Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   UST TUBELESS

UST TUBELESS

Data: 2010-08-09 09:07:34
Autor: mariuszmo
UST TUBELESS
zauważyłem taką oto prawidłowość, opony UST michelina XCR AT, XCR MUD, ALL MOUNYAIN, wszystkie w wersji tubeless trzymają dobrze ciśnienie na obręczy bezdętkowej mavica bez wspomagaczy.

Pozostawiająjąc wszystko to samo, obręcz i wentylek a wymieniając samą oponę na crossowego wildracera (odpowiednik dawnego XCR DRY) zaczyna się jazda bo powietrza ubywa i co 2 dni trzeba uzupełniać, -to samo miałem też wcześnej na modelu XCR DRY.

Wniosek chyba jest taki, że te najlżejsze opony michelina jednak wymagają uszczelnienia dodatkowego.
Tylko dlaczego nie napiszą o tym jasno taj jak hutchinson - zrobił serie opon tubeless ready i wszystko jest jasne.

Data: 2010-08-09 09:20:54
Autor: kml
UST TUBELESS

Użytkownik "mariuszmo" <test@spam.pl> napisał w wiadomości news:4c5fa93e$0$27040$65785112news.neostrada.pl...
zauważyłem taką oto prawidłowość, opony UST michelina XCR AT, XCR MUD, ALL MOUNYAIN, wszystkie w wersji tubeless trzymają dobrze ciśnienie na obręczy bezdętkowej mavica bez wspomagaczy.

Pozostawiająjąc wszystko to samo, obręcz i wentylek a wymieniając samą oponę na crossowego wildracera (odpowiednik dawnego XCR DRY) zaczyna się jazda bo powietrza ubywa i co 2 dni trzeba uzupełniać, -to samo miałem też wcześnej na modelu XCR DRY.

Wniosek chyba jest taki, że te najlżejsze opony michelina jednak wymagają uszczelnienia dodatkowego.
Tylko dlaczego nie napiszą o tym jasno taj jak hutchinson - zrobił serie opon tubeless ready i wszystko jest jasne.

Wruszające. Masz jaja żeby jeździć na UST bez uszczelniacza ;)



--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.

Data: 2010-08-09 10:00:06
Autor: mariuszmo
UST TUBELESS



Wruszające. Masz jaja żeby jeździć na UST bez uszczelniacza ;)

niekoniecznie, patent UST powstał kiedy w PL płyn stana można było podziwiać jedynie w katalogach i jakoś ciśnienie bez uszczelniaczy trzymało za wyjątkiem tych właśnie najlzejszych opon.

Pamiętam, że do michelinów DRY jeszcze jedynek musiałem kupić uszczelniacz hutchinsona w harfie za zaporową cenę 89 zł 20ml bo wówczas nic innego nie było na rynku.
Później chyba jako pierwszy cult bikes wprowadził JOE'a a potem pojawił się wysyp wszystkiego.

Data: 2010-08-09 10:04:38
Autor: kml
UST TUBELESS

Użytkownik "mariuszmo" <test@spam.pl> napisał w wiadomości news:4c5fb58e$0$22808$65785112news.neostrada.pl...



Wruszające. Masz jaja żeby jeździć na UST bez uszczelniacza ;)

niekoniecznie, patent UST powstał kiedy w PL płyn stana można było podziwiać jedynie w katalogach i jakoś ciśnienie bez uszczelniaczy trzymało za wyjątkiem tych właśnie najlzejszych opon.

Mariusz, mówię o przebiciach a nie uszczelnieniu opony.


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.

Data: 2010-08-09 12:30:12
Autor: chmarek
UST TUBELESS
W dniu 2010-08-09 10:04, kml pisze:

Użytkownik "mariuszmo" <test@spam.pl> napisał w wiadomości
news:4c5fb58e$0$22808$65785112news.neostrada.pl...



Wruszające. Masz jaja żeby jeździć na UST bez uszczelniacza ;)

niekoniecznie, patent UST powstał kiedy w PL płyn stana można było
podziwiać jedynie w katalogach i jakoś ciśnienie bez uszczelniaczy
trzymało za wyjątkiem tych właśnie najlzejszych opon.

Mariusz, mówię o przebiciach a nie uszczelnieniu opony.


nie mam pojęcia o czym mówisz, ja mam z przodu XCR DRY tubeless na obręczy Mavic X 3.01 (bez płynu) od jakiś dwóch-trzech lat i nie mam żadnych problemów, zarówno z ubytkiem powietrza, jak i z przebiciami, podstawa to jeździć z małym ciśnieniem 2.0-2.5 bar to nawet najbardziej ostry kolec się nie ima

Data: 2010-08-09 16:42:48
Autor: kml
UST TUBELESS

Użytkownik "chmarek" <chmarek@konto.pl> napisał w wiadomości news:i3olbe$7lt$1inews.gazeta.pl...

nie mam pojęcia o czym mówisz, ja mam z przodu XCR DRY tubeless na obręczy Mavic X 3.01 (bez płynu) od jakiś dwóch-trzech lat i nie mam żadnych problemów, zarówno z ubytkiem powietrza, jak i z przebiciami, podstawa to jeździć z małym ciśnieniem 2.0-2.5 bar to nawet najbardziej ostry kolec się nie ima

No nie wiem :) Ja ostatnią gumę (dętkową) jaką miałem to było punktowe przebicie przez bok opony (coś jak igła) Nie bardzo wyobrażam sobie jazdę na UST w górach bez uszczelniacza bo jakakolwiek guma, której nie sposób w 100% wykluczyć i zabawa w dętkę etc. Nie lepiej wlać te 50 ml mleczka? :)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.

Data: 2010-08-09 17:20:27
Autor: chmarek
UST TUBELESS
W dniu 2010-08-09 16:42, kml pisze:

Użytkownik "chmarek" <chmarek@konto.pl> napisał w wiadomości
news:i3olbe$7lt$1inews.gazeta.pl...

nie mam pojęcia o czym mówisz, ja mam z przodu XCR DRY tubeless na
obręczy Mavic X 3.01 (bez płynu) od jakiś dwóch-trzech lat i nie mam
żadnych problemów, zarówno z ubytkiem powietrza, jak i z przebiciami,
podstawa to jeździć z małym ciśnieniem 2.0-2.5 bar to nawet
najbardziej ostry kolec się nie ima

No nie wiem :) Ja ostatnią gumę (dętkową) jaką miałem to było punktowe
przebicie przez bok opony (coś jak igła) Nie bardzo wyobrażam sobie
jazdę na UST w górach bez uszczelniacza bo jakakolwiek guma, której nie
sposób w 100% wykluczyć i zabawa w dętkę etc. Nie lepiej wlać te 50 ml
mleczka? :)


należy rozróżnić opony tubeless od tubeless ready albo light
"zwykły" tubeless waży ok 700-750g i ma bardzo wzmocnioną stopkę, nie potrzeba do niego żadnego mleczka czy też innego uszczelniacza, jest po prostu bardziej "pancerny" od zwykłej opony, zalety: brak dętki (zero snejków) przy praktycznie identycznej wadze (opona + dętka: 550 + 150g), niesamowita przyczepność do podłoża (dużo mniejsze ciśnienie, opona "klei" się do gruntu) oraz dzięki mniejszemu ciśnieniu większa odporność na kolce, ostre kamienie.
ja od kilku ładnych lat jeżdżę głównie na tubeless'ach a gdy tylko odwali mi, żeby zmienić na jakiś wylajtowany zestaw opona + dętka (500 + 90g) szybko wracam do tubeless'ów.
opony typu tubless ready i light są już dożo bardziej odchudzone (średnio 500-600g), głównie poprzez mniejszą ilość gumy w stopce i boku opony i w celu uszczelnienia połączenia stopka-obręcz trzeba już stosować dodatkowy uszczelniacz, który działa również w przypadku przebicia (przetarcia) tegoż boku
dlatego używanie mleczka w typowych tubeless'ach nie ma większego sensu, opona jest pancerna i dzięki niskim stosowanym ciśnieniom odporna na przebicia

Data: 2010-08-09 16:38:55
Autor: Arek M
UST TUBELESS

Pozostawiająjąc wszystko to samo, obręcz i wentylek a wymieniając samą oponę na crossowego wildracera (odpowiednik dawnego XCR DRY) zaczyna się jazda bo powietrza ubywa i co 2 dni trzeba uzupełniać, -to samo miałem też wcześnej na modelu XCR DRY.

Wniosek chyba jest taki, że te najlżejsze opony michelina jednak wymagają uszczelnienia dodatkowego.
Tylko dlaczego nie napiszą o tym jasno taj jak hutchinson - zrobił serie opon tubeless ready i wszystko jest jasne.

Wruszające. Masz jaja żeby jeździć na UST bez uszczelniacza ;)

Ze co prosze? :)
Jezdze od paru ladnych lat na oponach UST.
Nigdy nie stosowalem zadnych uszczelniaczy i nigdy zadnych problemów nie miałem. Jakos nie udało mi sie ich nigdy przebić :)

Koła - Mavic Crossmax
Opony - Michelin XCR cośtam albo Hutchinson Python

Gumy łapie tylko na oponach dętkowych, ktore - jak mi cos durnego do łba przychodzi - zakladam czasami.

Chyba sobie nie wyobrazam awaryjnej sytuacji z przebiciem opony UST. Jej zdjęcie w warunkach polowych nie jest łatwe.

A co do trzymania ciśnienia - zawsze jedna z opon ma z tym problem (co 3 dni dopompowanie) - ale pewnie dlatego, ze zapominam o tym, co by łyżek nie używac :)

--
PozdrawiAM!

Data: 2010-08-09 16:43:48
Autor: kml
UST TUBELESS

Użytkownik "Arek M" <arkadiusz_dot_matuszak@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i3p3u1$r3c$1inews.gazeta.pl...

Chyba sobie nie wyobrazam awaryjnej sytuacji z przebiciem opony UST. Jej zdjęcie w warunkach polowych nie jest łatwe.

No właśnie o tym myśle ;)

A co do trzymania ciśnienia - zawsze jedna z opon ma z tym problem (co 3 dni dopompowanie) - ale pewnie dlatego, ze zapominam o tym, co by łyżek nie używac :)

Ja myśląc o UST mam na ustach ghetto tubless a tam bez mleczka nie da rady :)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.

UST TUBELESS

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona