USB 3.0 zbyt wolny

Data: 2016-10-22 14:15:53
Autor: Jacek
USB 3.0 zbyt wolny
Prawie nowy laptop ASUS Zenbook i nowy pendrive Kingston USB 3.0.
Windows 10. Przy kopiowaniu dużych plików prędkość nie przekracza 15 MB/s, a pendrive ma deklarowane 100. Starszy pendrive też Kingston i też 3.0 wyciąga ledwie 10.
Co mam nie tak? Jak sprawdzić, czy system widzi tego pendriva jako 3.0, a może jako 2.0?
Jacek.

Data: 2016-10-22 14:29:19
Autor: Budzik
USB 3.0 zbyt wolny
Użytkownik Jacek krystian.mazurek@alektum.com ...

[...]

A w innym komputerze te pendrajwy pracuja z zadeklarowana predkoscia?
Bo zadeklarować to sobie producent moze... A moze kupiłes podróbke?

Data: 2016-10-22 15:27:50
Autor: Marcin N
USB 3.0 zbyt wolny
W dniu 2016-10-22 o 14:15, Jacek pisze:
[...]

Włóż go do gniazda USB 2.0, to Windows zacznie krzyczeć, że nie wykorzystujesz potencjału.

--
MN

Data: 2016-10-24 21:50:50
Autor: qwerty
USB 3.0 zbyt wolny
Użytkownik "Marcin N"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:580b694b$0$659$65785112@news.neostrada.pl...
Włóż go do gniazda USB 2.0, to Windows zacznie krzyczeć, że nie wykorzystujesz potencjału.

Nie będzie

Data: 2016-10-24 22:21:52
Autor: Irokez
USB 3.0 zbyt wolny
W dniu 2016-10-24 o 21:53, Marcin N pisze:
[...]

u mnie też.
nie krzyczy jak nie ma USB3.0 na pokładzie :)

--
Irokez

Data: 2016-10-22 15:30:32
Autor: Chris
USB 3.0 zbyt wolny
W dniu 22.10.2016 o 14:15, Jacek pisze:
[...]

Kingstony są różne od taniego wolnego badziewia po super szybki ale niestety też drogie. Co to za model?

Ja mam taki i nie narzekam na transfery.

https://www.kingston.com/datasheets/hxs3_pl.pdf

Prędkość1
USB 3.1 Gen 1 (USB 3.0)
odczyt 350 MB/s, zapis 250 MB/s (128-512 GB)
USB 3.1 Gen 1 (USB 3.0)
Odczyt 350 MB/s, zapis 180 MB/s (64 GB)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-10-23 14:51:58
Autor: Saiko Kila
USB 3.0 zbyt wolny
Proces Chris <xxx@xxx.xxx> zwrócił błąd:
Ja mam taki i nie narzekam na transfery.

https://www.kingston.com/datasheets/hxs3_pl.pdf

Pamięć lotna, ale pan marketingowiec już nie bardzo, zwłaszcza na
umyśle: "zgodna ze standardem USB 3.1 Gen 1 [...]Jest także wstecznie
kompatybilna ze standardami USB 3.0 [...]" ;P

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.

Data: 2016-10-24 08:47:40
Autor: Chris
USB 3.0 zbyt wolny
W dniu 2016-10-23 o 14:51, Saiko Kila pisze:
  "zgodna ze standardem USB 3.1 Gen 1 [...]Jest także wstecznie
kompatybilna ze standardami USB 3.0 [...]" ;P

Nie czytałem tego PDF-a :) ale dobre :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-10-24 18:23:26
Autor: marfi
USB 3.0 zbyt wolny
Użytkownik "Saiko Kila" <fnvxbxvyn@benatr.cy> napisał w wiadomości news:3p0d79cjp3ia.dlgsaikokila.pl...
[...]

Ale te wymiary ją dyskwalifikują: "Wymiary 776,3 mm x 23,48 mm x 12,17 mm"
:)

--
marfi

Data: 2016-10-22 18:17:54
Autor: ggs
USB 3.0 zbyt wolny

"Jacek" <krystian.mazurek@alektum.com> wrote in message news:nufl9r$uqn$1node1.news.atman.pl...
Prawie nowy laptop ASUS Zenbook i nowy pendrive Kingston USB 3.0.
Windows 10. Przy kopiowaniu dużych plików prędkość nie przekracza 15 MB/s, a pendrive ma deklarowane 100.

Jaki to Kingston ?

Data: 2016-10-23 17:53:55
Autor: Jacek
USB 3.0 zbyt wolny
W dniu 22.10.2016 o 18:17, ggs pisze:

[...]

DT SE9 G2 usb 3.0 32 GB

Jacek

Data: 2016-10-24 00:13:33
Autor: Saiko Kila
USB 3.0 zbyt wolny
Proces Jacek <krystian.mazurek@alektum.com> zwrócił błąd:

DT SE9 G2 usb 3.0 32 GB

On się trochę różni od wersji SE9 USB2 wyglądem, ale faktycznie mogą się
pomylić.

Możesz użyć zewnętrznego programu. W Windows nie ma takiego domyślnie.
Lepiej ściągnij sobie ten programik:
http://www.uwe-sieber.de/usbtreeview_e.html#download

Uruchom, wetknij pamięć do slotu USB3.0. Poczekaj aż się pojawi na
liście (możesz zidentyfikować po literze napędu), kliknij na odpowiedni
"USB Mass Storage Device".

Będziesz miał sekcję  "Connection Information", i pod spodem pole
"Device Bus Speed". Jeśli aktualnie działa w USB 3 to będzie "0x03
(SuperSpeed)". Niższa wartość oznacza wolniejsze połączenie. Pojawi się,
jeśli włożysz przez pomyłkę do portu USB 2, albo jeśli urządzenie nie
obsługuje USB 3.

Jeśli chcesz zobaczyć co urządzenie może, to dwa pola mogą powiedzieć.
Po pierwsze w sekcji "Device Descriptor" jest bcdUSB. To powinno
wyświetlić "0x300 (USB Version 3.00)" lub coś podobnego, ale zrobi to
poprawnie tylko jeśli port USB będzie 3.0+ i urządzenie będzie USB 3
(inaczej pokaże niższą prędkość).

Jest jeszcze sekcja "SuperSpeed USB Device Capability Descriptor",
zwykle na samym końcu listy, ale ona się pojawi wyłącznie na porcie USB
3. Tam jest pole wSpeedsSupported, USB 3 to SuperSpeed, USB 2 to
High-Speed, zaś niższe to FullSpeed (niektóre urządzenia 3.0 nie mają
np.FullSpeed).

Wtedy z grubsza będziesz wiedział na czym stoisz i komu dać popalić.

--
Saiko Kila
Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę.

Data: 2016-10-24 09:07:40
Autor: Jacek
USB 3.0 zbyt wolny
W dniu 24.10.2016 o 00:13, Saiko Kila pisze:

[...]

Wielkie dzięki. Tak zrobiłem i pokazuje mi:
- w sekcji "Device Descriptor" bcdUSB 0x300 USB version 3.0
- w sekcji "Superspeed USB..."  w Speed Supported mam wszystkie trzy łącznie z Super Speed
- za to w seksji "Connection Inf  " mam niestety 0x02 > not true, see below in Connection Information V2

Czytam tę drugą sekcję i tam jest:
-- -- -- -- -- -- -- - Connection Information V2 -- -- -- -- -- -- -
Connection Index         : 0x0E (14)
Length                   : 0x10 (16 bytes)
SupportedUsbProtocols    : 0x04
  Usb110                  : 0 (no)
  Usb200                  : 0 (no)
  Usb300                  : 1 (yes)
  ReservedMBZ             : 0x00
Flags                    : 0x03
  DevIsOpAtSsOrHigher     : 1 (Is operating at SuperSpeed or higher)
  DevIsSsCapOrHigher      : 1 (Is SuperSpeed capable or higher)
  DevIsOpAtSsPlusOrHigher : 0 (Is not operating at SuperSpeedPlus or higher)
  DevIsSsPlusCapOrHigher  : 0 (Is not SuperSpeedPlus capable or higher)
  ReservedMBZ             : 0x00

CO jest grane?
JAcek

Data: 2016-10-25 10:47:57
Autor: Saiko Kila
USB 3.0 zbyt wolny
[...]

To jest dobrze. Te dane dotyczą połączenia. W systemie Microsoftu
(bodajże od Win8 w górę) Usb110 zawsze będzie ustawione na zero jeśli
port jest typu USB3, natomiast Usb200 może być ustawione, ale jeśli nie
jest to nie szkodzi.

SuperSpeedPlus to USB3.1 Gen 2 czy jak to teraz nazywają, to ten
standard 10Gb/s (zamiast 5 Gb/s w zwykłym SuperSpeed). Twój pen tego nie
obsługuje, ale to nie ma większego znaczenia...

Wygląda, że to pen 3.0, tyle że nie rakieta.

--
Saiko Kila
Our scientists tell me that given enough resources, they can develop an

Data: 2016-10-24 08:54:21
Autor: Chris
USB 3.0 zbyt wolny
W dniu 2016-10-23 o 17:53, Jacek pisze:
[...]

https://www.kingston.com/datasheets/DTSE9_pl.pdf

W sumie producent nigdzie nie podaje prędkości tej pamięci a sam standard złącza nie ma znaczenia.

Patrzę na testy i jak najbardziej masz poprawne wyniki:
https://forum.cdrinfo.pl/f115/kingstone-dtse9-16gb-90720/

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-10-24 09:58:54
Autor: Jacek
USB 3.0 zbyt wolny
W dniu 24.10.2016 o 08:54, Chris pisze:

Patrzę na testy i jak najbardziej masz poprawne wyniki:
https://forum.cdrinfo.pl/f115/kingstone-dtse9-16gb-90720/
Do dobra.
Dałem się nabrać na 3.0 i 100 MB/s.
Pendrive podoba mi się, bo mogę go przypiąć do kluczy i mieć stale przy sobie. Jakoś przeżyję te dodatkowe minuty przy kopiowaniu.
Jacek

Data: 2016-10-24 09:48:09
Autor: pueblo
USB 3.0 zbyt wolny
Witaj Jacek, 24 paź 2016 w news:nukf01$p2d$2node1.news.atman.pl
napisałeś/aś:
[...]

Nigdzie w wątku nie widzę, żebyś potwierdził, że odczyt jest porównywalny z deklarowanym przez producenta. Tylko zapis się zgadza.
Apropos, parę lat temu zauważyłem, że jeden pen Kingstona jest dość wolny - w porównaniu z innym modelem jaki miałem, nawet o połowę - i były to niższe wartości niż deklarowane w specyfikacji(mimo że sformułowania "up to")
Zrobiłem parę testów, zapisałem screeny i poszedłem z tym do sklepu. Facet był sceptyczny, ale co mi tam, powiedziałem, że z ciekawości nich go odsyła gdzie trzeba. Po paru tygodniach, ku mojemu i jego zdziwieniu, Kingston(czy dystrybutor)odesłał nowy inny 2x pojemniejszy model.
Plus dla Kignstona.

Data: 2016-10-24 14:24:38
Autor: JaNus
USB 3.0 zbyt wolny
W dniu 2016-10-24 o 11:48, pueblo pisze:
powiedziałem, że z ciekawości nich go odsyła gdzie trzeba. Po paru
tygodniach, ku mojemu i jego zdziwieniu, Kingston(czy
dystrybutor)odesłał nowy inny 2x pojemniejszy model. Plus dla
Kignstona.

W wyrobie elektronicznym takim jak opisane, największy koszt stanowi
baaardzo szeroko rozumiane "wdrożenie produkcji". Natomiast jej "koszty
bieżące" stanowią często raptem jakiś procent, lub trzy, góra pięć!
Dlatego też firma nie straciła na tym, że Ci wysłała przysłowiowy
"nowszy model": o wieeele więcej zapłacili za "koszty logistyczne",
czyli czas pracownika który to rozpatrzył, inny facet zapakował,
zaadresował, i wysłał (też nie za darmo). Stawiałbym przy tym, że cała
ta logistyka zeżarła więcej, niż oni mają ze sprzedaży sztuki, albo może
nawet 5 sztuk.
No ale liczący się, markowy producent, będzie dbał o zadowolenie
klienta, i nie będzie skrupulatnie liczył tych roboczo-minut. Acz gdyby
to ode mnie zależało, to zorganizowałbym to nieco racjonalniej (jak sądzę).

Data: 2016-10-24 15:11:56
Autor: Chris
USB 3.0 zbyt wolny
[...]

Dystrybutor nie patrzy na to :) jest szuka nie uszkodzona mechanicznie np. połamana :) to wymienia na nową sztukę albo jak jej nie ma to coś innego w podobnej cenie. Kingston nie ma tu nic do gadania.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-10-25 11:23:50
Autor: Saiko Kila
USB 3.0 zbyt wolny
Proces pueblo <nomail@nomail.pl> zwrócił błąd:

[...]

