UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!

Data: 2013-05-23 00:11:23
Autor: mrobak69
UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
Szykuje się fala podwyżek w polskich bankach. Zmiany zapowiedziało już kilka z nich, w tym największy - PKO BP.
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że w nadchodzących miesiącach banki zażądają od nas więcej pieniędzy. Wzrosną prowizje za przelewy, prowadzenie konta, karty debetowe i kredytowe czy sprawdzenie salda. Pierwsze zmiany czekają nas już w okresie wakacyjnym. a tu cały artykuł...

http://banki.wp.pl/kat,6599,title,Masz-tam-konto-Zaplacisz-wiecej,wid,15668244,wiadomosc.html?ticaid=110a30

Data: 2013-05-23 09:14:43
Autor: Maruda
W dniu 2013-05-23 09:11, mrobak69@gmail.com pisze:
[...]

.... i dziesięciokrotnie spadnie liczba rachunków bankowych ;)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-05-23 00:38:21
Autor: Kris
W dniu czwartek, 23 maja 2013 09:14:43 UTC+2 użytkownik Maruda napisał:
... i dziesięciokrotnie spadnie liczba rachunków bankowych ;)
Ales Ty naiwny
Zwykły kowalski to trochę inny profil jak urzytkownicy tej grupy, nie ma pozakłądane po kilkanascie kont a i tez nie bardzo interesuje się co i ile bank mu potraca, nie spłaca równiez KK w okresie bezodsetkowym itp.
Ostatnie decyzje RPP dotyczace obnmiżek oprocentowania sprawiły ze pozyczki gotówkowe i limity w KK z których banki mają najwieksze przychody staniały znacząco więc banki musza nadrobic spadki przychodów opłatami.
Jeszcze nie tak dawno oprocentowanie pożyczek gotówkowych, kart i limitów wynosiło ponad 20%. teraz pozyczke gotówkowa można bez większego trudu uzyskac z oprocentowaniem około 10%. Mniejsze przychody z odsetek instytucje finasowe nadrobią zwiększonymi przychodami z opłat. Juz dość dawno pisałem że kończa się czasy darmowych kont, wisienek itp. Nadchodzi moim zdaniem normalność- korzystasz z jakieśjś usługi to płacisz za nią. Darmowych obiadów nie ma jak słusznie mówił chyba Milton Friedman.

Data: 2013-05-23 10:36:10
Autor: ikarek

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości
W dniu czwartek, 23 maja 2013 09:14:43 UTC+2 użytkownik Maruda napisał:

[...] Mniejsze przychody z odsetek instytucje finasowe nadrobią
zwiększonymi przychodami z opłat. [...]

Ale przecież nie muszą tego robić, gdyż jest mniejsza inflacja
więc ostatecznie zarobią tyle samo - tego argumentu używa się,
przekonując ludzi do nędznie oprocentowanych lokat -
wypadałoby spytać, czemu w drugą stronę to nie działa :)

Data: 2013-05-23 02:55:17
Autor: Kris
UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
W dniu czwartek, 23 maja 2013 10:36:10 UTC+2 użytkownik ikarek napisał:
Ale przecieďż˝ nie muszďż˝ tego robiďż˝, gdyďż˝ jest mniejsza inflacja

wi�c ostatecznie zarobi� tyle samo - tego argumentu u�ywa si�,

przekonuj�c ludzi do n�dznie oprocentowanych lokat -

wypada�oby spyta�, czemu w drug� stron� to nie dzia�a :)
Alez własnie tak działa. Nie tak dawno instytucje finsowe rozpieszczały deponentów oprocentowaniem niewiele poniżej 10%(chyba jedno z wyższych w UE) Ale kredyty gotówkowe to wtedy do 24% dochodziły, KK z automatu nijako 24%(większość popularnych KK ma z reguły najwyższe dopuszczalne oprocentowanie). No i wysyp wtedy "darmowych" kont, wisienek, zwrotów za zakupy karta itp
Teraz instytucje finansowe zostały zmuszone do obniżenia cen kredytów, obniżyły więc depozyty(spadła również akcja kredytowa to i depozytów mniej potrzeba), zwiększają prowizje, opłaty, likwiduja "wiśnie" . Zauwaz że jeszcze rok temu na tej grupie praktycznie co tydzień był news odnośnie tzw. "wisienek" Było tego dużo , grupowi wiśniobiorcy mnają dzięki temu po kilkanaście kont na osobę pozakładane. Teraz zaczyna się okres że wisienek nie ma a nadchodzi czas wprowadzania opłat za te konta i karty do nich i kto nie dopilnuje aby zlikwidowac martwe konta to zapłaci.

