USB_2_LPT

Data: 2014-10-13 14:50:14
Autor: Adam
USB_2_LPT
Witajcie.

Czy występuje jeszcze w przyrodzie zł±cze LPT na sznurku USB?

Owszem, s± przej¶ciówki USB do DB25f, np. Manhattan 317405, ale tego typu "wynalazki" od ładnych już kilku lat s± widziane w systemie jako wirtualna drukarka USB, a nie jako LPT :(

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-10-13 15:49:36
Autor: \(c\)RaSz
USB_2_LPT
Użytkownik "Adam"  napisał w
:
: Czy występuje jeszcze w przyrodzie zł±cze LPT na sznurku USB?
:
: ale s± widziane w systemie jako
: wirtualna drukarka USB, a nie jako LPT :(
:

Nie wiem czy to spełnia Twoje wymagania, ale na Warszawskiej Giełdzie pod
Stodoł± widziałem onegdaj wtyczki do USB, do których można było wetkn±ć
Centroniksa, i drukarka z kablem LPT była obsługiwana prawidłowo. Wtyk
kosztował co¶ 19 złotych.
Były też karty na PCI, i dawały chyba 99,99 procentow± emulację portu LPT.
Kosztowały ~ 50 złotych.

--

  ______________
Moje motto na dzi¶:

A politycy s± albo przekupni, albo (co znaaacznie gorsze!) głupi, albo, w
najlepszym przypadku  -  zdecydowanie niekompetentni. I od wielu już
dziesięcioleci wdrażaj± różne swoje wymysły, które prowadz± do
marnotrawienia dobra wspólnego, i obł±kańczej alokacji ¶rodków.

Postęp technologiczny powinien skutkować potężnym wzrostem wydajno¶ci, a w
konsekwencji: zamożno¶ci społeczeństw. PKB powinno rosn±ć ~ 10% rok, w rok!
A pełznie na ćwierć fajerki. A wszystko to z winy nieefektywnego zarz±dzania
cało¶ci±.
Głupota to, czy sabotaż?!

Data: 2014-10-13 16:03:50
Autor: Adam
USB_2_LPT
W dniu 2014-10-13 15:49, (c)RaSz pisze:
[...]

Takich "wtyczek" mam jeszcze kilka. Ale każda z nich jest widziana jako emulator drukarki, ja za¶ chcę emulację LPT do obsługi starego klucza HASP na LPT

Były też karty na PCI, i dawały chyba 99,99 procentow± emulację portu LPT.
Kosztowały ~ 50 złotych.

Kart też jeszcze kilka mam ze starych zapasów ;)

Ale tu chodzi o laptopa.

Technicznie jest to do podpięcia, ale nie opłaca się - za dużo babraniny w bebechach, żeby z laptopa "wyj±ć" magistralę PCI.
To już taniej by wyszło kupić np. starego IBM R500 i do niego stację dokuj±c± ze sprzętowym LPT, ale to w tym przypadku też odpada.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-10-13 18:59:01
Autor: BartekK
USB_2_LPT
W dniu 2014-10-13 o 16:03, Adam pisze:
Ale tu chodzi o laptopa.

Technicznie jest to do podpięcia, ale nie opłaca się - za dużo babraniny
w bebechach, żeby z laptopa "wyjąć" magistralę PCI.
To już taniej by wyszło kupić np. starego IBM R500 i do niego stację
dokującą ze sprzętowym LPT, ale to w tym przypadku też odpada.
Jak laptop ma miejsce na kartę PCImcia lub PCIexpress to problem mały - są karty w pełni dające LPT (oraz często COM) czysto sprzętowy, podpinane przez PCIexpress-card (rozmiar 34/54). Tylko 10x sprzawdź przy zakupie konkretną kartę i jej czipset, bo są też "karty" pciexpress z lpt albo com, które ze złącza pciexpress tak naprawdę wykorzystują tylko USB - a dalej to sam wiesz.

Data: 2014-10-19 20:57:35
Autor: \(c\)RaSz
USB_2_LPT
Użytkownik "Adam" napisał w
:W dniu 2014-10-13 15:49, (c)RaSz pisze:
: > (...)
:
: Takich "wtyczek" mam jeszcze kilka. Ale kaĹĽda z nich jest widziana jako
: emulator drukarki, ja zaś chcę emulację LPT do obsługi starego klucza
: HASP na LPT
:
: > Były też karty na PCI, i dawały chyba 99,99 procentową
: > emulacjÄ™ portu LPT.
: > Kosztowały ~ 50 złotych.
: >
:
: Kart teĹĽ jeszcze kilka mam ze starych zapasĂłw ;)
:
: Ale tu chodzi o laptopa.
:
: Technicznie jest to do podpięcia, ale nie opłaca się - za dużo babraniny
: w bebechach, żeby z laptopa "wyjąć" magistralę PCI.
:  (...)
:

JakoĹ› tak zerknÄ…Ĺ‚em tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kontroler_(informatyka)

 â€” zobacz zdjÄ™cia. Na koĹ„cu jest "Kontroler portu Centronics na zĹ‚Ä…czu
PCI   — no ale ten zdyskwalifikowaĹ‚eĹ›, bo "nie do laptopa". Ale pierwsza od
gĂłry fotka przedstawia Kontroler USB na zĹ‚Ä…czu PCMCIA  — co naprowadziĹ‚o
mnie na myśl, że powinieneś poszukać "Kontrolera portu Centronics — na
złączu PCMCIA! Lub na złączu Express Card.
Choć nie mam zielonego pojęcia, czy kiedykolwiek takie były. No ale kieszeń
na PCMCIA w owym laptopie chyba masz?

--
  ____________________________

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
troskliwie dbajÄ… o swĂłj elektorat, ĹĽe i pokrzywdzonych,
i wyzyskiwanych... przybywa!

Data: 2014-10-20 11:04:47
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
USB_2_LPT
Dnia 2014-10-13, o godz. 16:03:50
Adam <a.g@poczta.onet.pl> napisał(a):

Takich "wtyczek" mam jeszcze kilka. Ale każda z nich jest widziana
jako emulator drukarki, ja za¶ chcę emulację LPT do obsługi starego
klucza HASP na LPT

Z tym niestety będziesz miał problem - czasami do konkretnego klucza
udaje się dobrać przej¶ciówkę droga eksperymentu. Niestety bardzo
często soft oczekuje że klucz HASP będzie pod okre¶lonym adresem i IRQ.
Konkretnie:

LPT1: I/O port 0x3BC, IRQ 7
LPT2: I/O port 0x378, IRQ 7
LPT3: I/O port 0x278, IRQ 5

Niestety te przej¶ciówki emuluj± porty o całkiem innych adresach i
przerwaniach więc często jedyna droga to niestety sprzęt z pełnym
fizycznym portem.

Inna rzecz to kontakt z producentem oprogramowania i wymiana klucza na
taki na USB. Niestety często to niemożliwe bo albo producent nie
istnieje, albo nigdy nie było wersji klucza na USB>

To już taniej by wyszło kupić np. starego IBM R500 i do niego stację dokuj±c± ze sprzętowym LPT, ale to w tym przypadku też odpada.

SprawdĽ adresy i przerwania w porcie w takiej stacji - też często s±
niestandardowe.

Zdrówko

Data: 2014-10-20 18:03:20
Autor: 666
USB_2_LPT
Sa notki z wyj¶ciem równoległym Centronics, np. HP Compaq nc6320.

-- -- -

Data: 2014-10-15 00:27:59
Autor: Uncle Pete
USB_2_LPT
On 2014-10-13 14:50, Adam wrote:
Witajcie.

[...]

Jak najbardziej s± i mam jedno takie, kupione rok temu na Allegro. Tyle że leży na działce, więc nie powiem jak dokładnie nazywa się typ. Chodzi na nim stara drukarka HP LJ 2200 podpinana pod gniazdo USB laptopa. Będę tam w weekend i mogę popatrzeć.

Piotr

Data: 2014-10-15 00:59:46
Autor: Adam
USB_2_LPT
On 2014-10-13 14:50, Adam wrote:
Witajcie.

[...]

Jak nie zapomnisz, to pamiętaj ;)

Tak, jak pisałem - potrzebuję, aby w systemie było widziane jako LPT a nie "wirtualna drukarka".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-10-18 11:28:41
Autor: Uncle Pete
USB_2_LPT
Tak, jak pisałem - potrzebuję, aby w systemie było widziane jako LPT a
nie "wirtualna drukarka".

Sorry, jednak okazało się, że zgłasza się jako "uniwersalna drukarka USB".

Piotr

Data: 2014-10-19 22:51:43
Autor: BartekK
USB_2_LPT
W dniu 2014-10-13 o 14:50, Adam pisze:
Witajcie.

Czy występuje jeszcze w przyrodzie złącze LPT na sznurku USB?

Owszem, są przejściówki USB do DB25f, np. Manhattan 317405, ale tego
typu "wynalazki" od Ĺ‚adnych juĹĽ kilku lat sÄ… widziane w systemie jako
wirtualna drukarka USB, a nie jako LPT :(

Masz tam expresscard? http://www.stappenmotor.nl/Images/CNC%20ExpressCard/CNC%20ExpressCard.jpg

--
| Bartłomiej Kuźniewski

USB_2_LPT