USB3, które mówi "twój sprzęt pracowałby szybciej, gdybyś użył USB3"

Data: 2019-07-24 18:12:58
Autor: ąćęłńóśźż
USB3, które mówi "twój sprzęt pracowałby szybciej, gdybyś użył USB3"
Np. na tym, ze system potrzebuje kilku sekund na włączenie sterownika USB 3.0
Możesz sprawdzić w Menedżerze urządzeń, pod który sterownik jest podpięte Twoje zewnętrzne urządzenie.

-- -- -
Co jakiś czas sprzęt podłączony do gniazda USB3 twierdzi, że szybciej pracowałby w gnieździe USB3.
Na czym polega problem?

Data: 2019-07-24 20:58:36
Autor: Marcin N
W dniu 2019-07-24 o 18:12, ąćęłńóśźż pisze:
Np. na tym, ze system potrzebuje kilku sekund na włączenie sterownika USB 3.0
Możesz sprawdzić w Menedżerze urządzeń, pod który sterownik jest podpięte Twoje zewnętrzne urządzenie.

Czy to znaczy, że Windows jest na tyle głupi, że najpierw podpina pod USB2 a potem podpowiada, że powinienem podpiąć pod USB3? Sam nie umie sobie tego przepiąć?

Data: 2019-07-24 22:46:25
Autor: heby
On 24/07/2019 20:58, Marcin N wrote:
Czy to znaczy, że Windows jest na tyle głupi, że najpierw podpina pod USB2 a potem podpowiada, że powinienem podpiąć pod USB3? Sam nie umie sobie tego przepiąć?

Zrób doświadczenie i wetknij kabel USB3 za płytko. Zgłosi się USB2 i *czasami* będzie bredzić o tym że może być szybciej.

Mam tak w kilku urządzeniach, być może masz więc problem mechaniczny lub też kabel USB3 do dupy, lub urządzenie do dupy. Zrobienie USB3 to już nie jest bułka z masłem, a chińskie kable z kompozytów aluminiowo-słomianych nie pomagają.

Powodów może być wiele. Wyklucz najpierw mechaniczne.

Data: 2019-07-25 15:04:58
Autor: ąćęłńóśźż
USB3, które mówi "twój sprzęt pracowałby szybciej, gdybyś użył USB3"
Zrób doświadczenie i najpierw włącz menedżera urządzeń, rozwiń porty USB (zwykle View -> Devices by connection -> ACPI PC -> PCI Express Root Complex -> PCI Root Port lub USB Enhanced Host Controller czy jak tam jest u Ciebie żebyś zobaczył wszystkie swoje porty USB 2.0 i 3.0) i dopiero wtedy włącz urządzenie obserwując na bieżąco, czy w menedżerze urządzeń zachodzą zmiany i jakie, w szczególności czy urządzenie zostało podpięte do portu 3.0

-- -- -
Zrób doświadczenie i wetknij [...]

Data: 2019-07-25 18:02:46
Autor: Marcin N
W dniu 2019-07-25 o 15:04, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Mam coś takiego. Nie wiem, gdzie szukać.

https://i.imgur.com/xd2SHjO.png

--
MN

Data: 2019-07-25 18:07:51
Autor: Marcin N
W dniu 2019-07-25 o 18:02, Marcin N pisze:
[...]

Podłączony pendrive pojawił mi się jako stacja dysków.

--
MN

Data: 2019-07-25 19:18:08
Autor: Animka
W dniu 2019-07-25 o 18:07, Marcin N pisze:
[...]

To zmień mu nazwę na np "Pendrive" Literę dysku też mozesz zmienić jak Ci nie pasuje.

--
animka

Data: 2019-07-25 18:56:41
Autor: ąćęłńóśźż
USB3, które mówi "twój sprzęt pracowałby szybciej, gdybyś użył USB3"
USB 3.0 na tym zrzucie ekranu widać pod "Koncentrator główny Intel USB 3.0", po podpięciu urządzenia powinno się tam pojawić to urządzenie.
USB 2.0 masz w którychś "Intel Series USB EHCI, rozwiń je dalej (zobaczysz też inne urządzenia, np. klawiaturę, mysz, czytnik linii czy kamerę).
Zależnie od tego, gdzie pojawi się podpięte urządzenie będziesz wiedział czy pracuje jako 2.0 czy jako 3.0
Można jeszcze poszukać nowszych sterowników do tych Koncentratorów Intel USB 3.0 - ale stawiam, że już są najnowsze (wejdź sobie na stronę intel.com i zapuść ich program do wyszukiwania i aktualizacji sterowników, po paru dniach możesz ten program łatwo odinstalować).
Jeżeli urządzenie to pamięć masowa, to możesz włączyć buforowanie we właściwościach (będzie szybciej, choć mniej bezpiecznie przy nagłej utracie połączenia, więc Twoja decyzja).
Menu są pod prawoklikiem myszy, dla każdego urządzenia z osobna.

-- -- -
https://i.imgur.com/xd2SHjO.png

Data: 2019-07-25 20:25:38
Autor: Marcin N
W dniu 2019-07-25 o 18:56, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Tu znalazłem:
https://i.imgur.com/MYxr3ld.png

To ten Samsung. Podpięty jest pod sterownik USB 2.0. Pod 3.0 nie ma żadnych urządzeń.

--
MN

Data: 2019-07-25 21:03:24
Autor: ąćęłńóśźż
USB3, które mówi "twój sprzęt pracowałby szybciej, gdybyś użył USB3"
Czyli coś nie bangla.
Wypróbuj go na innym kompie 3.0
Jeśli gdzie indziej załapie, to możesz u siebie próbować użyć przedłużki przewodu USB 3.0
Teoretycznie ten Samsung to może być podróba.
A on w ogóle jest 3.0?
Weź jakieś szkło powiększające z lampką i z bliska przyjrzyj się stykom i gniazda i wtyku, może coś jest podgięte (naprawy są bardzo trudne).

-- -- -

Data: 2019-07-25 21:06:10
Autor: ąćęłńóśźż
USB3, które mówi "twój sprzęt pracowałby szybciej, gdybyś użył USB3"
Możesz jeszcze prawoklikiem usunąć ten kontroler 3.0, on się sam na nowo zainstaluje jakby co.

Data: 2019-07-25 22:25:11
Autor: Marcin N
W dniu 2019-07-25 o 21:06, ąćęłńóśźż pisze:
Możesz jeszcze prawoklikiem usunąć ten kontroler 3.0, on się sam na nowo zainstaluje jakby co.

Poddaję się.
Nic nie pomaga. Może faktycznie mój HUB USB tylko udaje 3.0.

--
MN

Data: 2019-07-25 05:27:46
Autor: ąćęłńóśźż
USB3, które mówi "twój sprzęt pracowałby szybciej, gdybyś użył USB3"
Przepina, ale chwilę to trwa.
Może ma jakiś związek z ustawieniami oszczędzania energii.
Tez mam często wątpliwość, na którym standardzie USB urządzenie pracuje, zaglądam wtedy do menedżera urządzeń, co oczywiście jest kłopotliwe.
Widocznie w Redmont jeszcze nie wpadli na lepszą sygnalizację, a szkoda.
A w Linuksie wpadli?
Przy okazji we właściwościach urządzenia sprawdź buforowanie, dla uzyskania większej szybkości można włączyć.

-- -- -