Ja niby wiem że trzeba sprawdzać konkretne modele, ale i tak ostatnio
wtopiłem. Wziąłem taniego ADATA UV150 w wersji 16 GB, mimo że początkowo
chciałem 32 GB. Dopiero po czasie sobie przypomniałem, że w testach ta
wersja ma odczyt maks 50 MiB/s, podczas gdy sensowna jest wersja 32 GB,
która ma 100 MiB/s, dwa razy większa pojemność i dwa razy większa
prędkość. I tak mam flaszkę która na USB 3 działa niewiele lepiej niż na
USB 2 (bo te 50 mega to też bajki były).

Zadziałało stare przyzwyczajenie fotograficzne: zamiast karty 16 GB
lepiej mieć dwie po 8 GB, a jeszcze lepiej cztery po 4 GB. Jak się jakaś
zepsuje to mniej zdjęć stracisz. No, w tym wypadku lepiej było jednak
brać większą.

--
Saiko Kila
Your lover has brought you news that she has borne a child of yours.

Data: 2016-10-24 10:04:14
Autor: Chris
USB 3.0 zbyt wolny
W dniu 2016-10-24 o 09:58, Jacek pisze:
[...]

Bo patrzysz na prędkość złącza a nie prędkość pamięci zastosowanej w danym urządzeniu :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-10-24 11:40:31
Autor: JaNus
USB 3.0 zbyt wolny
W dniu 2016-10-24 o 09:58, Jacek pisze:
Pendrive podoba mi się, bo mogę go przypiąć do kluczy i mieć stale
przy sobie.

Do kluczy? Odradzam, a przynajmniej unikaj tego, aby z tymi przypiętymi
kluczami wtykać go do jakiegoś innego kompa (na mieście). Wszak częstszą
przyczyną utraty danych na penie, nie jest, wbrew pozorom awaria
urządzenia, ale pozostawienie go gdziesik (a to u znajomych {tylko
q*rwa: których??} a to w punkcie usług poligraficznych). W drukarniach
mają takich zapomnianych pendraków całe szuflady! Dlatego użycie jako
breloczka do kluczy, może się skończyć tym, że się nie dostaniesz do
mieszkania.

Data: 2016-10-23 16:49:48
Autor: the_foe
USB 3.0 zbyt wolny
[...]

mam takiego najtanszego KINGSTONA 3.0 (16GB) nawet diody nie ma i sciaga równiutko bez zacinki 100 MB/s a na porcie 2.0 38 MB/s
więc coś na pewno jest nie tak.

--
@foe_pl

Data: 2016-10-23 22:21:02
Autor: Irokez
USB 3.0 zbyt wolny
[...]

Kopiowaniu w którą stronę?
bo te 100MB/s to odczyt, zapis na niego deklarują 15MB/s

--
Irokez

Data: 2016-10-24 09:04:09
Autor: ggs
USB 3.0 zbyt wolny

[...]

 No dokładnie  , .... i o ile producent opisał predkości to nie za bardzo  jest sie do czegokolwiek przyczepić.

 i tak to lepsze niż jak nic nie jest opisane bo wtedy to by były zawrotne osiagi typu 20  w odczycie i ze 3-4 w porywach w zapisie mimo , ze byłby to USB 3.0 o czym na opakowaniu producent WOŁAMI nie omieszka sie pochwalić :)

Data: 2016-10-24 12:22:58
Autor: Irokez
USB 3.0 zbyt wolny
W dniu 2016-10-24 o 09:04, ggs pisze:

[...]

Kupiłem 2 sztuki Platineta 16GB (w markecie) bez deklaracji, myślę sobie będzie średnio 3-5MB/s zapis jak w reszcie, ale więcej nie potrzeba.
W praktyce szybkość zapisu jest w kilobajtach na sekundę - dosłownie, jeden plik 3MB kopiuje się ze 2 sekundy po czym "chyba" trwa aktualizacja danych o partycji z 5-6 sekund... i tak dla każdego pliku...

Jeździ ten Platinetowski śmieć z mp3 w radiu, ale jak mam coś tam dograć.... któregoś dnia go wyj..mę.
Nic nigdy więcej Platineta

--
Irokez

Data: 2016-10-24 15:44:08
Autor: ggs
USB 3.0 zbyt wolny

"Irokez" <no.email@wp.pl> wrote in message news:580de101$0$15195$65785112news.neostrada.pl...

[...]

 A potem co poniektórzy sie dziwią , dlaczego przy takiej samej pojemności karta czy pen może kosztować 5x więcej .....

USB 3.0 zbyt wolny