Data: 2013-05-23 12:52:11
Autor: Wojciech Bancer
On 2013-05-23, Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:

Teraz instytucje finansowe zostały zmuszone do obniżenia cen kredytów,

To ale hipotecznych i tych powiązanych z WIBOR. Niespecjalnie wierzę, by produkty
typu karta kredytowa czy kredyt gotówkowy były powiązane.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2013-05-23 04:19:45
Autor: Kris
UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
W dniu czwartek, 23 maja 2013 12:52:11 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
To ale hipotecznych i tych powi�zanych z WIBOR. Niespecjalnie wierz�, by produkty

typu karta kredytowa czy kredyt got�wkowy by�y powi�zane.
Spada tzw stopa lombardowa więc i banki nie moga dac wyzszego oprocentowania niż 4 ktrotnośc stopy lombardowej. generalnie 4 krtotnośc stopy lombardowej to własnie oprocentowanie najpopularniejszych kart kredytowych.. W ciągu roku banki zostały więc zmuszone do obniżenie oprocentowania maksymalnego(a takie jest przewaznie na KK i kredytach gotówkowych "dla mas") z 25% do 19%

Data: 2013-05-23 13:38:21
Autor: Jarek Andrzejewski
UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
On Thu, 23 May 2013 00:38:21 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com>
wrote:

W dniu czwartek, 23 maja 2013 09:14:43 UTC+2 użytkownik Maruda napisał:
... i dziesięciokrotnie spadnie liczba rachunków bankowych ;)
Ales Ty naiwny
/.../
Nadchodzi moim zdaniem normalność- korzystasz z jakieśjś usługi to płacisz za nią.
i sądzisz, że ludzie nie zrezygnują z usług, które zaczną kosztować?
Ja sądzę, że zastanowią się, czy owe usługi są im naprawdę potrzebne -
szczególnie, gdy podwyżkom opłat towarzyszą obniżki oprocentowania
kont.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-05-23 05:39:08
Autor: Kris
W dniu czwartek, 23 maja 2013 13:38:21 UTC+2 użytkownik Jarek Andrzejewski napisał:
>Nadchodzi moim zdaniem normalno��- korzystasz z jakie�j� us�ugi to p�acisz za ni�. i s�dzisz, �e ludzie nie zrezygnuj� z us�ug, kt�re zaczn� kosztowa�?

Ja s�dz�, �e zastanowi� si�, czy owe us�ugi s� im naprawd� potrzebne -

szczeg�lnie, gdy podwy�kom op�at towarzysz� obni�ki oprocentowania
Trudno nieprzyznac Tobie racji- ludzie faktycznie zaczna zamykac martwe rachunki. Wiem że cczytelnicy pl.biznes.banki to niereprentacyjna grupa ale co niektórzy mają pootwierane konta itp w kilkunastu bankach(najczesciej przz racji tego ze można było kilka zł wisienek uzyskac)

Data: 2013-05-23 19:12:50
Autor: Crimi
wrote:

[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Racja. A jeszcze Ja dopowiem.
Ludzie już przestają kupować artykuły inne niż żywność.
Przestają korzystać z płatnych usług /bankowe są na końcu potrzeb/
Bańkiery lichwę zaczęli nazywać produktem /sic!/
Niedługo kredyt % dołączą każdemu do porannej gazety niby  gratis,
niby mini ratkę ;) proszę w googlach wpisać `rewolucja w islandii`
Wrócę osobiście do korzeni: prąd zapłącę w elektrowni a gaz w gazowni
Allegro wywalę z ulubionych. Pisać dalej ?

Data: 2013-05-24 07:53:47
Autor: Andrzej Kubiak
UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
Dnia Thu, 23 May 2013 19:12:50 +0200, Crimi napisał(a):

A jeszcze Ja dopowiem.

Nieznajomość ortografii, czy megalomania?

Wrócę osobiście do korzeni: prąd zapłącę w elektrowni

W imię zasad można wiele, ale jeśli "elektrowni" nie masz pod nosem, koszt
takiego płacenia może być wyższy niż utrzymanie konta i przelewów.

Allegro wywalę z ulubionych.

Nie widzę związku, ale co mnie twoje ulubione...

Pisać dalej ?

Możesz próbować, na razie nic przekonującego nie napisałeś.

AK

Data: 2013-05-23 13:49:40
Autor: Maruda
W dniu 2013-05-23 09:38, Kris pisze:

Darmowych obiadów nie ma jak słusznie mówił chyba Milton Friedman.

Ależ oczywiście!
I nie pojmuję po co całe to bicie piany, które pojawiło się na grupie między Twoim postem, a moim.
Nasz "free lunch" bierze się z nadwyżki zysku, jaki bank osiąga obracając naszymi pieniędzmi nad odsetkami od depozytów, które nam wypłaca. Wolność gospodarcza polega właśnie na tym, że jedni liczą dokładnie co się im opłaca i za ile, a drudzy łapią się na haczyk darmowego konta, tableta, sraleta, osobnego pokoju do obsługi, czy-co.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda

Data: 2013-05-23 14:47:31
Autor: W
UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
Kris wystukał, co następuje:

wisienek itp. Nadchodzi moim zdaniem normalność- korzystasz z jakieśjś
usługi to płacisz za nią. Darmowych obiadów nie ma jak słusznie mówił
chyba Milton Friedman.

Jeden-tyci-problem -- obecniej jesteś *zmuszany* do posiadania konta w banku, żeby otrzymać wynagrowadzenie... czyli de facto musisz płacić za dostęp do swoich pieniędzy...

Data: 2013-05-23 17:16:38
Autor: zgred
W dniu 2013-05-23 16:47, W pisze:

Jeden-tyci-problem -- obecniej jesteś *zmuszany* do posiadania konta w
banku, żeby otrzymać wynagrowadzenie... czyli de facto musisz płacić za
dostęp do swoich pieniędzy...

W alternatywie dostałbyś mniej, bo pracodawca musiałby zatrudnić kasjerkę i ochroniarza, a ich pensja przecież nie spadnie z nieba.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-05-23 21:47:56
Autor: W
UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
zgred wystukał, co następuje:

W dniu 2013-05-23 16:47, W pisze:

[...]

Nie pytałęm, czy dostałbym mniej lub więcej - teraz po prostu nie masz jakiegokolwiek wyboru...

(pomijam fakt, że w moim przypadku odbieranie w kasie jest akurat mocno awykonalne ;) )

Data: 2013-05-24 09:09:02
Autor: Grzexs
[...]

Jak pracodawca nie zlewa problemu, to idzie do jakiegoś pobliskiego BS-u i po prostu dogaduje się co to kont dla pracowników i stawek. Z doświadczenia wiem, że da się nawet załatwić płatność wypłaty czekiem realizowalnym w kasie banku dla osób, które nie chcą mieć konta za żadne skarby. Jak się chce, to można.

--
Grzexs

Data: 2013-05-23 16:59:17
Autor: Tomasz Chmielewski
UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
On Thu, 23 May 2013 00:38:21 -0700 (PDT)
Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:

W dniu czwartek, 23 maja 2013 09:14:43 UTC+2 uĹźytkownik Maruda
napisał:
> [...]
ma pozakłądane po kilkanascie kont a i tez nie bardzo interesuje się
co i ile bank mu potraca, nie spłaca równiez KK w okresie
bezodsetkowym itp. Ostatnie decyzje RPP dotyczace obnmiĹźek
[...]

Wszystko co piszesz robi wrazenie sensownego - ale: dlazego poza Polska
(np. w Niemczech), mimo jeszcze nizszych stop procentowych, wiekszosc
kont/kart/przelewow jest po prostu za darmo?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2013-05-23 02:47:30
Autor: Kris
W dniu czwartek, 23 maja 2013 09:59:17 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
Wszystko co piszesz robi wrazenie sensownego - ale: dlazego poza Polska

(np. w Niemczech), mimo jeszcze nizszych stop procentowych, wiekszosc

kont/kart/przelewow jest po prostu za darmo?
Może niższy koszt pozyskania pieniądza? Nie tak dawno był watek o depozytach w UE. W Szwajcari minusowe oprocentowanie w Szwecji poniżej 1% w Niemczech pewnie tez oprocentowanie depozytów jest symboliczne

Skoro piszesz że w niemczech większośc kont jest darmowych to pewnie wiesz to z praktyki. ja nie wiem i nie chce mi się szukac. Wiem jednak że np w Szwajcari gdzie kuzyn mieszka za konta płaci, za przelewy równiez. sporo innych opłat tam jest. W szwecji mam równiez kuzynke i tam tez darmowych obiadków nie ma.

Data: 2013-05-23 20:41:32
Autor: Tomasz Chmielewski
UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!
On Thu, 23 May 2013 02:47:30 -0700 (PDT)
Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:

W dniu czwartek, 23 maja 2013 09:59:17 UTC+2 uĹźytkownik Tomasz
Chmielewski napisał:
> Wszystko co piszesz robi wrazenie sensownego - ale: dlazego poza
> Polska
> wiekszosc
Może niższy koszt pozyskania pieniądza?

Oczywiscie jest nizszy - maja euro.
Ale logika bankow w Polsce jest taka, ze im nizszy koszt pieniadza dla
nich (bo spadaja w koncu stopy procentowe), to koszty utrzymania konta
musza rosnac.
Wiec dwa rozne kraje, ale wnioski zupelnie odmienne?

Nie tak dawno był watek o depozytach w UE. W Szwajcari minusowe
oprocentowanie w Szwecji poniĹźej 1% w Niemczech pewnie tez
oprocentowanie depozytĂłw jest symboliczne

Niewiele odbiega od tego w PKO BP :)

[...]
kuzynke i tam tez darmowych obiadkĂłw nie ma.

Co kraj to obyczaj.
Nie pisalem, ze wszystkie bez wyjatku konta czy karty sa w Niemczech
darmowe; po prostu nie jest problemem znalezc tam takiego, ktore jest
bezplatne.
Moze w Szwecji i Szwajcarii jest podobnie?

Z innych czynnikow, ktore mi przychodza do glowy:

- Niemcy maja swoj system kartowy (EC), wiec wiekszosc prowizji za
  platnosci kartowe (kartami EC, wiekszosc rynku w Niemczech)
  wpada do ich kieszeni, zamiast do kieszeni organizacji platniczych z
  USA.

- Wiekszosc obywateli ma konto (emeryci dostaja emerytury na konto
  itd.), wiec bardziej dziala "efekt skali".

- No i wreszcie spoleczenstwo jest bardziej uczciwe, przez co bogatsze,
  przez co lepiej rzadzone (przez co maja swoj system kartowy i
  nie musza placic tyle organizacjom platniczym w USA...), przez co
  mniejsze bezrobocie, wiec banki maja mniej strat z powodu
  niesplacanych kredytow, konkurencji ze strony firm pseudopozyczkowych
  itp.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2013-06-07 09:47:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!

"Kris" f0feae31-696d-4432-b2e5-88c382c0ff6a@googlegroups.com...

: Darmowych obiadów nie ma jak słusznie mówił chyba Milton Friedman.

Słusznie -- niech banki płacą także za pieniądze składane na RORach.
Toż z tego bank żyje, że udziela kredytu a do udzielenia kredytu jest
mu potrzebny depozyt.

Data: 2013-05-28 20:36:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!

<mrobak69@gmail.com> 29b5e6a2-93d5-4352-adb8-565e107a1077@googlegroups.com

: Szykuje się fala podwyżek w polskich bankach.

Konkretnie, proszę -- w których bankach i o ile podniosą uposażenie
wiśniobiorcom? ;) IMO trzeba być chorym umysłowo, aby płacić Agrikoli
w sytuacji, gdy inne banki (w tym Szatan chociażby) dają wiśnie i orzechy.
Może takie banki jak PKO BP SA sa godne takiej polityki -- płacenia bankom
za ich usługi, ale na pewno nie jest tego warty dawny Lukas, którego klientem
byłem, co wspominam niemiło.

Wracając do PKO BP SA -- właśnie Inteligo zapoczątkował (albo choćby był
wśród pionierów) wiśniodawanie. Dostałem wówczas prenumeratę jakiegoś
czasopisma komputerowego -- czytelnie uczelniane (wydziałowe) były
wówczas dla mnie zamknięte (tak niesiono kaganiec oświaty) zaś
ogromna biblioteka uczelniana z otwartą na świat czytelnią
czasopism oferowała jedynie stoliki i krzesła. :)

-=-

Pierwszy raz białostocka państwowa uczelnia (filia UW) zbudowała
bibliotekę (za pieniądze warszawskiej uczelni -- UW) którą oddała
dla ZETO w połowie za free, a w połowie za przysłowiową złotówkę,
zaś drugi raz ta właśnie białostocka uczelnia (ale już samodzielna)
zbudowała ogromną bibliotekę, której czytelnia oddana miastu -- świeciła pustkami.

UWAGA ZACZYNA SIĘ STRZYŻENIE OWIECZEK I BARANÓW W BANKACH!!!