Data: 2010-08-09 09:07:34 | |
Autor: mariuszmo | |
UST TUBELESS | |
zauważyłem taką oto prawidłowość, opony UST michelina XCR AT, XCR MUD, ALL MOUNYAIN, wszystkie w wersji tubeless trzymają dobrze ciśnienie na obręczy bezdętkowej mavica bez wspomagaczy.
Pozostawiająjąc wszystko to samo, obręcz i wentylek a wymieniając samą oponę na crossowego wildracera (odpowiednik dawnego XCR DRY) zaczyna się jazda bo powietrza ubywa i co 2 dni trzeba uzupełniać, -to samo miałem też wcześnej na modelu XCR DRY. Wniosek chyba jest taki, że te najlżejsze opony michelina jednak wymagają uszczelnienia dodatkowego. Tylko dlaczego nie napiszą o tym jasno taj jak hutchinson - zrobił serie opon tubeless ready i wszystko jest jasne. |
|
Data: 2010-08-09 09:20:54 | |
Autor: kml | |
UST TUBELESS | |
Użytkownik "mariuszmo" <test@spam.pl> napisał w wiadomości news:4c5fa93e$0$27040$65785112news.neostrada.pl... zauważyłem taką oto prawidłowość, opony UST michelina XCR AT, XCR MUD, ALL MOUNYAIN, wszystkie w wersji tubeless trzymają dobrze ciśnienie na obręczy bezdętkowej mavica bez wspomagaczy. Wruszające. Masz jaja żeby jeździć na UST bez uszczelniacza ;) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. |
|
Data: 2010-08-09 10:00:06 | |
Autor: mariuszmo | |
UST TUBELESS | |
niekoniecznie, patent UST powstał kiedy w PL płyn stana można było podziwiać jedynie w katalogach i jakoś ciśnienie bez uszczelniaczy trzymało za wyjątkiem tych właśnie najlzejszych opon. Pamiętam, że do michelinów DRY jeszcze jedynek musiałem kupić uszczelniacz hutchinsona w harfie za zaporową cenę 89 zł 20ml bo wówczas nic innego nie było na rynku. Później chyba jako pierwszy cult bikes wprowadził JOE'a a potem pojawił się wysyp wszystkiego. |
|
Data: 2010-08-09 10:04:38 | |
Autor: kml | |
UST TUBELESS | |
Użytkownik "mariuszmo" <test@spam.pl> napisał w wiadomości news:4c5fb58e$0$22808$65785112news.neostrada.pl...
Mariusz, mówię o przebiciach a nie uszczelnieniu opony. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. |
|
Data: 2010-08-09 12:30:12 | |
Autor: chmarek | |
UST TUBELESS | |
W dniu 2010-08-09 10:04, kml pisze:
nie mam pojęcia o czym mówisz, ja mam z przodu XCR DRY tubeless na obręczy Mavic X 3.01 (bez płynu) od jakiś dwóch-trzech lat i nie mam żadnych problemów, zarówno z ubytkiem powietrza, jak i z przebiciami, podstawa to jeździć z małym ciśnieniem 2.0-2.5 bar to nawet najbardziej ostry kolec się nie ima |
|
Data: 2010-08-09 16:42:48 | |
Autor: kml | |
UST TUBELESS | |
Użytkownik "chmarek" <chmarek@konto.pl> napisał w wiadomości news:i3olbe$7lt$1inews.gazeta.pl... nie mam pojęcia o czym mówisz, ja mam z przodu XCR DRY tubeless na obręczy Mavic X 3.01 (bez płynu) od jakiś dwóch-trzech lat i nie mam żadnych problemów, zarówno z ubytkiem powietrza, jak i z przebiciami, podstawa to jeździć z małym ciśnieniem 2.0-2.5 bar to nawet najbardziej ostry kolec się nie ima No nie wiem :) Ja ostatnią gumę (dętkową) jaką miałem to było punktowe przebicie przez bok opony (coś jak igła) Nie bardzo wyobrażam sobie jazdę na UST w górach bez uszczelniacza bo jakakolwiek guma, której nie sposób w 100% wykluczyć i zabawa w dętkę etc. Nie lepiej wlać te 50 ml mleczka? :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. |
|
Data: 2010-08-09 17:20:27 | |
Autor: chmarek | |
UST TUBELESS | |
W dniu 2010-08-09 16:42, kml pisze:
należy rozróżnić opony tubeless od tubeless ready albo light "zwykły" tubeless waży ok 700-750g i ma bardzo wzmocnioną stopkę, nie potrzeba do niego żadnego mleczka czy też innego uszczelniacza, jest po prostu bardziej "pancerny" od zwykłej opony, zalety: brak dętki (zero snejków) przy praktycznie identycznej wadze (opona + dętka: 550 + 150g), niesamowita przyczepność do podłoża (dużo mniejsze ciśnienie, opona "klei" się do gruntu) oraz dzięki mniejszemu ciśnieniu większa odporność na kolce, ostre kamienie. ja od kilku ładnych lat jeżdżę głównie na tubeless'ach a gdy tylko odwali mi, żeby zmienić na jakiś wylajtowany zestaw opona + dętka (500 + 90g) szybko wracam do tubeless'ów. opony typu tubless ready i light są już dożo bardziej odchudzone (średnio 500-600g), głównie poprzez mniejszą ilość gumy w stopce i boku opony i w celu uszczelnienia połączenia stopka-obręcz trzeba już stosować dodatkowy uszczelniacz, który działa również w przypadku przebicia (przetarcia) tegoż boku dlatego używanie mleczka w typowych tubeless'ach nie ma większego sensu, opona jest pancerna i dzięki niskim stosowanym ciśnieniom odporna na przebicia |
|
Data: 2010-08-09 16:38:55 | |
Autor: Arek M | |
UST TUBELESS | |
Pozostawiająjąc wszystko to samo, obręcz i wentylek a wymieniając samą oponę na crossowego wildracera (odpowiednik dawnego XCR DRY) zaczyna się jazda bo powietrza ubywa i co 2 dni trzeba uzupełniać, -to samo miałem też wcześnej na modelu XCR DRY. Ze co prosze? :) Jezdze od paru ladnych lat na oponach UST. Nigdy nie stosowalem zadnych uszczelniaczy i nigdy zadnych problemów nie miałem. Jakos nie udało mi sie ich nigdy przebić :) Koła - Mavic Crossmax Opony - Michelin XCR cośtam albo Hutchinson Python Gumy łapie tylko na oponach dętkowych, ktore - jak mi cos durnego do łba przychodzi - zakladam czasami. Chyba sobie nie wyobrazam awaryjnej sytuacji z przebiciem opony UST. Jej zdjęcie w warunkach polowych nie jest łatwe. A co do trzymania ciśnienia - zawsze jedna z opon ma z tym problem (co 3 dni dopompowanie) - ale pewnie dlatego, ze zapominam o tym, co by łyżek nie używac :) -- PozdrawiAM! |
|
Data: 2010-08-09 16:43:48 | |
Autor: kml | |
UST TUBELESS | |
Użytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i3p3u1$r3c$1inews.gazeta.pl... Chyba sobie nie wyobrazam awaryjnej sytuacji z przebiciem opony UST. Jej zdjęcie w warunkach polowych nie jest łatwe. No właśnie o tym myśle ;) A co do trzymania ciśnienia - zawsze jedna z opon ma z tym problem (co 3 dni dopompowanie) - ale pewnie dlatego, ze zapominam o tym, co by łyżek nie używac :) Ja myśląc o UST mam na ustach ghetto tubless a tam bez mleczka nie da rady :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. |
|