik
bartek wrote:
[...]

Odpisz im, by umorzyli postępowanie z powodu przedawnienia.

Data: 2013-01-10 10:06:10
Autor: Michal Jankowski
US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

W którym miesi±cu i którego roku dokladnie była transakcja notarialna?
pazdziernik 2009

tak urzad uwaza ze wartosc jest zanizona...

Odpisz im, by umorzyli postępowanie z powodu przedawnienia.

Wydajemisie, że wysłali mu pismo w grudniu 2012, wła¶nie po to, żeby
zd±żyć przed przedawnieniem.

  MJ

Data: 2013-01-10 11:33:38
Autor: Krzysztof Jodłowski
US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania
> Wydajemisie, że wysłali mu pismo w grudniu 2012, wła¶nie po to, żeby
> zd±żyć przed przedawnieniem.

Tez tak chciałem napisać, ale wstrzymałem konie...

> niedawno dostalem pismo ze urzad mimo wszystko podwaza decyzje co do
> wartosci dzialki pomimo ze napisalem im to wszystko, oraz ze w

Nie wiadomo niestety co zawierało pismo i dalej idzie, czy został wstrzymany bieg tych 3 lat czy nie. Je¶li tylko były informacje i propozycje zapłaty, to się przeterminowało. Je¶li wezwanie do zapłaty konkretnej sumy, to raczej się nie przeterminowało.

--
Krzysztof

Data: 2013-01-10 16:53:54
Autor: Robert Tomasik
US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kcm5e0$hg3$1node1.news.atman.pl...
> [...]

Nie wiadomo niestety co zawierało pismo i dalej idzie, czy został wstrzymany bieg tych 3 lat czy nie. Je¶li tylko były informacje i propozycje zapłaty, to się przeterminowało. Je¶li wezwanie do zapłaty konkretnej sumy, to raczej się nie przeterminowało.

Musiałaby to być decyzja administracyjna i to prawomocna - mało prawdopodobne.

Data: 2013-01-10 21:35:27
Autor: bartek
W dniu 2013-01-10 16:53, Robert Tomasik pisze:
> [...]

konkretnej sumy, to raczej się nie przeterminowało.

Musiałaby to być decyzja administracyjna i to prawomocna - mało
narazie tylko byla informacja o wszeciu dochodzenia nic konkretnego chyba... ?pierwsze pismo dostalem w listopadzie 2012

a akcie notarialnym jest wpisane ze urzad ma czas 5 lat na kontrole wartosci czy cos takiego
a teraz to pismo... co dostlame brzmi tak :
na podstawie art 15. i art16. w zwiazku z art.18a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997, ordynacja podatkowa oraz art12 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 09 2000r o podatku od czynnosci cywilnoprawnych naczelnik drugiego urzedu skarbowego przesyla zgodnie z wlasciwoscia miejscowa umowe przeniesienia nieruchomosci dokonana aktem notraialnym.... 20.10.2009 dotyczaca nabycia nieruchomosci niezabudowanej dzialki...
w ocenie tut organu podatkowe wartosc powyzszej nieruchomosci podana przez strony jest nizsza od wartosci rynkowej

zalacnziki
kesrokopia aktu notarialnego z dnia 20.10.2009
wydruki czm dot gruntow niezabudowanych
wydruk iczm wykazu info o czynosciach majatkowych
wydruki geoportalu
kserokopia wezwania z dnia 19.10.2012

Data: 2013-01-11 07:53:44
Autor: Krzysztof Jodłowski
US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania
> narazie tylko byla informacja o wszeciu dochodzenia nic konkretnego
> chyba... ?pierwsze pismo dostalem w listopadzie 2012

No to już się załapali w terminie i nie ma przedawnienia.

Krzysztof

Data: 2013-01-14 04:01:04
Autor: Marek
On Jan 9, 8:01 pm, bartek <bartol...@g.pl> wrote:
[...]

Sprawdz, po ile gmina sama sprzedawala podobne dzialki w tamtym
czasie.
Mnie tez scigali, twierdzac, ze zanizylem wartosc o polowe, ale po
sprawdzeniu ( adwokat) okazalo sie, ze gmina sprzedawala sama po
takiej cenie. Klamali.

US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania