US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania

Data: 2013-01-09 21:41:05
Autor: poszukiwacz
US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania
bartek wrote:
3 lata temu kupilem dzialke...w miejscowosci ktora nie nalezala do miasta
niedawno dostalem pismo ze urzad mimo wszystko podwaza decyzje co do wartosci dzialki
kupilem ja notarialnie za 30 tysiecy zlotych.
Czyli zarzucają Ci zaniżenie wartości działki w celu umniejszenia podatku od czynności cywilnoprawnych?
To się przedawnia po 3 latach licząc od końca roku kalendarzowego w którym powstał obowiązek podatkowy. US wiedział od początku o wartości tej transakcji i mógł kwestionować ją wcześniej - przecież to notariusz od razu płaci podatek PCC do US.
W którym miesiącu i którego roku dokladnie była transakcja notarialna?

Data: 2013-01-09 22:14:06
Autor: bartek
W dniu 2013-01-09 21:41, poszukiwacz pisze:
bartek wrote:
[...]
pazdziernik 2009

tak urzad uwaza ze wartosc jest zanizona...

Data: 2013-01-10 01:22:53
Autor: Robert Tomasik
bartek wrote:
[...]

Odpisz im, by umorzyli postępowanie z powodu przedawnienia.

Data: 2013-01-10 10:06:10
Autor: Michal Jankowski
US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania
"Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

W którym miesi±cu i którego roku dokladnie by³a transakcja notarialna?
pazdziernik 2009

tak urzad uwaza ze wartosc jest zanizona...

Odpisz im, by umorzyli postêpowanie z powodu przedawnienia.

Wydajemisie, ¿e wys³ali mu pismo w grudniu 2012, w³a¶nie po to, ¿eby
zd±¿yæ przed przedawnieniem.

  MJ

Data: 2013-01-10 11:33:38
Autor: Krzysztof Jod³owski
US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania
> Wydajemisie, ¿e wys³ali mu pismo w grudniu 2012, w³a¶nie po to, ¿eby
> zd±¿yæ przed przedawnieniem.

Tez tak chcia³em napisaæ, ale wstrzyma³em konie...

> niedawno dostalem pismo ze urzad mimo wszystko podwaza decyzje co do
> wartosci dzialki pomimo ze napisalem im to wszystko, oraz ze w

Nie wiadomo niestety co zawiera³o pismo i dalej idzie, czy zosta³ wstrzymany bieg tych 3 lat czy nie. Je¶li tylko by³y informacje i propozycje zap³aty, to siê przeterminowa³o. Je¶li wezwanie do zap³aty konkretnej sumy, to raczej siê nie przeterminowa³o.

--
Krzysztof

Data: 2013-01-10 16:53:54
Autor: Robert Tomasik
US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania
U¿ytkownik "Krzysztof Jod³owski" <bluelaser@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:kcm5e0$hg3$1node1.news.atman.pl...
> [...]

Nie wiadomo niestety co zawiera³o pismo i dalej idzie, czy zosta³ wstrzymany bieg tych 3 lat czy nie. Je¶li tylko by³y informacje i propozycje zap³aty, to siê przeterminowa³o. Je¶li wezwanie do zap³aty konkretnej sumy, to raczej siê nie przeterminowa³o.

Musia³aby to byæ decyzja administracyjna i to prawomocna - ma³o prawdopodobne.

Data: 2013-01-10 21:35:27
Autor: bartek
W dniu 2013-01-10 16:53, Robert Tomasik pisze:
> [...]

konkretnej sumy, to raczej siê nie przeterminowa³o.

Musia³aby to byæ decyzja administracyjna i to prawomocna - ma³o
narazie tylko byla informacja o wszeciu dochodzenia nic konkretnego chyba... ?pierwsze pismo dostalem w listopadzie 2012

a akcie notarialnym jest wpisane ze urzad ma czas 5 lat na kontrole wartosci czy cos takiego
a teraz to pismo... co dostlame brzmi tak :
na podstawie art 15. i art16. w zwiazku z art.18a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997, ordynacja podatkowa oraz art12 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 09 2000r o podatku od czynnosci cywilnoprawnych naczelnik drugiego urzedu skarbowego przesyla zgodnie z wlasciwoscia miejscowa umowe przeniesienia nieruchomosci dokonana aktem notraialnym.... 20.10.2009 dotyczaca nabycia nieruchomosci niezabudowanej dzialki...
w ocenie tut organu podatkowe wartosc powyzszej nieruchomosci podana przez strony jest nizsza od wartosci rynkowej

zalacnziki
kesrokopia aktu notarialnego z dnia 20.10.2009
wydruki czm dot gruntow niezabudowanych
wydruk iczm wykazu info o czynosciach majatkowych
wydruki geoportalu
kserokopia wezwania z dnia 19.10.2012

Data: 2013-01-11 07:53:44
Autor: Krzysztof Jod³owski
US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania
> narazie tylko byla informacja o wszeciu dochodzenia nic konkretnego
> chyba... ?pierwsze pismo dostalem w listopadzie 2012

No to ju¿ siê za³apali w terminie i nie ma przedawnienia.

Krzysztof

US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania