USB 3 - dlaczego urządzenia nie działają?

Data: 2013-04-15 09:18:46
Autor: Marek
USB 3 - dlaczego urządzenia nie działają?
Witam,

Mam na frontpanelu 2 gniazda USB3 i 2 USB2. Gdy podłączam niektóre urządzenia do USB3 to nie chcą w nim działać (synchronizacja danych smartfona, kalibrator). Nie ma problemu z dyskiem USB na tym porcie nawet jeśli jest to ten sam smartfon lub pendrive. Po przełączeniu na USB2 - działają wszystkie urządzenia. Sądziłem, że USB3 jest kompatybilny w dół. Co może być przyczyną takiego zachowania? Czy jakaś konfiguracja w BIOSie może być tego przyczyną?

Marek

Data: 2013-04-15 17:25:24
Autor: Krystek
W dniu 2013-04-15 09:18, Marek pisze:
[...]

Brak odpowiedniej wtyczki standardu USB 3?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-04-15 21:49:01
Autor: Marek
W dniu 2013-04-15 17:25, Krystek pisze:

Brak odpowiedniej wtyczki standardu USB 3?

Chodzi Ci o to, że w dziurÄ™ mogÄ™ wetknąć niekompatybilne urzÄ…dzenie? No dobrze - ale w czym jest rzecz, że to samo urzÄ…dzenie USB2 w trybie dysku dziaÅ‚a na porcie USB3 a w  trybie multimedialnym już nie? Port USB3 nie potrafi poradzić sobie z transmisjÄ… w standardzie USB2?

Marek

Data: 2013-04-15 23:27:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
USB 3 - dlaczego urz±dzenia nie dzia³aj±?

"Marek" kkhljm$vqa$1@node2.news.atman.pl

Chodzi Ci o to, ¿e w dziurê mogê wetkn±æ niekompatybilne urz±dzenie? No dobrze - ale w czym jest rzecz, ¿e to samo urz±dzenie USB2 w trybie dysku dzia³a na porcie USB3 a w  trybie multimedialnym ju¿ nie? Port USB3 nie potrafi poradziæ sobie z transmisj± w standardzie USB2?

Mo¿e problem le¿y po stronie softu -- mo¿e trzeba co¶ doinstalowaæ?
Mo¿e nie o to chodzi, ¿e tu USB3, a tam USB2, ale o to, ¿e tu jest
wszystko w porz±dku z softem a tam czego¶ brakuje?

Data: 2013-04-20 17:02:30
Autor: Tomek GÅ‚owacki
[...]

Powiem tak - mam to samo, albo podobnie. W sensie, różne urządzenia, w różnych konfiguracjach działają dziwnie z portami USB 3.0.

Dyski twarde i pendrive USB3.0 działają, tak jak mówisz, zawsze w 2.0 i 3.0 bezbłędnie. Czytnik kart pamięci nie działa w USB 2.0 wcale, w USB 3.0 rozłącza się co chwilę i podłącza znowu. Działa za to na zwykłym kablu USB 2.0 (bez tego dodatkowego "dzynksa").

Telefony (koronny przykład to Samsung Galaxy S3, LG L7), klawiatury, wzmacniacz słuchawkowy, dongle bluetooth, 0.5 metrowy przedłużacz kabla usb działają na USB 3.0 bardzo źle albo wcale.

Na portach USB 2.0 działa praktycznie wszystko, oprócz felernego czytnika kart pamięci który na działa wyłącznie na USB 2.0 jak go podłączyć kablem USB 2.0.

Co więcej - nie dotyczy to tylko jednego komputera, na dwóch testowałem i to samo (sterownik wbudowany w chipset AMD).

Smutne jest to, że na takim Mac Booku Air wszystko... śmiga na porcie USB3.0 w obydwu trybach idealnie (łącznie z problematycznym czytnikiem kart pamięci!).

Wiem, że to co napisałem nie rozwiązuje problemu, ale coś jest na rzeczy... Aha, kiedyś miałem kontroler USB 3.0, jeden z pierwszych na rynku na chipsecie NEC. Działał FANTASTYCZNIE. Ze wszystkim.

--
Tomek GÅ‚owacki

USB 3 - dlaczego urządzenia nie działają?