US zwraca nadpłatę

Data: 2019-03-01 11:03:52
Autor: Olin
US zwraca nadpłatę
Przesłałem PIT-37 18 lutego przez Twój e-PIT.
Dzisiaj się zalogowałem do banku i mam zwrot nadpłaty z datą 27.02.2019; co
ciekawe przelali o 6 zł więcej niż wynika z rozliczenia.
Chyba pierwszy raz przyznaję, że zmiana jest dobra.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-03-01 02:12:04
Autor: Dawid Rutkowski
US zwraca nadpłatę
A w poprzednich latach też tak wcześnie wysyłałeś?
Ja zwykle odkładam to na koniec kwietnia, w zeszłym roku miałem zwrot na początku lipca, w tym muszę dopłacić, więc czekam i tak ;>
Jak składasz wtedy, gdy mają mało PITów, to i zwroty robią wcześniej, żeby się nie kumulowało, bo potem przez 3 miesiące od końca kwietnia roboty mają multum.
Może i na mój się przyglądają, bo jest PIT-36 z dochodami z najmu.
A najfajniej mi kiedyś to przetrzepali jak składałem wniosek o zwrot VATu na materiały budowlane, sprawdzili dokładnie PITy z ostatnich 3 lat, pytali o każde 100zł i kazali (no, może poprosili) przynieść umowę do wglądu, dobrze, że do US mam spacerkiem.

Ale te 6zł to zła wróżba - sądzę, że będziesz miał z tym korowody.

Data: 2019-03-01 11:30:19
Autor: Olin
US zwraca nadpłatę
Dnia Fri, 1 Mar 2019 02:12:04 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

A w poprzednich latach też tak wcześnie wysyłałeś?

Sprawdziłem i dwóch poprzednich latach było to 17.02.2017 i 15.02.2018,
tyle że wtedy nie miałem żadnej nadpłaty podatku. W tym roku były jaja z 50% uzyskania przychodu i stąd nadwyżka.
Ostatnie nadpłaty miałem ponad 10 lat temu -  kiedy jeszcze rozliczałem się
"papierowo" - na ulgę budowlaną, więc trudno to porównywać.

Ale te 6zł to zła wróżba - sądzę, że będziesz miał z tym korowody.

Jestem przygotowany i trzymam tę sumę w zaskórniakach, żeby w razie czego
zwrócić.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-03-01 02:50:55
Autor: Dawid Rutkowski
US zwraca nadpłatę
W dniu piątek, 1 marca 2019 11:30:19 UTC+1 użytkownik Olin napisał:
> [...]

Sprawdziłem i dwóch poprzednich latach było to 17.02.2017 i 15.02.2018,
tyle że wtedy nie miałem żadnej nadpłaty podatku.

Eeee, no to jaka "zmiana", skoro nie masz z czym porównać?
Chyba że "dobre" ma być to, że jeszcze nie udało im się tego popsuć :(

> Ale te 6zł to zła wróżba - sądzę, że będziesz miał z tym korowody.

Jestem przygotowany i trzymam tę sumę w zaskórniakach, żeby w razie czego zwrócić.

Lepiej oddaj samemu.
Ale nie łudź się, że na przelewie się skończy, o nie nie...
Tak to piszę, żeby mieć disclaimer w razie jakby chcieli mnie oskarżyć o współudział w tym przestępstwie karno-skarbowym ;> W usenecie nie zginie.

Data: 2019-03-01 12:00:44
Autor: Olin
US zwraca nadpłatę
Dnia Fri, 1 Mar 2019 02:50:55 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

Eeee, no to jaka "zmiana", skoro nie masz z czym porównać?

No tak, pospieszyłem się. Trzeba pytać osób, które miały nadpłaty, kiedy
już działały e-Deklaracje.

Lepiej oddaj samemu.
Ale nie łudź się, że na przelewie się skończy, o nie nie...

W weekend się jeszcze wyluzuję, a w poniedziałek sam na siebie doniosę.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-03-01 12:25:37
Autor: Kamil Jońca
US zwraca nadpłatę
Olin <kuku@adres.w.stopce> writes:

[...]

Ja dostałem wczoraj.  Po tygodniu od złożenia. (Pit e-deklaracji, nie z
e-pita)

W poprzednich latach:
25.01.2018   2018-04-13
13.03.2017   2017-03-20 (też tydzień? aż dziwne, że nie pamiętałem)
10.03.2016   2016-04-29
05.03.2015   2015-04-21
25.04.2014   2014-06-05

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Beauty:

Data: 2019-03-03 23:45:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
US zwraca nadpłatę

"Dawid Rutkowski" e7df4247-dc31-4d34-adfd-59403be04eb3@googlegroups.com

: Tak to piszę, żeby mieć disclaimer w razie jakby chcieli mnie oskarżyć
: o współudział w tym przestępstwie karno-skarbowym ;> W usenecie nie zginie.

Za chwilę okaże się, że siostry z grupy żyją w permanentnym
stresie spowodowanym zamordystycznymi rządami?...

Zbliżają się wybory?... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'       eneuel@gmail.com     '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-03-01 17:47:40
Autor: ń
US zwraca nadpłatę
A jaka podstawa prawna?
Spuszczam na drzewo.

-- -- -
kazali przynieść umowę do wglądu

Data: 2019-03-01 12:17:38
Autor: z
US zwraca nadpłatę
W dniu 2019-03-01 o 11:03, Olin pisze:
[...]

Nie cieszyłbym się za bardzo

Rozliczyłem się pomyślnie i mam nadpłatę.
Grzecznie podałem swój numer konta bankowego. I to był mój błąd bo wcześniej tylko poczta.
Teraz US wzywa mnie do złożenia ZAP-3. OSOBIŚCIE
Podałem numer konta wspólnego z małżonką. i wspaniały system nei chce tego przyjąć.

Co robić? jechać i tracić czas i pieniadze czy olać i będą musieli przesłać pocztą bo wszak zap-3 nie złożone

Trzecia możliwość system się zawiesi i cała Polska ucierpi przezemnie ;-)

PS. Czy numer konta do US musi być mój na moje nazwisko?
PS. 2 Czy to konto może mieć współwłaścicieli?
PS. 3. W druku zap-3 nei ma rubryk do umieszczanie współwaścicieli czego podobno paniusia wymaga
Co robi? Co robić? :-)

Data: 2019-03-01 03:53:31
Autor: Dawid Rutkowski
US zwraca nadpłatę
Heh, wiedziałem, że z tym umieszczeniem numeru konta w PIT-37 to był pomysł jakiegoś debila (pozdrowienia, jeśli to czyta ;P ).
Ale też masz nauczkę, że zechciało Ci się pocztę z tej opłaty okraść, toż to operator narodowy!
A może to 6zł, co dostał Olin, to taki bonus?
Bo ZTCP to US sobie opłatę za zwrot pocztą potrącał z nadpłaty ;>
A może to zapłata za branie udziału w wielkim narodowym (oczywiście) programie testowania ePitów? ;>

Co do pytań - od wstąpienia w związek małżeński zwroty mamy na wspólne konto, specjalnie spacerkowaliśmy do US (wtedy jeszcze mieszkaliśmy jakieś 2km dalej, ale była wiosna i nic jeszcze jeść nie wołało) i składaliśmy ZAP-3 - a może to jeszcze był nawet NIP-3 (2011)?
I jak dziś pamiętam, że pani kazała wpisać oba nazwiska w rubrykę "właściciel", jako że konto wspólne.
Hmmm, piszesz że nie ma takiej rubryki? Wtedy jeszcze na pewno była.

Pięknie pięknie US, zapisy kodeksu rodzinnego i opiekuńczego macie w d4?

Data: 2019-03-01 13:30:28
Autor: z
US zwraca nadpłatę
[...]

Właśnie mam przed sobą Zap-3 i tam jest napisane że "Można podać jedynie taki rachunek, którego właścicielem _lub_ współwłaścicielem jest składający"

Nie ma rubryk na wpisywanie współwłaścicieli

Ładna panie z US nakrzyczała na mnie ;-) że żona i ja powinniśmy poskładać Zap-3 i wpisać wszystkich współwłaścicieli kont.

ja za to pokrzyczałem na panią ;-) że to niech uzna ten numer za niebyły i przyśle jak dotychczas pocztą. Pożegnaliśmy się ozięble :-)

Data: 2019-03-02 09:36:37
Autor: Piotr Gałka
US zwraca nadpłatę
W dniu 2019-03-01 o 13:30, z pisze:

Ładna panie z US

Ładna nie oznacza mądra.
P.G.

Data: 2019-03-01 12:40:56
Autor: Piotr Gałka
US zwraca nadpłatę
W dniu 2019-03-01 o 12:17, z pisze:
PS. 2 Czy to konto może mieć współwłaścicieli?

Mi i żonie zwracają (nie pamiętam od kiedy) na nasze wspólne konto.
P.G.

Data: 2019-03-01 13:09:26
Autor: Olin
US zwraca nadpłatę
Dnia Fri, 1 Mar 2019 12:17:38 +0100, z napisał(a):

Rozliczyłem się pomyślnie i mam nadpłatę.
Grzecznie podałem swój numer konta bankowego. I to był mój błąd bo wcześniej tylko poczta.
Teraz US wzywa mnie do złożenia ZAP-3. OSOBIŚCIE

Internety powiadają, że taka jest, niestety, procedura:
https://www.pitax.pl/wiedza/informacje-podatkowe/co-to-jest-zap-3/

Ten cały ZAP-3 to chyba składałem tak dawno, że już nie pamiętam, jak było,
ale konto mam to samo w Intelżygo od ~2000 r. i opatrzność uchroniła mnie
przed kombinowaniem, mimo że na przestrzeni dziejów jako podstawowego konta
używałem VW i Eurobank, a nawet LG.

Z nudów sprawdziłem, kiedy był zwrot nadpłaty, ale oczywiście już nie
dojdę, kiedy składałem PIT.

2003-03-25
2004-04-08
2005-04-05
2006-03-15
2007-03-13
2008-04-11
2009-03-06
2010-02-10

Czyli nie było tak źle, jak zapamiętałem, i to wczasach papierowych
formularzy. Szczególnie 20 lutego 2010 robi wrażenie, a i marzec wcale nie
należał do rzadkości.

Data: 2019-03-01 13:36:03
Autor: z
US zwraca nadpłatę
W dniu 2019-03-01 o 13:09, Olin pisze:

Internety powiadają, że taka jest, niestety, procedura:
https://www.pitax.pl/wiedza/informacje-podatkowe/co-to-jest-zap-3/

Rozumiem że programiści/ich zleceniodawcy nie przewidzieli że zap3 trzeba składać osobiście. ICh BŁĄD NIE MÓJ

Ale podaj podstawę prawną do wpisywania w zap-3 współwłaścicieli konta ;-)

PS. Ładna pani narzekała że też jest tym wspaniałym systemem zaskoczona i że to nie jej wina :-)

Data: 2019-03-01 04:51:25
Autor: Dawid Rutkowski
US zwraca nadpłatę
W dniu piątek, 1 marca 2019 13:36:22 UTC+1 użytkownik z napisał:

PS. Ładna pani narzekała że też jest tym wspaniałym systemem zaskoczona i że to nie jej wina :-)

A który to US tak inwestuje? ;)

Zaś numer konta w PIT-37 nie ma nic wspólnego z epit - po prostu taki jest tegoroczny wzór PIT-37, nawet jak od początku do końca papierowo składasz.

Czyli co, wychodzi na to, że jak coś w tą rubrykę w PIT-37 wpiszesz, to trzeba potem osobiście iść składać ZAP-3?

Data: 2019-03-01 14:03:00
Autor: z
US zwraca nadpłatę

Czyli co, wychodzi na to, że jak coś w tą rubrykę w PIT-37 wpiszesz, to trzeba potem osobiście iść składać ZAP-3?

Hmmm.... Już się gubię. :-)
W pit-37 nie wpisywałem numeru konta.
Wpisałem w okno na www po wypełnieniu pit-37
System przyjął ale nie do końca i ładne panie mają teraz zajęcie.

Data: 2019-03-01 05:21:31
Autor: Dawid Rutkowski
US zwraca nadpłatę
W dniu piątek, 1 marca 2019 14:03:05 UTC+1 użytkownik z napisał:

> [...]
Wpisałem w okno na www po wypełnieniu pit-37
System przyjął ale nie do końca i ładne panie mają teraz zajęcie.

To podejrzyj sobie w systemie epit, jak wygląda Twój PIT-37 "do wydruku" - miejsce na numer konta jest na ostatniej stronie. Opisane dużymi wielkimi literami, nie da się nie znaleźć. Jak bedzie puste, to dopiero będzie zonk ;)

Data: 2019-03-01 15:23:27
Autor: z
US zwraca nadpłatę

[...]

Chciałem się właśnie zalogować przez chrome z okna prywatnego i pojawił mi się znajomy komunikat. Nie mam siły...

Data: 2019-03-01 15:04:22
Autor: Kamil Jońca
US zwraca nadpłatę
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

Być może chodzi o to, że jeśli PIT-37 złożysz w papierku, to wtedy
przyjmą ten numer konta, a elektrycznie jest nieskuteczny.

KJ

There is never time to do it right, but always time to do it over.

Data: 2019-03-01 15:23:31
Autor: Olin
US zwraca nadpłatę
Dnia Fri, 01 Mar 2019 15:04:22 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Być może chodzi o to, że jeśli PIT-37 złożysz w papierku, to wtedy
przyjmą ten numer konta, a elektrycznie jest nieskuteczny.

Już w zasadzie nic nie pamiętam, ale przy pierwszym zwrocie podatku chyba
składałem załącznik do pitu z numerem konta, czyli właśnie ów ZAP-3.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-03-01 15:26:26
Autor: z
US zwraca nadpłatę
W dniu 2019-03-01 o 15:23, Olin pisze:

Już w zasadzie nic nie pamiętam, ale przy pierwszym zwrocie podatku chyba
składałem załącznik do pitu z numerem konta, czyli właśnie ów ZAP-3.

Konto miało współwłaściciela?

Data: 2019-03-01 15:30:53
Autor: Olin
US zwraca nadpłatę
Dnia Fri, 1 Mar 2019 15:26:26 +0100, z napisał(a):

Konto miało współwłaściciela?

W życiu.
Znaczy się, nie miało i dalej nie ma.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2019-03-01 15:33:10
Autor: z
US zwraca nadpłatę
W dniu 2019-03-01 o 15:30, Olin pisze:
Dnia Fri, 1 Mar 2019 15:26:26 +0100, z napisał(a):

Konto miało współwłaściciela?

W życiu.
Znaczy się, nie miało i dalej nie ma.

Znaczy rację miała konsultantka z banku namawiając mnie na _osobiste_ konto do którego będę miał dostęp osobiście i będę mógł tam chować zaskórniaki ;-)

Data: 2019-03-01 15:34:15
Autor: z
US zwraca nadpłatę
W mordę...
I tak właśnie powróciliśmy do tematu grupy ;-)

Data: 2019-03-01 16:18:54
Autor: Kamil Jońca
US zwraca nadpłatę
[...]

Kiedyś to się składało NIP-3, później to się zmieniło na NIP-3, a teraz,
jak rozumiem, można konto wpisać bezpośrednio w PIT-37
:)
KJ

Here we are in America ... when do we collect unemployment?

Data: 2019-03-01 15:25:40
Autor: z
US zwraca nadpłatę
W dniu 2019-03-01 o 15:04, Kamil Jońca pisze:

Być może chodzi o to, że jeśli PIT-37 złożysz w papierku, to wtedy
przyjmą ten numer konta, a elektrycznie jest nieskuteczny.

Znaczy że to chyba nie wina podatnika żeby musiał pędzić osobiście i naprawiać to zapem trzecim? :-)

Żeby był nieskuteczny to pikuś ale mi kazano właśnie naprawiać

US zwraca nadpłatę